کد خبر: ۸۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۸
تعداد بازدید: ۳۱۷۱۱
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
مشهدی‌ها بچه‌های خود را برای تفریح کجا می‌برند؟ این سوالی است که احتمالا در ذهن همه آنهايي که مشهد را برای تعطیلات تابستانی خود انتخاب کرده‌اند، وجود دارد. در زیر به معرفی برخی از اين مراکز می‌پردازیم.
برترین مجله اینترنتی ایران
مشهدی‌ها بچه‌های خود را برای تفریح کجا می‌برند؟ این سوالی است که احتمالا در ذهن همه آنهايي که مشهد را برای تعطیلات تابستانی خود انتخاب کرده‌اند، وجود دارد. با فرا رسیدن فصل تابستان، تعداد زیادی مسافر به مشهد به عنوان پر توریست‌ترین شهر ایران می‌آیند و در نتیجه نیاز به داشتن امکانات تفریحی برای تمام گروه‌های سنی به خصوص بچه‌ها وجود دارد. مشهد دارای مراکز تفریحی متعدد و متنوعی از قبیل پارک‌های آبی، شهر بازی‌ها و... برای بچه‌هاست و با ساخته شدن منطقه ویژه گردشگری در انتهای بلوار خیام شمالی تعداد متعددی مراکز تفریحی دیگر افتتاح شده یا در حال ساخت هستند. در زیر به معرفی برخی از اين مراکز می‌پردازیم.





سرزمین عجایب

  • آدرس: انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع الماس شرق

مجتمع الماس شرق به عنوان یک مرکز بزرگ تجاری، تعداد زیادی از خانواده‌ها را به آنجا مي‌كشد. در این مجموعه امکانات تفریحی متعددی برای بچه‌ها وجود دارد. یکی از این امکانات، شهربازی سرزمین عجایب، واقع در طبقه سوم و چهارم این مجتمع است. بیش از ۱۰۰ بازی کامپیوتری و جایزه‌ای به همراه بازی‌هایی مانند قطار، ماشین برقی و فوتبال دستی که در این مجموعه در 2 طبقه جمع‌آوری شده است كه می‌تواند ساعات نشاط‌آور و فراموش نشدنی را برای بچه‌ها فراهم کند. سرزمین عجایب را می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده مشهد به حساب آورد که این توانایی را دارد با بازی‌های متنوع و گوناگون چند ساعت بچه‌ها را سرگرم کند. به جز سرزمین عجایب، در اين مرکز سینما پنج بعدی و یک آکواریوم به نام شهر دریایی شرق وجود دارد که دارای مجموعه‌ای از ماهیان جمع آوری شده از تمام دریاهای‌های شور جهان است. تنوع گونه‌های ماهی موجود در این آکواریوم بسیار قابل توجه است و در میان آنها از کوسه ماهی تا خرچنگ نعل آبی و مجموعه ماهیان کارتون نمو پیدا می‌شود.



باشگاه کودک و آینده

  • آدرس: بلوار فلسطین، فلسطین ۱۸

اینجا اولین باشگاه بازی کودکان در ایران است که به مهارت‌های اجتماعی از قبیل کنترل خشم، اعتماد به نفس و همکاری از طریق بازی می‌پردازد. گل بازی، آب بازی، بازی‌های جسمی و حرکتی مثل وسطی و اوریکامی موجب می‌شود کودک لذت بازی در کوچه و خیابان را در محیطی امن و به صورت کنترل شده تجربه کند.
حضور والدین در این مرکز به منظور بازی با بچه‌های خود جزء برنامه‌های روزمره باشگاه است که موجب می‌شود بچه‌ها و والدین تحت نظر کار‌شناسان روان‌شناسی و علوم تربیتی لذت بازی کردن را تجربه کنند. تمام این موارد می‌تواند موجب ایجاد شادی و تعادل روحی، شکوفایی خلاقیت و کمک به یادگیری بهتر بچه‌ها و کسب تجربه از طریق بازی با گروه همسالان شود.





شهر بازی پارک ملت

  • آدرس: مشهد پارک ملت

مشهد 3 شهر بازی بزرگ دارد: کوهستان پارک شادی در انتهای وکیل آباد، شهربازی خورشید در انتهای بلوار خیام و شهر بازی پارک ملت. در حالی که در 8-7 سال کوهستان پارک شادی اوج لذت و هیجان را در مشهد برای بچه‌ها و حتی بزرگسالان ایجاد می‌کرد و بازی‌هایی مانند رنجر و گردباد که روی یک دره می‌چرخد، به عنوان نفس‌گیر‌ترین کارهای ممکن مطرح بودند، اما با بازسازی شهربازی پارک ملت و کهنه‌تر شدن وسایل بازی کوهستان پارک حالا این شهر بازی پارک ملت است که می‌تواند به عنوان شهر بازی اول مشهد مطرح شود. ساخت بزرگ‌ترین چرخ و فلک خاورمیانه، ترن هوایی علاوه بر بازی‌هایي مثل کالسکه که از شهر بازی قدیم باقی مانده‌اند، این توانایی را دارند که چند ساعت بچه را سرگرم کنند تا ساعاتی پر هیجان و نشاط را در این شهر بازی بگذرانند.





پارک ساحلی آفتاب

  • آدرس: انتهای بلوار خیام شمالی، جنب الماس شرق

مادرانی که فرزند کوچک دارند از این‌که به خاطر گرفتاری‌های کودک دیگر وقتی برای خودشان ندارند، ناراضی هستند. شاید بزرگ‌ترین مزيت این مجموعه برای مادران، وجود استخر مخصوص کودکان به همراه چند مربی مخصوص کودک باشد که می‌تواند خیال مادران را برای چند ساعت شنا، ماساژ و تمدد اعصاب راحت کند. این مجموعه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی طبقاتی دنیا دارای امکانات ویژه‌ای مانند سونای ماسه، حمام آفتاب و حمام اسپوتاست که با وجود یک مجموعه آبی برای کودکان به همراه اتاق خواب و بازی و مربیان مربوطه برای نگهداری بچه‌ها بهترین محل برای چند ساعت شنا و بازی برای مادر‌ان و بچه‌های‌شان باشد. وجود چند سرسره بازی کودکان به همراه استخر موج برای بچه‌ها می‌تواند با ایجاد محیطی نشاط‌آور برای آنها، محل استراحت، ورزش و تمدد اعصاب والدین بچه‌ها هم باشد.





باغ وحش وکیل آباد

  • آدرس: انتهای وکیل آباد

همه آنهايي که از 15-10 سال قبل تاکنون این باغ وحش را ندیده‌اند احتمالا تصویری از تعدادی میمون گرسنه به همراه یک شیر تنهای کچلی گرفته که حتی حوصله بداخلاقی را هم ندارد، در خاطرشان مانده است، اما این باغ وحش اکنون تغییر زیادی کرده است. سالن تاکسیدرمی که نمایشگاهی از حیوانات خشک شده به همراه نمایش مراحل مختلف تاکسیدرمی، سالن مار و تمساح با انواع گونه‌های مختلف این موجودات به همراه انواع مختلف حیوانات از درنا گرفته تا خرس این باغ وحش را برای بچه‌های علاقه‌مند به حیوانات بسیار جذاب می‌کند، اما شاید جالب‌ترین حیوان این مجموعه موجودی به نام تایگون است که از پدر ببر و مادر شیر درست شده و شبیه شیر با ردهای ببر مانند است. به هر حال این باغ وحش با مجموعه قابل توجهی از انواع مختلف حیواناتی که شاید بچه‌ها عکس آنها را تنها در کتاب‌ها دیده باشند، می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد.



مجتمع تفریحی جام‌جم

  • آدرس: انتهای وکیل آباد ابتدای جاده شاندیز

برای داشتن تفریحات مدرن‌تر می‌توان به این مجتمع مراجعه کرد. پیست کارتینگ این مجتمع به همراه پیست کارتینگ مجموعه اسب سواری ارشاد، علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب می‌کند. اگر به کارتینگ علاقه دارید حتما به‌ این مجموعه مراجعه کنید. زمین پینت بال مجموعه جام‌جم هم هر روز تعداد زیادی از بچه‌های علاقه‌مند به این ورزش را به خود جلب می‌کند. حتی فکر پوشیدن لباس جنگی و شلیک گلوله‌های رنگی به دشمن هم می‌تواند هیجان انگیز باشد. پس اگر به پینت بال علاقه‌مندید این مجموعه را از دست ندهید.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

مجله اینترنتی برترین ها


بازدید از صفحه اول
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۲
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
پاسخ
0
4
merci,
kheili jaleb booooooood.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
پاسخ
12
4
inja(mashhad) be nesbate kalan shahre mazhabi budanesh unghadr k bayad emkanate tafrihi nadare masalan ye salone khoob vase concert ya ye sinamaye daraje yek ya ye baghe parandegan mesle esfahan. inaee k goftin hamash male bache hast!
pas ma javoona chi?
ye sokhanran davat mikonan ye salon vasash nemigiran k 4 ta adam bishtar jam beshan. va tablighateshun ham inghadr zaeefe k hichki nemifahme ki umad ki raft!
hamchin ham k zemestun mishe shoru mikonan o mioftan be june asfalte khiyabuna o 1metr god mikonan!ba desham asfalt haye khoob ro ham pore chale choole mikonan. in che vaze por turist tarin shahre irane?
hamash bannaee hamash terafike bikhod hamash bibarnamegi...
aslan mikham bedunam k in laghab ro be mashhad dade????? por turist tarin shahre iran....
omran! bayad begin por zaer tarin shahre iran.
key orupaee ha umadan inja o pool kharj kardan?
ya arab haye bahal ya hatta tork ha!
omran k be esfahan berese ba in vaze modiriyateshun.....
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
پاسخ
5
14
نانسی جون شما اگه خوشت نیومده میتونی تشریف نیاری زورت که نکردن! غصه خارجی ها رو هم نخور اونا پول دارن میرن پدیده حالشو میبرن!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
پاسخ
1
1
این جور مکانها بیشتر به درت بچه ها میخوره ..از این جور مکانها هم زیاده تو کل شهر مشهد یه مکان شاد وتفریحی و عالی که به درده جوان ترها میخوره اگه میتونید تو شهر مشهد نام ببرید .......
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
پاسخ
0
1
جوونا نمیتونن برن موج های ابی تفریح کنن؟؟این همه مرکز خرید و رستوران هست تو شهر..!شهرای توریستی هم که داره..مثلا طرقبه,شاندیز,توس!مگه اروپاییها خودشون مراکز توریستی ندارن؟من خودم خارج از کشور رفتم,با اون همه امکانات کمتر کسی پیدا میشه که از این شهر ها دیدن کنه!موافقم,مشهد به نسبت این که دومین شهر پرجمعیت و پایتخت معنوی کشور هستش باید بیشتر پیشرفت کنه و در آخر,خانم نانسی!هیچکدوم از شهر های کشور رو نمیشه با هام مقایسه کرد(شهرای بزرگ)!چون هر شهر با توجه به موقعیت خودش امکانات خاص خودشو داره و هر کس هم به شهر خودش افتخار میکنه...!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۹
پاسخ
1
1
مجتمع کوه سر در هاشمیه خیلی باحاله هرکی بولینک یا بیلیارد بازی میکنه بره اونجا راستی اونجا تنها جایی تو مشهد که دختر ها هم میتونند بولینگ بازی کنند بقیه ی جاها مثل پروما نمیزارند زن ها بازی کنند.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
پاسخ
1
3
جاهای تفریحی مشهد باید بیشتر از اینا باشه، فک نکنم همه جاها رو نوشته باشن؟؟؟
مثلا آبشار اخلمد که نزدیک چنارونه و یکساعت با مشهد فاصله داره، جای بسیار باصفا و رویاییه که زیاد ازش تعریف نمیشه و همچنین شهر کلات نادر...
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
پاسخ
1
7
میشه آدرس دقیق وکیل آباد رو بدید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
پاسخ
4
2
ببخشید نانسی خانوم یا هرکی که هستی،از اسمت کاملا معلومه عقده ای هستی.البته تقصیر خودت نیستا!کلا اصفهانیا اینجورین دوتا دونه سرو ستون دارن بهش میگن اثار باستانی چارتادونه پرنده ریختن تو یه قفس میگن باغ پرندگان،من خودم تا هفت جد آبادم اصفهانیه،ولی خودم تو مشهد به دنیا اومدمو تو مشهدم بزرگ شدم اما همه ی مصافرتامو میرم اصفهان،اما مشهد خودم به اصفهان به ظاهر قشنگتون ترجیح میدم نه مثل اصفهانیا که دم به دقیقه پشت سر مشدیا بد میگن اما میبینی همونا فرداش مشهدن،همشم امام رضارو بهونه میکنید ولی سر از جاهای دیگه در میارین.در مورد وضعیت زائرو به قول خودت توریستم باید بگم که: آدمای زیادی میان مشهد ارزش نداره براشون کاری بکنن چون ی سری به مشهد رسیدنو خوشگلش کردن این زوارا مث قوم موقول گند زدن به شهر،ی نمونشم وقتی میری تو حرم معمولا مشهدیا ۲ماه ی بار یا کمتر میرن حرم،وقتی میخوای دستتو بزنی به ضریح تا دمش که میری منصرف میشی چون انقد وحشی بازی در میارن که اگه بتونی ضریحو ببینی هنر کردی،در کل میخوام اینو بگم اگه مشهد ی شهر زواری نبود بهت میگفتم چی میشد درکل بدون شما اصفهانیا حق ندارید که از مشهد بد بگید یا اگرم گفتید پاش وایسید نیاین مشهد نه این که سرتونو میزنن تهتونو میزنن میاین مشهد.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
پاسخ
4
1
با اینکه من مشهد خیلی دوست دارم ولی به کسی اجازه نمدم درمورد شهر من بد حرف بزنه تو اگه امام رضا را دوست داشتی میفهمیدی امام گفتند از کسی بد نگویید پس خفه شو توکه از اثار باستانی سرد نمیشه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
پاسخ
0
1
salam ma to mashhad pist motor 4charkh atv darim ke to esfehan nadarim
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
پاسخ
0
1
جاهای دیدنی مشهدکجاهاسوما بزرگا باید کجا بریم بگردیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
پاسخ
0
0
دستت درد نکنه عکس ها یت قشنگ بود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
پاسخ
0
0
کوه سر انتهای هاشمیه خیلی جای باحالیه واسه جووونا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
پاسخ
0
0
آیا در مشهد جای هست برای أموزش اسب سواری؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
پاسخ
0
0
جناب نانسی شما که هیچ اطلاعاتی نداری و فقط ادعات میشه لطفا اظهار نظر نکن .... سینما هویزه مشهد مجهز ترین سینمای ایرانه حتی سالن سه بعدی هم نداره
ROMANIA
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
پاسخ
0
0
سلام میخاستم بدونم پارک ملت مشهد و بستن؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
پاسخ
0
0
نه پارک ملتو نبستن پارک کوهستان پارک رو بستن چون وسایلش نا معتبر بوده و چند نفر کشته شدن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
پاسخ
0
0
من بت نظر نانسی موافقم مشهد هیچ جایی واسه لذت بردن نداره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
پاسخ
0
0
اطلاعات درج شده در این پیج کاملا کذب هست. بزرگترین شهربازی سرپوشیده مشهد سرزمین بازی هاست که توسط شهرداری احداث شده و 10 برابر سرزمین عجایب وسعت داره( 2 هکتار زیربنا داره). اونجا مرکز تفریحات تخصصی خونواده ها و جووناست. هر مدل بازی و تفریح بخواین اونجا هست و همشم مختلط قابل استفادست.(خانم ها و آقایون). بولینگ حرفه ای و بیلیارد و پیتن بال و لیزر تگ و صخره نوردی و 200- 300 تا بازی دیگه. پاتوق من و خونوادم همیشه اونجاست. حتی تو تهران هم لنگش پیدا نمیشه.واقعا جای خوبیه واسه خوش گذرونی.نمی دونم چرا تو این پیج بهش اشاره نشده!!!! اینم آدرس سایتشه اگه کسی خواست ببینه: shahrebazi.org
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
پاسخ
0
0
من نمیدونم بعضیا با خودشون چی فکر میکنن تو مشهد همه چی هست هرچی بخوای وجود داره مشهد دارای چهارتا پارک ابی هستش که موج های خروشان بزرگترین پارک ابی جهان هم جزو اوناس مجتمع کوهسر عالیه . هر کی میگه شهربازی پارک ملت بچه بازیه بره اسکیت یا سالتو رو سوار بشه بعد بیاد نظر بده اگه خواستین ورزش تو هوای ازاد کنین که پارک ملت عالیه تو سالنی یا فضا بسته خواستین مجتمع عظیم استان قدس هست.ابتدای شاندیز پیست کارتینگ و پینتبال و اسب سواری وجود داره . شاندیز و طرقبه مشهد که عالیه غذادهاش تو ایران یکه اگه خواستین تو محیط طبیعی باشین من سد چالیدره و پارک وکیل ابادو پیشنهاد میکنم اگه بازار هم بخواین که مشهد پره من چندتاشو نام میبرم.بازار رضا.پروما.ویلاژتوریست . الماس شرق. بازار فردوسی.کیان سنتر یک و دو .....خیلی زیادن ببخشید طولانی شد ولی امیدوارم مطالبم به دردتون خورده باشه فقط یه چیزی اصفهان کلا تو میدو نقش جهان خلاصه میشه هیچوقت اصفهانو با مشهد مقایسه نکنین حیفه مشهده
KUWAIT
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
پاسخ