جاباما
۸۴۱۷۴۷
۲ نظر
۵۰۸۱
۲ نظر
۵۰۸۱
پ

اگر هر روز چای سبز بنوشید، در بدن چه اتفاقی می افتد؟

چای سبز یک نوشیدنی طبیعی است که در طول صدها سال به عنوان بخشی از پزشکی سنتی چینی شناخته شده است.

برترین ها - صدف حقیقت: چای سبز یک نوشیدنی طبیعی است که در طول صدها سال به عنوان بخشی از پزشکی سنتی چینی شناخته شده است. مصرف این گیاه در قاره آسیا در طول چندین قرن گسترده و همگانی شد و این روزها بسیاری از مردم سراسر جهان هر روزه از چای سبز استفاده می کنند. این نوع چای برخلاف دیگر چای ها از فرآیند تخمیر به دست نمی آید.

اگر هر روز چای سبز بنوشید، در بدن چه اتفاقی می افتد؟

به همین دلیل همه آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها درون آن حفظ می شود. پس نوشیدن هر روزه این گیاه دور از ذهن نیست.مواد موجود در چای سبز تاثیرات مثبتی بر سلامتی شما می گذارند. باعث کنترل وزن می شوند و حتی در پیشگیری از سرطان هم موثر هستند. دلایل بسیار دیگری نیز وجود دارند که مصرف روزانه چای سبز و البته به میزان مشخص را توجیه می کنند.چای سبز را تا زمانی که بیش از حد مصرف نکنید، برای بدن مفید است. ماکزیمم میزان مورد استفاده از این گیاه به اندازه دو فنجان در روز است. در این مطلب می توانید مهمترین مزایای چای سبز را مطالعه کنید.

مصرف روزانه چای سبز موجب کاهش وزن می شود

غلظت بالای پلی فنول ها در چای سبز باعث افزایش و بهبود متابولیسم بدن و کاهش وزن می شود. این ماده آنتی اکسیدانی میزان انرژی مصرف شده را افزایش می دهد و همچنینقادر است بدن را تحت تاثیر قرار دهدتا کالری جذب شده را به صورت چربی ذخیره نکند.

به جلوگیری از دیابت کمک می کند

آنتی اکسیدان های موجود در این نوشیدنی طبیعی در کنترل سطح گلوکز خون شرکت کرده و موجب جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع یک و نوع دو می شود. اگر هر روز بعد از صرف غذا چای سبز بنوشید، افزایش مواد قندی درون خون کنترل می شود. علاوه بر آن، این نوشیدنی از گرایش بدن به ذخیره قند به شکل چربی جلوگیری می کند.

سلامت سیستم قلبی عروقی را حفظ می کند

اگر هر روز چای سبز بنوشید، در بدن چه اتفاقی می افتد؟

مصرف یک لیوان کوچک چای سبز به صورت روزانه احتمال ابتلا به بیماری های مختلف قلبی عروقی را کاهش می دهد. برای مثال تجمع و انباشته شدن کلسترول و اختلالات گردش خون برخی از این بیماری های احتمالی هستند. آنتی اکسیدان های موجود در این نوشیدنی مانع از تشکیل لخته خون می شود و شریان های خونی را پاک می کند. همچنین این مواد میزان لیپید اضافی موجود در خون را کنترل می کنند. بسیاری از متخصصان ادعا دارند مواد فعال موجود در چای سبز احتمال حمله های قلبی، سکته و اختلال ترومبوز را کاهش می دهد.

احتمال ابتلا به مشکلات چشمی را کم می کند

چای سبز علاوه بر پلی فنول ها، حاوی موادی مانند ویتامین ث، ویتامین ای و زئاگزانتین است که توسط بافت های مختلف چشم جذب می شوند.این بافت ها شاملش بکیه است و به جلوگیری از پیشرفت بیماری آب سیاه و دیگر بیماری های چشمی کمک می کنند. این مواد به همراه آنتی اکسیدان های قوی،استرساکسیداسیون سلولی که دلیل اصلی دژنراسیون بینایی است را کاهش می دهند.

با زگیل مبارزه می کند

نوشیدن هر روزه چای سبز از شیوع و گسترش ویروسپاپیلومانسانییاHPVکه عامل زگیل است، جلوگیری می کند. اپی‌گالوکتشینگالات، یکی از ترکیبات اصلی چای سبز مانع چرخه سلولی می شود. در واقع چرخه سلولی است کهاجازه گسترش و پخش شدن رابه ویروس HPV می دهد.

بربیماری آلزایمر و پارکینسون اثر می گذارد

اگر هر روز چای سبز بنوشید، در بدن چه اتفاقی می افتد؟

چای سبز اثرات مخرب رادیکال های آزاد را کاهش می دهد. مطالعات انجام شده نتایج مثبت این نوشیدنی طبیعی بر جلوگیری از بیماری های مغزی را هم نشان می دهد. تاثیرات امیدوارکننده این نوشیدنی بر محافظت از رشد بیماری هایی مانند آلزایمر و پارکینسون نیز مشاهده شده است. آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز یک مانع محافظتی در برابر تاثیرات منفی دژنراسیون یا تباهی سلولی به وجود می آورند و فعالیت نورونی را تحریک می کنند.

از سنگ کلیه جلوگیری می کند

نوشیدن کمی چای سبز به صورت روزانه روش مناسبی برای کاهش احتمال تجمع کلسیم در کلیه و تشکیل سنگ کلیه است. عصاره چای سبز تولید رسویاتکلسیماگزالات و ابعاد آنها را کاهش می دهد. این رسوبات در کلیه قرار می گیرند و باعث به وجود آمدن سنگ می شوند.

با پوسیدگی دندان مبارزه می کند

کاتچین، نوعی آنتی اکسیدان که در چای سبز یافت می شود، قادر است ویروس و باکتری هایی که باعث عفونت حلق، پوسیدگی دندان و دیگر آسیب های دهانی می شوند را از بین ببرد.

چه زمانی چای سبز نخوریم؟

این نکته را بدانید که در برخی مواقع هم باید از نوشیدن چای سبز اجتناب کرد. مصرف این چای نبایدبیشتر از دو فنجان در روز انجامشود چرا که مقدار اضافی آن تاثیرات منفی بر سلامتی دارد و ممکن است عوارضی مانند سردرد، عصبانیت، اسهال، خواب دشوار، کج خلقی، افزایش ضربان قلب و سرگیجه در فرد به وجود آورد.

اگر هر روز چای سبز بنوشید، در بدن چه اتفاقی می افتد؟

به یاد داشته باشید که در حین مصرف دارو،به دلیل کافئین موجود درچای سبز ازنوشیدن آندوری کنید. زمانی که کافئین با مواد دیگر ترکیب شود، تاثیرات ناخواسته ای به همراه می آورد.

همچنین پزشکان و متخصصان پیشنهاد می کنند زنان باردار و شیرده هم از نوشیدن چای سبز پرهیز کنند. دلیل این مسئله تاثیرات منفی است که ممکن است در کودک دیده شود.

بیماران مبتلا به فشار خون بالا، کم خونی و مشکلات گوارشی هم باید از مصرف روزانه چای سبز دوری کنند. اگر در این شرایط می خواهید چای سبز مصرف کنید، بهتر است حجم آن کم باشد و البته تحت نظر پزشک آن را دنبال کنید.

مصرف صحیح چای سبز است که تعیین می کند آیا این ماده می تواند برای سلامتی تان مفید باشد یا ممکن است باعث بروز مشکل در بدن شود. به عنوان مثال بسیاری از افراد برای کاهش وزن میزان زیادی چای سبز مصرف می کنند و متوجه نیستند که ممکن است باعث آسیب رساندن به بدن خود شوند.

فراموش نکنید که نباید بیش از دو فنجان در روز چای سبز بنوشید. با مصرف صحیح این ماده می توانید اثرات مثبت آن بر سلامتی و احساس شادابی را مشاهده کنید.

منبع: steptohealth

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آهن بدن روکم میکنه.هیچ چیزی زیادش خوب نیس

    • بدون نام

      هیچ خاصیتی هم نداره همش چرته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج