۸۲۵۵۰۹
۳۵ نظر
۵۰۰۰
۳۵ نظر
۵۰۰۰
پ

پایان جام؛ ادامه دودستگی

این یک واقعیت است که تیم ملی ایران در شرایطی ویژه در جام ملتها شرکت کرد و به کار خود پایان داد؛ دودستگی در خانواده فوتبال.

سایت نود: چالش فرسایشی مدافعان و مخالفان کارلوس کی‌روش در چند ماه گذشته یکی از بحث‌های اصلی فوتبال ایران بود. نبرد بی‌حاصلی که حالا با شکست سنگین ایران مقابل ژاپن ادامه خواهد داشت.

در این دودستگی بی‌سابقه می‌توان برای گروه‌های مختلف سهم در نظر گرفت، سهم کارلوس کی‌روش اما در این میان چه میزان است.

به نظر می‌رسد ناخدا این بار سکان کشتی را به سمت اشتباهی چرخانده بود.

شامگاه چهارم تیرماه، هنگامی که تیم ملی پس از یک نمایش غرورانگیز در سارانسک روسیه، با اختلاف کمی پشت سر اسپانیا و پرتغال متوقف شد و نتوانست یک شگفتی تاریخی خلق کند، کارلوس کی‌روش در اوج محبوبیت قرار داشت.

همگان جدالهای بیهوده گذشته او با برانکو و سایرین را فراموش کردند و نمایش تحسین‌برانگیز در جام جهانی ۲۰۱۸ را دستپخت سرمربی پرتغالی می دانستند. صحبت از حفظ او بود.

این فضای کاملا مثبت اما تنها ۲۴ ساعت داوم آورد و آن کسی که شیرینی بازی دلاورانه یوزها در روسیه را تلخ کرد کسی نبود به غیر از خود جناب کارلوس کی‌روش.

او در یک اقدام غافلگیرکننده در همان خاک روسیه تندترین صحبتهای را علیه سرمربی پرسپولیس انجام داد و یک پیام تهدیدآمیز به تهران فرستاد:" در ایران یا جای من است یا برانکو"

صحبتهای مرد پرتغالی آنقدر تند و بدموقع بود که حتی گلایه‌های بعضا درست او هم زیر آوار جنگ با برانکو دفن شد. دعوا دوباره شروع شد و این بار بدتر از هر موقع دیگری.

خیلی‌ها فراموش نکردند که کی‌روش چهار سال قبل پس از بازگشت از برزیل رویه دیگری پیش گرفته بود؛ برای ادامه حضورش در ایران نسخه اتحاد را تجویز کرد و به دلجویی از همه منتقدانش پرداخت.

این بار اما او اصرار داشت نفاق را جانشین وفاق کند؛ مرد پرتغالی البته در تبر زدن به درخت فوتبال ملی تنها نبود. طرف مقابل هم در آنسوی درخت تبر در دست گرفتند.

تفاوت بزرگی اما بین کارلوس کی روش و همه حمله کنندگان به انسجام ملی وجود داشت؛ این وظیفه سرمربی معتبر تیم ملی است که انسجام را حفظ کند. به نظر می رسد کارلوس اما می خواهد از روشهای دیگر برای حفظ میراثش استفاده کند. روشهای چالش‌زایی که سرانجام موجب شد که تیم در میان دودستگی هواداران فوتبال از امارات به خانه برگردد.

حمله ویران کننده کی‌روش به فضای مثبت ایجاد شده پس از نمایش دلنشین ایران در روسیه آن هم تنها یک روز پس از پایان ماموریت قابل دفاع ایران در روسیه هضم نشدنی بود.

کی‌روش به کار خود ادامه داد و در این حدودا هفت ماه دیگر هرگز آن وفاق و انسجام قبل به وجود نیامد.

نقطه قوت کارلوس به نقطه ضعفش تبدیل شد. او که استاد ایجاد همدلی پیرامون تیم ملی بود حالا با اتهام دودسته کردن مردم روبرو است. پرت کردن تیم ملی در مرداب جدل قرمز و آبی اتهامی است که به مرد پرتغالی وارد می شود.

جام ملتها می‌توانست ترمیم کننده این زخم ها باشد. پیشنهاد آتش بس کی‌روش چند روز مانده به شروع جام بهترین اتفاق ممکن بود. کارلوس پرچم سفید را بالا برد و پرچم هم زود آتش گرفت.

مصاحبه پنجشنبه بیست و هفتم دی ماه سرمربی پرتغالی به تمام امیدواری ها به تولد دوباره وفاق پایان داد. انتظار این بود خود کی‌روش به آتش بس وفادار بماند حتی اگر طرف مقابل این موضوع را نقض کند.

ناکامی در کسب قهرمانی هم آخرین میخ بر این تابوت را کوبید. ابرهایی که کی‌روش به آسمان فرستاد شاید بسیاری از دستاوردهای او را پنهان کند.

ابرهایی که بعید است به این زودی‌ها کنار بروند و آسمان فوتبال ملی دوباره آفتابی شود.

فضای مجازی که حداقل نشان می‌دهد نبرد بیهوده کی‌روش- ضد کی‌روش نقطه پایانی ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دلال موزامبیکی کیروش بزدل به جهنم پیوست

    • بدون نام

      فوتبال ایران ازدست دلال موزامبیکی کیروش فاسد نجات پیدا کرد

    • بدون نام

      بهترین تیم ملی تاریخ ایران رو کیروش بی لیاقت مثل رئال مادرید کهکشانی منفجر کرد

    • بهزاد

      عامل اصلی این ناکامی فقط و فقط وطن فروشهای پرسپوخلیس و برانکو و وزیر ورزش هستن که آرامش روانی رو از تیم گرفتن.خدا شاهده الان پرسپوخلیسیها خوشحالن و جشن میگیرن.تف به شرف نداشتتون

    • بدون نام

      کیروش ازدست برانکوعوصی شاکی بودکه اردوتدارکاتی به خاطراین موزی کثیف لغوکردوضربش وتوجام جهانی خوردیم واینجاهم بازم برانکوکرم ریخت ووزیرورزش پشت ایران وایرانی خالی کردو

    • بدون نام

      کیروش ازدست برانکوعوصی شاکی بودکه اردوتدارکاتی به خاطراین موزی کثیف لغوکردوضربش وتوجام جهانی خوردیم واینجاهم بازم برانکوکرم ریخت ووزیرورزش پشت ایران وایرانی خالی کردو

    • بدون نام

      مرگ بر کیروش دفن شد تو منفوریت و شکست این بزدل بازنده

    • بدون نام

      مشکلی پیش نیامده اگر مربی تیم ملی ایرانی با تیغ الماس سرش میزدند

    • بدون نام

      حالا که کی‌روش تیمش باخته و از تیم ملی رفته از غار تون بیرون اومدید و پاچه خواری برانکو رو میکنید وتمام تقصیر ها رو گردن آقای کی‌روش می‌اندازید واقعا انسانهای پستی هستید

    • بدون نام

      بره گم شه که دل یه ملت رو شکوند. هیچ چیزی در این بازی برای گفتن نداشتیم.

    • ناشناس

      ازیه سرمربی بزرگ فوتبال این چیزهابعیده

    • بدون نام

      اگه امثال خیابانی و فریادشیران مخالف بودن فقط یه کلمه تا سال های سال مثه کی روش نخواهیم دید امثال این کم سوادهای فوتبال و قلعه نوعی پرافتخار بدونن اون توی هر پست ۳ بازیکن همطراز توی استینش داشت پس لطفا زیپ ها رو بکشید

    • بدون نام

      مقصر تاج و مسیولین بی عرضه هستن.
      هم موافقان و هم مخالفان کیروش الان ناراحتن.
      اگه برده بود الان بازار عکس انداختن گرم بود حالا که باخته همه قایم شدن

    • بدون نام

      چرا نمیگید عوامل تیم حکومتی و عده ایی رسانه جانبدارانه این تیمها جو منفی بر علیه کی روش و تیم ملی براه انداختن

    • مسعود

      این آقا یا روانیه یا مأموریت داشته که فوتبال ایران رو از کسب افتخار دراین 8سال محروم کنه که موفق هم شد!

    • بدون نام

      بره گم بشه دلال موزامبیکی بیشرف

    • بدون نام

      مردم و کارشناس ها فوتبالیست ها از کی روش حمایت میکنند . دلال مربی خوشحاله

    • بدون نام

      لعنت به لنگی ها که الان خوش حال اند

    • ایران ایران

      خواستم جاهایی دیگه کامنت بذارم ولی خیلی شلوغ بود. خواهش میکنم به کشورمون تعصب داشته باشیم. چرا بعضیها به خاطر کیروش از تحقیر شدن کشورتون احساس خوشحالی میکنید. چرا به خاطر شکست رقیب رنگیتون تو بازیهای بین المللی همدیگر رو خفت میدید. ما از ژاپن شکست خوردیم یا مربی ژاپن؟ ایا تو ژاپن از شکست دادن کیروش خوشحالند یا شکست دادن ایران؟ شما فک کنید الان تو یه کشور عربی که ما شکست خورده ایم مورد مضحکه قرار گرفته ایم، علی الخصوص اونهایی که به این کشور رفته اند و بازی رو از ورزشگاه اونم با نتیجه بد باخته اند. اونجا چه میکشند. از وقتی که بین ما در بازیهای بین المللی کری خوانی هست این شکستها هست چه برای تیم ملی چه برای تیمهای باشگاهی. لطفا از این شکستها عبرت بگیرید و بدانید که ما بعد از اسم باشگاههای کشورهای خارجی نام کشورش را می اوریم(الهلال عربستان، العین امارات، الدحیل قطر و...) و کاری به شهر و رنگش نداریم. پس باشگاههای ایرانی هم نام ایران عزیز را یدک میکشند. با این بیانات میخواهم همه را دعوت به اتحاد ورزشی در بازیهای بین المللی میکنم تا خاطرات تلخ را فراموش کنیم و رویاهای شیرینی واسه هم بسازیم. شکست تیم ملی میتواند نتیجه ضعف ما در بازیهای بین المللی در باشگاههایمان باشد. جنگ و کری فقط برای بازیهای داخلی باشد و اتحاد و همدلی برای بازیهای ملی و بین المللی باشگاههامون باشه. خاطرات شیرین رو خودمون میتوانیم بسازیم . همانطور که خاطرات تلخ نیز ساخته خودمان هست.

    • هرچه برانکو بگه

      احسنت برنویسنده این متن بخدا ماعاشق تیم ملیمون
      بودیم وهستیم ولی آقای سرمربی باعث شد با دو دلی برای تیممون دعاکنیم..اشالا که برا همیشه بری از کشورم

    • بدون نام

      تاریخ مصرف کیروش و افکارش دیگه تمام شده با حقوق سالی 2 میلیون یورو بهترین و باکیفیت ترین مربی های سطح اول دنیارو میشه اورد نه کسی که فقط نگاه از بالا به پایین داره واحساس میکنه خیلی عقل کله

    • ناشناس!

      کیروش با این کارای غیر عادی اش آرامش را از مردم و تیم ملی گرفت قبل از بازیها گفت من پرچم سفید بالا می برم و همه هم بخاطر ایران احترام گذاشتند. ولی خودش قبل از بازی با عراق پرچم را پایین اورد و به برانکو توپید و در همان مقطع چوبش را خوردیم و با عراق مساوی کردیم و خود نیز شکست تحقیر آمیزتر از برانکو مقابل ژاپنی ها گرفت! واقعا با دست خودمون دست و پای خودمون را بستیم و تیم اول آسیا جلوی ژاپن با یک مهاجم بازی کرد ولی ژاپن با ۲ مهاجم و طبیعی بود تمرکز ما کمتر بود و باختیم!!

    • غلام

      پرمدعای تهی مغز ۰
      تداضع و فروتنی ۳

    • بدون نام

      لعنت بر کیروش بزدل

    • محمد

      آقای کی روش جای تو دیگه تو ایران نیست بروتورابخدا شایدتاج هم برود به در

    • بدون نام

      فوتبال همینه برد و باخت داره ، امروز روز ملی پوشان ایران نبود خسته نباشید به همه بچه ها ، ایران همواره بعد از سکستها از جای خودش بلند شده ، زنده باد همه اقوام عزیز ایران و ایرانی ملت متحد و سربلنده تاریخ ،

    • بدون نام

      ماایرانیها انسان های احساسی هستیم اگریک نفر قدمی برای مابرداره هوادار او میشویم کیروش نقطه ضعف مارافهمید 8سال میلیون ها دلار به پای او ریختیم آیا انتظار زیادی هست که بعد از این همه اطاعت از دستورات بعضا غیر طبیعی ومیلیونها د

    • بدون نام

      نگه دارید،بهتره

    • رحمان

      بازیکنان خیلی بی تعصبن اینها نماینده پرچم عزیزمان نیستن

    • بدون نام

      موافقم . علکی برای تیم حاشیه درست کرد اونم درست زمانی که باید روی تمرینات و حرفیش تمرکز داشته باشه. به نظر من ما اگه به یه مربی ایرانی بها بدیم و حمایتش کنیم هم پول رو تو جیب اجنبی نگذاشتیم هم بازیکن ها راحت تر می تونن باهاش ارتباط برقرار کنن .

    • تیم ملی و بس(کی روش)

      کسی نمیدونه پشت پرده چی بوده کی مقصره قضاوت زوده ، ولی چیزی که مشخصه از داخل خیلی اذیتش کردن ، ممنونیم ازش

    • بدون نام

      لعنت به تو کیروش

    • ج

      بابا درجام جهانی روسیه چه کارکرد غیرازدفاع اتوبوسی در روسیه هم بیراروند پنالتی رنالدو راگرفته آبروی تیم راخریده درآسیاهم اگربیراروند پنالتی بازیکن عمان رانمیگرفت بازی به نفع عمان می چرخید وایران همان موقع حذف میشد
      چقددلسوزان وفوتبال بلدها به تیم انتقاد به حق میکردن اما بعضی جیره خوار وپاچه خوارکیروش شروع میکردن به دفاع کورکورانه وتوهین وفحاشی نثاردلسوزان واقعی ایران وتیم ملی فوتبال ایران میکردن.

    • بدون نام

      دردوبلای برانکوبه سرت بخوره با نصف این بازیکنا قهرمان آسیا میشد.خاک توسرت بااین ترکیب دفاعیت دیدی بزدل روانی خودتی خوک کثیف گمشوبروبه درک سیرابی اشتک

    • بدون نام

      کاربر ایران ایران راست میگه.دیدید بعد بازی کاشیما چقدر پرسپولیس زو تحقیر کردن.حالا هم میخوان باخت تیم ملی رو در اون سطح به پرسپولیس و برانکو و هواداراش ربط بدن.
      تیم ملی ما چی کم داشت.چکار باید میکردن براشون.تمام وزارت ورزش تا کمر دولا بودن در برابر کیروش هر چی خواست ،گفتن چشم
      هر چی دلش خواست به ما گقت گقتیم فعلا تیم بازی داره.بمونه برا بعد.
      خود مربی ایران دیدید روز بازی فینال چیکار کرد.دیروز کجا قایم شده بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج