۸۲۸۳۵۲
۱۰ نظر
۵۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
پ

وزیر اقتصاد: ثبات نرخ ارز مهم‌تر از کاهش آن است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این‌که در چند ماه اخیر تمرکز دولت به شدت بر کاهش نوسانات ارز معطوف بوده است، گفت که ثبات نرخ ارز از کاهش نرخ آن مهمتر است.

خبرگزاری ایسنا: وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این‌که در چند ماه اخیر تمرکز دولت به شدت بر کاهش نوسانات ارز معطوف بوده است، گفت که ثبات نرخ ارز از کاهش نرخ آن مهمتر است.

وزیر اقتصاد در نشست خود با کارآفرینان جوان با بیان این‌که ثبات نرخ ارز از کاهش نرخ ارز مهمتر است، گفت: در چند ماه اخیر تمرکز دولت به شدت بر کاهش نوسانات ارز معطوف بوده است. در حال حاضر در شرایط خاصی هستیم که علی‌رغم همه این‌ها بانک مرکزی بدون سرکوب نرخ ارز و از طریق سازوکارهای مالی بازار ارز را کنترل کرده است.

او همچنین از معافیت ارزی صادرکنندگانی که تا یک‌میلیون دلار صادرات دارند خبر داد و گفت که این معافیت برای صادرکنندگانی که بین یک تا ۳ میلیون دلار صادرات دارند، ۷۰ درصد است؛ این معافیت نیز به این معناست که آن‌ها می‌توانند ارز خود را به سامانه نیما نیاورند اما به کشود باید وارد کنند.

دژپسند در ادامه به کارآفرینان قول داد تا در صورت نیاز به برطرف کردن موانع شرکت‌های دانش‌بنیان یا تازه‌تاسیس، اگر مشکلی از نظر بخشنامه‌ای وجود داشته باشد حتی اگر لازم باشد آن بخشنامه را هم حذف خواهد کرد.

او همچنین بر ضرورت وجود پیش‌آگاهی برای فعالان اقتصادی تاکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم رانت‌زدایی شود و شفافیت اقتصادی وجود داشته باشد، باید از مدت‌زمان زیادی قبل از اعلام قوانین به فعالان اقتصادی، درباره آن قانون اطلاع داده شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر این‌که لازم است تا از اقتصاد مبتنی‌بر بودجه نفتی فاصله بگیریم، خطاب به کارآفرینان ادامه داد: اگر فکر می‌کنید اقلامی را باید بخرید که به آن ارز نمی‌دهند، به ما بگویید تا برای رفع موانع شما تلاش کنیم و مجوزهای قانونی را هم بگیریم.

در ادامه این نشست، مهرداد ارونقی، معاون فنی گمرک نیز با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات کارآفرینان، گفت که مشکلات گمرکی شرکت‌های دانش‌بنیان که بعضا به خاطر تغییر گروه کالایی یا مشکلات مربوط به ثبت سفارش بوده است، تا حدود زیادی برطرف شده است؛ بخش دیگری هم که نیازمند اخذ مجوزهای وزارت صنعت و بانک مرکزی هستند که در صورت کسب مجوز مشکلی از نظر گمرک نخواهند داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخخخخخ روز شنبه همین هفته اعلام کردین دلار به کانال ۸۰۰۰ تومان بازمیگردد حالا با افزایش قیمت ارز حرف از ثباته نه کاهش .واقعا خیلی خنده‌دار است

    • بدون نام

      پس چی شد التیماتوم داده بودین دلار ۸۰۰۰ تومان همین دیروز حالا که بالا رفته از ثباتش حرف میزنه

    • بدون نام

      ...مسئولین بی کفایت . مردم نون ندارند بخورند .حقوق خودتون هم که خوبه .

    • بدون نام

      آقای وزیر تو مثل اینکه از اقتصاد هیچ بلد نیستی تا قیمت دلار به سال 96 بر نگرد د هیچ کاری در ایران مقرون به صرفه نیست واین رکود اقتصادی بدتر هم میشود

    • بدون نام

      پس یعنی در 12 هزار ثابت باشه

    • بدون نام

      برو ....یه مشت بیسواد ....همتون مدارک تحصیلیتون رو با پول خریدید.....

    • بدون نام

      حالا نتونستید بیاریدش پاین از ثبات خرف میزنید بی کفایتا

    • بدون نام

      راست میگه، رو بیست هزار تومن ثابت کنید تا ۳ ماه نیازی به دستکاری نیست، ثبات پیدا میکنه، چرا مسولان به روح اعتقادی ندارند ؟؟؟؟

    • اسد

      ثبات اقتصادی خخخخخخخخخخ

    • اسد

      ثبات نرخ ارز خخخخخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج