کد خبر: ۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰
تعداد بازدید: ۶۱۹۵۲
تعداد نظرات: ۷۷ نظر
ترويج فحشا زير پوست وهابيت سعودي
افراط‌گرايي‌هاي وهابيون و بي بندوباري ليبرال‌هاي سلفي حاكم بر عربستان، معجون تلخي از شيوع فحشا، بي حجابي و همجنس‌گرايي در اين كشور پديد آورده كه شعائر اسلام را زير سؤال مي‌برد.
كشمكش‌هاي جريان افراطي وهابيت و ليبرال‌هاي حاكم بر عربستان سعودي و افكار مربوط به هر يك از اين جريانات كه بخشي از پازل قدرت در عربستان را در اختيار دارند، باعث شده است كه تناقض‌ها و ابهامات زيادي در بسياري از جنبه‌هاي زندگي اجتماعي و فعاليت‌هاي اسلامي در عربستان ايجاد شود.

يكي از اين موارد، مشكل حجاب‌ستيزي در عربستان سعودي است كه همواره عرصه افراط و تفريط‌هاي مخرب كارگزاران وهابيت در عربستان و جريان ليبرال در خاندان حاكم بوده است.
 
راز افراط و تفريط در مسأله حجاب در عربستان
هيئت امر به معروف و نهي از منكر عربستان، سازماني متشكل از وهابيون افراطي و علماي سلفي سعودي است كه از قدرت بالايي در اين كشور بويژه در شهرهاي مذهبي برخوردار است. اين هيئت، مجري اصلي سياست‌هاي افراط گرايانه سعودي در زمينه حجاب زنان در عربستان است. هيئت امر به معروف و نهي از منکر که نام مقدس يکي از مباني مهم دين اسلام را يدک مي کشد، بنا به دلايل مذهبي و سياسي، كنترل فضاي فرهنگي شهرهاي مدينه و مكه را بر عهده دارد و حجاب در اين شهرها را بر اساس رويكردهاي خاص خود تعريف مي‌كند.

ملك "عبدالله بن عبدالعزيز" شاه سعودي، در حال حاضر رياست جريان چپ‌گراي ليبرال را در آل سعود در اختيار دارد. اين جريان كه معمولاً اهميت چنداني به مسائل ديني نمي دهد، اعتقاد دارد كه حجاب نه يك تكليف ديني، بلكه مسؤوليتي عرفي و اجتماعي است كه جامعه بر عهده مردم قرار داده است. مظاهر فسق و فجور و تجاهر به شرب خمر در ميان مقامات ارشد سعودي از جمله شاه عربستان و دست دادن وي با زنان نامحرم در برخي مراسم ها، ناشي از اين رويكرد است.

به رغم حاكميت اين جريان در عربستان، عبدالله آزادي عمل كافي در اجراي ايده‌هاي خود در زمينه سياست‌هاي فرهنگي را ندارد و نمي‌تواند از زير نفوذ هيئت امر به معروف به نهي از منكر رها شود.
تناقض‌ها و افراط و تفريط‌هاي موجود در زمينه حجاب گاهي در محافل افراطي وهابي نيز رسوخ مي‌كند؛ به عنوان مثال در حالي كه "عبدالرحمن البراك" يكي از مفتيان سعودي در فتوايي افراطي، بي‌حجابي زنان در مقابل يكديگر و بدون حضور مردان را نيز حرام مي‌داند.

"احمد بن قاسم الغامدي" مفتي جوان اهل سنت که سمت‌هاي مهمي در اداره كل امر به معروف و نهي از منكر نيز دارد، بتازگي فتواي عجيبي درباره حجاب صادر كرده و مدعي شده كه آيه وجوب حجاب صرفاً براي حفظ شان زنان پيامبر نازل شده و عموم مسلمانان را شامل نمي‌شود.

در دو شهر مدینه منوره و مکه مکرمه، نوع حجاب عمومی خانم‌ها پوششی است که بر اساس آن، زنان حتي بايد دست‌ها و صورت خود را نيز بپوشانند و تنها چشم‌هاي آنها براي ديدن اطراف باز خواهد بود. فضاي عمومي و فرهنگي شهرهاي مكه و مدينه به اين صورت است و همين فضاست كه برخي زائران ايراني را به اين گمان باطل مي‌رساند كه حاكميت عربستان سعودي نسبت به رعايت اصول مربوط به حجاب موفق بوده است و اين درست همان اشتباهي است که برخي درباره نمازهاي جماعت در اين کشور که منحصر به رعايت ظواهر است، مرتکب مي‌شوند.

اما روي ديگر سكه حجاب در ديگر شهرهاي عربستان غير از دو شهر مذهبي اين كشور نمود بيشتري به خود گرفته است. جريان افراطي ديني با وجود قدرت بلامنازع خود، توجه زيادي به حجاب در شهرهاي ديگر نمي‌كند و اين جريان ليبرال حاكم است كه فضاي فرهنگي اين شهرها را مطابق ميل خود پيش مي‌برد، فساد و فحشا در شهرهاي مذهبي كه زير پوسته سنگين نظارت هيئت مذكور قرار گرفته بود، در ديگر شهرهاي سعودي به امري علني تبديل شده و اين روند در ابعاد مختلف زندگي در اين كشور قابل رؤيت است.
 
اينجا عربستان است؟
بر خلاف فضاي سنگين مكه و مدينه، در ساير شهرهاي عربستان مقوله حجاب رنگ ديگري به خود مي‌گيرد، در محل‌‌هاي كاري و تفريحي شهرهاي ديگر نظير رياض و سواحل تفريحي جده فضاي فرهنگي به صورتي ترسيم شده كه بيننده در نگاه اول از مشاهده چنين تصاويري در عربستان سعودي شوكه مي‌شود، بويژه اگر اين بيننده زائري باشد كه تنها شهرهاي مذهبي مانند مكه و مدينه را مي‌بيند و اوضاع آن را به تمام شهرهاي اين كشور تعميم مي‌دهد.
 
بي‌حجابي و هرج و مرج جنسي
شهرها و اماكن تفريحي در عربستان مانند رياض و جده از مناطقي هستند كه ميزان فساد و بي‌حجابي در آنها در حد بي‌سابقه‌اي افزايش يافته است. براي روشن شدن ابعاد اين فساد تنها به ذكر يكي از اماكن تفريحي درشهر جده مي‌پردازيم.

منطقه "درة العرس" تفرجگاهي ساحلي است كه با عبور از حجاب افراطي مد نظر مفتيان وهابي، به اوج بي بندوباري و هرج و مرج جنسي رسيده است. در اين منطقه كه تحت تدابير شديد قرار دارد، از گرفتن تصاوير مربوط به تفريحات ناسالمي كه در آن وجود دارد ممانعت مي‌شود اما چندي پيش، انتشار برخي تصاوير از داخل اين مجتمع تفريحي، عمق رسوايي خاندان سعودي در برداشت چندگانه از مفاهيم ديني را نشان داد. اختلاط دختر و پسر،‌ اسكي روي آب زنان، اختلاط شهروندان سعودي با گردشگران فاسدالاخلاق بيگانه، شرب خمر و بي حجابي از جمله مظاهر ناهنجاري هاي اخلاقي و دين ستيزي در منطقه درة العرس است.
 
روتانا؛ نماد فساد و فحشاء در عربستان
آنچه مي خوانيد گزارشي از خبرنگار خبرگزاري آمريكايي آسوشيتدپرس در مورد كمپاني بين‌المللي "روتانا" متعلق به خاندان حاكم سعودي است:


 
وارد یک شرکت خصوصی می‌شوم، خانم‌هایی با آرایش، کفش‌های پاشنه بلند، کت و دامن و چهره‌هایی که سعی می‌کنند آن را با جذابیت بیشتر به نمایش بگذارند دوشادوش مردان در حال کار کردن هستند، اما اینجا نیویورک یا لندن نیست؛ اینجا شرکت "روتانا" در ریاض است. پایتخت عربستان سعودی يعني همان جایی که حجاب سختگیرانه‌ای برای زنان اعمال می‌شود و تنها چیزی که زنان می‌توانند به نمایش بگذارند، چشمان شان است.



در کشوری که زنان حق رانندگی ندارند و نمی‌توانند تنها به خرید و يا حتي بيمارستان بروند، وجود چنین شرکتي عجیب است. در برخي از اين شركت‌ها با اينكه اجازه وليّ زن براي كار، ضروري است اما هيچ محدوديتي در زمينه رعايت حجاب و حريم روابط زن و مرد وجود ندارد.
 


تنها در زمان خروج از اين محيط‌هاست كه زنان به اين فكر مي‌افتند كه بايد ظاهر خود را بر اساس فرهنگ عمومي عربستان متناسب كنند.

شركت چند رسانه‌اي "روتانا" متعلق به "وليد بن طلال بن عبدالعزيز" شاهزاده ثروتمند سعودي است كه ثروتمندترين فرد در عربستان و يكي از 10 ثروتمند برتر جهان است.



او علاوه بر كمپاني روتانا -كه عمده فعاليت آن در زمينه صنعت سكس، موزيک و سينماست- مالكيت شبكه "العربيه" را نيز در اختيار دارد. مقر روتانا كه عمده‌ترين شركت فعال عربي در زمينه ترويج فساد و فحشاست، در رياض است اما در پايتخت كشورهاي ديگر نظير لبنان نيز دفتر دارد.
 
رواج هم‌جنس گرايي در عربستان
از سوي ديگر افزايش فشارها در مورد روابط طبيعي و مشروع زنان و مردان و نيز تحريم ازدواج موقت و همچنين اختراع ازدواج‌هاي موقت من‌درآوردي توسط مفتيان اين کشور در جامعه سعودي باعث شده است كه انواع فسادهاي غيرطبيعي در عربستان روند رو به رشدي به خود بگيرد.

همجنسگرايان سعودي
 يكي از انواع اين فسادها رشد گسترده همجنس‌بازي است، رشد اين فعاليت‌ها در عربستان به حدي است كه بتازگي يك دختر سعودي با ظاهر شدن در شبكه ماهواره‌اي "الدانة" در عربستان، از وضعيت دانشگاه‌هاي اين كشور سخن گفت و تأكيد كرد كه 85درصد از دانشجويان دختر در دانشگاه‌ها به همجنس‌بازي روي مي‌آورند. او براحتي از فعاليت‌هاي همجنس‌بازي خود در دانشگاه نيز سخن گفت.



اين اظهارات طبق معمول با واكنش تند وهابي‌هاي سعودي همراه شد و آنها به جاي اينكه به بررسي ريشه‌اي اين مشكل بپردازند، سعي كردند تا با تخريب چهره اين دختر سعودي موضوع را از اساس دروغ فرض كرده و او را متهم به ترويج فرهنگ غرب در اين كشور كنند.

شبكه‌هاي تلويزيوني عربستان نيز هرگز حامي حجاب و رعايت پرده‌هاي عفاف و حيا در جامعه سعودي نيستند و اكثر بازيگران سعودي و فيلم‌ها و سريال‌هاي توليدي اين شبكه‌ها عاري از مفاهيم اسلامي نظير حجاب و عفت هستند.
 
 
همچنین می توان تصاوير تعدادي از زنان مجري و هنرپيشه سعودي را رصد کرد كه با اجازه و اطلاع كامل مقامات و مفتيان وهابي سعودي، آزادانه در شبكه‌هاي داخلي اين كشور به توليد فيلم و مجموعه هاي تلويزيوني مشغول هستند و بدون حجاب در آنها نقش ايفا مي كنند که به دلیل رعایت مسائل اخلاقی از انتشار این تصاویر زننده خودداری می کنیم.
 
سياست‌هاي دوگانه و غلط حاكميت وهابي در عربستان سعودي در كنار عوامل ديگري چون افزايش سن ازدواج زنان و بيکاري مردان سعودي و رواج ماهواره در اين كشور و تماشاي فيلمهاي مستهجن باعث افزايش رو به رشد پديده‌هايي چون آزار جنسي، تجاوز، همجنس گرايي و ناتواني جنسي در ميان جوانان عربستاني شده است، به گونه‌اي كه بيشترين کاربران سايت‌هاي اينترنتي مستهجن و بيشترين بينندگان شبکه‌هاي ترويج دهنده فيلم‌هاي مستهجن را عربستاني‌ها تشکيل مي‌دهند.
 
عکسي از سواحل شهر وهابي نشين عربستان با حذف بخشهاي زننده
 
 

عكسبرداري مخفيانه از منطقه درة العرس در بندر جده
 
 

بي حجابي علني دختران سعودي در جده
 

 
اختلاط برهنه دختر و پسر در آب هاي پايتخت تابستاني عربستان
 
 

اختلاط دختران و پسران خانواده هاي وهابي سعودي با پرچم مزين به عبارات شهادتين
 
 

دختر يك شاهزاده سعودي در حال رانندگي در شهر رياض در لباس پسران
 
 

تمسخر روبنده اجباري توسط يك زن وهابي در قلب پايتخت عربستان



بازدید از صفحه اول
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷۷
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
پاسخ
6
5
خیلی بد بود!!!!!!!!!!!!!بی خیال بابا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
پاسخ
6
32
برايتان متاسفم. شما چه چيزي را فحشا مي ناميد؟ چرا اينقدر بدون اطلاعات مطلب مي نويسيد و ذهن مردم را مشغول چيزي مي كنيد كه واقعيت ندارد؟ شركت روتانا يك شركت صوتي تصويري است كه فيلم سريال و موسيقي توليد مي كند. هيچ يك از توليداتش نيز فحشا را ترويج نمي كند. شما سينما و موسيقي را فحشا مي دانيد؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
پاسخ
6
38
چرا عكس دخترها رو گذاشتين بعد نوشتين اختلاط دخترها و پسرها با پرچم مزين به شهادتين؟ به فرض هم كه اختلاط دخترها و پسرها باشدچرا نمي خواهيد بفهميد كه اين پرچم، پرچم كشورشان است و يك نشان ملي است نه مذهبي. همان طور كه همه جاي دنيا دخترها و پسرها پرچم كشورشان را حمل مي كنند. چرا نمي خواهيد قبول كنيد كه آنچه شما در پس ذهنتان داريد در مورد مردم دنيا، درست نيست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
پاسخ
7
30
باز خواستیمدخالت تو امور دیگران بکنیما؟؟؟؟ به من شما چه دیگران چطوری لباس می پوشند چطوری راه میرند....هرکی تو گور خودش می خوابانند.
به مسائل روز کشور بپردازین .....
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
پاسخ
2
18
راستي، روي آن پرچم ها شهادتين نيست. نوشته saudi telecom
پاسخ ها
نظر k1
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
برو بابا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
پاسخ
5
14
جالب بود اما چیز خاصی نیست که بخواهد جلب نظر کنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
پاسخ
4
16
حالا که چی ؟؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
پاسخ
6
11
با همین کارهاست که اسلام در خطر است.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
پاسخ
4
24
بجای این حرفها وضعیت بیکاری جوانان کشور خودتان را تحلیل وبررسی کنید.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
پاسخ
3
22
به نظر من اصلا وهابی هارو ول کنین
من با 27 سال بیکارم و شهرداری برای استخدام اول 20 هزار تومن پول میخواد و ...
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
پاسخ
12
11
جالب بود ولی من تعجب کردم که تو عربستان همچنین آدم هایی وجودداره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
پاسخ
26
7
توی یک کشور اسلامی این ها فحشا هست اگر افرادی که نظر دادند این ها را فحشا نمیدانند توصیه میکنم قران رو یه بار دیگه بخونن که بفهمن حجاب چیه و فحشا چیه
با تشکر از نویسنده متحرم
پاسخ ها
نظر arash
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
لطفآ شما اول فرق بی حجابی رو از فاحشه تشخیس بدین.....
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
پاسخ
13
4
ازاین وهابی هاهیچ چیز بعیدنیست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
پاسخ
1
11
عزیزم توی یک کتابچه ای که اداره امور مالیاتی منتشر کرده به سابقه رسوم عبادت از جمله نماز و روزه در ایران پرداخته که در آموزه های زرتشت به نامهای نماچ و روزا توسط ایرانیها انجام میشده و حفظ حجاب برای زنان و تعصب وحراست و دیگر آموزه ها برای مردان نیز جاری بوده ! همه اینها در فرهنگ ما بوده و در دین اسلام نیز گفته شده .
گذشته از این ، یک بحث روانشناسی هم عنوان کرده : اغلب کسانی که درجامعه و گروهها دیگران را از عملی منع کرده و سرسختانه به آن حساسیت نشان می دهند تمایل شدیدی به همان کارها دارند که نمونه بارز آن در کشیکهای کلیسا نیز دیده شده همچنین کاهنان معبد آمون نیز سندی بر این ادعاست
پاسخ ها
نظر محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
راست میگی ولی کو گوش شنوا.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
پاسخ
4
10
نمیدونم چی باید بگم اما هرچی یه نفرو بیشتر محدود کنی بیشتر تحریک میشه...همین.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
پاسخ
0
20
عربستان فقط دو شهر مکه ومدینه حجاب اجباریه نه شهرای دیگش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
پاسخ
1
20
این عکس (دختر يك شاهزاده سعودي در حال رانندگي در شهر رياض در لباس پسران
)!
چرا دختره سوئیچ ماشینش روش نیست؟ مگه نمیگین درحال رانندگیه تو خیابونای ریاضه؟
پاسخ ها
نظر x
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
che daghigh:D
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
پاسخ
11
2
خدايي اين عرب ملخ خور رو چه به بي حجابي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
پاسخ
5
7
نمیدونم ما ایرانی ها چرا از این عرب ها انقدر بدمون میاد که راست و چپ، حق و ناحق بهشون گیر می دیم شاید واسه این تبلیغات متعصبانه ی مذهبیه ... !
خدا مارو ببخشه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
پاسخ
3
14
این عکسها چه ربطی به فحشا داره چرا بی مورد به عربستان گیر میدید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
پاسخ
0
12
خیلی با حال بود .بابا چه دقتی دارید شما سویچو میگم ایول ..
بازم دقت کن
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
دمت گرم . کلی خندیدیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
پاسخ
7
9
تا دیروز عرب ها را فحش میدادند حالا در نظرات از انها ذفاع می کنند لعنت بر منافق
می گویند دین زرتشت است دم از ایرانیت می زنند بعد آهنگهای ناسی گوش می دهند حالا از این وهابی های بی غیرت دفاع می کنندکه پادشاه شون که با پسر ازدواج می کنه مرگ بر منافق دم سایتتون گرم تازه این وهابی اایرانی را به غیرتی متهم می کنند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
پاسخ
3
6
جالبه این شبکه عربیه همیشه از ایران بد میگه حالا یه سایت از اونا بد میگه اینا طرفدار وهابیت شدن تا دیروز به انها را فحش می دادند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
پاسخ
13
4
متاسفم برا کسایی که از این مسئله در عربستان دفا کردن ببنید من متنفرم از این وهابیا چون هرمت امام ها رو نداشتن چرا تو شهر رسول الله ؟ خدایا به خاطر شرایط بد حجابی در عربستان و ایران من یکی رو ببخش /یه سریها مثل اینکه از گسترش بی حجابی بدشون نمیآد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
پاسخ
3
7
بی کارین به خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
پاسخ
0
9
چطور می شود بدون سوییچ ماشین را روشن کرد و رانندگی کرد!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
پاسخ
1
6
ما ایرانیها قبول کنید از هیچ جا حامی نداریم . مثل یک خانواده ایم که تو مشکلات به هم پناه می بریم هر چه باشد نباید اصالت و معرفتمونو ببازیم.خلافکارترین ایرونی وقتی از یه غریبه حتی یه سیلی میخوره من یکی که ناراحت میشمو به فکر انتقام میافتم.دخترای ممکتمون ناموس همه مونه باید در هر شرایطی حفظشون کنیم نه بی آبروشون ! خواهش می کنم با آبروی کسی بازی نکنین حتی نامحترمترین شخص !
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
پاسخ
7
3
روی صحبتم با اونایی است که طرفدارازوهابیت کردندا
و نا شماها(ایرانی)رو آدم حساب نمیکننداگه زمان امام علی بود شماها توصف لشکر معاویه بودید بااین طرز فکرواقعا براتان متاسفم.......
پاسخ ها
نظر یک ایراتی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
برادر عزیز، انگار فراموش کردی که خیلی از مسلمانان در آن زمان به دلیل تبلیغات منفی معاویه و یزید، علی (ع) و بعدش هم حسین (ع) رو خارج از دین می دونستن! و معاویه رو ولی امر مسلمین!!
در نهایت می خواستم بگم:
عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت
که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
پاسخ
2
7
فقط میگین اسلام قران مسلمان!ولی کو!ماهایی که قران جلمون بازهوغیبت میکنیم تهمت میزنیم!به این میگن مسلمانی؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
پاسخ
4
2
خیلی جالبه که اکثریت بیننده ها به جزئیات عکس ها و بی ربطیه اونها با مطالب دقت میکنن و کاری به این ندارن که عرب ها خیلی از مواقع شهر مکه و مدینه رو کل کشورشون حساب میکنن و دم از حجاب داشتشونو بی حجابیه ایرانیا(کلا شیعه ها) میزنن.قبول که کشورماهم ضعف هایی داره اما خودمردم وهر کس در حد خودش باید کاری کنه؛رسانه هاو. . .وسیله های کمکی ان (حالا اگه سمت درست بریم تاثیر مثبت و اشتباه بریم تاثیر منفی میذارن) 0_o
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
پاسخ
3
8
اینقدر ایران بی مشکله...؟ ایول بابا...!
پاسخ ها
نظر morteza
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۵
چه ربطی داشت به مشکلات ایران !!!!!!!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
پاسخ
7
6
اللهم العجل لولیک الفرج...
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
پاسخ
2
8
راست می گه تو عربستان بدون سوئیچ رانندگی می کنند؟؟؟؟؟؟؟؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
پاسخ
1
4
akhe b ma che in harfa,khodemun b andazy e kafi moshkel nadarim?
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
پاسخ
1
3
طبق معمول نظرات دوستان به جالب بودن مطلب اضافه میکنه ممنون از توجه همه عزیزان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
پاسخ
3
1
دوستان حالا چرا دعوا میکنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
پاسخ
2
2
کی از وهابت دفاع کرده جناب
چرا ما ایرانی ها همش ادعامون میشه
QATAR
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
پاسخ
0
2
خیلی مطلب جالب توجه نداشت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
پاسخ
0
1
آقاي مجله اينترنتي
چرا نظر منو كه دو روز پيش دادم نگذاشتي
توهم سانسور ميكني !
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
پاسخ
1
1
خیلی مسخرست!!!!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
پاسخ
0
2
تکنولوژی طراحی ماشیناشون فوقلادست ماشین بدون نیاز به سوییچ وا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
پاسخ
1
3
خیلی جالب بود واقعاممنون این اتفاقات نشون میده که وقتی خداوند در قران می فرماید که امت میانه رو باشید یعنی چه یعنی نه افراط ونه تفریت واقعا که اسلام بهترین دین دنیاست ومن عاشقشم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
پاسخ
0
2
اینو خوب اومدی ماشین بدون سوِئیچ!!!!!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
پاسخ
2
4
نیست تو ایران خودمون از این خبرها نیست؟
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۵
یعنی میګی هر کی هر چی ګفت باید با ایران مقایسه کنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
پاسخ
1
3
طرفداری از وهابیت درست نیست ولی موافقم که باید به مشکلات خودمون هم بپردازیم.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
پاسخ
1
5
فحشا تعریف داره!و خداوند در قران می فرماید ،در انتخاب دین اجباری نیست.شما از کجا میدونید همه اونایی که توی اون عکس ها هستن مسلمانند؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
پاسخ
0
2
خیلی جالبه! توی یکی از عکس ها خودش گفته عکس برداری مخفیانه!! این یعنی چی؟!!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
پاسخ
2
1
اگه کسی نظر مخالف میده معنیش دفاع از وهابیت نیست، مشکل بعضی ها اینه که هر نظر مخالفی رو دفاع از دشمن می بینن!
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
اي ول.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
پاسخ
4
3
124000پیامبر واسه این عربها با یهودا اومد اونا آدم نشدن دیگه چه انتظاری باید از اونا داشته باشیم
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
تعريف آدم از نظر جنابعالي چيه؟ آيا اگر كسي حجاب نداشته باشه آدم نيست؟ يا اين كه به ديگران توهين كردن نشان از كمبود آدميت دارد؟
اين طرز حرف زدن تو كه ديگران را غير آدم ميدوني آدميت است؟
در ضمن هركي رو تو قبر خودش مي خوابونن
بعدشم به غير از عربا و يهوديا بقيه مردم جهان كه حجاب ندارن هم آدم نيستن
شرم دارد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
پاسخ
0
2
harchi shoma migi dorost, vali in chiza hich ahamiati vase ma nadare . age mikhayd mitoonid nemooneye in chiza ro tooye shomale keshvare khodemoonam bebinid. behtare be fekre moshkelate javoonaye khodemoon bashim
نظر PERSIUS:معین
| درباره گزارش تصویری از فحشا در عربستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
پاسخ
0
1
عکسایه بهتر بزارین
UNITED STATES
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
پاسخ
0
4
صلوات بفرستيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
پاسخ
0
5
حالا همچين گزارش دادن انگار تو ايران گل و بلبل هست و هيچ دختر و پسري از راه راست منحرف نشده.
پاسخ ها
نظر شروین64
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
عزیزم موافقم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
پاسخ
0
4
یه کمم به درکه و سواحله خودمون سر بذنیم بد نیست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
پاسخ
1
1
behtare
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
پاسخ
2
3
واقعا برا كسي كه ادعاي مسلموني ميكنه وضعيت بسيار وخيميه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
پاسخ
0
5
عکساتون زیاد ربطی به فحشا نداشت اما واقعا متاسفم!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
پاسخ
1
8
باشه اينا بد! خوش بحال ما كه اصلا همچين چيزايي رو تو ايرانمون نداريم!
نظر کوروش جوان
| درباره گزارش تصویری از فحشا در عربستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
پاسخ
0
3
دورود .ما تا زمانی که به دنبال عیب دیگران هستیم .هیچ نخواهیم شد .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
پاسخ
0
3
هنگامی که شیطان سلطان شرق و غرب شودعربستانیها ازخودشان چیزی ندارند.اینجاست که یوسف زهراخواهدامد خواهدامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
پاسخ
0
1
بنطر من ادم بمیره اما اینطوری زندگی نکن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
پاسخ
0
0
به جهنم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
پاسخ
0
3
به جای دخالت به کشورهای دیگه بچسبین به کشور خودتون و مشکل بیکاری رو نقد و بررسی کنید در ضمن اینا همش دروغه جدی نگیرید من خودم عرب هستم اصلا اینطوریا نیس
NETHERLANDS
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
پاسخ
0
1
مسخرس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
پاسخ
0
0
من نخوندم وگرنه نظرمو میدادم!!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
پاسخ