۸۷۲۵۱
۳ نظر
۵۰۱۴
۳ نظر
۵۰۱۴
پ

انار و این همه خاصیت

درمانگران مکاتب طب سنتی در جهان از خواص دارویی انار و دانه‌های آن برای درمان بیماری‌های مختلفی از قبیل بیماری‌های قلبی، عفونی، دندان درد و گوش درد استفاده می‌کنند.

انار و این همه خاصیت
مجله سیب سبز: درمانگران مکاتب طب سنتی در جهان از خواص دارویی انار و دانه‌های آن برای درمان بیماری‌های مختلفی از قبیل بیماری‌های قلبی، عفونی، دندان درد و گوش درد استفاده می‌کنند. به اعتقاد اين درمانگران انار یکی از میوه‌های خوش آب و رنگ فصل پاییز و زمستان است که در مقایسه با سایر میوه‌های این فصل آنتی اکسیدان بیشتری برای افزایش ایمنی و مقاومت و حفاظت از بدن در مقابل بیماری‌ها، میکروب‌ها و ویروس‌ها دارد.

ریه‌تان حساس است؟

يكي از خواص معجزه‌آساي انار خاصيت ضد التهابي دانه‌هاي آن است. خوردن روزانه يك عدد انار كامل يا نوشيدن يك ليوان آب انار كه مخلوطي از آب انار ترش و شيرين باشد، مي‌تواند به كاهش ميزان التهاب دستگاه تنفسي و مجاري تنفسي ناشی از حساسیت فصلی كمك كند. به اعتقاد بسياري از درمانگران شيوه‌هاي طبيعي درمان مصرف انار مي‌تواند علاوه بر تسكين التهاب‌هاي ناشي از ابتلا به آسم در گلودردها و خس‌خس سينه ناشي از فصل زمستان هم موثر باشد.

چربی خون را پایین بیاورید

نتايج تحقيقات دانشمندان نشان مي‌دهد آنتي‌اكسيدان‌هاي موجود در آب انار ترش بيشترين تاثيرگذاري را در كاهش جذب كلسترول‌ بد خون دارد و مي‌تواند ميزان كلسترول بد خون را در افرادي كه مستعد ابتلا به كلسترول هستند كنترل كند. علاوه بر اين آنتي ‌اكسيدان‌هاي انار مي‌تواند احتمال ابتلا به سرطان پروستات را در مردان به صفر برساند و همين ويژگي آن موجب مي‌شود آب انار ترش به يك درمان كمكي و طبيعي براي بيماران مبتلا به ديابت تبديل شود.

انار و این همه خاصیت

آرتروز نگیرید

يكي ديگر از خواص قابل ملاحظه گنجاندن انار به برنامه غذايي كودكان بهبود رشد استخواني و پيشگيري از بروز اختلال‌ها و آسيب‌ديدگي مفصلي و غضروفي است. به همين دليل درمانگران طب چيني به خانواده‌ها توصيه مي‌كنند در فصل‌هاي پاييز و زمستان كه فصل ثمر دادن درختان انار است حتي از ميوه تازه انار و در فصل‌هايي كه انار تازه كمتر پيدا مي‌شود از پودر دانه‌هاي خشك شده انار براي تهيه غذا و انواع دسرها استفاده كنند و كودكان‌شان را به مصرف اين خوراكي تشويق كنند. گنجاندن انار در وعده‌هاي غذايي و ميان‌وعده‌هاي غذايي افراد ميانسال نيز به آنها كمك مي‌كند تا از ابتلا به آرتروز و بيماري‌هاي مفصلي پيشگيري كنند.

اگر معده ضعیفی دارید

يكي از شربت‌هاي طبيعي كه مي‌تواند به تقويت عملكرد معده، بهبود هضم و بهتر انجام شدن سوخت و ساز بدن كمك كند، تركييبي از آب انار و آب سيب ترش است. تركيب اين ۲ ميوه مي‌تواند علاوه بر تامين آنتي‌اكسيدان‌هاي مورد نياز بدن به تقويت عملكرد دستگاه گوارش به ويژه معده كمك كند. گاهي ديده مي‌شود كه فردي به دليل كاهش انرژي معده توان هضم مواد غذايي را از دست مي‌دهد و آن طور كه بايد و شايد هضم و جذب مواد غذايي را انجام نمي‌دهد يا تحمل مواد غذايي را از دست مي‌دهد و به اين ترتيب فرد با خوردن كوچك‌ترين ماده خوراكي با حالت تهوع و حتي استفراغ رو‌به رو مي‌شود. نوشيدن تركيب آب سيب ترش و انار مي‌تواند معده فرد را تقويت كند و او را از عوارض كاهش انرژي معده مصون بدارد.

گرمي زياد خورده‌ايد؟

گاهي پيش مي‌آيد كه در يك شب‌نشيني ساده يا هنگام تماشاي مسابقه فوتبال آنچنان سرگرم خوردن تنقلات به ويژه انواع مغزهاي چرب، تخمه، پسته و گردو مي‌شويم كه مقدار بسيار زيادي از خوراكي‌ها با طبع گرم را مي‌خوريم و ناخودآگاه با عوارض ناشي از مصرف اين خوراكي‌ها مانند خارش، سرخي پوست و كهيرمواجه می شویم.

اگر به طور اتفاقي در چنين شرايطي قرار گرفتيد و توان مقاومت در برابر خوردن تخمه و تنقلات را از دست داديد حتي بعد از خوردن اين خوراكي‌هاي گرم يك ليوان آب انار ترش را كه ۳ تا ۴ عدد برگه زردآلو در آن خيس كرده‌ايد، بنوشيد تا به اين ترتيب با نوشيدن يك نوشيدني با طبع سرد عوارض ناشي از گرمي اين تنقلات را كاهش دهيد.

درماني براي اسهال

درمانگران چینی برای درمان اسهال از میوه خشک شده یا پودر انار استفاده می‌کنند. آنها معتقدند که مصرف میوه خشک شده انار با پوست برای درمان اسهال در بیماران بسیار مفید است. این درمانگران برای ساده‌تر شدن مصرف میوه خشک شده انار، پودر این میوه را تهیه کرده و آن را براي بیمارانشان تجویز می‌کنند. بیماران می‌توانند این پودر را به صورت تنها یا در کنار وعده غذایی خود میل کنند.

زیاد سكسكه می‌کنید؟

يكي از شيوه‌هاي طبيعي كه براي درمان سكسكه در برخي از نسخه‌هاي طبيعي به آن اشاره شده، نوشيدن مخلوطي از آب انار و برگ‌هاي خشك شده نعناع است. براي تهيه اين معجون كافي است آب انار ترش تهيه کرده و به آن نصف قاشق مرباخوري نعناع خرد شده اضافه كنيد و آن را به خوبي هم بزنيد و بنوشيد. نوشيدن اين معجون خوش‌طعم و خوشبو علاوه بر درمان سكسكه مي‌تواند به بهبود حال فردي كه دچار حالت تهوع و استفراغ شده است نيز كمك كند.

فرزند بي‌اشتها داريد؟

دانه‌های تازه و خشک شده میوه انار میان درمانگران طب سنتی چین به دانه‌های اشتهاآور معروف است. این درمانگران در صورتی که بخواهند میزان اشتهای بیمار خود را افزایش داده و به این شیوه موجب تقویت نیروی دفاعی او شوند، به او توصیه می‌کنند پودر دانه‌های خشک شده انار را روی غذای خود بپاشد.

استفاده از این پودر در وعده‌های غذایی علاوه بر آنکه موجب افزایش اشتها و متعاقب آن افزایش وزن در بیماران می‌شود، به کنترل صداهاي شکم که یکی از علائم نفخ شکم است نیز می‌پردازد و از بروز نفخ شکم پیشگیری می‌کند.

آنهایی که نباید انار درمانی کنند

از دیدگاه درمانگران چینی، انار یکی از میوه‌های اسیدی با طبیعت رو به گرمی است که زیاده‌روی در مصرف آن عوارض جانبی متنوعی را به همراه دارد بنابراین این میوه اگر چه خواص درمانی بسیار مفیدی دارد اما باید به اندازه و به موقع مصرف شود.

خوردن بیش از حد انار یا آب آن به دلیل خاصیت اسیدی این میوه موجب از بین رفتن مینای دندان شده و در نهایت موجب پوسیدگی دندان می‌شود. به توصیه درمانگران طب سنتی بهتر است از میوه انار در دورانی که به سرماخوردگی یا عفونت‌های ادراری مبتلا هستید مصرف نکنید. افرادی که به آسم، برونشیت، سل و بیماری‌هایی از این دست که دستگاه تنفس را مورد حمله قرار می‌دهد، مبتلا هستند نباید از انار استفاده کنند. انار تازه، خشک شده یا پودر این میوه برای این گروه نامناسب است و موجب تشدید حملات تنفسی آنها می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      با سلام
      دوستان توجه کنید :

      گر به طور اتفاقي در چنين شرايطي قرار گرفتيد و توان مقاومت در برابر خوردن تخمه و تنقلات را از دست داديد حتي بعد از خوردن اين خوراكي‌هاي گرم يك ليوان آب انار بنوشيد تا به اين ترتيب با نوشيدن يك نوشيدني با طبع سرد عوارض ناشي از گرمي اين تنقلات را كاهش دهيد ...

      حالا اینجا رو بخونید :


      از دیدگاه درمانگران چینی، انار یکی از میوه‌های اسیدی با طبیعت رو به گرمی است که زیاده‌روی در مصرف آن عوارض جانبی متنوعی را به همراه دارد

      عجب .. D:

    • من

      من این چند ماه که انار خوردم چندتا جوش تپل زدم .مثکه خیلی اثر داره همه چربیای خونو جمع میکنه
      اگر نبود الان من با این همه چربی سکته میزدم
      خدارو شکر

    • طلا آسماني

      سلام روزتون به خير اخيرا بعد از چكاب متوجه شدم كبدم چرب است به پيشنهاد دكتر تجويز اب انار و اب زرشك را دادند اما باخوردن آب انار در هرزمان چه ناشتا چه بعد از وعده غذايي دچار حالت تهوع ميشوم لطفا نظرتون رو دراين باره اعلام كنيد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج