جاباما
۸۳۲۲۶۸
۴ نظر
۵۱۶۴
۴ نظر
۵۱۶۴
پ

کودکمان را در روز‌های بارانی چگونه سرگرم کنیم؟

در روزهای بارانی، از آنجا که کودکان نمی توانند به بیرون از خانه بروند، پدر و مادرها باید به فکر فعالیت هایی برای سرگرم کردن آنها در خانه باشند. در این شرایط، شاید فکر کنید که انتخاب زیادی ندارید اما اشتباه کرده اید، شما با کمی خلاقیت می توانید کودکتان را در خانه سرگرم کنید. در ادامه برخی از این فعالیت ها را که برای روزهای بارانی فرزندان مناسب است، به شما پیشنهاد می دهیم.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: در روزهای بارانی، از آنجا که کودکان نمی توانند به بیرون از خانه بروند، پدر و مادرها باید به فکر فعالیت هایی برای سرگرم کردن آنها در خانه باشند. در این شرایط، شاید فکر کنید که انتخاب زیادی ندارید اما اشتباه کرده اید، شما با کمی خلاقیت می توانید کودکتان را در خانه سرگرم کنید. در ادامه برخی از این فعالیت ها را که برای روزهای بارانی فرزندان مناسب است، به شما پیشنهاد می دهیم.

حباب بازی

کودکمان را در روز‌های بارانی چگونه سرگرم کنیم؟

یکی از ساده ترین و در عین حال هیجان انگیزترین فعالیت هایی که می توانید در خانه انجام دهید، درست کردن حباب است. برای این کار فقط لازم است که ظرفی را پر از آب کنید و مقداری مایع ظرف شویی در آن بریزید. سپس به کمک جسمی گرد تو خالی حباب درست کنید و به هوا بفرستید تا کودکتان از دیدن آنها به هیجان آید.

خمیر بازی

کودکمان را در روز‌های بارانی چگونه سرگرم کنیم؟

یکی از فعالیت هایی که همه کودکان بدان علاقه دارند، خمیر بازی ست. اگر خمیر بازی در خانه ندارید، می توانید خودتان به سادگی آن را در خانه درست کنید و فرزندتان را به مدت چند ساعت سرگرم نگه دارید. برای درست کردن خمیر به ۱ فنجان آرد، ¼ فنجان نمک، ۲ قاشق غذاخوری کرم تارتار، ۱ فنجان آب، ۲ قاشق غذاخوری روغن(گیاهی) و رنگ ژلی خوراکی نیاز دارید. پس از درست کردن خمیر، آن را به دست کودکتان بسپارید و از او بخواهید تا شخصیت های مورد علاقه اش را درست کند.

خانه سازی

کودکمان را در روز‌های بارانی چگونه سرگرم کنیم؟

لگوها تنها وسایلی نیستند که می شود با آنها خانه سازی کرد، فرزند شما حتی با جعبه های دستمال کاغذی هم می تواند خانه مورد علاقه خود را درست کند. برای این کار چند جعبه دستمال کاغذی خالی یا حتی هنوز باز نشده را به همراه رنگ به کودکتان بدهید و از او بخواهید که خانه رویایی اش را ترسیم کند. با این فعالیت به تقویت خلاقیت کودکتان نیز کمک کرده اید.

درست کردن پیتزا

کودکمان را در روز‌های بارانی چگونه سرگرم کنیم؟

نه تنها کودکتان طعم پیتزا را دوست دارند، بلکه از درست کردن آن نیز لذت می برند. به کودکتان این آزادی را بدهید تا پیتزای مورد علاقه اش را درست کند. کاری که شما باید انجام دهید این است که مواد مورد نیاز برای درست کردن پیتزا را در مقابل فرزندتان قرار دهید و از او بخواهید که پیتزای مخصوص خودش را درست کند. آنوقت می بینید که اشتهای او برای آماده شدن پیتزا و خوردن آن چقدر زیاد خواهد بود.

آب بازی

کودکمان را در روز‌های بارانی چگونه سرگرم کنیم؟

پس از اتمام باران، شما می توانید به همراه کودکتان شال و کلاه کنید و به بیرون از خانه بروید. بهتر است خیلی وسواس به خرج ندهید و نگران کثیف شدن لباس های کودکتان نباشید. چکمه ای به پای کودکتان کنید و آن را آزاد بگذارید تا در آب های جمع شده از باران، کمی بالا و پایین بپرد و خوش بگذارند. کودک شما باید بتواند با طبیعت اطرافش ارتباط برقرار کند.

بادکنک بازی

کودکمان را در روز‌های بارانی چگونه سرگرم کنیم؟

اگر می خواهید کودکتان کمی فعالیت فیزیکی داشته باشد، با او بادکنک بازی کنید. یک بادکنک را باد کنید و آن را به این طرف و آن طرف بیاندازید و از کودک تان بخواهید که مانع از افتادن او روی زمین شود. در این حالت، کودک شما نه تنها سرگرم خواهد شد بلکه فعالیت بدنی نیز خواهد داشت.

رنگ کردن تخم مرغ

کودکمان را در روز‌های بارانی چگونه سرگرم کنیم؟

حتما لازم نیست که برای رنگ کردن تخم مرغ تا عید صبر کنید. شما می توانید برای سرگرم کردن کودک تان این فعالیت را هر زمانی انجام دهید. چند عدد تخم مرغ را بپزید و آن را به کمک رنگ های خوراکی، یا اگر ندارید با رنگ های نقاشی، رنگ کنید. مطمئنا کودک شما برای خوردن تخم مرغی که خود رنگ کرده است، هیجان بیشتری نشان خواهد داد.

نوشتن با لوبیا

کودکمان را در روز‌های بارانی چگونه سرگرم کنیم؟

شما می توانید به کمک لوبیا یا هر نوع حبوباتی که در دسترس دارید، حروف الفبا یا حتی شمارش اعداد را با فرزندتان تمرین کنید. برای این منظور یک کاسه بردارید و آن را پر از لوبیا کنید. سپس از کودکتان بخواهید که به وسیله آنها حروف مختلف یا اعداد را طراحی کند.

تماشای آلبوم عکس

کودکمان را در روز‌های بارانی چگونه سرگرم کنیم؟

کودکان از تماشای عکس ها لذت می برند. از این رو می توانید آلبوم های قدیمی تان را باز و خاطرات تان را با او مرور کنید. شما حتی می توانید به کمک عکس ها، برای فرزندتان داستان سرایی کنید تا حوصله اش با دیدن عکس ها سر نرود.

ساخت روزنامه دیواری

کودکمان را در روز‌های بارانی چگونه سرگرم کنیم؟

اگر شما چند کودک در خانه دارید، می توانید با ساخت یک روزنامه دیواری آنها را سرگرم کنید. هر چه تعداد کودکان بیشتر باشد، هیجان بیشتری خواهد داشت زیر می توانید مسئولیت ها را میان آنها تقسیم کنید. با این کار نه تنها آنها سرگرم خواهند شد بلکه نحوه همکاری با یکدیگر را نیز یاد خواهند گرفت. از یکی از آنها بخواهید وظیفه نقاشی کاغذ دیواری را به عهده بگیرد، به دیگری پیشنهاد دهید که با یکی از اعضای خانه مصاحبه کند و خلاصه وظایف را با توجه به علاقمندی های کودکان میان شان تقسیم کنیم. وسایل مورد نیاز برای درست کردن این کاردستی مقوا، مداد رنگی، خودکار و چسب است.

فشن شو

کودکمان را در روز‌های بارانی چگونه سرگرم کنیم؟

اگر فرزند شما دختر است، از این رو که دخترها به پوشیدن لباس های مختلف علاقمندند، می توانید یک فشن شو در خانه به راه بیاندازید. برای این کار ست های مختلف لباس را تن فرزندتان کنید و موهای او را به مدل های مختلف زینت دهید و در نهایت از او عکس بگیرید تا خاطره زیبای یک روز بارانی در خاطرتان تا همیشه ثبت شود.

منبع: list۲۵

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالبه، مامان من سي سال پيش از اين كارا با ما ميكرد، مخصوصا اينكه لباساي مختلف بپوشيم و عكس بگيريم. ولي الان اصلا حال و حوصله ي اين كارا رو ندارم. فك ميكنم فضاهاي مجازي خلاقيت و صبر و حوصلمون رو برده....

    • اهوازی

      لوبیا بازی خطرناکیه ولی گزینه خانه بازی خوبه ما استفاده می کنیم

    • بدون نام

      چه قشنگ مرسی

    • 123

      چه عالی بود

      واقعا چیز خوبی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج