۸۲۸۶۲۶
۲۸ نظر
۵۴۵۳
۲۸ نظر
۵۴۵۳
پ

دوست اجتماعی؛ قوانینی که باید در این دوستی بدانید

آیا شما هم جزو افرادی هستید که رابطه معمولی را به رابطه مانتیک ترجیح می دهید؟ البته همیشه این نظر ما نیست که تعیین کننده است، گاهی هم شرایط ما را مجبور به چنین تصمیمی می کند. به عنوان مثال ما شرایط لازم برای شروع یک رابطه عاطفی را نداریم یا این که نمی توانیم شخص ایده آل مان را پیدا کنیم. در این شرایط ترجیح می دهیم که به جای یک رابطه جدی، وارد رابطه ای معمولی شویم.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: آیا شما هم جزو افرادی هستید که رابطه معمولی را به رابطه مانتیک ترجیح می دهید؟ البته همیشه این نظر ما نیست که تعیین کننده است، گاهی هم شرایط ما را مجبور به چنین تصمیمی می کند. به عنوان مثال ما شرایط لازم برای شروع یک رابطه عاطفی را نداریم یا این که نمی توانیم شخص ایده آل مان را پیدا کنیم. در این شرایط ترجیح می دهیم که به جای یک رابطه جدی، وارد رابطه ای معمولی شویم.

دوست اجتماعی؛ قوانینی که باید در این دوستی بدانید

یک رابطه معمولی نوعی از رابطه است که قانون خاص یا تعهد طولانی مدت در آن وجود ندارد اما این بدین معنی نیست که هر جوری می خواهیم رفتار کنیم. این نوع رابطه نیز مراقبت های خاصی می خواهد که اگر بی توجه باشیم، از هم خواهید پاشید. اگر می خواهید قوانین داشتن یک دوست اجتماعی را بدانید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

احساسات تان را کنترل کنید

از آنجا که شما در رابطه عادی تان هیچ محدودیتی ندارید، امکان این که با طرف مقابل تان به مشکل بر بخورید نیز کم است، از این رو شاید احساس کنید که او گزینه خوبی برای شماست و رفته رفته عاشق اش شوید. اگر چنین احساسی کردید، بهتر است که چند هفته از او فاصله بگیرید و ببینید که آیا واقعا دلتان برای او تنگ می شود یا نه. در این نوع روابط بهتر است که احساسات تان را کنترل کنید، اگر هم تصور کردید که احساس تان نسبت به او تغییر کرد، زود گول احساس تان را نخورید. به خودتان زمان دهید، خودتان را در شرایطی جدی تر تصور کنی، آنوقت تصمیم بگیرید.

برای خودتان قانون بگذارید

اگر چه دوستی اجتماعی قوانینی چون تعهد یا مسئولیت پذیری را ندارد، اما این بدین معنی نیست که هیچ قانونی هم در آن رعایت نشود. هر روابطی قوانین خاص خود را دارد که باید به آنها پایبند بود. اگر شما در همان ابتدای دوستی بین خودتان قوانینی را تعیین کنید و به آن پایبند باشید، احتمال این که دلخوری و ناراحتی پیش بیاید و رابطه شما از هم پاشیده شود، کاهش می یابد. به عنوان مثال از طرف مقابل تان بپرسید که چه محدودیت هایی دارد یا حریم شخصی اش را چگونه تعریف می کند. آیا او از این که شما با شخص دیگری وارد رابطه شوید، ناراحت می شود؟ آیا این رابطه را از دید اطرافیان تان مخفی نگه می دارد؟ هر چند وقت یک بار دوست دارد شما را ملاقات کند؟ شاید در ابتدای رابطه فکر کنید که این سوال ها اهمیت زیادی ندارد اما پس از مدت کوتاهی می بینید که دانستن شان چقدر می تواند برای رابطه تان کارساز باشد.

گفتن «دوستت دارم» ممنوع!

ممکن است شما به دوست اجتماعی تان احساس نزدیکی کنید تا حدی که به او بگویید «دوستت دارم» یا این که «بدون تو نمی دانم چگونه زندگی کنم؟»، حتی اگر شما این جملات را از روی محبت زده باشید، ممکن است که موجب سوتفاهم شود و رابطه شما را از یک رابطه معمولی به فرم دیگری از رابطه تغییر کند. بنابراین در بیان کلمات محبت آمیز به دوست اجتماعی تان محتاطانه تر رفتار کنید.

در احساسات تان صادق باشید

ممکن است که شما در دوره ای از زندگی به فکر پیدا کردن دوست اجتماعی باشید اما بعدها به هر دلیلی بخواهید تغییراتی در رابطه تان ایجاد کنید. این تغییر ممکن است مثبت یا منفی باشد. به عنوان مثال شما در شرف ازدواج هستید و دیگر نمی توانید با دوست اجتماعی تان در ارتباط باشید یا حتی برعکس، یک روز صبح از خواب بیدار می شوید و احساس می کنید که عاشق اش شدید و رابطه تان باید شکل جدی تر به خود بگیرد. پس از این که از احساسات تان اطمینان حاصل کردید، به طور مستقیم و صادقانه حرف هایتان را به او بزنید. البته طوری رفتار نکنید که انگار او هیچ نقشی در این تصمیم گیری ندارد. ابتدا حرف هایتان را به او بزنید سپس نظر او را بخواهید و در نهایت تصمیمی بگیرید که هر دو طرف رضایت داشته باشند.

دوست اجتماعی؛ قوانینی که باید در این دوستی بدانید

اجازه ندهید از خطر قرمزهای شما بگذرد

از آنجا که در رابطه معمولی شما هیچ کنترلی روی شخص مقابل تان ندارید، احتمال این که او نیز گاهی اوقات خطر قرمزهای شما را رعایت نکند و پایش را از محدودیت ها فراتر بگذارد، زیاد است. در این شرایط شما نباید ملاحظه او را کرده و در مقابل رفتارش سکوت کنید، بلکه باید خیلی جدی در این باره با او صحبت کنید. به او خط قرمزهایتان را یادآوری کنید تا حدش را در رابطه با شما بداند.

از او انتظار رمانتیک بودن نداشته باشید

فردی که به اسم دوست اجتماعی با شما وارد رابطه شده است، نمی خواهد که رابطه ای جدی یا به بیان دیگر رمانتیک با شما داشته باشد. این تصمیم می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، به عنوان مثال او در گذشته تجربه تلخی داشته که نمی خواهد دوباره تکرارش کند، یا این که در حال حاضر شرایط شروع یک رابطه جدی را ندارد، در هر صورت شما نباید از او انتظار رمانتیک بودن را داشته باشید. مطمئنا اگر او چنین رابطه ای می خواست، شما را دوست اجتماعی خطاب نمی کرد.

مانع رابطه او با دیگران نشوید

احتمال این که فرد مقابل تان به دنبال رابطه ای جدی ست اما نه با شما، وجود دارد. اگر چه این حقیقت کمی تلخ است اما باید آن را بپذیرید. زمانی که شما در یک رابطه معمولی و اجتماعی قرار دارید، باید بپذیرید که طرف مقابل تان هر لحظه ممکن است نیمه گمشده اش را پیدا کند و از شما دور شود، بنابراین مانع او نشوید. خیالپردازی در مورد این رابطه می تواند در نهایت ناامیدی را برایتان به همراه داشته باشد، بنابراین واقع بین باشید تا سرنوشت کار خودش را انجام دهد. به جای حسادت، سعی کنید که از این رابطه لذت ببرید، به خودتان سخت نگیرید تا زندگی نیز به شما سخت نگیرد.

منبع: lovepanky

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دوستي عادي بين زن و مرد چرت محضه معمولا يه طرف احساسات رمانتيك نسبت به طرف مقابل داره كه اين رابطه بوجود مياد

    • بدون نام

      براش رفتم خواستگاری؛ بعدش فهمیدم برام بیشتر از یه دوستِ اجتماعی بود!

    • Soسونیاniya

      چشم

    • بدون نام

      خجالت نمی کشید؟؟؟اینجامملکت امام زمانه ها.غرب نیست که درباره قوانین دوستی نامحرمان حرف میزنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه برترینها ازینا نذاره که دیگه اون مخاطب اقلیتش رو هم از دست میده

      • ه.ع

        برو کنار بذار باد بیاد

    • بدون نام

      عجایب چیزهایی دیده می شود در این دنیای مدرنیته !!!!

      یاد یه جوکی افتادم

      حالا خوبه بعضی ها در جواب دوستت دارم میگن مرسی ،یکی بهم گفت دلم می خواد یکی دوستم داشته باشه گفتم خب من دوستت دارم ،گفت تو نه ،یکی به غیر از تو !!!!!!

      پاسخ ها

      • بی نام

        واااااا

    • بدون نام

      خوب بود ولیییییییی این مقاله یعنی مجوز به دوستی دختر و پسر با رعایت این قوانین. ایا چنین چیزی در جامعه ما حتی با این شرایط عرف هست؟

    • فردين

      كي ديگه از دوست اجتماعي انتظار وفاداري داره الان اونايي كه دم از عاشقي ميزدن كارت دعوت عروسي شون هنوز داريم

    • بدون نام

      خوبه

    • بدون نام

      این چندمین ترجمه ازپردیس بختیاری است که به روابط غیرشرعی دوجنس مخالف پروبال میدهدوبه نوعی ترویج دوستی بین دختروپسروزن ومردنامحرم راعادی ورمانتیک جلوه میدهدنمیدانم دربرترینهاچه کسانی باچه دین وعقیده ای مشغول کارهستندقبلا که عکس کارکنان برترینهاچاپ شدونمایان شدگفتم که یک مشت جوان که ازظاهرشان معلومه چه وضعی دارندبراین مجله حاکم هستند،خلاصه بازهم به عنوان مخاطب دائمی والبته مذهبی این مجله ازنشراینگونه مطالب ابرازخطرمیکنم وازمدیرمسئول محترم خواستارجلوگیری دارم/باتشکردوست ومخاطب همیشگی شما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زردترینها

      • بدون نام

        تو برو مخت جلوگیری کن که از جامعه اینقدر عقب افتادی

      • بدون نام

        عزیزم، خیلیم مطلب خوبیه. چه شما بخوای، چه نخوای این نوع دوستی توی جامعه رواج پیدا کرده. پس چه بهتر که جوونا قوانین این نوع دوستی رو بدونن تا سر خودشون و دوستاشونو با اصطلاح « دوست اجتماعی» گول نمالن. اینا برای آگاه سازی جووناست. شما ناراحت می شی نخون

      • علیرضا

        ضیغه موقت با دختران ناشناش 13 ساله خ.وبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • مریم

        هموطن نظرتون محترم!
        ولی خواستار جلوگیری نباید داشته باشی باید خواستار جلوگیری باشی مهندس

    • بدون نام

      چرند.

    • بدون نام

      افتضاح محضی که فقط از یه سایت روشنفکرنما بر میاد

    • بدون نام

      قانون اصلی اینه که پنبه رو کنار آتش بزاری می سوزه.

    • بدون نام

      به نظر باید یک بررسی اساسی در مورد برترینها از طرف مقامات مسئول محتوای فضای مجازی بشه. بنده از طرف خودم حتما پیگیر خواهم شد.

    • رضا

      مطلب بسیار مفیدی بود با تشکر از سایت برترین ها
      از این مطالب بیشتر بزارید

    • علیرضا

      مطلب خوبی بود و به درد جونها میخوره برعکس چیزهای بی فایده ای که 40 ساله از صدا و سیما تبلیغ میشه و میبینیم که هیچ کاربرد و نتیجه ای عملی توی جامعه نداشته

    • رویا

      اگاهی بخشی مفید تر از نادیده گرفتن است . قابل توجه کسانی که هنوز فکر می کنن چشممون رو ببندیم چون نمی خواهیم ببینیم داره چی می گذره .دوستی به طور کلی اگر چارچوبش حفظ بشه و هر دو نفر عاقل و فهیم باشن و خط قرمز ها رو در نظر گرفته باشن تخریب گر نیست

    • ناشناس

      مرگ بر افلاطون!!!!

    • عزیز الله حشمت فردوس

      ببین بهترینها نمیدونم تو کی هستی واسه کجایی؟!!! ولی سربسته بگم بهت این چیزی که سیاهه کردی و چسبوندی اون بالا بهش میگی دوستی عادی چیز جدیدی نی!!!!! واسه یونان قدیمه اون زمان که مردارو اخته میکردن برای دربار خواجه میگرفتن... وگرنه عمه ی خدا بیامرز منم میدونه که پنبه کنار آتیش نمیمونه... افتااااد!!!! ببین بهترینها تاریخ مصرفت تموم شده مطلب قدیمی میذاری!!!! تا خدایی اون بالا هس نه زن مرد میشه نه مرد زن. محاله ممکنه وگرنه خدا دو جنس نمی آفرید افتاد!

    • بدون نام

      کلا دوستی مجازی چه دوستت همجنس باشه چه نه خوب نیست چون زیاد باعث سوء تفاهم و ناراحتی میشه.

    • ناشناس

      اینقدر این موضوعی که نوشتی چرته که واسه ی چک کردنش با فیلتر شکن تونستم بیام هیچ کدوم از تیترهای شما نیاز به فیلترشکن نداشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج