اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۹۵۰۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پرسپولیس - سپاهان بدون «قهرمانی»

هفته بیست و پنجم لیگ برتر درحالی برگزار می شود که استقلال و مس کرمان به عنوان صدرنشین و قعرنشین لیگ به مصاف یکدیگر می‌روند و دو تیم مدعی پرسپولیس و سپاهان هم در دیداری شش امتیازی با هم روبه‌رو می‌شوند که این بار قضاوتش را محسن قهرمانی بر عهده ندارد.

ایسنا: هفته بیست و پنجم لیگ برتر درحالی برگزار می شود که استقلال و مس کرمان به عنوان صدرنشین و قعرنشین لیگ به مصاف یکدیگر می‌روند و دو تیم مدعی پرسپولیس و سپاهان هم در دیداری شش امتیازی با هم روبه‌رو می‌شوند که این بار قضاوتش را محسن قهرمانی بر عهده ندارد.

هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با انجام هشت دیدار در روز جمعه برگزار می شود.

* راه آهن - صبای قم

راه آهنی ها بعد از یک دوره طولانی مدت که روی نوار ناکامی قدم می گذاشتند، هفته گذشته به سه امتیاز حیاتی دست پیدا کردند و با شکست دادن فجرسپاسی، توانستند تا حد زیادی خیالشان را از احتمال سقوط راحت کنند. دیدار آنها با فجر عملا ۶ امتیازی بود و حالا شاگردان ابراهیم زاده باید به مصاف دیگر تیمی که در حال فاصله گرفتن از تیم های درحال سقوط است. تیم مرفاوی سه هفته ای هست که خوب نتیجه می گیرد و حالا باید دید آنها می توانند جایگاه خودشان را در همین جایگاه فعلیشان حفظ کنند یا خیر. تیم او هفته گذشته بازی باخته را از داماش برد و به لحاظ روحی در وضعیت خوبی به سر می برد.

از نکات جالب تقابل های دو تیم، کارنامه نا امید کننده راه آهن در بازی های مقابل صبا در حالت میزبانی است. آنها در هشت بازی ای که میزبان صبا بوده اند، تنها یک بار در سال ۸۴ موفق به شکست حریف شده اند و چهار شکست و سه تساوی هم نتیجه سایر دیدارهای دو تیم در حالت میزبانی راه آهن بوده است.

دیدار رفت دو تیم با برتری دو بر یک صبایی ها به پایان رسیده است.

روند نتایج پنج دیدار گذشته دو تیم به شکل زیر است:

هفته بیستم هفته بیست و یکم هفته بیست و دوم هفته بیست و سوم هفته بیست و چهارم
راه آهن مساوی باخت باخت مساوی برد
صبای قم برد باخت برد مساوی برد

* تراکتورسازی - داماش

دو تیمی که باید با سرمربی موقت به کار ادامه می‌دادند آن هم در حالی که هیچیک به لحاظ روحی - روانی شرایط خوبی ندارند. تراکتورسازی اکنون تونی اولیویرا را به تبریز برگردانده و نیمکت مجید جلالی را به او سپرده است. افشین ناظمی به تازگی از سرمربیگری داماش برکنار شده است. تیم او در شش بازی اخیر شکست خورده و در آستانه ورود به منطقه احتمال سقوط به دسته پایین‌تر است و به همین دلیل همه تلاششان را می‌کنند تا از تراکتورسازی بحران زده امتیاز بگیرند. در آن سوی میدان تراکتورسازان که عملا قهرمانی لیگ را از دست داده‌اند، شانس اندکی برای کسب سهمیه آسیایی دارند و باید دید که آیا می‌توانند با تونی اولیویرای احساساتی و ناآرام و البته شکست داماش وارد کورس رقابت برای سهمیه لیگ قهرمانان آسیا شوند یا خیر.

حبیب گردانی و حامد لک از تراکتورسازی تبریز و محمدرضا مهدوی از داماش محرومان این دیدار هستند.

دیدار رفت دو تیم با برتری یک بر صفر داماش به پایان رسیده است.

روند نتایج پنج دیدار گذشته دو تیم به شکل زیر است:

هفته بیستم هفته بیست و یکم هفته بیست و دوم هفته بیست و سوم هفته بیست و چهارم
تراکتورسازی مساوی مساوی مساوی مساوی مساوی
داماش باخت باخت باخت باخت باخت
* سایپا - فولاد

شاگردان فیرات در شرایطی به مصاف فولاد می روند که حریفشان در ایده آل ترین شرایطش قرار دارد. فولادی ها با شکست پرسپولیس در جام حذفی در قامت یک مدعی در رقابت های حذفی و لیگ برتر خودشان را نشان داده اند. آنها نیاز دارند تا با کسب سه امتیاز این دیدار همچنان به رقابتشان با استقلال برای حضور در صدر جدول ادامه دهند. تیم فرکی علاوه بر فوتبال زیبا، به لحاظ نتیجه گیری هم موفق عمل می کند و این درحالیست که سایپایی ها مدتی است در اواخر بازی به راحت دروازه شان باز می شود و نتیجه را از دست می دهند. با توجه به جایگاه جدولی سایپا، بنظر نمی رسد آنها نیاز مبرمی به سه امتیاز این دیدار داشته باشند و شاید همین نکته در ارائه یک بازی با کیفیت از سوی آنها، تاثیر داشته باشد.

از نکات جالب تقابل های دو تیم، سه دیدار قبلی آنها در کرج است. هر سه دیدار قبلی دو تیم در کرج با تساوی به پایان رسیده که یکی از آنها تساوی پر گل پنج بر پنج بوده است.

ابوالحسن جعفری و اسماعیل شریفات از فولاد خوزستان محرومان این دیدار هستند.

دیدار رفت دو تیم با برتری چهار بر یک فولاد به پایان رسید.

روند نتایج پنج دیدار گذشته دو تیم به شکل زیر است:

هفته بیستم هفته بیست و یکم هفته بیست و دوم هفته بیست و سوم هفته بیست و چهارم
سایپا برد مساوی مساوی باخت باخت
فولاد مساوی برد برد مساوی برد

* ذوب آهن - گسترش فولاد

ذوب آهنی ها هفته قبل با وجود ارائه یک بازی تحسین برانگیز برابر استقلال، به چیزی بیشتر از یک تساوی دست نیافتند. حلا آنها آماده اند تا با امتیاز گیری از گسترش فولاد، با حاشیه امنیت بهتری نسبت به منطقه سقوط به کارشان ادامه دهند. شاگردان تقوی درحال حاضر تنها سه امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارند و همین مسئله فرصت هرگونه اشتباه را از انها می گیرد. در آن سوی میدان نیز گسترش فولاد که با برتری هفته گذشته اش برابر پرسپولیس تا حد زیادی از جمع تیم های در خطر سقوط فاصله گرفته است، می تواند با اعتماد به نفس بهترین به مصاف تیم اصفهانی برود.

سینا عشوری و محسن بیاتی‌نیا از ذوب‌آهن و خالد شفیعی از گسترش فولاد محرومان این دیدار هستند.

دیدار رفت دو تیم با برتری دو بر صفر گسترش فولاد به پایان رسید.

روند نتایج پنج دیدار گذشته دو تیم به شکل زیر است:

هفته بیستم هفته بیست و یکم هفته بیست و دوم هفته بیست و سوم هفته بیست و چهارم
ذوب آهن باخت مساوی برد مساوی مساوی
گسترش فولاد باخت برد برد باخت برد

* ملوان - نفت تهران

اسکوچیچ آنقدر خوب در انزلی نتیجه می گیرد که در آستانه کسب بهترین مقام تاریخ باشگاه ملوان در لیگ برتر است. هرچند تیم او برابر مدعیان معمولا چهره ای مغلوب داشته اما پیروزی آنها جلوی نفت تهران، علاوه بر مستحکم تر کردن جایگاه آنها، سایر صدرنشینان را هم خوشحال می کند. در آن سوی میدان شاگردان گل محمدی که هفته قبل مس بحران زده را شکست دادند، هنوز به قهرمانی در لیگ امیدوارند و از شانس خوبی هم برای این مهم برخوردارند و باید دید می توانند در زمین انزلی از ملوان امتیاز بگیرند یا خیر. نتیجه گرفتن نفت تهران در این دیدار شانس تراکتورسازان و

پرسپولیس را برای کسب سهمیه آسیایی کم رنگ تر می کند.

نفت تهران از معدود تیم هایی است که در انزلی هیچگاه به ملوان نباخته و آنها در دو بازی آخرشان برابر این تیم و در انزلی، به پیروزی های یک بر صفر و سه بر یک دست یافته اند.

محمد امین حاج محمدی از نفت تهران تنها محروم این دیدار است.

دیدار رفت دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسیده است.

روند نتایج پنج دیدار گذشته دو تیم به شکل زیر است:

هفته بیستم هفته بیست و یکم هفته بیست و دوم هفته بیست و سوم هفته بیست و چهارم
ملوان باخت مساوی برد برد مساوی
نفت تهران مساوی مساوی باخت برد برد

* مس - استقلال

مسی ها که با استعفای مظلومی سکان هدایت تیمشان را به بوناچیچ سپرده اند و در اولین گام برابر نفت تهران شکست خورده اند و با تمام قدرت به مصاف آبی هایی می آیند که علی رغم بازی های نچندان جذاب، صدرنشین رقابت های لیگ برتر هستند. آنها این روزها درگیر حواشی رفتن احتمالی تیموریان به قطر و اظهارات اخیر نکونام هستند. بطور قطع اگر تیموریان از جمع استقلالی ها جدا شود، امیر قلعه نویی با چالش بزرگی روبه رو می شود و خلا این بازیکن چیزی نیست که در استقلال براحتی قابل حل باشد. با اینحال آبی پوشان در این دیدار تیموریان و اولادی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند و باید دید قلعه نویی می تواند جای خالی این بازیکن در میانه زمین را به گونه ای در این دیدار پر کند یا خیر.

استقلال برای ادامه صدرنشینی و حفظ جایگاهش به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی محکوم به پیروزی است و مسی ها هم اگر می خواهند سقوط نکنند باید در این دیدار پیروز شوند و همین مسئله احتمالا باعث زیبا شدن این دیدار می شود.

علاوه بر تیموریان و اولادی، علیرضا ابراهیمی از مس کرمان نیز در این دیدار محروم است و البته خسرو حیدری نیز به دلیل مصدومیت دیگر غایب آبی پوشان محسوب می شود.

دیدار رفت دو تیم برای هواداران استقلال یادآور خداحافظی فرهاد مجیدی از دنیای فوتبال است.

دیدار رفت دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

روند نتایج پنج دیدار گذشته دو تیم به شکل زیر است:

هفته بیستم هفته بیست و یکم هفته بیست و دوم هفته بیست و سوم هفته بیست و چهارم
مس مساوی مساوی باخت باخت باخت
استقلال برد برد برد مساوی مساوی
* استقلال خوزستان - فجرسپاسی

شاگردان ویسی با شکست در بازی قبلیشان برابر سپاهان حالا در شرایطی قرار دارند که در صورت شکست یا از دست دادن امتیاز در این دیدار به جمع تیم هایی اضافه می شوند که در منطقه خطر سقوط قرار می گیرند و برای جلوگیری از این اتفاق مجبورند تا برای سه امتیاز برنامه ریزی کنند. آنها در صورت پیروزی در این دیدار تا حد زیادی خیالشان از ماندن در لیگ برتر راحت می شود. از آن طرف، شاگردان محمود یاوری در صورت شکست در این دیدار شانسشان برای ماندن در لیگ برتر کمتر می شود و به همین دلیل فجری ها مطمئنا با تمام وجودشان در این دیدار به میدان می روند.

سمیر بکریچ از فجرسپاسی شیراز در این دیدار محروم است.

دیدار رفت دو تیم با برتری دو بر یک فجری ها به پایان رسیده است.

روند نتایج پنج دیدار گذشته دو تیم به شکل زیر است:

هفته بیستم هفته بیست و یکم هفته بیست و دوم هفته بیست و سوم هفته بیست و چهارم
استقلال خوزستان مساوی باخت باخت برد باخت
فجرسپاسی باخت مساوی باخت برد باخت
* پرسپولیس - سپاهان

حساس ترین دیدار هفته بیست و پنجم را این دو تیم در ورزشگاه آزادی برگزار می کنند.

دیدارهای پرسپولیس و سپاهان همواره جذاب بوده و شاگردان دایی که بعد از یک سلسله بدبیاری ها، در جام حذفی هم حذف شده اند، تنها راه آسیایی شدن را موفقیت در این دیدار می دانند. آنها اگر موفق شوند تا سپاهان را شکست دهند، بار دیگر در قامت یک مدعی قهرمانی و سهمیه آسیایی حاضر می شوند و اگر هم در این دیدار شکست بخورند، تا حد بسیار زیادی از کورس قهرمانی عقب مانده و شانس آسیایی شدنشان کم می شود. به عبارت بهتر این دیدار برای دو تیم ۶ امتیازی محسوب می شود و شاید همین مسئله به ارائه یک بازی تدافعی از سوی دو تیم منجر شود.

پرسپولیس در این دیدار صادقیان را به دلیل محرومیت به همراه ندارد و باید دید علی دایی خلا او را چگونه پر خواهد کرد، هرچند که در این دیدار عالیشاه نیز به دلیل مصدومیت غایب خواهد بود و همین مسئله کار را برای دایی سخت تر می کند.

دیدار رفت دو پیروزی دو بر صفر سپاهان به پایان رسید.

روند نتایج پنج دیدار گذشته دو تیم به شکل زیر است:

هفته بیستم هفته بیست و یکم هفته بیست و دوم هفته بیست و سوم هفته بیست و چهارم
پرسپولیس برد مساوی باخت مساوی باخت
سپاهان برد برد برد مساوی برد
* کلیه دیدارهای این هفته روز جمعه برگزار می شود. دیدار پرسپولیس و سپاهان ساعت ۱۷، دیدار مس و استقلال و استقلال خوزستان و فجرسپاسی ساعت ۱۵ است و سایر دیدارها ۱۴:۳۰ برگزار می شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج