adexo3
۹۱۵۱۰۹
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

پیامِ وزیر به مناسبت روز جهانی معلم

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت سیزدهم مهر ماه برابر با پنجم اکتبر روز جهانی معلم، پیامی صادر کرد.

خبرگزاری ایلنا: وزیر آموزش و پرورش به مناسبت سیزدهم مهر ماه برابر با پنجم اکتبر روز جهانی معلم، پیامی صادر کرد.

پیامِ وزیر به مناسبت روز جهانی معلم

متن پیام محسن حاجی میرزایی، به مناسبت روز جهانی معلم به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

هست معلم پیمبری که به رتبت/ برتر از او نیست جز خدای معلم

سیزدهم مهرماه، روز جهانی معلم را گرامی می‌دارم و به روان تابناک معلمان شهید سرزمینم که در راه بسط فضیلت‌های معنوی و ترویج مکارم اخلاقی و دفاع از حریم دین و میهن جان باختند درود فراوان می‌فرستم.

ایجاد و استقرار هرگونه نظام اجتماعی بدون مشارکت جدی، فراگیر و کیفی معلمان امکان‌پذیر نیست و امروز آموزه‌های معلمان سازنده فردای جوامع انسانی است.

تعلیم و به‌ویژه تربیت و آموزگار و مربی در دین مبین اسلام و کلام وحیانی قرآن کریم جایگاهی رفیع دارد. خداوند کتاب جامع خویش را با امر به خواندن و یادگیری آغاز می‌کند. رسول اکرم اسلام(ص) خود را برانگیخته به معلمی و تعلیم و تربیت می‌داند و امام علی علیه‌السلام خود را مدیون کسی می‌داند که کلمه‌ای به او بیاموزد.

در نظام جمهوری اسلامی ایران به تأسی از سنت حسنه اسلامی همواره بر نقش بی‌بدیل معلمان تأکید شده است. بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران معلمی را شغل انبیا می‌دانند و رهبر معظم انقلاب اسلامی مدرسه و نظام تعلیم و تربیت را کانون اصلی برای خلق دنیای آینده قلمداد می‌کنند.

معلم در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از آموزش‌دهنده محض به راهبرآموزشی و تربیتی چرخش می‌کند و در این نقش‌آفرینی جدید هویت فراگیران را به نحوی متفاوت از نظام‌های تربیتی گذشته و در کسب مهارت‌های موردنیاز برای ایفای نقش شهروند مطلوب در دنیای جدید شکل می‌دهد.

مقصد اعلای عدالت اجتماعی و اقتصادی از مسیر عدالت آموزشی و توزیع برابر فرصت‌های آموزشی و تربیتی گذر می‌کند و این مهم بدون به خدمت گرفتن معلمان حرفه‌ای، ماهر و با انگیزه به اتمام نخواهد رسید.

از خداوند متعال توفیق نظام تعلیم و تربیت را در دستیابی به اهداف عالی تربیت انسان مؤمن و دست‌یافته به مراتبی از حیات طیبه مسألت می‌کنم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نباید به معلمان تبریک گفت...معلم ها فقط 3 ماه در سال خدمت میکنن ولی حقوق 12 ماه رو میگیرن...این یعنی اوج ناحقـــــی و بی عدالتی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        18:30 عزیز متاسفم واست با این طرز تفکرت. به غیر از تابستون روزهای کاری و تعطیلی معلما و بقیه کارمندان یکیه. کارمندان دیگر هم به جای تابستون در طول سال همواره مرخصی و آف دارن ازجمله پرستارا هر ماه 10 روز آف دارن یا فوریت های پزشکی هر ماه 20 روز آف دارن بیشتر نظامی ها هم هر ماه فقط 15 روزش رو سرکار هستن و... ولی ما چون عقلمون توی چشممون یا جاهای دیگرمونه فقط تعطیلی یک جای معلما رو میبینیم و با ژست روشنفکری مثلا نظر ساطع میکنیم. جامعه ای که نسبت به معلمانش چنین فکر میکنه حقشه که در بدبختی غوطه ور بشه. در ضمن شازده تعطیلی تابستون معلما تقریبا در تمامی کشورهای پیشرفته هستش اونم با حقوقهایی 10_20 برابر حقوق معلمای ایران.

      • لطفی

        برای یک فرد که خودش رو به کوری زده هیچ کاری نمیشه کارد...فقط سه ماه..سخن شما عین بی انصافی و نمک نشناسی هست...من به عنوان معلم تمام انرژی خودم راددر مدرسه بر روی دانش اموزام متمرکز میکنم و برای فرزند9 خودم یک دقیقه هم وقت تدریس و اموزش ندارم...اجر و قدر معلم با خدا کهدفقط او میداند ...

      • بدون نام

        خجالت بکش زیر سایه معلمان دو کلمه سواد یاد گرفتی روزی یک ساعت برو بشین کلاس ببین معلما چی میکشن انوقت میفهمی تمام مشاغل مفت خورن الا معلمان

      • بدون نام

        تازه همون سه ماه هم نیست، شهریور هم درگیر امتحانات جناب تجدیدیها هستند. مطالعه و به روز شدن و تازه بودن برای نسلی که نو می شود و هر روز توقع نویی دارد و...

    • بدون نام

      این حرفا برای معلمان گرسنه،نون و آب نمیشه !

    • جواد مقدم

      سلام . سیزدهم مهرماه برابر با پنجم ماه اکتبر ، روز جهانی معلم را گرامی می داریم . معلم از پدر و مادر گرامی تر و نزد خدا ارجمند تر است .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج