اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۲۳۵۱۱
۱۴ نظر
۵۰۱۷
۱۴ نظر
۵۰۱۷
پ

مدرسه محوری راه نجات آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش مدرسه محوری را راه نجات آموزش و پرورش دانست و گفت: باید همه اختیارات را به غیر از بخش‌های حاکمیتی به مدارس بسپاریم، این مهمترین سیاست آموزش و پرورش است که باید دنبال شود. همچنین یکی از مهمترین اتفاقات این است که باید ساختارهای بیرونی مدارس را چابک کنیم.

خبرگزاری ایسنا: وزیر آموزش و پرورش مدرسه محوری را راه نجات آموزش و پرورش دانست و گفت: باید همه اختیارات را به غیر از بخش‌های حاکمیتی به مدارس بسپاریم، این مهمترین سیاست آموزش و پرورش است که باید دنبال شود. همچنین یکی از مهمترین اتفاقات این است که باید ساختارهای بیرونی مدارس را چابک کنیم.

سیدمحمد بطحایی در گردهمایی سراسری مشاوران امور زنان سراسر کشور با بیان اینکه کشور ما علی رغم همه دشمنی هایی که بر علیه اش صورت گرفته مسیر روشن و پر فروغی را طی کرده است، گفت: زمانی که مسائل آموزش و پرورش را طی ۴۰ سال گذشته مرور می‌کنیم متوجه می‌شویم که در حوزه کمی دستاوردهای خوبی داشته‌ایم؛ اما در حوزه کیفی همچنان مسائلی داریم که همان مسائل ۴۰ سال گذشته است.

وی با اشاره به نیروی انسانی در این وزارتخانه بیان کرد: به یاد ندارم که طی سی و چند سالی که فعالیت داشته‌ام معیشت معلمان مسئله آموزش و پرورش نباشد یا شایستگی و توانمندی های معلم از مسائل ما نباشد حتی قبل از انقلاب و زمانی که کتابهای مربوط به ۷۰ سال پیش را در آموزش و پرورش مرور می‌کنیم متوجه می‌شویم که بسیاری از مسائل همان مسائل گذشته هستند. انرژی ها و منابع بسیاری برای برطرف سازی این مسائل تعریف شده اما همچنان همان مسائل وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر آموزش و پرورش راه خود را برای حل مسائل تغییر ندهد همان مسائل همچنان باقیست ادامه داد: تنها راه نجات آموزش و پرورش این است که لحظه ای بر سر جای خود بایستد و مسیری که برای حل مسائل آینده قرار است بپیماید را نگاه کند. اصلی‌ترین حیات آموزش و پرورش برای عبور و حل مسائل، مدرسه محوری است.

بطحایی ادامه داد: منظور از مدرسه محوری این است که مدرسه به عنوان رکن اصلی تربیت و تعلیم در نظام آموزش و پرورش روی پای خود بایستد، این در حالیست که در حال حاضر تصمیم‌گیری می‌شود و مدرسه آن تصمیم را اجرا می‌کند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، طی سه ماه ۲۵۶ بخشنامه تجویزی به مدارس ابلاغ شده است لذا باید این مسیر را عوض کنیم.

بطحایی با بیان اینکه مدرسه باید تصمیم گیر باشد و ما تصمیم‌ساز باشیم گفت: هر آنچه غیر از مدرسه باید نقش حمایت و پشتیبانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مدرسه محوری راه نجات آموزش و پرورش است، گفت: باید همه اختیارات را به غیر از بخش‌های حاکمیتی به مدارس واگذار کنیم. این مهمترین سیاست آموزش و پرورش است که باید دنبال شود. همچنین یکی از مهمترین اتفاقات این است که باید ساختارهای بیرونی مدارس را چابک کنیم.

وزیر آموزش و پرورش معتقد است که چابک سازی همیشه به معنای کوچک‌سازی نیست، ساختارها در نظام مدیریت همچون ظرفی برای محتواست؛ اما گاهی اوقات ساختارها مانع رشد و تعالی محتوا می‌شوند. بنابراین ساختار باید چابک شود.

وی در ادامه با اشاره به حوزه زنان بیان کرد: تاکنون در حوزه ستادی به تشکیلات مربوط به حوزه زنان دست نزدیم که بخواهیم آن را حذف یا اضافه کنیم اما تلاش می‌کنیم تا این بخش ضعیف و کوچک نشود و مورد بی مهری قرار نگیرد.

وی افزود: معماری مدارس به‌گونه‌ای است که امکان اجرای درس تربیت‌بدنی برای دختران وجود ندارد.

بطحایی با اشاره به اهمیت درس هنر برای دانش‌آموزان گفت: امروزه جوانان به این موله نیازمندند، ۱۷ درصد معلمان هنر متخصص هستند و ۷۳ درصد معلمان هنر متخصص نیستند.

وی به وضعیت معلمان زن و مرد در کشور اظهار کرد: در گذشته نسبت معلمان مرد به معلمان زن ۶۵ به ۳۵ بوده است که اکنون این نسبت ۵۸ به ۴۲ رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حرفهای خوبی بود. مثل همیشه؟؟؟ ولی کونتیجه ی کارتون؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • hassan.h

        در 20 ساله گذشته اتفاقات ذیل را داشته ایم:
        1- نقش پرورشی بسیار تضعیف شده است
        2- مخصوصا در دبیرستانها دانش آموزان بر معلمان مسلط شده اند معلم در کلاس درس احساس امنیت نمی کند
        3- دروس دینی در راستای علم روز و پاسخ به شبهات روز هیچ بازنگری نشده است
        برخلاف نظر آقای وزیر انتقال اختیارات حاکمیتی به مدارس فقط لیبرال ها و سکولارها را در رسیدن به اهدافشان یاری می کند
        افزایش درصد معلمان خانم اتفاق مثبتی است خانم ها نقش پرورشی به مراتب بهتری دارند

    • بدون نام

      اقای بطحایی کدوم دشمن . بزرگترین ضربه به کشور و مردم توسط مدیران نالایق و وطنفروش به کشور زده شده . عمرا دشمنان خارجی بتونن چنین ضربه مهلکی به کشور بزنن

    • بدون نام

      کدوم دشمن خارجی تونسته فاصله طبقاتی را ر کشورمون افزایش نجومی بدهد

    • بدون نام

      اینهمه فساد اداری و پارتی بازی و رشوه خواری توسط کدوم دشمن خارجی ایجاد شده

    • بدون نام

      اسم اون دشمنی که باعث شده نور چشمیها در بهترین مدارس با بهترین امکانات درس بخونن و اکثر دانش اموزان کلاس درس نداشته باشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر در کشور هر وزیر ۱۰ اجر ، درست کار بگذارد ، به اینده میشه اعتماد کرد ...... از مناطق نوساز ، شهرهای جدید التاسیس شروع گنید و اصولی کار کنید ، اگر هدف درست کار کردن بود از صفر هم شروع می کردید ، برد داشتیم .

    • بدون نام

      مردم دشمن را شناختن و شما خودتون را به خواب زده اید . مردم را فقیر اندر فقیر کرده اید بخاطر نداشتن علم و سواد اونوقت برا مردم دشمن خیالی میسازید مثل خورزوق خان

    • بدون نام

      وقتی رییس جمهور توی خونه لاکچری زندگی میکنه توقعی از وزرا و مدیران وووو نیست

    • بدون نام

      خانه هایی که شما اقایون توش زندگی میکنید ،کاخهای شاه پیشش هیچه

    • بدون نام

      تا زمانی که آموزش و پرورش با نگاه مصرفی از طرف دولتمردان دیده می شود و فکری به حال معیشت فرهنگیان نشود؛ همه طرح ها، اگر هم خوب و همه جانبه باشند،باز هم شکست می خورند. نمونه می خواهید: همه طرحها و نظرات گذشته

    • علی

      هر کسی که سکاندار وزارت آموزش و پرورش میشود تزهای غلط و روشهای بدرد نخور برای اصلاح سیستم خراب شده تعلیم وترببت ارائه میدهد که موجب بدتر شدن اوضاع میشود آقای وزیر سکوت شما شاید بتواند به اوضاع کمک کند

    • بدون نام

      حیف هوای الودهای که مصرف میکنی حرومت باشه

    • بدون نام

      مدرسه محوری !!! نظام ورشکسته و بدون پول آموزش و پرورش نمیتواند طرحی را بدون پشتیبانی مالی اجرا کند .. پس نظر و طرح بیخود ندهید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج