adexo3
۹۳۵۶۷۳
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

مسعودی‌مقام: از طرف دولت و مجلس تهدید شدم

رئیس مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی گفت: در پرونده‌های مهم تهدیدات بیشمار است و بارها در پرونده‌های مهم از سمت دولت و مجلس تهدید شدم.

خبرگزاری فارس: قاضی اسدالله مسعودی مقام رئیس مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی و قاضی رسیدگی به پرونده‌های ویژه جرائم اقتصادی روز گذشته در نشست بررسی تاثیر فشار افکار عمومی بر رسیدگی‌های کیفری در دانشگاه خوارزمی اظهار داشت: در خصوص جرائم اقتصادی و مالی مراحل ابتدایی و میانی نادیده گرفته شده است و تمام مطالبات از دستگاه قضایی است که قطعا ایرادت و اشکالاتی نیز مطرح می‌شود.

وی افزود: افکار عمومی باورهای اکثریت جامعه است و در این افکار رسانه‌ها، مقامات قضایی، ضابطین، رهبران، رجال سیاسی و غیره دیده می‌شود و لذا برخی افکار عمومی در روند دادرسی‌ها دخالت دارند.

مسعودی‌مقام: از طرف دولت و مجلس تهدید شدم

رئیس مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی بیان داشت: در همه پرونده‌ها ۲ نوع جرم ساختگی و قراردادی و طبیعی قابل تعریف است و جرائم طبیعی بیشتر اذهان عمومی را مورد تشویش قرار می‌دهد.

مسعودی مقام گفت: در جرائم اقتصادی تشویش اذهان عمومی مقطعی است و حتی پس از مدتی به عادت تبدیل می‌شود و ممکن است مبلغ و ارقام پرونده تفاوتی ایجاد کند و بسیاری بی تفاوت هستند و در جامعه ما نیز حتی برخی آن را زرنگی و دور زدن قانون با تبحر می‌‌دانند.

وی ادامه داد: اجرای قانون گاهی لطمات و صدمات فراوانی بر مقام قضایی بار می‌کند و کار دستگاه قضا پاسخ به افکار عمومی نبوده بلکه اجرای قانون است و در این حرف که قضاوت‌ها و قوانین ما بعضا ناکارآمد است، هیچ شک و شبهه‌ای نیست.

قاضی پرونده‌های ویژه جرائم اقتصادی خاطرنشان کرد: مجلس باهمکاری قوه‌قضاییه لایحه‌ای در اثنا بحران‌های اقتصادی کشور مبنی بر تشکیل سازمان قضایی اقتصادی تنظیم کرده بود و متاسفانه علی رغم اقدامات کارشناسی، مجلس با ذکر عنوان هزینه‌بر بودن مخالفت کرد.

مسعودی مقام بیان کرد: رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی به سادگی نیست و مثلا وجه پرونده پتروشیمی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است و بعضی از متهمین جزء احزاب و نسبت داران هستند و البته این سبب نمی‌شود که قاضی به واسطه حس بد به متهمین همسو با افکار عمومی حرکت کند.

وی ادامه داد: هیچ زمانی در اثر فشار افکار عمومی رای نداده‌ام و بسیاری از افکار عمومی تخصصی نیست و در جرائم اقتصادی قضات با شمارش بسیار کم در کشور داریم که بتوانند به جرائم بورسی، پولشویی، اخلال، اختلاس و ارتشا را رسیدگی کنند.

رئیس مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی عنوان داشت: بیشترین فشار به قضات پرونده‌های اقتصادی مربوط به تهدیدات وارده است و نه اینکه مربوط به فشار افکار عمومی باشد و در پرونده‌های مهم تهدیدات بیشمار است و تهدیداتی که از سوی مجلس، دولت و رسانه‌ها به ما وارد شده و بارها در پرونده‌های مهم از سمت دولت و مجلس تهدید شدم.

قاضی مسعودی مقام اضافه کرد: بسیاری از مصاحبه‌های انجام شده با رسانه‌ها در زمان انتشار برعکس می‌شود و متهم میلیون‌ها و میلیاردهای تومان برای رسانه‌ها و اشخاص خاص هزینه کرده است و اگر قاضی از حیث علمی، اخلاقی و تدین در حد انتظار قاضی باشد دیگران به خود اجازه مراجعات را نخواهند داد.

وی ادامه داد: مردم به امروز به اغنای نسبی در خصوص برخورد با مفاسد توسط دستگاه قضا رسیده‌اند و البته که با تمام فسادها مقابله نشده است و تا به امروز هیچ دولتی را ندیده‌ام که در زمان خود پرونده فساد خود را مطرح کند و معمولا دولت بعدی این کار را انجام می‌دهد.

رئیس مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی تصریح کرد: در دوره فعلی ریاست قضایی بسیاری از اشخاص دولتی و صاحب منصب را تحت تعقیب قرار دادیم و به منظور پاسخ مناسب به افکار عمومی مجتمع قضایی تشکیل شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زنده بادقاضی محترم

    • بدون نام

      لطفا اسامی آنها را منتشر تا ملت در جریان این افراد باشد

    • بدون نام

      این مجلس واین دولت ناکارآمدرابایدبه توپ بست

    • بدون نام

      خدا خیرت دهد در دنیا آخرت همیشه با حق وعدالت باش

    • علیرضا خندابی

      من سال 88به. فتر ریاست جمهوری نامه نوشتم
      و عنوان کردم ،که با توجه به اینکه اختلاف فاحش بین قیمت فروش در محصولات پتروشیمی در کارخانه و در بازار وجود دارد
      نسبت به فروش قیمت شناور ،عمل شود
      و در مورد سهمیه‌ کارخانه ها و تولیدکنندگان و کسانیکه از محصولات پتروشیمی ،استفاده میکنند ،نظارت کامل و دوره ای انجام شود
      ولی متأسفانه ،عده ای که ذینفع بودند ،مخالفت نمودند
      یاعلی

    • علیرضا خندابی

      من در دوره آقای احمدی نژاد
      طرحی در جهت جلوگیری و حیف و میل ،محصولات پتروشیمی عنوان نمودم
      که از رانت و فروش غیر متعارف و ...جلوگیری شود
      ولی متأسفانه عده ای که ذینفع در این موضوع بودند، مخالفت کردند
      من ده سال پیش ،پیش بینی امروز را کرده بودم
      یاعلی

    • علیرضا خندابی

      مشکل فقط در صنایع پتروشیمی نیست
      انتخاب پیمانکاران و شرکت ها در پروژه های نفتی
      انتخاب مدیران پروژه
      انتخاب و خرید متریال در ساخت پتروشیمی
      انتخاب پیمانکاران دست دوم
      و...
      همه بر مبنای رابطه است تا ضابطه
      یاعلی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج