۸۲۹۱۰۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نگاهی به کورس رقابت در فوتبال اسپانیا

بارسلونا فعلاً با شش امتیاز برتری نسبت به اتلتیکو و هشت امتیاز اختلاف نسبت به رئال مادرید صدرنشین لالیگا است.

وبسایت نود: بعد از گذشت یک دوره غیرمنتظره در لالیگا و حضور سویا در صدر و غیبت رئال مادرید در بین چهار تیم برتر لیگ، حالا شرایط در فوتبال اسپانیا شبیه به وضعیت معمول سال های اخیر شده است: رقابتی سه گانه میان بارسا، رئال و اتلتیکو. فعلاً بارسلونا با شش امتیاز برتری نسبت به اتلتیکو و هشت امتیاز اختلاف نسبت به رئال مادرید صدرنشین لالیگا است. ولی شرایط طوری است که شاید رقابت این سه تیم برای قهرمانی تا روزهای آخر لیگ ادامه داشته باشد.

برای این سه غول بزرگ اسپانیا، بازی های مهم و بزرگ تازه در هفته های پیش رو از راه می رسند، به طور مثال چهارشنبه شب در جام حذفی ال کلاسیکو را شاهد خواهیم بود، و سپس به فاصله چند روز رئال مادرید در لالیگا باید دربی مادرید را برگزار کند و در عین حال هر سه تیم نیز در ماه پیش رو باید در رقابت های اروپایی به میدان بروند. حالا مسئله این است که کدام یک می توانند تحت این فشار عملکرد بهتری به اجرا بگذارند؟

نگاهی به کورس رقابت در فوتبال اسپانیا

بارسلونا

مدافع عنوان قهرمانی هنوز با اختلافی نسبتاً خوب صدرنشین لالیگا است، البته آنها این هفته در خانه مقابل والنسیا با چاشنی شانس متوقف شدند، ولی اتلتیکو نتوانست از این فرصت بهره ببرد، اما رئال مادرید با برد 3-0 اختلاف را کمتر کرد تا کورس رقابت برای قهرمانی لالیگا همچنان زنده بماند.

بعد از شروع متزلزل بارسلونا در این فصل از لالیگا که شامل تساوی خانگی مقابل بیلبائو و خیرونا و همینطور شکست مقابل لگانس در خانه بود. بارسلونا به لطف درخشش مسی دوباره توانسته به شانس اول قهرمانی بدل شود. مسی در این فصل در 20 بازی لالیگا موفق به زدن 21 گل شده است، و 12 پاس گل هم ارسال کرده است، تا روی 33 گل بارسا در این فصل از فوتبال اسپانیا تاثیر مستقیم داشته باشد.

نگاهی به کورس رقابت در فوتبال اسپانیا

بارسایی ها در هفته های پیش رو کار سختی مقابل رقبا دارند، بازی های این تیم در ماه فوریه با مسابقه مقابل رئال مادرید در ششم فوریه آغاز و با بازی مقابل مادریدی ها در ۲۷ فوریه پایان می یابد. در این بین نیز آنها مقابل لیون در لیگ قهرمانان و مقابل بیلبائو و سویا در لالیگا به میدان می روند. در این میان والورده خوشحال است که مصدومیت مسی جدی نیست و دمبله هم کم کم آماده حضور در میادین شده است.

اتلتیکومادرید

تیم سیمئونه بدترین زمان ممکن را برای اولین شکست خود در لالیگا از ماه سپتامبر، انتخاب کرد. آنها در روزی که خرید جدیدشان موراتا را در ترکیب داشتند و بارسلونا هم دو امتیاز از دست داده بود، نتوانستند در مقابل رقیب خود پیروز شوند تا با تحمل شکست ۱-۰ اختلاف در صدر جدول به عدد ۶ برسد.

نگاهی به کورس رقابت در فوتبال اسپانیا

البته این شکست فقط یک اتفاق بود. تیم سیمئونه در این فصل نیز همچون سالهای اخیر تیمی سختکوش و باثبات است که جایگاهی مستحکم در بالای جدول دارد. آنها در این فصل تنها دو شکست را پذیرفته اند که برابر با تعداد باخت های بارسا است. همچون آبی و اناری ها، اتلتیکو یک ماه سرنوشت ساز را پیش رو دارد. البته آنها از جام حذفی کنار رفته اند و تعداد بازی های کمتری دارند ولی در حد فاصل 15 روز باید در چهار دیدار به میدان بروند:

بازی های آنها در ماه فوریه با دیدار نهم فوریه مقابل رئال مادرید آغاز می شود، سپس یک هفته بعد در لالیگا مقابل وایکانوو بازی خواهند کرد و دیگر بازی مهم ماه فوریه مقابل یوونتوس در 20 فوریه است و سپس با ویارئال دیدار خواهند کرد. آیا اتلتیکو از این تونل وحشت بیرون می آید؟ یا بعد از اتمام ماه فوریه، شانس هایش در لیگ قهرمانان و لالیگا اندک خواهد شد؟

رئال مادرید

این فصل رئال مادرید یکی از بدترین شروع های تاریخ خود را در لالیگا به ثبت رساند، آنقدر بد که دوران حضور لوپتگی در مادرید خیلی دوام نیاورد و سولاری جانشین او شد. سولاری نیز در ابتدای حضورش در برنابئو شروع خوبی نداشت ولی رفته رفته شرایط را بهبود داد و با نیمکت نشین کردن چند ستاره بزرگ و بازی دادن به برخی جوانان جویای نام، روحی تازه در تیمش دمید، طوری که اکنون به جدول لالیگا بازگشته اند و با رقیب همشهری دو امتیاز اختلاف دارند و می توانند در صورت برد مقابل اتلتیکو در بازی رودررو هفته آینده حتی به رده دوم برسند.

نگاهی به کورس رقابت در فوتبال اسپانیا

سولاری اگرچه در هفته های اخیر نتوانسته به خوبی از کیفیت بیل بهره ببرد و این ستاره ولزی زیاد مصدوم شده است، و آسنسیو و ایسکو نیز از فرم خوبشان به دور بوده اند. اما در عوض ویسینیوس بدل به یک چهره کلیدی در ترکیب تیم شده و بنزما نیز در هفته های اخیر به فرم خوبی رسیده است و در ۴ بازی قبلی رئال ۶ گل به ثمر رسانده است. رئال مادرید که فصل قبل را با قهرمانی در لیگ قهرمانان به پایان رساند، سال ۲۰۱۸ را خوب به پایان نرساند ولی اوضاع در سال ۲۰۱۹ بهتر شده است و حالا در دومین ماه از سال نوی میلادی، آنها کار خیلی سختی پیش رو دارند.

رئال مادرید در فوریه، همچون بارسلونا شش بار باید به میدان برود. انها در فاصله ۲۱ روز شش بازی خواهند داشت که با بارسلونا آغاز و با همین تیم به پایان خواهد رسید. رئال مادرید بعد از ال کلاسیکو به فاصله سه روز در دربی مادرید به میدان خواهد رفت و سپس در لیگ قهرمانان به مصاف آژاکس می رود و دو بازی هم مقابل خیرونا و لوانته در لالیگا دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج