۹۱۱۹
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

طراحي دكوراسيون با رنگ درمانی

اتاق نوزاد چه رنگی باید باشد؟

والدين در انتخاب رنگ توجه زيادي به پسر یا دختر بودن كودك مي‌كنند و در بازی با رنگ‌هاي قوي و شاد، فضايي دلنشين و لذت‌بخش براي فرزندشان تدارك مي‌بينند. اتاق يك نوزاد، نخستین دنياي رنگارنگ و روشني است كه نوزاد در آغاز تولد در آن سكني مي‌گزيند و از اين‌رو بايد به اندازه كافي براي او جذاب و دوست‌داشتني باشد.

اتاق نوزاد چه رنگی باید باشد؟

در گذشته، بیشتر والدين اتاق‌خواب نوزاد خود را به ‌صورت ساده با رنگ آبي يا صورتي رنگ‌آميزي مي‌كردند اما امروزه انتخاب رنگ براي دكوراسيون اتاق ‌كودك، پيشرفت و توسعه بسیار كرده و والدين با نگاهي به آينده براي دكوراسيون اتاق نوزاد خود رنگ انتخاب مي‌كنند. يك اتاق‌خواب به‌رنگ صورتي ‌پاستل (ملايم) ممكن است خيلي زود تكراري و از مد افتاده شود، اما با اضافه كردن مقداري رنگ‌هاي چاشني مي‌توانيد آن را به فضايي ايده‌آل و مناسب براي فرزند خود در سال‌هاي اوليه زندگيش تبديل كنيد.

والدين در انتخاب رنگ توجه زيادي به پسر یا دختر بودن كودك مي‌كنند و در بازی با رنگ‌هاي قوي و شاد، فضايي دلنشين و لذت‌بخش براي فرزندشان تدارك مي‌بينند. اتاق يك نوزاد، نخستین دنياي رنگارنگ و روشني است كه نوزاد در آغاز تولد در آن سكني مي‌گزيند و از اين‌رو بايد به اندازه كافي براي او جذاب و دوست‌داشتني باشد. مي‌توانيد با انتخاب مناسب و رنگ‌آميزي خوب، اين دنياي كوچك را براي او زيبا و شاد سازید.

نكته مهم ديگر اين است كه هرچه تعداد رنگ‌هاي مورد استفاده در اتاق نوزاد بيشتر باشد، نياز به استفاده از اكسسوري در دكوراسيون اتاق كمتر مي‌شود و اين كمك بسیاري به بودجه شما مي‌كند.

در ادامه به نکته‌های تصويري ما در خصوص انتخاب رنگ براي اتاق نوزاد توجه كنيد:


اتاق نوزاد چه رنگی باید باشد؟

انتخاب رنگ زرد آفتابي براي دكوراسيون اين اتاق نوزاد، آن را براي پسرها و دخترها و همچنين يك رده سني وسيع، مناسب ساخته است. وجود تخت سفيد رنگ، اتاق را به فضايي مدرن تبديل كرده و همچنين استفاده از آويزها و طبقه‌های كودكانه، فضا را خصوصي و شخصي كرده است.

اتاق نوزاد چه رنگی باید باشد؟

استفاده از يك رنگ قوي و تند براي ديوارهاي اين اتاق، فضايي مناسب براي دوره نخستين رشد نوزاد به ‌وجود آورده است. صورتي تند و گرم، فضايي غني و تا حد زيادي دخترانه به ‌وجود آورده است. جزئيات، نوع دكوراسيون تخت و اكسسوري استفاده شده در اين اتاق به گونه‌ای است كه اين رنگ را در مركز توجه نگه داشته است.

اتاق نوزاد چه رنگی باید باشد؟

استفاده از مقداري رنگ‌هاي مختلف كنار هم در قالب طرح‌هاي مختلف، مانند آنچه در تصوير مي‌بينيد، در اتاقي با ديوارهاي ساده و رنگ شده با رنگي محرك، مي‌تواند محيطي طبيعي و نقطه كانوني قدرتمندي را در فضا ايجاد كند.

اتاق نوزاد چه رنگی باید باشد؟

يك تركيب موفقيت‌آميز رنگ‌هاي تند و قدرتمند، با طرح‌هاي گرافيكي قوي، مي‌تواند اتاقی دوست‌داشتني و ايده‌آل با جلوه‌اي مدرن و باطراوت خلق كند. استفاده از وسايل و مبلمان كلاسيك و سفيد، رنگ‌آميزي ساده و ملايم براي دكوراسيون تخت‌خواب و كف‌پوش خنثي، باعث مي شود اين دكوراسيون نامطلوب جلوه نكند و همواره جالب و خوشايند باشد.

اتاق نوزاد چه رنگی باید باشد؟

استفاده از رنگ صورتي‌ ملايم براي ملحفه‌ها و دكوراسيون اين تخت‌خواب نوزاد، تندي و گرمي رنگ نارنجي ديوارها را تعديل كرده است و نوزاد را براي خوابيدن آرام مي‌سازد. طرح خال‌خال‌هاي پولكي در كنار طرح راه‌راه، جلوه‌اي جالب براي دكوراسيون اين تخت‌خواب ايجاد كرده و اين طرح‌ها با رنگي ملايم و صورتي، فضا را دخترانه كرده است.

اتاق نوزاد چه رنگی باید باشد؟

طرح‌هاي گرافيكي مدرن در كنار طرح كلاسيك پولكي، به همراه رنگ‌هاي تند و قوي شرايط مورد پسند و دوست‌دار نوزاد را ساخته است.

اتاق نوزاد چه رنگی باید باشد؟

رنگ درماني:

روانشناسي موجود در پس رنگ‌ها به‌گونه‌ای باور نكردني شخصي است. بزرگسالان در زندگي خود تجربياتي داشته‌اند كه درك آنها را در خصوص هر رنگي تعيين مي‌كند. اولويت‌هاي افراد در خصوص رنگ‌ها از احساسات قوي آن‌ها كه وابسته به خاطرات منفي و مثبت آن‌ها در گذشته هستند شكل مي‌گيرد.

دانستن اين موضوع و به ياد داشتن آن، زماني كه نمي‌توانيد در خصوص رنگ اتاق نوزاد خود با همسرتان به توافق برسيد به شما کمک می‌کند. تعمق در مسائلي فراتر از مساله خصوصی و شخصي و آشنايي با روانشناسي كلي رنگ‌ها مي‌تواند به شما كمك كند تا رنگي را انتخاب كنيد كه بيشترين تناسب را با نيازهاي شما داشته باشد. البته به یاد داشته باشید که روانشناسی رنگ‌ها نسبی است و باز هم در پایان این شما هستید که رنگ درست را انتخاب می‌کنید. پیشنهادهای زیر می‌توانند راهنمایی برای این کار باشند:

قرمز: محرك اشتها، ضربان قلب و تنفس است. قرمز مي‌تواند سبب ايجاد ترس و اضطراب در نوزاد شود. پیشنهاد مي‌شود در مقداري كم در اكسسوري‌ها استفاده شود.

نارنجي: رنگي گرم و رضايت‌بخش است. رنگي است كه براي رشد و شادي كودك مناسب است.

زرد: زرد قدرت تمركز را افزايش مي‌دهد و يادگيري را تقويت مي‌كند اما مي‌تواند سبب شود تا نوزاد بيشتر گريه كند. همچنين رنگ زرد فراوان تا اندازه‌ای سبب خستگي چشم مي‌شود؛ از اين رو اگر قصد داريد از اين رنگ براي اتاق نوزاد استفاده كنيد از طيف ملايم آن بهره گيريد.

آبي: دقيقا برعكس قرمز عمل مي‌كند. آبي فضا را آرام و تسكين‌دهنده مي‌سازد و استرس را كاهش مي‌دهد و هميشه يكي از رنگ‌هاي مفيد و كمك كننده در اتاق خواب است.

صورتي: آرام‌بخش و تسكين‌دهنده است.

سبز: راحت‌ترين رنگ براي چشم است. سبز به دليل طبيعي بودنش، براي كاهش استرس بسيار موثر است و رنگي بسيار باطراوت و شاداب به شمار مي‌آيد.

اتاق نوزاد چه رنگی باید باشد؟

متحدسازي با كمك رنگ‌ها

استفاده از رنگ‌هاي سنتي در اين اتاق نوزاد جلوه‌اي معاصر و آرام به آن داده است. تكرار رنگ اصلي ديوار در جاهاي ديگر دكوراسيون و در وسايل ديگر، انسجام خوبي براي اين دكوراسيون ايجاد كرده است. اشاره‌اي كم به رنگ سبز ليمويي نيز كنتراست لازم را براي زيبايي بيشتر تامين كرده است.

اين دراور قديمي كه در بازسازي با رنگ ليمويي نو و زيبا شده است، در آن واحد هم فضاي ذخيره‌سازي است و هم ميز تعويض. براي دستگيره‌هاي كشوهاي آن از رنگ ديوار‌ها استفاده شده كه انسجام و زيبايي بيشتري را براي دكوراسيون ايجاد كرده است.

استفاده از رنگ فيروزه‌اي و سبز ليمويي در اين اتاق نوزاد الهام بخش طبيعت است.

حل مشكل با كمك رنگ‌ها

آيا در اتاق نوزاد شما نور طبيعي به ميزان كافي وجود ندارد؟! پیشنهاد مي‌كنيم از رنگ‌هاي گرم مانند زرد و طلايي استفاده كنيد.

آيا نور خورشيد با قدرت فراوان و به شدت بسیار وارد اتاق نوزاد شما مي‌شود؟ پیشنهاد مي‌كنيم از رنگ‌هاي خنك و تيره‌تر استفاده كنيد.

آيا به رنگ‌هاي قوي تمايل داريد، اما نمي‌خواهيد براي تمام ديوارها از آن استفاده كنيد؟ پیشنهاد مي‌كنيم براي سه ديوار و سقف از يك رنگ خنثي استفاده كنيد و آن رنگ قوي و تند مورد علاقه خود را براي رنگ‌آميزي يك ديوار استفاده كنيد. با اين كار اگر با مرور زمان از آن خسته شديد مي‌توانيد به راحتي آن را عوض كنيد.

آيا می‌خواهید فضایی آرام بسازید؟ اتاق را با يك رنگ به صورت ساده رنگ‌آميزي كنيد. اضافه كردن رنگي ديگر، به خصوص اگر مكمل رنگ اصلي باشد بر انرژي فضا مي‌افزايد و اين اقدام خوبي براي اتاق بازي است.

طرح راه راه كاغذ ديواري نصب شده بر ديوار به خوبي با روبان‌ها و خال‌خال‌هاي پولكي موجود روي ملحفه‌ها هماهنگ شده و جلوه‌اي كلاسيك-مدرن به اين اتاق بخشيده است.

رنگ صورتي ملايمي كه براي ديوار اين اتاق انتخاب و استفاده شده بسيار آرامش‌بخش و زيبا است و ترسيم حباب‌هايي روي زمينه صورتي رنگ، فضا را رويايي كرده است.

انتخاب پارچه‌اي رنگارنگ براي دكوراسيون تخت‌خواب نوزاد و همچنين شیوه نقاشي ديوار، فضاي شاد و جذابي براي نوزاد به وجود آورده است.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

اتاق نوزاد چه رنگی باید باشد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج