۹۳۵۳۸
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

حذف چهره حضرت عباس (ع) از فیلم رستاخیز

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تصاویر حضرت عباس(ع) و بزرگان دین اسلام در فیلم "رستاخیز" حذف می‌شود.

خبرگزاری مهر: معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تصاویر حضرت عباس(ع) و بزرگان دین اسلام در فیلم "رستاخیز" حذف می‌شود.

فیلم رستاخیز ساخته احمدرضا درویش که در جشنواره امسال فیلم فجر بسیاری از جوایز را به دست آورده با حاشیه‌هایی مواجه شد. برخی منتقدان ضعف فیلم نامه و محتوا را مورد توجه قرار دادند و برخی علما و مداحان از به نمایش درآمدن تصاویر حضرت ابالفضل(ع) و برخی دیگر از بزرگان حاضر درقیام عاشورا انتقاد کردند.

حذف چهره حضرت عباس (ع) از فیلم رستاخیز

در این میان بیشترین انتقادات را مراجع عظام تقلید و علما داشتند که خواستار بازنگری در محتوا و مفاهیم فیلم و عدم نمایش تصاویر حضرت ابالفضل(ع) و دیگر بزرگان حاضر در قیام عاشورا شدند، آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار با وزیر کشور نسبت به فیلم رستاخیز و برخی حرکات در جشنواره فیلم فجر انتقاد کردند و بیان داشتند: حاکمیت دین و ترویج ارزش‌های اسلامی از اصول انقلاب اسلامی است که انقلاب برای آن ایجاد شده است.

آیت‌الله صافی گلپایگانی ارتکاب خلاف شرع در جشنواره‌هایی نظیر فجر را نشانه فاصله داشتن این برنامه‌ها با اصل انقلاب دانست و افزود: متأسفانه بعضی از جشنواره‌های این دهه که با پول بیت‌المال انجام می‌گیرد خلاف شرع است و با اصل انقلاب فاصله دارد.

صحنه‌های نمایش داده شده از بزرگان دین اسلام در فیلم رستاخیز حذف شد

در پی اوج گیری این حاشیه‌ها و باوجود برخی شنیده‌های غیررسمی درباره سرانجام این فیلم، حسین نوش آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت نمایش "رستاخیز" به این جمله بسنده کرد: صحنه های نمایش داده شده از بزرگان دین اسلام در فیلم رستاخیز حذف شده و این فیلم با اصلاحات اکران عمومی می‌شود.

این اظهارنظر در حالی است که رییس سازمان سینمایی کشور پیشتر اعلام کرده بود نظرات مراجع را در این فیلم لحاظ خواهند کرد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این زمینه به راهکارهایی همچون استفاده از نورپردازی برای حذف چهره بزرگان از صحنه‌های حساس فیلم اشاره کرده بود.

فیلم "رستاخیز" واقعه قیام عاشورا را روایت می کند که این داستان با محوریت شخصیت بکیر بن‌حر یزید ریاحی دنبال می‌شود و قرار است به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی به نمایش دربیاید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با این حذفیات درویش باز هم می خواد فیلمش رو اکران کنه؟بهتره از خیر اکران فیلمش بگذره.

    • بدون نام

      بابا توليد اين فيلمها رو بزاريد واسه ده پانزده سال ديگه يه خورده جو عوض شه و تفكرات فسيلي از بين بره وگرنه فقط نبايد چهره معصومين (ع) نشان داده بشه كه حضرت عباس با همه پاكي ونجابت معصوم نبوده و اين فيلم نشان دهنده صورت نيكو مردانگي ودلاوري ان جناب است ولا غير اينها كه دارن مخالفت ميكنن ميترسن دكان هفتير كشي و.... تخته شه در صورتي كه نميدونن ارادت مردم به اهل بيت قلبيه وبه اونا ربطي نداره

      پاسخ ها

      • محسن

        هفت تیر کشی را خوب آمدی مرسی

    • hossein

      مثلا اگه نشون داده بشه چی میشه این کارگردان فیلم مختار او همه زحمت کشید واون فیلم پرمخاطب ساخت آخرش چی شد؟گفتن باید این جوری بشه نمیدونم اون جوری بشه اینارو ول کنن برن فیم های سینمایی رو جلوشو بگیرن که همه جاشو ابتظال گرفته تواین جور فیلم ها یاسریال های مذهبی خیلی ها عوض شدن اصلا از این رو به اون رو شدن هستند آدمایی که با دیدن فیلم ها وسریالهای مذهبی کلا مسیر زندگیشون رو عوض کردن .حالا اینا میان جلوی نمیدونم تمثال مبارک حضرت عباس رومیگیرن .بابا ول کنین برین جلوی فیلم ها وسریال هایی رو که دائما از سیما پخش میشه رو بگیرین نیاین گیر بدین به فیلم های مذهبی .مردم رو از عتقاداتشون نندازین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هی همه جا کپی پیست کن نظرتو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج