۸۳۱۷۱۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

چین: روابط ما با ونزوئلا عادی است

چین یک بار دیگر با تکذیب ادعاهای آمریکا مبنی بر توقف همکاری های پکن با ونزوئلا تاکید کرد: همکاری های دو کشور همچنان بر اساس احترام متقابل ادامه دارد.

خبرگزاری ایرنا: چین یک بار دیگر با تکذیب ادعاهای آمریکا مبنی بر توقف همکاری های پکن با ونزوئلا تاکید کرد: همکاری های دو کشور همچنان بر اساس احترام متقابل ادامه دارد.

'هوا چون اینگ' سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه در پکن به خبرنگاران گفت: اصول همکاری از سوی چین با ونزوئلا شکسته نشده است و این همکاری ها ادامه دارد.

وی با اشاره به ادعای 'الیوت آبرام' فرستاده آمریکا در امور ونزوئلا مبنی بر اختلال در پرداخت وام های اعتباری چین به کاراکاس گفت: اصلا چنین مسایلی صحت ندارد.

مقام آمریکایی مدعی شده بود با توجه به اینکه ونزوئلا توان بازپرداخت این وام ها را ندارد، چین احتمالا اعطای این کمک ها را متوقف خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تصریح کرد: همکاری این کشور و ونزوئلا بر اساس اصول منافع و احترام متقابل و برای رشد طرفین است و چین به این اصول و توسعه همکاری ها با آن کشور در زمینه های مختلف پایبند است.

این سخنگو درباره برخی گزارش های رسانه ای در غرب مبنی بر اینکه چین با گروه های مخالف در ونزوئلا در حال رایزنی است، گفت: بهتر است رسانه ها از داستان پردازی و ساخت گزارش های جعلی و ساختگی دست بردارند.

این چندمین بار در هفته های گذشته پس از بروز برخی تنش های سیاسی در ونزوئلا است که چین از دولت 'نیکلاس مادورو' رییس جمهوری آن کشور حمایت می کند.

از حدود سه هفته پیش، 'خوان گوایدو' رئیس مجلس ونزوئلا با فراخوان مخالفان دولت به خیابان، خود را رئیس جمهوری این کشور خواند و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم بلافاصله او را به رسمیت شناخت.

تا کنون حدود ۲۰ کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله بریتانیا، آلمان، فرانسه و اسپانیا با آمریکا در به رسمیت شناختن 'خوان گوایدو' رهبر مخالفان به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا و تحت فشار قرار دادن 'نیکلاس مادورو' رئیس جمهوری این کشور برای برگزاری انتخابات جدید همسو شده اند.

چین در یک دهه گذشته بیش از ۵۰ میلیارد دلار به منظور سرمایه گذاری در صنایع نفت و گاز این کشور، به ونزوئلا قرض داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج