۹۳۲۱۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

قلعه‌نویی: این فوتبال به درد نمی‌خورد

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: باید فکری اساسی برای ورزش کرد این مدل فوتبال به درد نمی‌خورد.

خبرگزاری فارس: امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی با ملوان اظهار داشت: ابتدا به مردم خوب انزلی سلام می‌کنم. لیگ شرایط حساسی برای ما دارد و بازی با ملوان که تیم خوبی است در شهر انزلی سختی‌های خودش را دارد. ملوان مثل همیشه یک تیم خوب است و یک مربی حرفه‌ای دارد که توانسته با بازیکنان جوان نتایج خوبی بگیرد. ما می‌خواهیم در صدر جدول بمانیم و فوتبال با برنامه‌ای هم ارائه دهیم.

وی ادامه داد: در بازی فردا اهدافی داریم که یکی از آن اهداف گل نخوردن است. ملوان تیم خوبی در تله‌گذاری و ضد حمله است و در ضد حمله بسیار خطرناک عمل می‌کند. در طول این هفته بر روی این مسئله کار کردیم. بعد از نشست هم می‌روم و زمین مسابقه را می‌بینم تا ببینم چه شرایطی دارد. امیدوارم بینندگان تلویزیونی و تماشاگران حاضر در ورزشگاه از بازی فردا لذت ببرند.

سرمربی استقلال در مورد غیبت تیموریان در دیدار فردا گفت: آندو بازیکن بزرگی است هم از نظر فنی، اخلاقی و وزنی؛ هر تیمی دوست دارد بازیکنی مثل او داشته باشد. امیدوارم بازیکنان جایگزین بتوانند جای او را پر کنند. بر روی روش‌های دیگر تیم هم کار کرده‌ایم تا تیم استقلال بتواند به نتیجه برسد. مهدی رحمتی فردا بازی می‌کند اما خسرو حیدری شرایط بازی را ندارد و روز پنجشنبه به تمرینات عمومی ما اضافه می‌شود تا مقابل الشباب بازی کند. ما با ۱۵ بازیکن به انزلی آمده‌ایم. جمشیدیان را مثل همیشه نداریم. کبه هم پدر بزرگوارش فوت کرده و بعد از بازی با الشباب اجازه می‌دهیم به کشورش برود.

قلعه‌نویی در مورد اعتصاب بازیکنان پرسپولیس و مشکلات مالی دو باشگاه بزرگ پایتخت گفت: من فقط در مورد تیم خودم صحبت می‌کنم. ما هم مشکلات مالی زیادی داشتیم اما مدیریت فتح‌الله‌زاده که یک مدیر باتجربه و خبره است و همچنین ارتباط خوب بین هیأت مدیره و کادر فنی باعث شد کار ما به اعتصاب کشیده نشود. این به خاطر نوع مدیریت خوب فتح‌الله‌زاده و مدیران دیگر باشگاه مثل امیری بود. همه کمک کردند، ضمن اینکه خود بازیکنان صبوری به خرج دادند و مشکلات را تحمل کردند.

وی ادامه داد: ما هم مشکلات خودمان را داشتیم اما سعی کردیم آن را درون خانواده حل و فصل کنیم. بازیکنان ما به مردم و پیراهن تیم‌شان فکر کردند، امیدوارم به لطف خدا و اهل بیت این ۴ بازی هم تمام شود و بتوانیم در آسیا هم نماینده خوبی برای ایران باشیم.

قلعه‌نویی در مورد اینکه خودش هم در اعتصاب نکردن استقلالی‌ها نقش داشته است، گفت: نه من هیچ نقشی نداشتم. من کوچک‌ترین نقش را داشتم اما بازیکن وقتی می‌بیند کادر فنی ۱۱ ماه است پول نگرفته و صداقت از سوی کادر فنی و مدیرعامل و هیأت مدیره می‌بیند صبورتر می‌شود و آستانه تحملش بالا می‌رود. وقتی پولی به باشگاه می‌آید کمتر از ۲۴ ساعت به حساب بازیکنان واریز می‌شود و پول در حساب مدیرعامل یا باشگاه نمی‌ماند. بچه‌ها این مسئله را می‌بینند و صبوری می‌کنند.

قلعه‌نویی تصریح کرد: به نظر من باید خصوصی‌سازی انجام شود و اصل ۴۴ قانون اساسی اجرا شود البته پیاده کردن این اصل در فوتبال مشکلات خودش را دارد. بخصوص اینکه خصوصی‌سازی به خوبی جواب نداده است. شاید به همین دلیل هم در استقلال و پرسپولیس با حوصله‌تر عمل می‌کند ولی واقعیت این است که فوتبال این مدلی به درد نمی‌خورد. بعد از ۳۴ سال باید برای این دو باشگاه تعیین تکلیف شود البته باشگاه‌های دیگر مثل ملوان هم که تیم بزرگی است همین مشکلات را داشت. بازیکن، مربی بر روی زندگی و درآمد‌شان حساب می‌کنند. از سوی دیگر مدیر هم به جای کارهای اجرایی باید دغدغه مسائل مالی داشته باشد. به نظر من دولتمردان باید با مجلس تعامل کنند و فکری به حال فوتبال کنند با این شکل چون برنامه و راه نیست به مشکل می‌خوریم.

سرمربی استقلال در مورد اینکه فتح‌الله‌زاده گفته بود من هزینه باشگاه را تقبل می‌کنم اما اکنون حرف دیگری می‌زند،‌گفت: نه من این حرف را قبول ندارم اگر درایت فتح‌الله‌زاده نبود و خبرگی او نبود ما به مشکل می‌خوردیم. طبق مصوبه مجلس ۵۰ درصد از هزینه‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را دولت باید پرداخت کند و ۵۰ درصد دیگر از راه درآمدزایی به دست آوریم که باشگاه استقلال ۵۰ درصد درآمدزایی را انجام داده و حتی بیشتر هم درآمدزایی کرده است اما به تغییرات دولت برخورد کردیم و مشکلات اقتصادی هم بود که پول به باشگاه تزریق نشد. فتح‌الله‌زاده در کارش خبره است و هیأت مدیره خوبی هم داریم. من متاسفانه این حرف شما را قبول ندارم.

وی افزود: باید برای فوتبال و ورزش فکری اساسی شود و قانون اساسی برای فوتبال و ورزش داشته باشیم که با تغییر نفرات و دولت بدنه ورزش لطمه نبیند بلکه اگر دولت تغییر کرد یا فقط شاخ و برگ تغییر کند که اشکالی هم ندارد. باید نه تنها فوتبال بلکه ورزش قانون مدون داشته باشد.

سرمربی استقلال با اشاره به زیرساخت‌های نامناسب فوتبال ایران گفت: اکنون در قرن چندم هستیم؟ آیا باید با این شرایط ایران و این آب و هوای چهارفصل زمین فوتبال دغدغه ما باشد؟ به جز آزادی ما دیگر زمین بازی خوبی نداریم. می‌دانید چرا تیم‌های دیگر وقتی به تهران می‌آیند مقابل استقلال و پرسپولیس خوب بازی می‌کنند به این خاطر که اول انگیزه دارند و دوم اینکه روی زمین خوب فوتبال بازی می‌کنند.

قلعه‌نویی ادامه داد: استقلال به خاطر این در اسیا خوب بازی می‌کند که سه بازی در زمین آزادی انجام می‌دهد و بازی‌های دیگرش هم در زمین‌های بهتر از آزادی انجام می‌شود. دولت تدبیر و امید باید برای فوتبال تدبیری بیندیشد.

سرمربی استقلال در مورد اینکه از شیوه بازی تیمش راضی است، گفت: نه راضی نیستم اما باید توجه داشته باشیم که بازیکنان زیادی از تیم ما جدا شده‌اند شما ببینید خسرو حیدری و آندرانیک تیموریان چقدر برای ما بازی کردند. کاری به این نداریم که چه بازیکنانی در طول فصل از ما جدا شدند ما بر اساس موجودی خودمان صحبت می‌کنیم. شما ببینید اگر در این کنفرانس همه چیز مهیا باشد اما برق نباشد آیا می‌توان کنفرانس برگزار کرد. ببنید آرسنال اوزیل را گرفته و چقدر در نوع فوتبالش تغییر کرده است. فوتبال همین است. من اول فصل زوج‌سازی کردم اما به هر دلیلی بازیکنان از ما جدا شدند خدا و اهل بیت کمک ما کرد که با همین شرایط هم تا اینجا پیش آمده‌ایم. بعد از جدایی جباری بر اساس فکری که می‌کردیم احمد جمشیدیان را گرفتیم اما او مصدوم شد. مربی چقدر می‌تواند جابجایی کند.

قلعه‌نویی در مورد اینکه ایا جدایی بازیکنان از استقلال منطقی است، گفت: بحث منطق درست است اما ما شرایط تیمی خودمان را می‌بینیم در ابتدای فصل پول نداشتیم و در همان زمان بحث نقل و انتقالات بود. بنابر این بازیکن یکی دو شرط برای باشگاه می‌گذارد البته در یکی دو مورد فتح‌الله‌زاده کار اخلاقی کرد و می‌توانست اجازه جدایی به بازیکنان ندهد چون به پژمان منتظری گفته بود که اخلاقا هر وقت پیشنهاد داشتی می‌توانی جدا شوی این اجازه را داد. ما در ابتدای فصل پول نداشتیم آن هم در حالی که طبق قانون باید ۲۰ درصد به بازیکنان پول بدهیم بنابراین باید نازشان را هم بخریم. بازیکن برای نیم فصل یک و نیم میلیارد دلار پول گرفته که به پول ما می‌شود ۴ میلیارد تومان.

سرمربی استقلال افزود: هنر مربی این است که با هر شرایطی تیم‌سازی کند من سال اولی که به استقلال آمدم ۱۱ ستاره از این تیم جدا شدند و بدون ستاره تیم را هدایت کردم اما یکسری دشمنان دنبال تبلیغات منفی هستند. من طالب‌لو و انصافی را از فجرسپاه تهران آوردم. سیدعباسی، فراز فاطمی و امیرحسین صادقی را از تیم امیدها آوردم. امسال هم از بازیکنان باتجربه استفاده کردیم چون بحث حضور در آسیا بود.

وی ادامه داد: بحث جوانگرایی در فوتبال درست است اما آن زمان قدیم بود که یک جوان را می‌آوردید و با او بازی می‌کردید. در حال حاضر یک جوان باکیفیت دو سه میلیارد تومان پول قراردادش است. وقتی قرارداد جوان‌ها را نگاه می‌کنید می‌بینید به اندازه دو سه بازیکن باتجربه دستمزد می‌خواهند بازیکن باتجربه می‌گیریم.

وی در مورد نقش آکادمی استقلال در بازیکن‌سازی گفت: حاجیلو با یک پیراهن فوتبالش را شروع کرده و با همان پیراهن فوتبالش را تمام کرده است و همه مراحل فوتبال را گذرانده است. البته مشکلاتی که ما داریم آنها هم دارند. آنها هم مشکلات مالی دارند. با این حال حاجیلو امسال می‌تواند در بازیکن‌سازی به ما کمک کند. پنج شش بازیکن جوان هم با ما تمرین می‌کنند که حاصل تلاش‌های آکادمی است.

وی در پایان نشست گفت: می‌خواستم از محجوب هم تشکر کنم بعد از بازی سایپا و استقلال بحثی پیش آمد البته من شب‌ها زود می‌خوابم که او تماس گرفت و در مورد سودءتفاهمی که پیش آمده بود صحبت کرد. محجوب نشان داد انسان بزرگی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترسو

      همشون دائما غر میزنن ولی چارچنگولی چسبیدن به این فوتبال به دردنخور !!!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج