جاباما
۸۳۳۵۷۶
۱۸ نظر
۵۲۴۳
۱۸ نظر
۵۲۴۳
پ

FIFA ۱۹ vs. PES ۱۹؛ کدام بهتر است؟

جنجال میان فیفا دوستان و پی اس بازان تمامی ندارد. در این مطلب به مقایسه بازی فیفا ۱۹ با پی اس ۱۹ – FIFA ۱۹ vs. PES ۱۹ پرداخته‌‎ایم تا برنده اصلی را مشخص کنیم.

وب‌سایت گجت نیوز - نیما رمضانی: جنجال میان فیفا دوستان و پی اس‌ بازان تمامی ندارد. در این مطلب به مقایسه بازی فیفا ۱۹ با پی اس ۱۹ - FIFA ۱۹ vs. PES ۱۹ پرداخته‌‎ایم تا برنده اصلی را مشخص کنیم.

مقایسه بازی فیفا ۱۹ با پی اس ۱۹ چالش‌های خودش را دارد. در حالی که Fifa در هر شماره، با ویژگی‌های چشمگیری پا به میدان می‌گذارد، بازی Pro Evolution Soccer شرکت کونامی (Konami) هم قدرمندانه پیش‌ می‌رود و در تلاش برای رفع نواقص‌اش است.

FIFA 19 vs. PES 19؛ کدام بهتر است؟

در چند سال اخیر، گیمرهای زیادی داشته‌ایم که از سری PES به FIFA کوچ‌ کرده‌اند و برعکس. هر کدام از این دو بازی ویژگی‌های منحصر بفرد خود را دارند اما کدام یک بهترین است؟ ما این دو بازی را در چند بخش کلیدی مقایسه کرده‌ایم تا بتوانیم پیروز اصلی را مشخص کنیم.

اسکن چهره‌ها

FIFA 19 vs. PES 19؛ کدام بهتر است؟

هر دو بازی در تصویرسازی و طراحی درست فوتبالیست‌های واقعی عملکرد بی‌نظیری داشته‌اند اما از آنجایی که فیفا لایسنس رسمی دارد، باعث شده تا EA به تیم‌ها و لیگ‌های بیشتری دسترسی داشته و در نتیجه چهره‌ بازیکنان بیشتری را مطابق واقعیت اسکن و طراحی کند. قدرت فیفا در این بخش بر کسی پوشیده نیست و واقعا تعداد بسیار زیادی از بازیکنان، چه در داخل بازی و چه تصویرشان در منوها، کاملا صحیح است و PES در این زمینه حرف چندانی برای گفتن ندارد.

برنده: فیفا 19

مدل و طراحی بازیکنان

FIFA 19 vs. PES 19؛ کدام بهتر است؟

استیل بدن‌ها در هر دو بازی مشابه یکدیگر است. کونامی و EA در طول این سال‌ها، توانسته‌اند بازیکنان فوتبال واقع گرایانه‌ای را برای بازی‌هایشان طراحی کنند. مغایرت چندانی در نوع طراحی بدن بازیکنان در این دو بازی به چشم نمی‌خورد و هیچ‌کس در این بخش، بهتر از دیگری عمل نمی‌کند.

برنده: مساوی

استادیوم‌ها

FIFA 19 vs. PES 19؛ کدام بهتر است؟

نمی‌توان در مقایسه بازی فیفا ۱۹ با پی اس ۱۹ به استادیوم‌ها اشاره نکرد. هر دو بازی استادیوم‌های رندر شده زیبایی دارند. شاید اگر بخواهیم انتخاب کنیم که کدام بازی، توانسته اتمسفر یک مسابقه فوتبال زیبا داخل یک استادیوم تاریخی را درست در بیاورد، PES ۱۹ را انتخاب کنیم. اما مشکل این است که این بازی تنها لایسنس ۱۹ استادیوم را در اختیار دارد.

ورزشگاه نیوکمپ در پی اس ۱۹ اختصاصی طراحی شده و عالی به نظر می‌رسد اما کافی نیست. فیفا لایسنس بیش از ۷۰ ورزشگاه از ۱۳ کشور را دارد و طراحی آن‌ها قابل توجه است. انتخاب در این مورد سخت است اما شاید در مجموع، فیفا کمی بهتر عمل کرده باشد.

برنده: فیفا 19

راه رفتن و دویدن درست‌تر شخصیت‌ها

FIFA 19 vs. PES 19؛ کدام بهتر است؟

هر دو بازی عملکرد مناسبی دارند اما اگر پا گذاشتن بازیکنان بر روی چمن را آنالیز کنید، می‌بینید که در بازی PES ۱۹ شخصیت‌ها گاهی بی‌دلیل دچار لغزش می‌شوند، به طوری که به نظر می‌رسد انیمیشن آن‌ها و آن حس قدم گذاشتن روی چمن درست طراحی نشده است. راه رفتن شخصیت‌ها در فیفا کمی واقعی‌تر به نظر می‌رسد.

برنده: فیفا 19

حرکت

FIFA 19 vs. PES 19؛ کدام بهتر است؟

درست در آوردن انیمیشن دویدن بازیکنان در یک بازی فوتبال بسیار مهم است. بازیکنان در طول بازی بارها عقب و جلو می‌روند و مشخصا این انیمیشن نقش کلیدی در بازی دارد. هر دو بازی در این بخش خوب کار کرده‌اند اما دویدن در فیفا کمی طبیعی‌تر است و همچنین تغییر سرعت، به خوبی در حالت چهره بازیکن منعکس می‌شود.

بازی FIFA ۱۹ حرکت روان‌تری ارائه می‌دهد و در مقابل PES ۲۰۱۹ این احساس را می‌دهد که شخصیت‌ها گاهی کمی می‌ایستند، خصوصا در هنگام پاس‌کاری سریع در زمان حمله.

برنده: فیفا 19

فیزیک توپ

FIFA 19 vs. PES 19؛ کدام بهتر است؟

حرکت و پرش توپ در هر بازی شبیه ساز فوتبال نقش اساسی دارد. با این حال، فیفا با آوردن سیستم جدید لمس فعال (Active Touch)، جهش قابل توجهی در نسخه جدید داشته است. تا پیش از این می‌شد با قاطعیت PES را برنده این بخش دانست. با این حال، تصمیم گرفتیم که آن‌ها را در بخش فیزیک توپ، برابر معرفی کنیم.

برنده: مساوی

فیزیک بازیکن به بازیکن

FIFA 19 vs. PES 19؛ کدام بهتر است؟

فوتبال یک ورزش رقابتی است. درگیری‌ها، برخوردها و کشمکش‌ها باید به درستی نشان داده شوند. فیفا با قابلیت تشخیص برخورد (collision detection) توانسته در این زمینه عالی عمل کرده و در مقابل، در بازی PES ۲۰۱۹ می‌توانید بارها شاهد اتفاقات عجیبی در این زمینه باشید. در پی اس ممکن است گاهی حریف از داخل شما رد شود و به توپ دست پیدا کند!

برنده: فیفا 19

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یکی از برگ‌های برنده بازی FIFA ۱۹ حداقل در بحث حمله است. هم‌تیمی‌های شما حتی پس از پاس دادن، به دویدن ادامه می‌دهند و منتظر پاس‌های شما می‌مانند. این باعث می‌شود که تا با موقعیت‌ها و فرصت‌های بیشتری رو به رو شوید.

اما در هنگام انجام بازی پی اس ۱۹ شاید شما هم تجربه داشته‌ باشید که هم‌تیمی شما بدون دلیل از حرکت می‌ایستد و یا حرکات نادرستی انجام می‌دهد. حالت پیش فرض بازی فیفا هم بسیار آسان‌تر از حریف‌اش است اما در کل هر دو بازی، در بخش تنظیمات سختی، گزینه‌های خوبی رو به روی شما قرار می‌دهند.

برنده: فیفا 19

بالانس دفاع و حمله

FIFA 19 vs. PES 19؛ کدام بهتر است؟

فیفا ۱۹ بیشتر به سوی حمله تمایل دارد و در مقابل، PES یک تجربه دفاعی برای شما به ارمغان می‌آورد. این دیگر به شما بستگی دارد که کدام سبک را می‌پسندید. فارغ از این، هجومی یا دفاعی بازی کردن، به سبک بازی خود شما مربوط می‌شود و اینکه از چه تاکتیک‌هایی در بازی استفاده می‌کنید.

برنده: مساوی

هیجان و تعلیق

واقعیت این است که فیفا ۱۹ بازی سرگرم‌کننده‌تری است. بازی حالت شناورتری دارد و هیجان‌اش بسیار بالاست، خصوصا وقتی در مقابل حریف انسانی بازی می‌کنید. در مقابل PES گاهی چنان اعصاب خردکن می‌شود که می‌خواهید تلویزیون و دسته را شکسته و خودتان را خلاص کنید. با این همه شاید مقایسه بازی فیفا ۱۹ با پی اس ۱۹ از این نظر چندان منطقی نباشد، زیرا سلیقه‌ای است و شاکله اصلی گیم‌پلی بازی PES در طول این سال‌ها هنوز حفظ شده و اگر طرفدار این بازی هستید، آن را به خاطر همین چیزی که هست دوست دارید. با این حال، باید پذیرفت که فیفا حداقل در این شماره، هیجان انگیزتر است.

برنده: فیفا 19

ریتینگ اصولی بازیکنان

FIFA 19 vs. PES 19؛ کدام بهتر است؟

ستارگان دنیای فوتبال در FIFA حضور چشمگیرتری دارند. همان لحظه‌ای که هدایت یک بازیکن مشهور را در دست می‌گیرد، می‌توانید حس کنید که این بازیکن متفاوت از دیگران است و کیفیت بالاتری دارد. حتی اگر اسم بازیکن را ندیده‌ باشید، حسی که به شما می‌دهد و سبکی که می‌دود و پاس می‌دهد، به شما می‌فهماند که با یک بازیکن عادی طرف نیستید. متاسفانه این اتفاق به جز چند بازیکن معدود، چندان در پی اس ۱۹ رخ نمی‌دهد.

برنده: فیفا 19

گزارشگر

FIFA 19 vs. PES 19؛ کدام بهتر است؟

پی اس معمولا در این زمینه عملکرد خوبی داشته اما در این مقایسه بازی فیفا ۱۹ با پی اس ۱۹ باید حق را به اولی بدهیم. این بازی در بخش رقابت‌های یوفا، دو گزارشگر جداگانه دارد و البته در بخش اصلی، گزارش مارتین تایلر (Martin Tyler) و آلن اسمیت (Allan Smith) بسیار محاوره‌ای‌تر و جذاب‌تر است. شاید این بخش از پی اس ۱۹، بدترین بخش آن باشد و اظهار نظرها و آنالیزهای مجریان اصلا خوب نیست.

برنده: فیفا 19

موسیقی متن

این دیگر به سلیقه شما بستگی دارد که از چه ژانر موسیقی و چه نوع خوانندگانی لذت می‌برید اما هر دو بازی از موسیقی‌های متن خوبی استفاده می‌کنند و در این بخش، هر دو بازی از تنوع خوبی برخوردار هستند. مقایسه بازی فیفا ۱۹ با پی اس ۱۹ در زمینه موسیقی ما را به هیچ برنده‌ای نمی‌رساند.

برنده: مساوی

پخش هایلایت‌های بازی در بین دو نیمه

رویکرد فیفا در پخش صحنه‌های آهسته و هایلایت‌های بازی چنان خوب است که توصیه می‌شود بازی‌های دیگر هم از ایده آن استفاده کنند. شما می‌توانید هایلایت‌های بازی را از زوایای مختلف تماشا کنید اما کلید موفقیت در این بخش این است که صدای آن لحظه، همان طور که در بازی اتفاق افتاد نیز پخش می‌شود. نتیجه، بهتر از آن چیزی است پی اس نشان می‌دهد. تنها بازی ورزشی دیگر که در بین نیمه‌هایش می‌تواند هیجان انگیز ظاهر شود، بازی NBA Live است.

برنده: فیفا 19

پوشش لیگ‌ها و مسابقات

از نظر عرضه و پوشش دقیق لیگ‌ها، بازی FIFA ۱۹ تقریبا از همه بازی‌های ورزشی عملکرد بهتری دارد. پکیج‌های ویژه جام باشگاه‌های اروپا، لالیگا و لیگ برتر انگلیسی، این قضیه را هیجان انگیزتر هم می‌کند. از آغازهای هیجان انگیز مسابقات مهم، اطلاعات خاصی که گزارشگران می‌دهند تا تصاویر و اتفاق جالبی که از ورزشگاه‌ها و طرفداران نشان داده می‌شود. در سوی دیگر، بازی PES ۲۰۱۹ متاسفانه به جز موارد خاص، ارائه خوبی در این زمینه‌ها ندارد.

برنده: فیفا 19

مشاهده صحنه آهسته و بازپخش

هر دو بازی در زمینه بازپخش اتفاقات و گل‌ها، عملکرد مناسبی دارند اما کاش امکان پذیر بود که به جای تمرکز روی توپ یا یکی از بازیکنان، می‌توانستیم روی یک ناحیه خاص تمرکز کنیم.

با این حال، اگر می‌خواهید به دقت مشاهده کنید که یک گل چگونه به ثمر رسیده یا نگاهی دقیق‌تری به یک اتفاق در بازی داشته باشید، هر دو بازی سیستم مناسبی برای شما فراهم کرده‌اند اما از آن‌جایی که در PES می‌توانید صحنه‌ها را در گالری ذخیره کنید، ما آن را برنده این بخش اعلام می‌کنیم.برنده: پی اس ۲۰۱۹

سفارشی سازی

FIFA 19 vs. PES 19؛ کدام بهتر است؟

بخش سفارشی سازی FIFA ۱۹ خوب است اما در مقایسه با PES ۲۰۱۹ حرفی برای گفتن ندارد. کونامی به شما ابزارهای خوبی در اختیار داده تا یک تیم بسازید یا بازیکنانی که لایسنس نشده‌اند را شخصا خلق کنید و به دنیای بازی بیاورید.

FIFA مدت‌هاست که بخش سفارشی سازی را رها کرده و اهمیتی به آن نمی‌دهد. با اینکه آن‌ها لایسنس‌های کافی دارند اما پیروز این بخش بدون شک پی اس است.

برنده: پی اس 2019

مُدهای بازی

FIFA 19 vs. PES 19؛ کدام بهتر است؟

هر دو بازی دارای مُدهای مختلفی هستند اما تفاوت اینجاست که فیفا، با بخش Journey و FUT Draft به راحتی رقیب‌اش را شکست می‌دهد. پی اس بخش داستانی ندارد و بخش MyClub آن‌ها نیز همانند فیفا، ویژگی draft ندارد.

در مُد FUT Draft فیفا شما می‌توانید از بین پنج بازیکن، بهترین و مناسب‌ترین را برای هر پست انتخاب کنید و با دیگران به رقابت پرداخته و جایزه بگیرید. به طور کلی فیفا ۱۹ چه از نظر بازی آنلاین و چه از نظر مُدهای دیگر عملکرد بهتری دارد. بخش Career mode هم بسیار بزرگ‌تر و بهتر از Master League پی اس است. انتخاب برنده این بخش چندان سخت نیست.

برنده: فیفا 19

خوشحالی بعد از گل

FIFA 19 vs. PES 19؛ کدام بهتر است؟

فیفا در این بخش خوشحالی‌های هیجان انگیزی را قرار داده که با زدن چند دکمه می‌توانید آن‌ها را اجرا کنید. بعضی از این خوشحالی‌ها چنان با اعصاب و روان حریف‌تان بازی می‌کند که لذت‌اش از به ثمر رساندن خود گل بیشتر است. در مقابل پی اس حرف چندانی برای گفتن ندارد و به همان خوشحالی‌های سنتی اکتفا می‌کند.

برنده: فیفا 19

تجربه تک نفره

FIFA 19 vs. PES 19؛ کدام بهتر است؟

مقایسه بازی فیفا ۱۹ با پی اس ۱۹ در این بخش چندان چالش برانگیز نیست. با توجه به وجود بخش داستانی Journey، فیفا به راحتی تجربه تک نفره بهتری را به بازی‌دوستان ارائه می‌کند. بخش Career mode هم ویژگی‌های مثبت فراوانی دارد و گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار می‌دهد.

برنده: فیفا 19

تجربه چند نفره

هر دو بازی در بخش چند نفره، آپشن‌های آفلاین و آنلاین خوبی را به مخاطب ارائه می‌کنند و هیچ‌کدام در این بخش ناامیدکننده ظاهرا نمی‌شوند.

برنده: مساوی

برنده نهایی

FIFA 19 vs. PES 19؛ کدام بهتر است؟

مقایسه بازی فیفا 19 با پی اس 19 در بخش‌های نامبرده نشان از پیروزی FIFA 19 دارد اما در نهایت، باز هم سلیقه حرف اول و آخر را می‌زند. اگر از عاشقان پی اس هستید، به این مقایسه‌ها توجه نکنید و مانند همیشه از این بازی لذت ببرید اما واقعیت این است که پی اس به یک انقلاب اساسی خصوصا در زمینه لایسنس نیاز دارد و حداقل در این شماره از فیفا کاملا شکست می‌خورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یه دفعه میگفتین فیفا ۱۹ بهتره دیگه

    • Ali Keyhani

      درسته سلیقه ایه ولی فیفا کجا و پیس کجا،فیفا چندین سروگردن بالاتره

    • بدون نام

      موسی به دین خود عیسی به دین خود.

    • یونس

      همش الکی و یک طرفه بود واقعا که وقتم تلف شد

    • Amir Mohammad

      بنده ۲۸ سالمه از بچگی پلی استیشن بازی میکردم تا الان خلاصه سرتون درد نیارم آدمی نبود با من بازی کنه شاخها گولاخ هاش ۲رقمی نشده باشه خداییش هم فیفا بازی کردم هم پی اس در کل بگم فیفا برا زیر ۱۳ساله ها خوبه پدر پی اس ایران هستم شاید باور نکنید اصلا صحبتش در مقابل پی اس نیست حالا شاید تا ۵ الی ۶سال آینده با سرمایه گذاری و پولهای کلانی که خرج میکنی بتونه تازه به پی اس الان برسه موفق باشد گل این تبلیغات چرت فیفا رو هم نخورد خدانگهدار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو دو رقمی کن کی بودی عمویی

    • بدون نام

      وقت تلف میکنه فیفا کلا برا زیر ۱۳ساله عالی هستش ۵ الی ۶ ساله دیگه شاید به پی اس الان برسه گول این تبلیغاتو هم نخورید

    • بدون نام

      فقط PES

    • بدون نام

      دوستانی که پی اس بازی میکنن بی شک وقت زیادی صرف فیفا بازی کردن نذاشتن وگرنه بی شک نظرشون عوض میشد.من خودم عاشق و طفدار دو آتیشه پی اس بودم اما بخاطر تبلیغ دوستم بازی فیفا 17 رو گرفتم و بازی کردم.از اون روز به بعد پی اس رو بوسیدم گذاشتم کنار.

    • بدون نام

      فقط فیفا

    • htc

      بدون شک فیفا 19 .. لیگ قهرمانان رو هم داره ..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کجایی دادا

    • علی

      فقط pes

    • mokhtar

      فیفا ماله بچه ها هستش خیلی کارتونیه وهم سریع وغیر طبیعی فیفا 19هم لیگ قهرمانان داره هن بخش جورنی وخیلی چیز های دیگه که نگم

    • بدون نام

      فیفا❤

    • مصطفی

      همون بند اول که گفتی طراحی چهره برنده فیفا!دیگه ادامه ندادم به خوندن مطلب
      فیفا ببشتر انیمیشن هست تا فوتبال
      ولی حس فوتبال تو pes تجربه میشه
      کسی دوست داره مربی واقعی کنار زمین ببینه ورزشگاهو صدای گزارشگر توجهی به لذت فوتبال نداره
      فیفا هم بسیار بازی کردم ولی واقعا مصنوعی بازی میکنن

      پاسخ ها

      • احمدرضا

        لایک

    • پارسا

      من فيفا رو از فيفا١٤ شروع كردم سال پيش ٢٠١٨ رفتم pes هم خريدم و ديدم چقدر پس بده.واقعا اگه ميديدم پس اينگدر گرافيكش بده نمي خريدمش.فقط و فقط فيفا.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج