۸۳۲۴
۱۱ نظر
۵۹۲۹
۱۱ نظر
۵۹۲۹
پ

با طبيعت به جنگ پيري برويد

نسخه ای برای زیبایی در ۵ روز

آیا واقعا می‌توان جوانی ماندگار و يك چهره درخشان را در آنچه مي‌خوريم يافت؟ پزشكان مدت‌هاست كه از ارتباط بين سلامت، پوست و رژيم غذايي مي‌گويند اما آيا شما مي‌دانيد كه چه بايد خورد تا به واسطه آن بتوان به پوست كمك كرد؟

نسخه ای برای زیبایی در 5 روز

نسخه ای برای زیبایی در 5 روز

دكتر «جينتي گراف»، متخصص مشهور پوست شهر نيويورك مي‌گويد:« مهم‌ترين نكته‌اي كه بايد به ياد داشته باشيد، اين است كه هر چه سبزي يا ميوه‌اي كه شما مي‌خوريد پر رنگ‌تر باشد آن ميوه يا سبزي مفيدتر است.» دكتر« كيت سامرويل» هم با اين نظر موافق است. او مي‌گويد:

« كاروتنوئيدها يا رنگدانه‌هاي طبيعي به شما مي‌گويند كه اين غذا مملو از آنتي‌اكسيدان‌هاي مختلف است و در نتيجه براي بدن بسيار مفيد هستند و طبعا براي پوست هم مفيد خواهند بود.» درباره ارزش و اهميت افزودن آنتي‌اكسيدان‌ها به رژيم غذايي و محصولات زيبايي گزارش‌هاي متعددي ارائه شده است. راديكال‌هاي آزاد مي‌توانند باعث التهاب، آسيب سلولي و بيماري شوند. آنتي‌اكسيدان‌ها با اين راديكال‌هاي آزاد مقابله كرده و دليل بهبود سلامت به واسطه آنهاست اما شما احتمالا تمامي منابع تامين آنتي‌اكسيدان‌ها را نمي‌شناسيد. دكتر گراف مي‌گويد:«مردم اغلب تعجب مي‌كنند، وقتي متوجه مي‌شوند كه سيب‌زميني منبع مناسبي از ويتامين C است.»


فقط در ۳ روز

به‌گفته دكتر ‌«كري گلاسمن»، متخصص تغذيه بر حسب اين‌كه چقدر ورزش مي‌كنيد، چقدر مي‌خوابيد و چقدر آب مي‌خوريد مي‌توانيد نتايج يك رژيم غذايي مملو از آنتي‌اكسيدان‌ها را در مدت زمان كوتاه 3 روزه ببينيد. شما مي‌توانيد تفاوت را بلافاصله حس كنيد و متوجه افزايش انرژي خود شويد. كافي است اين مواد را به رژيم غذايي خود اضافه كنيد.
  • ويتامين C
احتمالا مي‌دانيد كه مي‌توان اين ويتامين‌را در ميوه‌هاي خانواده مركبات مثل پرتقال و ليمو پيدا كرد.
ولي احتمالا نمي‌دانيد كه مي‌توان آن‌را در فلفل قرمز شيرين، بروكلي، سيب‌زميني، موز سبز و كلم پيچ هم پيدا كرد.
  • ويتامين A
احتمالا مي‌دانيد كه مي‌توان آن‌را در جگر، روغن ماهي و تخم مرغ نيز پيدا كرد.
ولي احتمالا نمي‌دانيد كه مي‌توان آن‌را در كدوحلوايي و پنير موزارلا يافت.
  • ويتامين E
احتمالا مي‌دانيد كه مي‌توان آن‌ را در مغزها (بادام و گردو) و آووكادو يافت ولي احتمالا نمي‌دانيد كه مي‌توان آن‌را در زنجبيل و مايونز با منشا سويا نيز پيدا كرد.
  • سلنيوم
احتمالا مي‌دانيد كه مي‌توان آن‌را در ماهي، گوشت قرمز، مرغ، غلات و تخم مرغ يافت، ولي احتمالا نمي‌دانيد كه مي‌توان آن‌را در سير هم پيدا كرد.


مبارزه با التهاب با ملاتونين

در موز، گوجه فرنگي، گيلاس، برنج و زنجبيل يافت مي‌شود.
چطور كار مي‌كند: اين آنتي اكسيدان قدرتمند راديكال‌هاي آزاد را از بين برده و با التهاب پوست مبارزه مي‌كند كه اين التهاب مي‌تواند به‌صورت آكنه، قرمزي يا خارش بروز كند.

تقويت ناخن‌ها و مو با بيوتين

در مغزها، تخم مرغ، كره بادام زميني، جگر و جو يافت مي‌شود.
چطور كار مي‌كند: چون بيوتين به تقويت مو و ناخن كمك مي‌كند، براي افرادي كه از ريزش مو يا نازك شدن مو رنج مي‌برند، مفيد خواهد بود. در واقع كمبود بيوتين مي‌تواند، باعث افزايش شكنندگي ناخن، خشكي و ريزش مو ‌شود.


نسخه ای برای زیبایی در 5 روز

هله‌هوله‌اي كه به درد پوست مي‌خورد

رزوراترول در انگور و قره قاط يافت مي‌شود.
چطور كار مي‌كند: دانشمندان معتقدند، رزوراترول نقش حفاظتي در برابر صدمات ناشي از آفتاب دارد؛ صدماتي مانند افتادگي و چروك‌خوردن پوست كه به واسطه در معرض آفتاب قرارگرفتن ايجاد مي‌شود. اين ماده از صدمات ناشي از آفتاب پيشگيري كرده و از بين رفتن كلاژن را به تاخير مي‌اندازد.

نسخه ای برای زیبایی در 5 روز
فايده ضربدر دو

ويتامين‌ C و E‌ دركيوي، مغزها، برگ‌هاي سبز، بروكلي، مركبات و روغن جوانه گندم يافت مي‌شود.
چطور كار مي‌كند: ويتامين C و E‌ هر ۲ به تنهايي براي ترميم صدمات ناشي از آفتاب مفيد هستند ولي با مصرف همزمان تاثير آن‌ها به‌مراتب بيشتر خواهد شد. ويتامين E به تامين آب پوست، كمك كرده و از پوست در برابر آسيب ناشي از راديكال‌هاي آزاد حفاظت مي‌كند. در عين حال ويتامين C توليد كلاژن را تحريك مي‌كند. مطالعات نشان داده، زماني كه ويتامين C و E به‌طور همزمان مورد استفاده قرار گيرند توانايي آن‌ها براي ترميم آسيب سلول‌هاي پوست افزايش مي‌يابد.


اگر مي‌خواهيد پوست‌تان نابود نشود

هر آنچه شما به درون بدن مي‌فرستيد تاثير مستقيمي روي سلامت كلي شما خواهد داشت و همچنين طبعا روي پوست و سيماي شما هم تاثيرگذار خواهد بود. آنتي‌اكسيدان‌ها با راديكال‌هاي آزاد مقابله مي‌كنند. راديكال‌هاي آزاد در بدن ما به واسطه هر چيزي ايجاد مي‌شود از آلودگي هوا گرفته تا استرس. اگر براي مقابله با اين راديكال‌هاي آزاد آنتي‌اكسيدان‌ها را در اختيار نداشته باشيم پوست ما نابود مي‌شد.


نسخه ای برای زیبایی در 5 روز

براي آن‌كه خشك نشويد

به رژيم غذايي خود روغن اضافه كنيد. دكتر سامرويل مي‌گويد: «غذاهايي مانند گردو، ماهي چرب، ماهي آزاد و غذاهايي حاوي گياه بزرك مي‌توانند آب سلول‌هاي پوست را تأمين كنند و رطوبت كلي پوست را افزايش دهند در ضمن از مصرف كافئين پرهيز كنيد. كافئين ادرار آور است و آب بدن را دفع مي‌كند.»


نسخه ای برای زیبایی در 5 روز

براي آن‌كه خنكي در درون شما باشد

خيار بخوريد چون سيليكاي آن بالاست. دكتر سامرويل می‌گوید: «بسیاری معتقدند، خوردن برخی غذاها بدن شما را از درون خنك كرده و باعث كاهش التهاب می‌شود. خیار برای این منظور فوق العاده است. خیار مملو از روی است كه برای التیام زخم ضروری است. در عین حال مقادیر بالای روی را می‌توان در بادام و نخود هم یافت.» از مصرف غذاهای خیلی تند و نوشیدنی‌های پر از كافئین پرهيز كنيد چون جدا از ضررهاي ديگر، پوست را خشك مي‌كند.


اگر پوست شما خیلی چرب یا پر از آكنه است

مواد پروبیوتیك را به رژیم غذایی خود اضافه كنید. دكتر سامرویل می‌گوید:«این مواد فلور طبیعی و سالم را در بدن مستقر كرده كه با التهاب مقابله می‌كنند و میزان آكنه را كاهش می‌دهند.» به علاوه غذاهای غنی از روی و ویتامین A به كاهش تولید برجستگی‌های مملو از چربی روی پوست كمك كرده و بدین ترتیب چربی پوست را متعادل می كند. از مصرف لبنیات پرهیز كنید مثلا شیر یا ماست چون ممكن است داخل آن‌ها هورمون وجود داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • elmira

      mamnon vaghean estefade kardam

    • ابراهیم قاسمی

      tashakor kheili khoob bood

    • shahrbano

      ba salam ali bod in mtlab mamnon

    • mary

      aaaaaaaaaaaali bood

    • khatoon

      bahal bood

    • mahii

      midonestim

    • بدون نام

      ooooooo che jaleb .oh oh man chi misham

    • بدون نام

      are midunestim

    • اصغر له کردستان

      سپاستان اکم

    • mehrnudh

      vaghean mamnuuuuuuuuuuuuuuun

    • بدون نام

      cherte asar nemikone.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج