۸۵۰۳۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

رونق نسبی خرید و فروش خودرو

یک کارشناس خرید و فروش خودرو در تهران گفت: در هفته جاری خرید و فروش خودروهای ایرانی و خارجی در بازار تهران با وجود تعطیلی، نسبت به هفته قبل از رونق نسبی برخوردار بود.

ایرنا: امیرحسن شفیعی افزود: هرچند در بازار خودرو به سبب کاهش تولید، عرضه برخی از خودروهای سواری به بازار توسط خودروسازان کم شده اما در هفته جاری بازار خودرو در تهران رونق نسبی داشت.

وی با اشاره به پلکانی شدن تعرفه واردات خودرو، اظهار داشت: این طرح باید اجرایی و براساس آن خودرو وارد شود تا بتوان تاثیرات قیمتی آن را در بازار مشاهده کرد، هرچند که میزان تغییرات قیمتی به عرضه و تقاضا در بازار بستگی دارد.

این فعال بازار خودرو به ایام پایانی سال جاری اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد با توجه به تولید محدود خودروسازان، قیمت خودرو در این ایام چند درصدی افزایش پیدا کند، این در حالی است که وضعیت قیمت خودروها در سال آینده به تولید و عرضه خودروسازان داخلی به بازار بستگی دارد.

وی تصریح کرد: در هفته ای که گذشت بیشترین خریداران خودرو در بازار تهران، به دنبال خرید خودروهای سواری پارس سال، پژو ۲۰۶ و پراید بودند.

شفیعی با اشاره به قیمت برخی خودروهای داخلی و خارجی در بازار، عنوان کرد: در هفته جاری یک دستگاه پراید فول ۱۳۱حدود ۱۸۳ میلیون ریال و پراید فول ۱۱۱ نیز ۱۹۰ میلیون ریال به خریداران عرضه شد.

این کارشناس خرید و فروش خودرو سپس گفت: پژو سواری ۲۰۶ تیپ پنج ۳۶۳ میلیون ریال و پژو صندوقدار وی هشت تک ایربگ ۳۵۸ میلیون ریال و دو ایربگ ۳۶۵ میلیون ریال و پژو ۴۰۵ نیز ۲۸۵ میلیون ریال خرید و فروش شد.

شفیعی اظهار داشت: درهفته جاری سواری تیبای یورو ۲ در بازار تهران ۲۲۰ میلیون ریال و تیبای یورو ۴ نیز ۲۲۵ میلیون ریال به خریداران فروخته شد، ضمن اینکه سواری پارس سال با استاندارد یورو ۲ حدود ۳۴۳ میلیون ریال و با استاندارد یورو ۴نیز ۳۵۰ میلیون ریال به خریداران عرضه شد.

به گفته این فعال بازار خرید و فروش خودرو در این هفته، تندر ۹۰ فول ایران خودرو ۳۶۰ میلیون ریال و تندر فول پارس خودرو نیز به قیمت ۳۷۲ میلیون ریال به خریداران فروخته شد.

وی یاد آورشد: در هفته جاری قیمت هر دستگاه مگان ۲۰۰۰ فول آپشن دار و بدون آپشن در بازار به ترتیب ۹۰۰ و ۸۶۰ میلیون ریال قیمت گذاری شد، ضمن اینکه مگان ۱۶۰۰ به قیمت ۶۸۰ میلیون ریال عرضه شد.

این کارشناس خرید و فروش خودرو، افزود: در این هفته خودرو سواری سمند ال.ایکس در بازار ۲۷۵ میلیون ریال قیمت داشت و هر دستگاه وانت معمولی بنزینی نیز ۱۲۸ میلیون ریال فروخته شد، این در حالی است که وانت معمولی دو گانه سوز ایران خودرو در بازار موجود نبود.

شفیعی سپس قیمت هر دستگاه خودرو سواری مزدا ۳ جدید را در هفته جاری در بازار تهران یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: خودرو شاسی بلند آی ایکس ۵۵ نیز دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و آی ایکس ۳۵ وارداتی فول طرح جدید یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال خرید و فروش شد.

وی قیمت خودرو شاسی بلند ایکس ۳۳ ام.وی.ام چینی را در بازار ۶۰۰ میلیون ریال و ایکس ۶۰ را ۵۹۰ میلیون ریال اعلام کرد.

شفیعی یادآور شد: در هفته جاری، شاسی بلند اسپورتچ کیا فول وارداتی در بازار تهران یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال معامله و خودروی سوناتا یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال و اپتیمای طرح جدید نیز یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال به خریداران عرضه شد.

وی در پایان تصریح کرد: مدل صفر خودرو شاسی بلند سوزوکی ویتارا در بازار موجود نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج