۹۳۸۶۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

بهترین کارگردان های اسکار ۲۰۱۴

مراسم اعطای جوایز اسکار امسال روز دوم ماه مارس در هالیوود برگزار خواهد شد. در این مطلب نگاهی داریم به کارگردان هایی که در بخش بهترین کارگردانی امسال نامزد شده اند و آنچه منتقدان در مورد آنها گفته اند.

بهترین کارگردان های اسکار 2014
برترین ها: مراسم اعطای جوایز اسکار امسال روز دوم ماه مارس در هالیوود برگزار خواهد شد.

به گزارش برترین ها به نقل از BBC World؛ در این مطلب نگاهی داریم به کارگردان هایی که در بخش بهترین کارگردانی امسال نامزد شده اند و آنچه منتقدان در مورد آنها گفته اند.

آلفونسو کوارون، ۵۲ ساله

بهترین کارگردان های اسکار 2014

او با کارگردانی فیلم جاذبه نامزد اسکار شده است- فیلمی جذاب و مهیج با صحنه پردازیهای خیره کننده، با شرکت ساندرا بولاک و جورج کلونی در نقش دو فضانوردی که پس از وقوع یک سانحه در فضاپیمای آنها در فضا سرگردان می شوند.

سابقه در جوایز اسکار: این کارگردان مکزیکی تاکنون در بخش بهترین کارگردان برای جوایز اسکار نامزد نشده است ولی در سال ۲۰۰۳ به خاطر فیلم " مادر تو هم" در بخش فیلمنامه اوریجینال و در سال ۲۰۰۷ در بخش فیلمنامه اقتباسی و تدوین فیلم فرزندان انسان نامزد اسکار شده بود.

نظر منتقدان: ریچارد کورلیس در مجله تایمز می نویسد:" اگر گذشته‌ی سینما مرده است، فیلم جاذبه شکوه آینده سینما را به ما نشان می دهد. این فیلم در سطوح مختلف مهیج و اعجاب آور است. آلفونسو کوارون یک فیلم ساز پیشرو با افق دید وسیع است و واقعا صحنه هایی تماشایی تر از این نمی توان خلق کرد."

استیو مک کوئین،۴۴ ساله

بهترین کارگردان های اسکار 2014

او با کارگردانی فیلم ۱۲ سال بردگی نامزد اسکار شده است- یک داستان تاریخی و درام قوی که بر اساس خاطرات یک مرد سیاهپوست که حدود ۱۶۰ سال پیش منتشر شد، نوشته شده است. سولومان نورثاپ شخصیت اصلی داستان، مرد سیاهپوست آزاد و ساکن نیویورک را ربوده و در بازار برده ها می فروشند. بازی چیتریل اجیفورو هنرپیشه انگلیسی در نقش اول این فیلم تحسین برانگیز است.

سابقه در جوایز اسکار: این کارگردان سیاهپوست بریتانیایی تاکنون در جوایز اسکار سابقه ای نداشته ولی دو فیلم بلند قبلی وی به نامهای " شرم " و " گرسنگی " در بخش بهترین فیلم جوایز بفتا نامزد شده اند.

نظر منتقدان: کالوم مارش در مجله سینمایی سایت اند ساوند می نویسد:

"فیلم ۱۲ سال بردگی جسارت استیو مک کوئین و مهم تر از آن جدیت وی به عنوان یک داستان پرداز را ثابت می کند. این فیلم به زرق و برق معمول در سینما توجهی ندارد و کیفیت تعیین کننده آن درد و خشونتی است که این داستان برای رساندن پیام خود به آن نیاز دارد."

الکساندر پین، ۵۲ ساله

بهترین کارگردان های اسکار 2014

او با کارگردانی فیلم نبراسکا نامزد اسکار شده است- یک فیلم عاطفی و سیاه و سفید در مورد عزم پدر سالخورده ای که قصد دارد با پیمودن صدها کیلومتر یک جایزه یک میلیون دلاری را که بعدا معلوم می شود جعلی است، دریافت کند. پسر جوان وی که اعتمادی به این ماجرا ندارد ضمن شوخی کردن با پدرش تصمیم می گیرد در این سفر به او بپیوندد.

سابقه در جوایز اسکار: الکساندر پین در سال ۲۰۰۵ با فیلم راههای فرعی و در سال ۲۰۱۲ با فیلم فرزندان جایزه فیلمنامه اقتباسی را دریافت کرد. هر دو این فیلم ها در بخش بهترین کارگردان نیز نامزد شده بودند. وی در سال ۱۹۹۹ برای اولین بار به خاطر فیلمنامه فیلمی به نام انتخابات نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

نظر منتقدان: پیتر تراورس در مجله رولینگ استون می نویسد:" فیلم نبراسکا یک کمدی و یا یک درام است؟ مثل خود زندگی هر دوی آنهاست. الکساندر پین با آرامش و حوصله با موضوع برخورد می کند. این یکی از آن فیلم هایی است که باید آن را به خانه برد و با آن زندگی کرد و مدت ها پس از آنکه روی قلب شما تاثیرش را گذاشت باید در مورد آن فکر کرد. این فیلم یک درام بی نقص است."

دیوید او راسل، ۵۵ ساله

بهترین کارگردان های اسکار 2014

او با کارگردانی فیلم کلاهبرداری آمریکایی نامزد اسکار شده است، که ماجرای آن همکاری دو کلاهبردار خورده پا با ماموران اف بی آی برای ردگیری و بازداشت سیاستمداران فاسد و تبهکاران ایالت نیوجرسی است.

سابقه در جوایز اسکار: دیوید او راسل طی چهار سال گذشته سه بار به عنوان بهترین کارگردان نامزد شده است. از جمله فیلم مبارز در سال ۲۰۱۱ و فیلم دفترچه امید بخش در سال ۲۰۱۳.

نظر منتقدان: پیتر برادشو در روزنامه گاردین می نویسد:" رد پای منحصر به فرد دیوید او راسل را که فضایی کمدی، پرهیاهو و حتی عصبی دارد، می توان در همه فیلم های وی از هر ژانری که باشند به خوبی احساس کرد. وی طنز شور خود را تقطیر کرده و آن را در سینما پمپاژ می کند."

مارتین اسکورسیزی، ۷۱ ساله

بهترین کارگردان های اسکار 2014

او با کارگردانی فیلم گرگ وال استریت نامزد اسکار شده است، که ماجراهای آن براساس داستان واقعی صعود و افول یک دلال موسسات مالی در بازار بورس آمریکا نوشته شده است. این فرد در سالهای دهه ۱۹۹۰ از طریق کلاهبرداری به ثروت زیادی رسید و تمام پول خود را صرف خوشگذرانی کرد و در نهایت به جرم ۲۰۰ میلیون دلار کلاهبرداری از مشتریان خود به زندان افتاد.

سابقه در جوایز اسکار: این هشتمین باری است که مارتین اسکورسیزی در بخش بهترین کارگردان نامزد می شود. در پنج مورد اول یعنی فیلم گاو خشمگین محصول سال ۱۹۸۱، آخرین وسوسه مسیح محصول سال ۱۹۸۹، رفقای خوب محصول ۱۹۹۱ ، دارودسته های نیویورکی محصول ۲۰۰۳ و هوانورد محصول ۲۰۰۵ جایزه ای به وی تعلق نگرفت. اما بالاخره در سال ۲۰۰۷ با فیلم رفتگان اولین اسکار خود را دریافت کرد و در سال ۲۰۱۲ نیز یک بار دیگر به خاطر فیلم هوگو در بخش بهترین کارگردان نامزد شد.

نظر منتقدان: رابی کولینز در روزنامه تلگراف می نویسد: "فیلمسازان بزرگ مثل بقیه ماها پیر نمی شوند و مارتین اسکورسیزی در ۷۱ سالگی فیلمی ساخته است که می تواند هر کارگردان دیگری را که نصف او سن دارد از پا بیندازد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج