۸۷۸۳۴
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

چند کشور در دنیا وجود دارد؟

اگرچه نگاه نخست پاسخ این پرسش در بسیار ساده و آسان به نظر می رسد اما در واقع به هیچ وجه اینطور نیست. بخشی از دشواری پاسخ به این پرسش به دلیل جغرافیایی سیاسی دائما در حال تغییر جهان است.

چند کشور در دنیا وجود دارد؟





مجله دانستنیها: اگرچه نگاه نخست پاسخ این پرسش در بسیار ساده و آسان به نظر می رسد اما در واقع به هیچ وجه اینطور نیست. بخشی از دشواری پاسخ به این پرسش به دلیل جغرافیایی سیاسی دائما در حال تغییر جهان است؛ اما بیشتر دشواری پاسخ به این مسئله بازمی گردد که «کشور» را چطور تعریف می کنید.

در فهرست «دولت های خودمختار (Sovereign States)» مجموعا 206 مدخل وجوددارد که به دو شور کاملا مختلف تقسیم بندی می شوند. تقسیم بندی نخست براساس «عضویت» آنها در سازمان ملل است. بر این اساس در جهان 193 کشور عضو، 2 کشور ناظر و 11 کشور متفرقه وجوددارد. فلسطین و واتیکان کشورهای ناظر سازمان ملل هستندو کشورهایی مانند آبخازیار، جزایر کوک، قبرس شمالی و کوزوو در ردیف کشورهای متفرقه قرار می گیرند.

چند کشور در دنیا وجود دارد؟

تقسیم بندی دوم براساس «منازعات حاکمیتی» است که کشورهای جهان را به دو دسته تقسیم می کند. بر این اساس ۱۴۹۰ کشور پذیرفته شده در جهان دارد و ۱۶ دولت نیز هستند که حاکمیت آنها از سوی برخی اعضا زیر سوال است. مهمترین نمونه در این بین عدم شناسایی رژیم صهیونیستی به عنوان کشوری مستقل از سوی ۳۳ کشور دنیاست. یا می توان به وضعیت کشورهای کره شمالی و جنوبی اشاره کرد که هیچ کدام کشور دیگر را به رسمیت نمی شناسند اما شاید جالب ترین نمونه در این میان عدم به رسمیت شناختن ارمنستان از سوی کشور پاکستان باشد.

بنابراین می توان گفت از نظر ما ۲۰۵ «دولت» در دنیا رسمیت دارد اما اینکه چند «کشور» در دنیا وجود دارد به خودتان یا مرجعی که به آن استناد می کنید بستگی خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      1490!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج