۹۱۹۴۴
۱ نظر
۵۰۶۲
۱ نظر
۵۰۶۲
پ

سویل، شهر پرجاذبه و مشهور اسپانیا

هر شهری در دنیا زیبایی های خاص خود را دارد. از نظر ما شهرهای اروپایی بیشترین جاذبه و زیبایی را در خود جمع کرده اند. یکی از این شهرها، سویل است.

سویل، شهر پرجاذبه و مشهور اسپانیا



برترین ها: هر شهری در دنیا زیبایی های خاص خود را دارد. از نظر ما شهرهای اروپایی بیشترین جاذبه و زیبایی را در خود جمع کرده اند. یکی از این شهرها، سویل است. سویل به نام های سبیا یا سویا نیز شناخته می شود و در بخش خودمختار اندلس و استان سبیا در کشور اسپانیا واقع شده و یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری آن است.

سویل، شهر پرجاذبه و مشهور اسپانیا

آرامشی که شهر ساحلی سویل دارد سالانه گردشگران فراوانی را به سمت اسپانیا جذب می کند. سویل نیز همچون مالاگا و ماربلا در جنوب کشور اسپانیا و در کنار دریای مدیترانه واقع شده است.

سویل، شهر پرجاذبه و مشهور اسپانیا

اطلاعات گردشگری

سویل یکی از محبوب ترین مکان های گردشگری در جهان به شمار می رود و انواع ویژگی های جذب توریسم را در خود دارد. انواع کلیساهای بزرگ و جامع که قدمت های طولانی دارند تا مقبره کریستوف کلمب - کاشف قاره آمریکا -، برج های بلند، کاخ پادشاهی الکرز که یک از بهترین بناهای معماری مودخار است، پارک بزرگ ایسلا مجیکل (جزیره جادو و ماجراجویی) و فروشگاه های شیک و زیبا همه از جمله جاذبه های این شهر هستند.

سویل، شهر پرجاذبه و مشهور اسپانیا

از آن جا که سویل بسیار پر بازدید است و گردشگران فراوانی به آنجا مسافرت می کنند، دولت اسپانیا نیز اهمیت بسیاری به آن می دهد و در بخش گردشگری این شهر سرمایه گذاری عظیمی کرده است.

سویل، شهر پرجاذبه و مشهور اسپانیا

این شهر باستانی و قدیمی است. به همین دلیل منبع تماشایی خوبی در زمینه هنر و معماری به شمار می رود. در سرتاسر شهر، موزه های قدیمی متعددی را می توان پیدا کرد. از نظر تعداد پارک و باغ این شهر همانندی در کشور اسپانیا ندارد. بناها و مکان های مختلفی از این شهر تحت حمایت میراث جهانی یونسکو قرار دارند.

سویل، شهر پرجاذبه و مشهور اسپانیا

در سویل نیز همچون دیگر شهرهای زیبا اسپانیا می توان آثار حکومت رومی ها و مسلمانان را دید. بناهای باقی مانده از زمان های دور در این شهر، ارزش تاریخی فراوانی دارند.

سویل، شهر پرجاذبه و مشهور اسپانیا

سویل، فرودگاه بین‌المللی دارد و می توان مستقیما از کشورهای دیگر به این شهر پرواز کرد. از نظر اقامت نیز، این شهر همچون دیگر شهرهای اسپانیا انواع هتل ها و مسافرخانه ها با قیمت ها و امکانات متفاوت دارد. هر مسافری با توجه به هزینه های موردنظرش می تواند یکی از آنها را انتخاب و در آنها اقامت کند.

سویل، شهر پرجاذبه و مشهور اسپانیا

درباره سویل

سویل پیشینه تاریخی غنی ای دارد و شاهد تمدن ها و حکمرانی حکومت های مختلفی در طول تاریخ بوده است. اگر به بناهای تاریخی علاقه دارید، شهر سویل مملو از بقایای باقی مانده از حکومت های رومی و اسلامی از قرن ها پیش است. در این شهر می توان نمادهای مختلفی از تمدن های متفاوت را پیدا کرد. گفته می شود عمر سویل به دوهزار سال پیش بر می گردد.

سویل، شهر پرجاذبه و مشهور اسپانیا

سویل یکی از گرم ترین شهرهای ساحلی جنوب اسپانیا است. از آنجا که در کنار مدیترانه قرار دارد و آب و هوای مدیترانه ای به خود گرفته است و تابستان های تقریبا گرم و زمستان های معتدل دارد.

سویل، شهر پرجاذبه و مشهور اسپانیا

جاذبه های گردشگری

قلعه آلکازار

این قلعه بر اساس معماری مسلمانان شمال آفریقا و مودِجارها طراحی و به دستور پادشاه پدرو اول که یکی از پادشاهان قرن ۱۴ میلادی است، ساخته شده است. بخش های مختلف این قلعه را انواع اتاق های عیش و نوش، باغ، استخر، حوضچه و حیاط تشکیل داده اند. قلعه آلکازار بالای تپه ای در شهر سویل قرار دارد.

سویل، شهر پرجاذبه و مشهور اسپانیا

از بالای این قلعه منظره بسیار زیبای رودخانه کلامورس را می توان دید.

نام اصلی این قلعه، «المووارک» است. طبقه بالای این قلعه هنوز هم در اختیار خانواده سلطنتی است و در مراسم خاصی در آن حضور به هم می رسانند.

سویل، شهر پرجاذبه و مشهور اسپانیا

قدمت بنای ساختمان قلعه آلکازار به قرن ۱۴ میلادی بر می گردد. این قلعه در طول تاریخ تحت سلطه و حکومت مسلمانان و مسیحی ها بوده است. ساختار و نمای این قلعه همچنان نمادی برای معماری مسلمان های شمال آفریقاست که در قرن های اولیه در اسپانیا حکومت می کردند.

سویل، شهر پرجاذبه و مشهور اسپانیا

ورودی این قلعه مملو از درخت های پرتقال است. بعد از آنها به سالن اصلی قصر یا قلعه می رسید. قسمت جنوبی این قصر بسیار ماهرانه ساخته شده است.

بخش های مختلف قلعه آلکازار شامل موارد زیر هستند.

«پاسیو د لا دونسلاس» - به معنای «حیاط میدنس» در کنار سالن بزرگ ساختمان قرار دارد. ساخت این پاسیو در سال ۱۵۴۰ میلادی شروع و در سال ۱۵۷۲ میلادی پایان یافته است. در مرکز این پاسیو یک استخر مستطیلی دراز وجود دارد و دو طرف این استخر را نیز باغچه های کوچکی تشکیل داده اند. سال هاست که این حیاط، با سنگ های مرمر فرش شده است و فواره ای نیز در وسط آن قرار دارد. در طبقه پایین این پاسیو کتیبه هایی از پادشاه پیتر اول که با لقب امپراطور یا سلطان نیز شناخته می شوند، وجود دارد. در بالای آن نیز اتاقی است که توسط «لوئیز د وگا» طراحی و به دستور چارلز پنجم ساخته شده است. طبقه بالا به سبک معماری دوره رنسانس ایتالیا و گچکاری های mudéjar ساخته شده است.

سویل، شهر پرجاذبه و مشهور اسپانیا

«لوس بانوس د دونا ماریا د پادیلا» - که با نام «حمام بانو ماریا د پادیلا» نیز شناخته می شود، یک مخزن آب باران است که در زیر «پاسیو دل کروسرو» قرار دارد. این مخزن آب باران بعد از بانو «ماریا د پادیلا» که نماد پاکیزگی و خلوص در سویل به شمار می رود، نامگذاری شده است.

سویل، شهر پرجاذبه و مشهور اسپانیا

«لا کاسا د کانتراتاسیون» - به معنای «خانه تجارت» در لا مونتریا واقع شده است. این بنا در سال ۱۵۰۳ میلادی توسط پادشاهان کاتولیک به منظور کنترل وضعیت تجارت با دنیای جدید (آمریکا) تسخیر شد. «کاسا» در واقع کلیسایی کوچک است که در آن نشست های تاریخی کلمبوس، ایزابل و فردیناند صورت پذیرفته است. داخل این کلیسای کوچک، یک تابلوی نقاشی وجود دارد که به کشف قاره آمریکا اشاره دارد.

سویل، شهر پرجاذبه و مشهور اسپانیا

از دیگر قسمت های دیدنی آلکازار نیز می توان به اتاق های خواب پادشاهان مسلمانان، پاسیو د لا مونتریا، حیاط عروسک ها، دروازه شیر و تالار سفیران اشاره کرد.

سویل، شهر پرجاذبه و مشهور اسپانیا

قصر یا قلعه آلکازار در همه روزهای هفته به غیر از دوشنبه ها باز است.

سویل، شهر پرجاذبه و مشهور اسپانیا

سویل، شهر پرجاذبه و مشهور اسپانیا

میدان اسپانیا

یکی از معروف ترین میدان های کشور اسپانیا، «میدان اسپانیا» در سویل است. این میدان زیبا و بنای فوق العاده آن در سال ۱۹۲۹ میلادی، به طور اختصاصی برای برپایی نمایشگاهی در آن سال طراحی و ساخته شده است. امروزه این ساختمان ها، به عنوان ادارات دولتی مورد استفاده قرار می گیرند. پلازا به پارک زیبای «ماریا لوئیزا» چسبیده است. این مساله باعث زیباتر دیده شدن این میدان می شود.

پلازا در زبان اسپانیایی به معنای میدان یا هرگونه فضای باز شهری است. به همین دلیل، «پلازا د اسپانیا» به معنای میدان اسپانیا است.
سویل، میزبان یکی از زیباترین نمایشگاه های اسپانیا بوده است. این نمایشگاه اسپانیایی - آمریکایی در سال 1929 میلادی در پارک «ماریا لوئیزا» برپا می شد. طراح و معمار این پارک فردی به نام «ژان کلاد نیکولاس فورستیر» است. پارک «ماریا لوئیزا» همچنان یکی از زیباترین پارک های شهر سویل به شمار می رود.

سویل، شهر پرجاذبه و مشهور اسپانیا

این پارک به سبک معماری مسلمانان شمال آفریقا طراحی شده است و با انواع درخت های پرتقال، نخل، استخر، غرفه های زیبا و نیمکت های طراحی شده زیبا پوشیده شده است. در این پارک انواع گل ها و گیاهان زیبا کاشته شده اند که به زیبایی آن کمک شایانی می کنند. در یکی از گوشه های این پارک، فضای میدان مانندی وجود دارد. در اطراف این فضا، ساختمان های زیبایی با معماری فوق العاده ساخته شده اند.

سویل، شهر پرجاذبه و مشهور اسپانیا

«پلازا د اسپانیا»، مهم ترین ساختمان این پارک به شمار می رفت. نمای ساختمان به شکل نیم دایره و ترکیبی از چندین ساختمان و غرفه به هم چسبیده است. این ساختمان ها با پل های بسیار زیبا با هم در ارتباط هستند. نرده های نگهدارنده این پل ها بسیار زیبا رنگ آمیزی و طراحی شده است.

سویل، شهر پرجاذبه و مشهور اسپانیا

در مرکز این میدان، فواره بزرگی ساخته شده که زیبایی این ساختمان ها را دوچندان کرده است.

سویل، شهر پرجاذبه و مشهور اسپانیا

برج طلایی

برج طلایی، یکی از قلعه های تاریخی به جا مانده از قرن ۱۳ میلادی است. این قلعه برج مانند به این دلیل «برج طلایی» نامیده می شود که گویا بالای آن با طلا آراسته شده است. این برج در حال حاضر موزه دریایی است و گردشگران بسیاری از آن دیدن می کنند.

سویل، شهر پرجاذبه و مشهور اسپانیا

برج طلایی، پایه ای دوزاده ضلعی دارد و بر اساس آن ساخته شده است. این برج سه طبقه دارد. در بالای این سه طبقه، طبقه ای به شکل مستطیل قرار دارد. بالاترین طبقه این برج در سال ۱۷۶۰ میلادی ساخته شده است. طبقه دوم برج طلایی سویل، شش ضلعی است و از آجر ساخته شده است. این طبقه به بخش های مستطیلی شکل تقسیم شده است که با قوس ها و خطوط منحنی مشخص و لوزی شکل مزین شده اند.

سویل، شهر پرجاذبه و مشهور اسپانیا

برج طلایی سویل، خواهری نیز به نام «لا تورِ د لاپلاتا» نیز دارد که بیشتر مردم آن را نمی شناسند. این برج نیز به شکل هشت ضلعی ساخته شده است.
سویل، شهر پرجاذبه و مشهور اسپانیا

برج طلایی، میان اسپانیایی ها با نام های «تورِ د اورو» و «تورِ دل اورو» شناخته می شود. البته برخی از مردم اعتقاد دارند، نام این برج بر این داستان استوار است که در زمان های قدیم، گنجینه ها و طلاهای سرزمین نوپا (آمریکا) توسط کشتی ها به این قلعه حمل و آورده می شدند. «تورِ د اورو» در نزدیکی کلیسای جامع، برج گیرالدا و میدان گاوبازی مائسرانزا قرار دارد.

سویل، شهر پرجاذبه و مشهور اسپانیا

این برج در قرن ۱۶ میلادی به تدریج در حال تخریب و از بین رفتن بود. بعدها نیز در زلزله سال ۱۷۵۵ میلادی نیز به طرز بدی آسیب دید. در سال ۱۷۶۰ میلادی، طبقه جدیدی به برج اضافه شد و تعمیرات و نوسازی روی آن صورت گرفتند. در سال های میانی، این برج فقط یک استفاده واحد نداشت و از آن به عنوان زندان نیز استفاده می شد. در ضمن اینکه از آن برای نگهداری گنجینه هایی که توسط ناوگان هند در طول سال ها به آنجا آورده می شد، استفاده می شد. برج طلایی سویل همچنین به عنوان کلیسای کوچک و بازار باروت به صورت های مختلف در قرن ۱۴ میلادی استفاده می شد.

سویل، شهر پرجاذبه و مشهور اسپانیا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عدنان

      مردمش فرهنگ دارن + مسئولین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج