۸۶۳۷۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

حاکمیت منطقی-اخلاقی مهدی (عج) بر قلوب

حجت الاسلام والمسلمین غرویان با بیان اینکه نباید حکومت جهانی امام عصر به گونه ای غیرمعقول معرفی شود، تأکید کرد: امام زمان(عج) با اخلاق و منطق و عقل ، تمام قلبهای جهانیان را فتح خواهد کرد.

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام والمسلمین غرویان با بیان اینکه نباید حکومت جهانی امام عصر به گونه ای غیرمعقول معرفی شود، تأکید کرد: امام زمان(عج) با اخلاق و منطق و عقل ، تمام قلبهای جهانیان را فتح خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص)با توجه به سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) به ویژگی های مهم این دوران اشاره کرد گفت: در زمان غیبت به سر می بریم و آغاز امامت امام زمانم(عج) یک دوره جدید برای شیعیان است زیرا دسترسی مستقیم به آن حضرت نداریم خداوند آگاه است که روی مسائلی چرا دسترسی مستقیم به آن حضرت نداریم.

وی تصریح کرد: اما حضرت وظایفی را در دوره غیبت مشخص کرده اند و از غیبت صغری چهارنایب داشتند و در دوران غیبت کبرا فقها و مراجع تقلید نایبان امام زمان(عج) هستند که وظیفه مردم مراجعه به همین نواب عام امام زمان(عج) هستند که مسائل مختلف علمی، سیاسی، و اجتماعی را جویا شوند و با پیروی از علما و فقها و رهبران دینی به عنوان وظیفه برای مردم مورد عمل قرار بگیرد.

این محقق و پژوهشگر مسائل فلسفی در مورد اینکه تفاوت نگاه به آخر الزمان در ادیان مختلف تا چه حد است و مشترکات آنها چیست؟ گفت: البته کلمه آخرالزمان در فرهنگ های مختلف آمده است ولی معنایش کاملاً روشن نیست که از نظر تاریخی آخر الزمان به چه زمانی گفته می شود. زیرا زمان از نظر فلسفی چیزی است که آخر ندارد؛ وقتی حرکت ماده باشد زمان همچنان به عنوان مقدار کمیت حرکت ماده در فلسفه مطرح می شود. ولی منظور از اصطلاح آخر الزمان این است که آن زمانی که مردم، مسلمانان، شیعیان دسترسی مستقیم به رهبر معصوم ندارند وظیفه شان این است که اصول و ارزشها را از دین بگیرند و طبق آنها زندگی کنند و مشترکات ادیان هم از این حیث وجود دارد که نهایتاً در فلسفه تاریخ مطرح می شود که سرانجام جهان چه خواهد شد. حالا تفسیرهای مختلفی وجود دارد تفسیر هانتینگتون، فوکویاما و... و تفسیر ما شیعیان. بر اساس اعتقاد ما شیعیان سرانجام فلسفه تاریخ یا سرانجام تاریخ و زندگی بشر به سمت نور و روشنایی پیش می رود.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) العالمیه در پاسخ به این سؤال که چگونه می توان در بحث مهدویت و موعود گرایی به شیوه ای درست تبلیغ کرد و با حجم انبوه تبلیغات غربی درباره آخرالزمان که نگاهی خاص به آن دارد مقابله کرد، یادآور شد: وظیفه ما روشنگری بر اساس داده های دینی است. البته برخی آخرالزمان را به یک شکل عجیب وغریبی و خیلی نامتعارف معرفی می کنند. به نظر من نباید اینطوری باشد ما در همین سطح، آینده تاریخ انسان را به سمت عدالت محوری، صلح و صفا و آرامش معرفی می کنیم. این تفسیر بهترین تفسیر است و نباید موعود آخرالزمان یا حکومت جهانی امام عصر به گونه ای غیر معقول معرفی کنیم. برای مثال برخی ها می گویند وقتی امام زمان(عج) ظهور می کند تمام دستگاه های الکترونیکی از جمله برق و هواپیماها و دستگاه های مخابراتی و انرژیهای هسته ای از کار می افتد به نظر من این حرفها درست نیست و امام زمان(عج) از تمام انرژی های مفید و مدرن عالم استفاده می کند.

غرویان یادآورشد:حکومت جهانی امام عصر(عج) یک حکومت بر قلب ها و شعور و آگاهی انسانهاست که فراگیر می شود و جهان را تحت پوشش خودش قرار می دهد.

این نویسنده و محقق در مورد چگونگی تبیین و تحلیل مهدویت در جامعه و جهان تصریح کرد: تلاشهایی در حوزه تبیین مهدویت صورت گرفته است اما این تلاشها نتوانسته است شبهات را از بین ببرد. علتش هم این است که گاهی وقتها یک تفسیرهای نامعقولی از حکومت امام زمان(عج) و یا از خود امام زمان(عج) ارائه می کنیم. بلکه باید تفسیرمان بر مبنای عقل و عقلانیت باشد. همانطور که امام خمینی(ره) آمدند بدون اسلحه حکومت بر قلب ها و دلهای ملت ایران را رقم زدند و حاکمیت را به دست گرفتند امام زمان(عج) هم به همین شکل با اخلاق و منطق و عقل و عقلانیت، تمام قلبهای جهانیان را فتح خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج