۸۳۴۸۶۸
۵۰ نظر
۵۰۰۳
۵۰ نظر
۵۰۰۳
پ

روحانی به ترامپ: هر کشوری دور خودش دیوار درست کند در داخل نابود می‌شود

روحانی با اشاره به درخواست بودجه دیوارکشی از سوی دولت ترامپ به کنگره گفت: چقدر ایرانی در آمریکا کار می کنند و تلاش می کنند و آمریکا آن زمانی به مرز علم و دانش رسید که دیوار نداشتند. هر کشوری دور خودش دیوار درست کند در داخل نابود می شود و پیشرفت نخواهد کرد.

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جمع مدیران شرکت‌های دانش بنیان در پارک علم و فناوری پردیس با بیان اینکه در طول این ۵ سال پیشرفت های علمی خوبی صورت گرفته است، گفت: بسیار خوشحالم که در روزهای نخست چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و دهه پنجم حرکت انقلابی ملت ایران و همچنین در هفته میلاد حضرت زهرا(س) در جمع شما فعالان حوزه فناوری و دانش بنیان در این پارک و مرکز بسیار ارزشمند، حضور دارم.

وی افزود: پارک علم و فناوری پردیس می‌تواند برای تحولات بسیار خوب مبداء باشد؛ تاکنون هم دستاوردهای بسیار خوبی داشتیم و بیشتر بار این موفقیت‌ها بر عهده دانشگاه ها و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بود که تلاش شبانه روزی داشتند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه همه دستگاه ها زیربنای لازم را برای توسعه علم و فناوری ایجاد کرده اند، گفت: اولین زیربنا، آزادی اندیشه است. اگر این زیربنا حاصل نشود، اگر محیط، محیط آزاد برای فکر، برای طرح در هر زمینه ای نباشد، توسعه علمی محقق نمی‌شود. شما در این مرکز، فناوری و توسعه آن را در دستور کار دارید. در بخش های دیگر هم زیربنای پیشرفت، آزادی است.

روحانی تصریح کرد: علم و دانش پایه اصلی فناوری است و اگر بخواهیم فناوری ما سرعت بگیرد، باید پایه های علمی ما رشد پیدا کند و اگر در این زمینه رشد پیدا نکنیم، مانند آن است که ستون های اصلی برقرار نشده تا ساختمان روی آن ساخته شود و اگر بنا است که علم و دانش پیشرفت کند، پایه اصلی آن آزادی است.

وی عنوان کرد: پایه اصلی پیشرفت علمی، محیط مناسب است، اگر استاد را آزاد نگذاریم، برای اینکه بیاندیشد و سخن بگوید، همچنین اگر دانشجو را آزاد نگذارید که حرف بزند و رفع اشکال کند، امکان پیشرفت وجود ندارد. چرا که پیشرفت علم و دانش و فناوری از آزادی شروع می شود.

رئیس جمهور همچنین به وضعیت آزادی بیان در حوزه های علمیه در حدود ۵۰ سال قبل اشاره و اظهارداشت: هنوز هم به نظر من آزادی که ما در دوران خودمان حدود ۴۵ تا ۵۰ سال قبل در حوزه های علمیه قم احساس می کردیم، فکر نمی کنم هنوز در دانشگاه های ما باشد.

روحانی در همین رابطه ادامه داد: در حوزه علمیه یک عالم و یک استاد خیلی راحت تمام علمای بزرگ و نظرات آنها را نقد می‌کند و کنار می گذارد. گاهی یک نظریه ای که روی آن اجماع شده یعنی همه علما از قبل همان نظر واحد را داده اند، توسط یک مدرس در کرسی درس به راحتی رد می شود، به سادگی می گوید که آن عالم اشتباه کرده و نام بزرگترین فقها را عنوان کرده و در نهایت نظر خودش را می گوید و در همان جلسه شاگرد اشکال می کند و به استاد می گوید که تو اشتباه کرده ای و اینگونه نیست.

وی تصریح کرد: من فکر نمی کنم چنین آزادی در دانشگاه ما باشد، آن زمان که ما دانشجو بودیم در دانشگاه چنین آزادی نبود که یک دانشجویی اینطور روبروی استاد بایستد و با این آزادی زبان حرف بزند.

رئیس جمهور تاکید کرد: دولت و حکومت باید زیرساخت‌ها را برای شما آماده کند، ما فکر می کنیم زیرساخت یعنی ساختمان و یا معنای وام و پول می‌دهد، در حالی که اینطور نیست، اولین زیرساخت آزادی است و اگر ما آزادی لازم را در محیط علم فراهم کنیم، پیشرفت محقق می شود.

روحانی خطاب به پژوهشگران حاضر در پارک علم و فناوری پردیس اظهارکرد: شما از کجا به این پارک آمده اید؟ قطعاً از دانشگاه و در آنجا درس خوانده و در آن محیط رشد کرده اید. دولت باید بتواند هم زیرساخت‌های فیزیکی و هم زیرساخت‌های حقوقی را آماده کند. شما وقتی می خواهید یک فناوری را به ثبت برسانید، ماه ها گرفتار کوچه و خیابان نمی شوید.

وی تاکید کرد: اگر زیرساخت‌های حقوقی فراهم باشد، دانشجوی ما می تواند رشد کند. رشد دانشجو و فناوری به پیوستگی و وابستگی است. اگر ارتباط شما با دانشگاه، صنعت، بازار و تولید ضعیف باشد، نمی توانید کارتان را پیش ببرید. وقتی می خواهید محصول خود را به مراکز تولیدی ارائه دهید باید به بازار وصل باشید و اگر در این ارتباط اشکال باشد نمی گذارد که شما فعالیت کرده و رشد شما محدود می شود.

رئیس جمهور یادآو شد: بالاترین نشاط را آن گروهی دارند که به خلق می رسند و خلق یکی از صفات خداوند است. یکی دیگر از صفات خداوند هم مهلت دهنده بودن اوست که در کنار علم، جود و حلم و دیگر صفات خدا مورد توجه است در حالی که ما وقتی خبر از دادگاه شخصی می شنویم، سریع می گوئیم چه زمانی اعدامش می کنند.

روحانی گفت: هر زمان فرصت ایجاد کردیم نتیجه گرفتیم. ممکن است در یک فناوری به خطا برویم، می توانیم باز برگردیم و از آغاز شروع کنیم. در زمان جنگ هم بسیاری از کارها به نتیجه نمی رسید اما وقتی با صبر و حوصله کار را انجام می دادیم به نتیجه نهایی می رسیدیم که می توانستیم آن نمونه را به خط تولید برسانیم و بازار را فتح کنیم.

وی با اشاره به وضعیت فعلی تحریم عنوان کرد: شرایط ما هم خوب است و هم سخت. دولت از ابتدای کارش در سال ۹۲ تاکنون یکی از اعتقاداتش این بود که علم مثل هنر، مثل فناوری، مثل اخلاق و مثل ایمان مرز نمی شناسد. شما نمی توانید بگوئید که این مسلمان چون تبعه ایران است، مسلمان است و کسی که تبعه کشور دیگری است پس ایمان آن ضعیف تر است چرا که ایمان مرز نمی شناسد.

رئیس جمهور ادامه داد: ایمان، شناسنامه این کشور و یا آن کشور را نمی شناسد و مرز ندارد، همچنانکه مگر هنر، مرز می شناسد؟ و یک نقاشی، فیلم، آهنگ و مجسمه خوب مگر مرز می شناسد؟ از مرز عبور می کند همانطور که یک داستان خوب و یک کتاب خوب مرز نمی شناسد.

روحانی ادامه داد: علم مرز نمی شناسد و فیزیک و ریاضیات در همه جای دنیا یکی است و ۲ ضربدر ۲ در ایران هم ۴ می شود، در اروپا هم ۴ می شود. اگر به علم برسیم در همه جای دنیا یکی است مگر آنکه در مراحل اولیه آن باشیم همچنانکه علم پزشکی مرز نمی شناسد مانند آنکه کسی که تبعه ایران باشد و یا تبعه کشور دیگری، در هر کجا می تواند خدمات پزشکی دریافت کند.

وی تصریح کرد: در فناوری، مرز معنا ندارد اما کمتر فناوری است که کشوری تولید کند و ۱۰۰ درصد ایده، قطعه و همه مسائل آن برای یک شرکت و یا یک کشور باشد. ممکن است شما بتوانید یک قطعه ای را بسازید اما ساخت آن برای شما مقرون به صرفه نباشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: بسیاری از قطعات در صنعت شما و فناوری از دیگر کشورها مورد استفاده قرار می گیرد. لازم است ارتباط با دنیا یک ارتباط سهل باشد و یکی از وظایف دولت ایجاد ارتباط سهل است.

روحانی با اشاره به درخواست بودجه دیوارکشی از سوی دولت ترامپ به کنگره بیان کرد: بعضی از کشورها به فکر ساخت دیوار فیزیکی افتاده اند و نمی توانند بودجه آن را از کنگره بگیرند. همچنین دارند برای ویزا هم دیوار درست می کنند به علاوه برای علم هم دیوار می سازند و وقتی یک محقق می خواهد از آنجا به ایران بیاید و در یک سمینار شرکت کند اجازه نمی دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خودشان نمی دانند که تمام پیشرفت هایشان در سایه این بوده که سالها دیوار نداشته اند. در آمریکا اگر رشد و پیشرفتی هست، از کشورها و ملیت های مختلف حضور داشته اند. چقدر ایرانی در آمریکا کار می کنند و تلاش می کنند و آمریکا آن زمانی به مرز علم و دانش رسید که دیوار نداشتند. هر کشوری دور خودش دیوار درست کند در داخل نابود می شود و پیشرفت نخواهد کرد.

رئیس جمهور عنوان کرد: ما باید بتوانیم با محققین، متفکرین و اندیشمندان در کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی همچنین همسایگان و غیرهمسایگان در ارتباط باشیم. گاهی شما می بینید که در یک جمعی ممکن است فردی از کشورهای اطرافمان با استعداد باشد و با اضافه شدن آن به جمع شما تاثیرگذار خواهد بود ضمن آنکه بسیاری از فناوری های شما باید از کشور خارج شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمدی نژاد

      زیر بنای پیشرفت عمل است نه شعار دادن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما هم دور کشور دیوار داریم فقط با چشم غیر مسلح دیده نمیشه

      • AAAAAAAAA

        با سلام:
        خاطر نشان می سازم طبق فرمایشات آقای رئیس جمهور محبوب کشورمان دیوار کشی دور کشور آن کشور را نابود میکند،
        ولی هنرنمایی رئیس جمهور محبوب ما ایران را بدون دیوار کشی نابود کرد درج تخریب به حدی است که باز سازی و شکوفایی ایران محال است به همین منظور از دولت و رئیس جمهور کشور مان تقدیر و تشکر می نماییم.

    • بدون نام

      که ما هم داریم مسلا

    • کامران

      کی باشه دیگه نه تو ونه کابینه ات(نصف شان همیشه هستند)را دیگه نبینیم.به حق ابوالفضل

    • بدون نام

      اقای روحانی به داد مردم برسین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یکی باید به داد خودش برسد!
        اینهمه رای ملت یعنی کشک !؟
        خودش نه راه پیش دار نه را پس!!

    • فاطمه

      مثل ما

    • بدون نام

      الان دقیقا منظورت از دولت کدومه؟

    • مملکت ویران

      حرف مفت نزن.ناکارآمدترین ریئس جمهوری که تابحال اومده توئی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودتون رای دادین پس ساکت من به شخصه مخالف آقای روحانی هستم ولی همین مردم بخاطر آزادی حجابو و ...... رای دادن همین شد

      • مملکت ویران

        کاربر۱:۰۵من نه رای دادم ونه میدم.چون حرفاشون باعمل هاشون اصلا یکی نیست.

    • بی نام‌

      از ما یاد بگیر ببین دور خودمان دیوار نکشیدیم از عراق و سوریه و یمن و میانمار و سودان هر موقع بخواهند بدون روادید هم میتوانند وارد ایران شوند این یعنی آزادی

    • بدون نام

      اونوقت چين نابود شده ايا؟ اين مكزيكيا قاچاقچياي بسيار خطرناكي داره كه واقعا مثل ال ادم ميكشن اصلا رحم ندارن من باهاش كاملا موافقم. ما هم بايد در قسمت شرقي قاچاق مواد مخدر و غربي حمله اعراب ديوار درست كنيم.

    • بدون نام

      ما دیوار نکشیده نابود شدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توکه بدون دسوارهم منلکت ونابودکردی چی میخواهی دیگه باحرفهای خوب زدن منفعلت مملکت داری نمیش

      • بدون نام

        عبورمیکنیم

    • بدون نام

      پرفسور ما که دیوار نکشیدیم پس چرا دلریم نابود میشیم

    • بدون نام

      هر کشوری که دور دولت ومقامات سایر قواش دیوار درست کند زودتر نابود میشود شما ها سالهاست ادمهایی که داخل دایره حکومتی هستند استفاده میکنید

    • بدون نام

      آره مثل تو باید دریا و شهرهارا به این و اون بفرشند این درسته

    • بدون نام

      مثل شما

    • بدون نام

      ما چهل ساله دیوار کشیدیم. البته راست میگه. نابودددددددددددددد شدیم.

    • بدون نام

      پس خودمان دیوار نداریم نظرت چیه پرفسور

    • بدون نام

      حسن اقا تو که استاد لالایی هستی چرا خوابت نمیبره . دیواری که مد نظر ترامپ هستش برای امنیت مردم امریکاست ولی دیواری که شما کشیدید و ارتفاعش تا کهکشان رفته ه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان پاکستان بامرزافغانستان دیوارکشیده وخیلیم راصی و۹ملیون افغانی پارسال انداخت بیرون وحتی میگه بیایین به ایرانم دیواربکشیم وایران وقبول نکرد

      • بدون نام

        دیوار یعنی چه؟
        باید باز باشد،که کالای قاچاق به راحتی صادر و وارد شود!

    • بدون نام

      همه سیاستها می‌شود این که کشور را نابود کرد مگر گمرک نداریم مگر حساب کتاب نداریم حتما از بیانهای شرق غرب چیزی دستت را می گیرد چنین حرفهای غیر وبی منطقی می زنید جوانهای مردم تما م فدای مرزهای قاچاق مواد وکالا شد

    • محسن

      دکتر جان اگه هنوز بهش فکر نکردی بدون در آینده افغان ها به ما حکومت خواهند کرد و تعداد آنها در ایران از ما بیشتر میشود، هر خانواده افغان در ایران حداقل ۵ تا ۱۰ بچه می آورد و ما ایرانی ها فقط ۱ یا ۲ بچه که تعداد دخترانش هم بیشتر است، حالا در معادله تصاعد بزارید ببینید چه آینده ای در انتظار ماست، فقط افسوس...

    • اهوازی

      دیواری که ما دور کشورمون ایجاد کردیم نامریی دیوارما با حماقت و ندانم کاری و جهل و نادانی بنا شده که از بین رفتنی هم نیست ولی دیوار کشور آمریکا با آجر ساخته میشه که اونم از بین رفتنیه دیگه سخت تره از دیوار بین آلمان شرقی و غربی که نیست

    • بدون نام

      خخخخخخ.اگه بیل زنی باغ خودت بیل بزن

    • بی نام

      مث مسؤلین ایران که دیوار کشیدند دور خودشون و مردم و خودشون ،خودشون رو نابود میکنند

    • بدون نام

      با کلیدت کشور رو فلج کردی،اون وقت به ترامپ میگی چکار کنه نکنه خط بهش میدی

    • بدون نام

      دقیقا عین ما

    • بدون نام

      خرما خورده کی منع رطب کند ای سنگ پا!!!!!!!

    • بدون نام

      ناقلا بهشون نگو بزار نابود بشن این رازهای مملکت داری رو پیش خودت نگه دار فقط واسه خودمون استفاده اش کن

    • فرزند شهيد

      هر دولتي به مردم خودش رحم نكند نابود مي شود صبر مردم حدي دارد بترسيد از روزي كه صبر مردم تمام بشود

    • کامران

      تون بدون دیوار این کارو تو ایران کردی!؟
      وکسی هم به ات نمی گه بالا چشمت ابرو!؟
      گندکاری جنابعالی را۳۰٪ راهم احمدی نژادنکرد!

    • بدون نام

      اقای رییس جمهورشایدبه چشم نیادولی ارتفاع دیوارماازدیوارانهابیشتره. بصورتی که فقط ادمهای سبک وزن میتونن ازش بالابکشند

    • بدون نام

      انگلیس اجازه بده دولت ایرانم دیوارمیکش مثل پاکستان که امریکانمیزاشت افغانیارواخراج کنه ولی پاکستان اخراج کردودیوارم کشیده وبااینکه پاکستان ازطالبان حمایت میکرد

    • بدون نام

      شما برا مردم از صدتا دیوار بدترید

    • بدون نام

      شما هم دیوار کشیدید یه درب بزرگ هم براش گذاشتید وکلید قفلش هم دست خودته هر بلایی خواستید سر مردم اوردید

    • بدون نام

      فعلا که شما با حرف زدن ایران رو نابود کردی

    • بدون نام

      ما هم با مرگ بر این مرگ بر اون دور خودمون یه دیوار مجازی کشیدیم و از درون ...... امیدوارم یه نگاهی هم به رفتار خودمون داشته باشیم

    • بدون نام

      راست میگه مثل ما یادبگیر

    • فرزاد مخصوص

      درود بر ترامپ لعنت بر دروغگو

    • بدون نام

      دیوار مجازی هم همین معنی را دارد

    • بدون نام

      شما بدون دیوار مملکت و نابود کردین

    • خسته از ریا و دروغ

      دیوار را تو دور خودمان کشیده ای
      ...

    • بدون نام

      به نظرم کار ترامپ حرف نداره دیوار سمت کشوری هست که اتباعش بی مجوز به آمریکا وارد می شوند و از همان مرزها موادمخدر هم وارد میشود دقیقا مثل کشور ما در مرز افغانستان هم اتباع وحشی و دور از فرهنگ و تمدن افغانی بدون هیچ مجوز و رواديد گله ای وارد میشوند و از همان مرز موادمخدر هم وارد میشود ما باید غیر از دیوار موانع مینی و برقی هم ایجاد کنیم در اصل ارتباط با افغانستان و پاکستان موجب عقب افتادگی و بحران در داخل کشور میشود با همه دنیا قطع رابطه کرده ایم غیر از دو کشور بی فرهنگ وتمدن افغانستان و پاکستان.

    • بدون نام

      به نظرم کار ترامپ حرف نداره دیوار سمت کشوری هست که اتباعش بی مجوز به آمریکا وارد می شوند و از همان مرزها موادمخدر هم وارد میشود دقیقا مثل کشور ما در مرز افغانستان هم اتباع وحشی و دور از فرهنگ و تمدن افغانی بدون هیچ مجوز و رواديد گله ای وارد میشوند و از همان مرز موادمخدر هم وارد میشود ما باید غیر از دیوار موانع مینی و برقی هم ایجاد کنیم در اصل ارتباط با افغانستان و پاکستان موجب عقب افتادگی و بحران در داخل کشور میشود با همه دنیا قطع رابطه کرده ایم غیر از دو کشور بی فرهنگ وتمدن افغانستان و پاکستان.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج