۹۰۲۷۴
۲ نظر
۵۰۲۳
۲ نظر
۵۰۲۳
پ

چطور بارئیسمان برخورد کنیم؟ (رئیس خانم)

درست است که همه ما انسان هستیم اما حقیقت این است که مهارت های ارتباطی و کلامی در خانم ها و آقایان کمی متفاوت است. همین تفاوت نگرش و طرز بیان است که باعث می شود مکمل هم باشند.

بانکی: تفاوت مهارت های کلامی و ارتباطی خانم ها زمانی مشکل ساز می شود که این تفاوت ها را نشناسیم آن وقت در ارتباط گیری دچار مشکل خواهیم شد. در این گزارش به برخی ویژگی های کلامی و ارتباطی خانم ها اشاره می کنیم. اگر این ویژگی ها را به خوبی بشناسید نه تنها با خانم رئیس بلکه با تمام همکاران خانمتان و حتی خانم های خانواده ارتباط موثر تری خواهید داشت. در گزارش بعد به آقایان می پردازیم.

ما انسانها، چه آگاهانه و چه ناآگاهانه، ۲۴ ساعت شبانه روز در حال برقراری ارتباط هستیم، حتی در رویا و خیال، حتی وقتی حرف نمی زنیم. روابط ما با ارتباط و گفتگو ساخته می شوند یا بر هم می خورند و هیچ چیزی جز یک نوع گفتگو و مراوده در روابط شخصی وجود ندارد. برای ارتباط موثر با خانم ها کافی است بدانید:

چطور بارئیسمان برخورد کنیم؟ (رئیس خانم)

۱. زن ها کارآگاه اند!

زن‌ها و مردها زبان بدن متفاوتی دارند. زن‌ها لبخند بیشتری می‌زنند. فضای شخصی کمتری لازم دارند و معمولاً نزدیک‌تر به هم می‌ایستند. زن‌ها حالت بدنی متفاوتی می‌گیرند و معمولاً دست‌های‌شان را به حالت مۆدبی به هم قفل می‌کنند یا حالت دست به سینه می‌گیرند و پاهای‌شان را هم به هم نزدیک‌تر می‌کنند و موقع نشستن آنها را به یک طرف می‌گیرند.

اما از همه‌ی اینها مهم‌تر این است که زن‌ها توانایی کشف نشانه‌های زبان بدن دیگران را دارند. چیزی که روان‌شناس‌ها به آن می‌گویند «رمزگشایی». زن‌ها بیشتر از شما می‌توانند از حالت صورت و بدن‌تان بفهمند چه منظور یا احساسی دارید. بنابراین سعی نکنید به آنها دروغ بگویید!

۲.برای زن ها صحبت کردن از مشکلات جوهره ارتباط است

من مشکلاتم را با شما درمیان می گذارم، و شما نیز همینطور، درمورد مشکلات خودتان با من صحبت می کنید. و این دلیل نزدیکی ماست! اما مردها، حرف زدن درمورد مشکلات را برای گرفتن توصیه می دانند و شروع به نصیحت می کنند اگر در برخورد با رئیس خانمتان برای هر مشکلش یک راه حل ارائه کنید احساس می کند او را تحقیر می کنید !! این نکته بسیار ظریفی است که ممکن است آینده کاری تان را به مخاطره بیاندازد.

۳. پیوند جویی

روان‌شناس‌ها می‌گویند اگر فقط یک فرق بین زن‌ها و مردها باشد این است که برای زن‌ها ارتباط برقرار کردن با دیگران مهم‌ترین چیز است و برای مردها استقلال و اقتدار. این‌که زن‌ها خیلی بیشتر به ارتباط با دیگران اهمیت می‌دهند، از همان کودکی شروع می‌شود. حتماً همه‌ی شما دیده‌اید دخترها عروسک را به‌عنوان اسباب‌بازی اصلی انتخاب و با آن ارتباط برقرار می‌کنند. ‌روان‌شناس‌ها به این ویژگی زنانه «پیوندجویی» می‌گویند.

پس عجیب نیست که یک خانم در اتوبوس جزئی ترین موارد زندگی اش را باز گو کند پس اگر رئیستان یا همکار خانم تان در مورد زندگی خصوصی تان کنجکاوی می کند به دلیل همین ویژگی پیوند جویی اوست. سخت نگیرید قصد دخالت در امور خصوصی شما را ندارد.

۴. عاطفی بودن

زن‌ها عاطفی‌تر از مردها هستند. این یک باور عمومی است که اتفاقاً پایه‌های علمی هم دارد. البته روان‌شناس‌ها کمی جزئی‌تر در این مورد اظهار نظر می‌کنند. آنها می‌گویند مردها می‌توانند جنبه‌های عقلانی و احساسی یک ماجرا را از هم جدا کنند، اما زن‌ها حتی در یک بحث منطقی زود احساساتی می‌شوند.

به همین رو حتی زنانی که به اصطلاح خدای اعتماد به نفس هستند هنگام گفتگو بیشتر مبالغه می کنند. وقتی آنها می‌گویند هیچ وقت، همیشه، بهترین، بدترین، همه یا هیچ واقعاً منظورشان دقیقا آن جمله‌ها نیست.

۵.گزارش توصیفی

روان‌شناس‌ها می‌گویند اگر دو دسته‌بندی کلی در مورد گزارش روزمره باشد یکی گزارش توصیفی و یکی گزارش علمی است. زن‌ها معمولاً از حرف زدن‌شان گزارش توصیفی و با جزئیات، اما مردها از گزارش علمی و منطقی استفاده می‌کنند.

اشتباه نکنید این به آن معنی نیست که رئیس خانم شما احساسی و یا غیر معقول تصمیم می گیرد در ست برعکس.

اما حقیقت این است که در هنگام صحبت در مسائل مختلف به جزئیات توجه دارد و به آنها اشاره می کند پس وقتی کاری را به شما واگذار می کند به جزئیات و درست انجام شدن جزئیاتی که از شما خواسته توجه کنید.

۶.چرا خانم ها صحبت می کنند؟

خانم ها، برای ایجاد صمیمت و نزدیکی صحبت و گفتگو میکنند. برای آنها حرف زدن ذات و جوهره ی صمیمیت است، از اینرو دوستی نزدیک و صمیمی برای آنها به معنای نشستن کنار هم و صحبت کردن است.

خوب پس اگر گاهی همکار یا رئیس خانم شما از زندگی شخصی اش ،بچه ها و همسرش صحبت می کند جزء ذاتش است و قصد آزار شما را ندارد حتی اگر کسل کننده به نظر می رسد فقط به حرف هایش گوش دهید. به بهبود رابطه کاری تان کمک می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • elaheh

      از دست شما!

    • منصوره

      من رییس زن دارم که خیلی مردانه برخورد میکنه . و در اصل سعی میکنه هیچکدوم نباشه ! نه مرد و نه زن ! سعی میکنه تمام احساسشو از توی نگاهش حذف کنه و در عوض به موقع جبران کنه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج