جاباما
۸۲۷۲۸۱
۱ نظر
۵۰۲۱
۱ نظر
۵۰۲۱
پ

شروع فعالیت شرکت‌های فناوری در سال تازه میلادی

گجت‌های جدید و جالب ۲۰۱۹

در کمتر از ۱۵روز گذشته و بعد از برپایی نمایشگاه CES در آمریکا فعالیت شرکت‌های فناوری کاهش یافت چراکه مهم‌ترین محصولات در همان نمایشگاه برای دیدن عموم عرضه شد و از این پس باید منتظر زمان عرضه آن‌ها به بازار‌ها ماند.

روزنامه دنیای اقتصاد: در کمتر از ۱۵روز گذشته و بعد از برپایی نمایشگاه CES در آمریکا فعالیت شرکت‌های فناوری کاهش یافت چراکه مهم‌ترین محصولات در همان نمایشگاه برای دیدن عموم عرضه شد و از این پس باید منتظر زمان عرضه آن‌ها به بازار‌ها ماند.

گجت‌های جدید و جالب ۲۰۱۹

اما در همین مدت نیز برخی از شرکت‌ها تلاش کردند محصولات جدید خود را به بازار ارائه کنند. از جمله شرکت اچ‌پی که کروم‌بوک‌های جدیدش را به بازار آورد و ساعت هوشمند از یک برند لباس، مد و فشن و دوربین جدیدی هم از شرکت سونی به علاقه‌مندان عکاسی معرفی کرد. در ادامه می‌توانید با این دیوایس‌های جدید بیشتر آشنا شوید.

به گزارش فارنت، شرکت اچ‌پی در اوایل بهمن دو کروم‌بوک جدید با پشتیبانی از قلم برای استفاده دانش‌آموزان ارائه کرد چراکه کروم‌بوک‌ها توانسته‌اند در ایالات متحده آمریکا رتبه اول استفاده در مدارس و آموزشگاه‌ها را به‌دست بیاورند.

اچ‌پی هم از این فرصت استفاده کرده و دو کروم‌بوک مقاوم با استاندارد MIL-STD-۸۱۰ G. و با کیبورد مقاوم دربرابر نفوذ آب معرفی کرده است. اچ‌پی Chromebook x. ۳۶۰، ۱۱ G. ۲ نسخه ویژه Education Edition دارای صفحه‌نمایشی ۱۱ اینچی با وضوح ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل است.

شما می‌توانید صفحه‌نمایش این کروم‌بوک را ۳۶۰ درجه چرخانده و از آن به شکل تبلت نیز استفاده کنید. به لطف پشتیبانی از قلم Wacom EMR این مدل برای یادداشت‌برداری ایده‌آل خواهد بود. این کروم‌بوک از پردازنده دوهسته‌ای Celeron N. ۴۰۰۰ و یا چهارهسته‌ای Celeron N. ۴۱۰۰ اینتل استفاده کرده و به ۸ گیگابایت رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی هم مجهز شده است. باتری این دستگاه ۵/ ۱۱ ساعت دوام شارژ داشته و وزن ۴۷/ ۱ کیلوگرمی نیز از سایر مشخصات این دستگاه است.

این مدل جدید هم شباهت بسیاری به مدل قبلی دارد. صفحه‌نمایش ۱۱ اینچی این مدل، اما فقط تا ۱۸۰ درجه باز می‌شود و می‌توانید نسخه غیرلمسی آن را نیز با دو پنل IPS یا VA سامسونگ سفارش دهید. دوام شارژ نسخه غیرلمسی این مدل تا ۱۳ ساعت هم افزایش پیدا می‌کند.

هر دو کروم‌بوک دارای دو درگاه USB-C (نسل اول با پهنای باند ۵ گیگابیت بر ثانیه) بوده و یک درگاه USB-A، یک جک هدفون و یک درگاه کارت حافظه microSD نیز دارند. هر دو کروم‌بوک x. ۳۶۰، ۱۱ G. ۲ EE و ۱۱ G. ۷ EE قرار است اردیبهشت‌ماه به بازار عرضه شوند. قیمت این دو کروم‌بوک مقاوم هنوز اعلام نشده است.

ساعت هوشمند از یک برند مد

در این‌سو همچنین برند‌های حوزه مد و فشن معتبر به‌تازگی وارد بازار ساعت‌های هوشمند شده و فروش خوبی را تجربه کرده‌اند. یکی از این برند‌ها مایکل کورس است که ساعت‌های هوشمند هم تولید می‌کند. ساعت Access Sofie ۲.۰ طراحی تازه‌تری نسبت به نسخه اصلی دارد.

گجت‌های جدید و جالب ۲۰۱۹

در نسخه ابتدایی این محصول بیشتر بر روی ظاهر تمرکز شده بود. در نسخه جدید ساعت Access Sofie ۲.۰ با جی‌پی‌اس و مانیتور ضربان قلب روبه‌رو هستید. می‌توانید این دو قابلیت را از طریق Google Fit استفاده کنید و تمرینات خود را مورد بررسی قرار دهید. این ساعت جدید حاوی یک چیپ NFC است و امکان پرداخت موبایلی وجود دارد.

این ساعت امکانات خوبی دارد، اما با یک مشکل کلی روبه‌رو است. این ساعت از پردازنده اسنپ‌دراگون ۲۱۰۰ استفاده می‌کند. این پردازنده، پردازنده بدی نیست، اما نسخه‌ای که به تازگی وارد بازار شده نسخه اسنپ‌دراگون ور ۳۱۰۰ است و بهتر بود که از این نسخه استفاده می‌شد. عمر باتری در نسخه جدید بهتر است و در صورت استفاده ساعت شما کارآیی بهتری داشت. هنوز قیمتی برای این ساعت هوشمند مشخص نشده است، اما مایکل کورس اعلام کرده که این تابستان باید منتظر این ساعت هوشمند باشیم. این ساعت در چهار رنگ مختلف عرضه خواهد شد.

سونی و دوربین بدون آینه

در اواخر دی ماه گذشته همچنین سونی محصول جدیدی به خانواده دوربین‌های APS-C بدون آینه خود اضافه کرده است. دوربین a. ۶۴۰۰ قرار است جایی بین a. ۶۳۰۰ و a. ۶۵۰۰ قرار بگیرد. دوربین‌های جمع‌وجور و بدون آینه اخیرا به دلیل راحتی استفاده نسبت به DSLR‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

گجت‌های جدید و جالب ۲۰۱۹

خانواده دوربین‌های بدون آینه آلفا (a) سونی در حال‌حاضر با سری a. ۷ خود در بین دوربین‌های فول فریم بدون آینه پیشتاز است و حالا سونی قصد دارد عضوی جدید به خانواده قطع APS-C اضافه کند.

a. ۶۴۰۰ البته شاید آن رقیب فوجی‌فیلم X-T ۳ که انتظارش را می‌کشیدیم نباشد، اما در دسته میان‌رده‌ها امکانات قابل‌توجهی دارد. A. ۶۴۰۰ به لطف فیلم‌برداری ۴ K@۳۰ fps و صفحه‌نمایش چرخشی برای ولاگر‌ها گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود. این دوربین همچنین سیستم فوکوس خودکار فوق‌سریع ۴۲۵ نقطه‌ای (کنتراست و PDAF) را از سری a. ۷ III و a. ۹ به ارث برده که می‌تواند در ۲ صدم ثانیه فوکوس کرده و چشم سوژه‌ها را نیز دنبال کند. دوربین a. ۶۴۰۰ سونی از سنسور جدید ۲/ ۲۴مگاپیکسلی Exmor APS-C و پردازنده تصویر جدید BIONZ X. استفاده می‌کند.

این دوربین می‌تواند با شاتر مکانیکی با نرخ ۱۱فریم بر ثانیه و در حالت بی‌صدا با نرخ ۸ فریم بر ثانیه عکاسی کند که هر دو با فوکوس و نوردهی خودکار انجام می‌شوند. بافر دوربین هم توانایی ذخیره ۱۱۶ تصویر JPG و ۴۶ تصویر RAW را داراست.

در زمینه عکاسی در نور کم نیز این دوربین می‌تواند ISO را تا ۳۲۰۰۰ در حالت عادی و تا ۱۰۲۴۰۰ در حالت گسترش یافته با نویز کمتر بالا ببرد. قیمت دوربین سونی a. ۶۴۰۰ هم ۹۰۰ دلار (برای بدنه تنها) اعلام شده تا رقیب مستقیمی برای Fujifilm X-T ۲۰ محسوب شود. با این‌حال کماکان علاقه‌مندان به دوربین‌های بدون آینه جمع‌وجور سونی منتظر جانشینی برای a. ۶۵۰۰ هستند. دوربین a. ۶۴۰۰ همچنین با کیت لنز ۱۶ تا ۵۵ میلی‌متری f. ۳.۵-۵.۶ با قیمت ۱۰۰۰ دلار یا با کیت‌لنز بهتر ۱۸ تا ۱۵۵ میلی‌متری با f. ۳.۵-۵.۶ با قیمت ۱۳۰۰ دلار عرضه خواهد شد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Sara

      برترينهاي عزيز نداشته هامون به رخ نكش لطفاً

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج