۸۲۸۸۹۵
۱۸ نظر
۵۰۰۰
۱۸ نظر
۵۰۰۰
پ

هاشمی‌طبا: ملی پوشی که با انتظار پاداش می‌آید، بفرماید بیرون!

رییس سابق سازمان تربیت بدنی که در انتخابات گذشته با حرفهای معقول در مناظره ها طرفداران بسیاری برای خود دست و پا کرده بود انتقاد شدیدی به روش کار سرمربی سابق تیم ملی دارد.

ورزش سه: بعد از به اتمام رسیدن جام ملت ها با قهرمانی تیم ملی قطر و شکست تیم ملی ایران در مرحله نیمه نهایی تصمیم گرفتیم با یکی از پیشکسوتان مدیریت ورزش کشور ،مصطفی هاشمی طبا که زحمات بی دریغ ایشان در بین سال های ۷۰ تا ۸۰ از یاد نرفته است در خصوص وضعیت حاکم در فوتبال ایران در این برهه حساس صحبت کنیم.

هاشمی طبا در ابتدا ضمن اینکه از شکست تیم ملی پیش از عزیمت به امارات مطمئن به نظر می رسید گفت:« من قبلا هم طی مصاحبه ای پیش بینی کرده بودم که نه تیم ملی ایران توان قهرمانی آسیا را دارد و نه هرگز تیم فوتبال المپیک را دراندازه های صعود به المپیک می دانستم. چرا که ما پیشرفت را در زدن گل های بیشتر می بینیم. ما باید یاد بگیریم که به جای اینکه در فوتبال برنده شویم بتوانیم در عرصه های مدیریت گوی سبقت را از رقبایمان برباییم.»

وی در ادامه افزود:« متاسفانه درطول این هشت سال خرج بسیاری برای تیم ملی کردیم اما واقعا چه چیزی نصیب ما شد .ما در دوره های قبل هم به جام جهانی رفتیم و یا در جام ملت های آسیا هم نتایج خیلی مشابهی گرفتیم و اتفاقا هر بار هم اگر قهرمان آسیا شدیم این مربیان ایرانی بودند که بر مسند کار بودند .»

او که در زمان خودش داریوش مصطفوی و صفایی فرهانی را در جایگاه ریاست فدراسیون فوتبال می دید ، با انتقاد از فدراسیون فوتبال بیان کرد:« آقای تاج هر بار که مصاحبه می کند به طرز عجیبی هیچ مسئله ای روشن نمی شود و همواره از جواب دادن به هر سوالی طفره می رود.

این بار هم دائم ما را به مصاحبه کی روش در برنامه نود دعوت می کرد که اتفاقا این برنامه هم پخش شد و همان طور که دیدیم همان صحبت های همیشگی و تعریفات از خود بود که آن را در این هشت ساله همیشه می شنیدیم و این درحالی بود که شنیده ها از بهم خوردن یک میز گرد درهمین رابطه خبر می داد .

وی درخصوص حضور تیم ملی در جام ملت های آسیا خاطرنشان کرد:« ما اصطلاحا سیاست و روش کلیمان در چیدمان بازیکنان درست نیست ، یعنی ما می خواهیم به هر ترتیبی که هست برنده شویم ، برای مثال کی روش به جای بازی دادن به یک دفاع آماده ترجیح می دهد بازیکنی را در ترکیب ثابت مقابل ژاپن استفاده کند که در طول یک سال گذشته بازی نکرده است .ما هر سه گل خودمان را از اشتباهی که در سمت راست دفاعی مرتکب شدیم دریافت کردیم .این را هم فراموش نکنید که ۷۰ درصد گل هایمان را تنها از اشتباهات حریفان استفاده کردیم .»

وی همچنین با ادامه انتقاد شدید از سرمربی سابق تیم ملی بیان کرد:«وی در طول این سال ها تمام برنامه هایمان را به سخره گرفت. طوری وانمود می کرد که گویا هیچ کسی در مملکت نمی فهمد و تنها ایشان است که قدرت فهم را دارد.

فدراسین فوتبال و به انضمام کی روش حق نداشته است که جز در روزهای فیفا دی به خاطر ۴ بازیکن لیگ برتر را تعطیل کند و از طرفی اردو را هم به ناقص ترین وجه ممکن برگزار کند، زیر هیچ کدام از لژیونرهایمان نمی توانستند خودشان را به اردو معرفی کنند. نه با یک عقل فوتبالی بلکه با یک عقل سلیم آیا فایده ای دارد که اردوی تیم ملی با ۱۱ بازیکن تشکیل شود و بقیه نیایند .»

هاشمی طبا که کمی هم عصبانی شده بود در خصوص بحث پاداش ملی پوشان با لحن تندی حرف زد که بخشی از آن را منتشر نمی کنیم. او می گوید: اگر قرار باشد بازی بازیکنان گره بخورد به پاداشی که می گیرند (...) آن هم با توجه به قرارداد های میلیاردی که بازیکنان تیم ملی از لحاظ مالی دارند واقعا آیا نیازی به پاداش دارند ؟ مربی که این قدر بی ظرفیت باشد و سرنوشت تیم ملی یک کشور را با پاداش گره بزند چه مربی ایست؟

اگر کسی می رود که برای پرچم کشورش و مملکتش بجنگد، باید بدون هیچ توقعی برود و بازی کند. مگر رزمنده های ما که می رفتند دسته دسته شهید می شدند پاداش می گرفتند؟ لطفا اگر کسی لیاقت تیم ملی را ندارد وبه انتظار پاداش به تیم ملی می آید بفرماید بیرون، آن قدر این مملکت بازیکن دارد و آن قدر مردم فداکاری دارند که هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. نتیجه تمام این حرکات وصحبت ها همین نتیجه تحقیر آمیز مقابل ژاپن می شود.»

و در خصوص زمان حضور خودش به عنوان معاون ریس جمهور وتفاوت آن دوران با دوران کنونی نیز گفت:« تفاوت صرفا در رفتار مدیریت با سرمربی است .

برای من جای سوال است که کی روش چرا باید منت آن ساختمانی را که به نام پک معروف است بر ما بگذارد مگرخودمان دستمان فلج بوده و مگر ما ساختمان کمپ و آکادمی را نساخته ایم . البته همین ساختمان پک چندین ایراد اساسی دارد. مگر ما دستمان کج بوده که ایشان بیاید برای ما ساختمان بسازد؟

وی در همین خصوص و انتقاد از کی روش اضافه کرد:« تنها کسی که سود زیادی برده است خود کارلوس کی روش است. کجای دنیا چنین پولی با چنینی آزادی به او می دهند کجا او را تا این حد تحمل می کنند؟ یک مربی باید بیاید تمام تیم ها رده های ملی را با هم هماهنگ کند ،کاری که سرمربی گران قیمت ما هرگز این کار را نکرد.اولش می کفتند ایشان می آیند و همه این ها را هماهنگ می کند اما امروز آقای تاج می گوید کی روش قرار بود تعامل کند و تعامل در فوتبال ایران هم معنی ندارد، پس چرا با او قرارداد امضا کردند..»

هاشمی طبا با به انتقاد کشیدن کسانی که از تیم ملی توقع پاداش دارند اظهار کرد:« باید تمام تیم ها با هم درارتباط باشند، من معتقدم باید یک شرط بگذارند مبنی بر این که هر بازیکن که در تیم ملی حضور می باید در در تیم امید هم بازی کرده باشد نه اینکه هر کسی را که سر مربی دلش خواست دعوت کند. من به هیچ وجه داستان پولی را که دولت به تیم ملی داده است را نمی فهمم.

ما به بازیکنانی احتیاج داریم که گرفتن پول را برای بازی زیر پرچم تیم ملی توهین به خود قلمداد کنند. سوال من ازبازیکنی که به خاطر پول برای تیم ملی می خواهد بازی کند این است که پس آن پرچم که روی لباس نقش بسته چیست؟ پس چرا می گویید ما سربازان تیم ملی هستیم؟»

هاشمی طبا درادامه با اعلام اینکه این مسئولان هستند که بازیکنان را بد بارمی آوردند ادامه داد:« بازیکنان خوب هستند ما بد آنها را بد بارمی آوریم ،ما به او می گوییم به تو پول می دهیم .مگرایران بهترین بازیکنان خود را در دوره حضور من نداشت ؟ کدام بازیکن به خاطر پاداش به داخل زمین می رفت ؟

آن زمان واقعا چنین در خواست هایی نبود . بگذارید برای شما مثالی بزنم : در پاریس یک آقایی که در کنار تیم ملی بود گفت که بچه ها برای به زمین رفتن پاداش می خواهند . آقای صفای فراهانی موضوع را بررسی کردند و پرسیدند که چه شده است و متعاقبا متوجه شد آن آقا برای خودش پاداش می خواسته است.محال بود علی دایی ، خداداد و باقری به خودشان چنین اجازه ای می دادند.

سئوال آخر ما از هاشمی طبا درباره وضعیت فعلی کاری اوست . او که ریاست سازمان تربیت بدنی و کمیته المپیک را در کارنامه اش دارد در این باره می گوید:« هیچ کسی از ما نظر نمی خواهد و ما یک آدم معمولی هستیم و هر کسی هم از ما خواسته ما خودمان را در اختیار گذاشته ایم ولی آقایان از کنار ما رد نمی شود . من سال گذشته در آکادمی المپیک تدریس می کردم که امسال آن هم حذف کردند و باید اقرار کنم که کسی چشم دیدن من را ندارد .»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بله که شماها دستتون کجه چهل ساله یه ورزشگاه و کمپ نساختید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        Ok

    • کامران

      مسئولانی که با حقوق نجومی رانت امضاطلایی آقازاده های مفتخور داداش های دزد بی لیاقتی وعده دروغ و....می آیند انشاالله به زودی بروند به جهنم

    • بدون نام

      جناب مهندس هاشمی طبا شاید حرف هاتون در مورد پاداش وبازیکنای نا آماده واردوهای با بازیکن های کم بعضی هاش درست باشه ولی درمورد کمپ کاملا اشتباهه وگرنه چرا تو این چهل سال نساختین؟ آره حرفت درسته میتونیم بسازیم ولی نمیسازیم ونساختیم میدونی چرا چون پول ها رو مدیران دزد میدزدن برا خودشون خونه میخرن برا آقازاده ها شون هم ماشین اقای هاشمی طبای عزیز مگه نمیگی کمپ رو شما ساختین؟ پس چرا تو اون ده دوازده سال نتونستین به بهره برداری برسانید؟ جرا باید زمان کیروش تکمیل بشه؟ غیر از اینه که با دعواهای کیروش ساخته شد؟ اقای هاشمی طبای عزیز مگه ساختمون پک رو خانم زهره هراتیان تصرف نکرد؟ مگه کیروش ماها با انواع اقسام آدم نجنگید تا پسش گرفت؟ اقای هاشمی طبا تو این سال ها استادیوم هایی که بدست خودتون طراحی شد رو دیدیم کدوم به سرانجام رسید؟ اون از سردار جنگل آین از غدیر اهواز اون از استادیوم اصفهان اون استادیوم پارس شیراز که زمینش انگار رمه توش چروندن این هم از استادیوم مدرن فولاد که نه جاده دسترسی درست حسابی داره نه پارکینگ بس کنید دیگه بخدا خسته شدیم شما غیر از ورزش پروژهای دیگه رو هم نابود کردین پل هایی که میسازید سد هایی که میسازید همه شون باشکست وسوخت هزینه ها همراهه برادر من بس کنید گنده گویی رو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زهره هراتیان پک روتصرف نکردلطفن اطلاعات غلط بلغورنکن
        زهره هراتیان بعنوان نماینده فیفادرایفمارک این اختاربهش تفویض شده بود

    • بدون نام

      نمایندگان ومدیرانی هم که به خاطر حقوق های کلان ورانت خواری واختلاص وارد بدنه دولت میشوند باید کنار بروند

    • کامی

      خدا پدر مادرت رو بیامرزه یکنفر پیدا شد حرف حق بزنه وگول آقای شارلاتان و تبلیغاتچیها یش را نخورد

    • بهلول

      آقای هاشمی تباه چطور برای اقای صفدر حسینی پول برای حقوق های چندصد ملیونی وپاداش چند ملیونی ووامهای چند صدملیاردی هست ولی بازی کنان تیم ملی که برای ۸۰ ملیون نفر جانفشانی میکنند نباید انتظار پاداش داشته باشند؟؟

    • عمار

      هاشمی جان
      اینها گلهای خندانن
      بچه های پول خور ایرانن
      شما باید شاد باشی
      با اینها بهتر باشی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخ

    • بدون نام

      تو این چهل سال چه غلطی کردید اینقدر ادعاشون میشه ساختمان پک رو اگه فشار و عودهای کی‌روش با درآمد جام جهانی نبود باز هم ن می‌ساختند شماها چه مدیریتی داشتید که الان زبون درازی میکنید مگه چند بار بعد از انقلاب به جام جهانی صعود کردید اون هم راحت بدون دلهره فقط منم منم میکنید اما عرضه ندارید مدیریت یعنی قطر که از خارج مدیر با عرضه آور ه وتعصبی کار نمیکنن بگن اجنبی تو پروژه ده ساله بازیکن ومربی پرورش میده نه شماها فقط سیاسی فکر می‌کنید اونم کی‌روش رفته تازه از دو قطبی بودن استفاده میکنی علیهش حرف می‌زنید همین شماها اگه قهرمان میشد تقدس می‌کردید تا اعتبار برای خودتون کسب کنید خجالتم خوب چیزیه

    • سخا

      خدایا بگیر اینو از ملت ایران

    • بدون نام

      مردک سبک مغز اگه زر نزنى نمى گن لالى

    • بدون نام

      بروبابا این اصلاحدطلبان هوششون درحدماهی

    • بدون نام

      بروبابا این اصلاحدطلبان هوششون درحدماهی

    • بدون نام

      بفرمایید شما چیکاره هستید شغلت چیه اصلا بشما چه مربوط

    • m

      تو اگه شخصیت داشتی کاندید ریاست جمهوری نمیشدی بعدش خودت بگی به روحانی رای میدم،درود بر میرسلیم که اینطوری خودشو حقیر نکرد تا آخرش وایساد، رای نیاورد ولی شخصیتشو حفظ کرد

    • بدون نام

      حالاتیفوسیهای کیروش پرست مخصوصن یاران57 میان دوباره سینه چاک میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج