۹۴۸۱۵
۵۲ نظر
۵۰۴۴
۵۲ نظر
۵۰۴۴
پ

۳ متخصص به این سوال پاسخ دادند؛ نظر شما چیست؟

چرا بعضی خانم ها بیش از حد آرایش می کنند؟

امروزه آرایش کردن بخش جدایی ناپذیر زندگی بعضی از زنان و دختران جوان ایرانی شده است. چرا بعضی از زنان و دختران بیش از حد آرایش می کنند؟ همین سوال را از سه متخصص پرسیدیم. پاسخ های آنان را در این مطلب بخوانید.

چرا بعضی خانم ها بیش از حد آرایش می کنند؟





مجله تندرستی: امروزه آرایش کردن بخش جدایی ناپذیر زندگی بعضی از زنان و دختران جوان ایرانی شده و بی جهت نیست که ایران مقام هفتم دنیا در مصرف لوازم آرایشی را به خود اختصاص داده است. گاهی آرایش بعضی از همین زنان و دختران به قدری تند و غلیظ می شود که از میان رنگ های مختلف به سختی می توانید چهره واقعی فرد را در ذهن تان ترسیم کنید.از هر یک بپرسید چرا آرایش می کنند، دلایل خاص خودشان را دارند. یکی عاشق آرایش کردن است، دیگری دوست دارد زیباتر شود، آن یکی هم به توصیه دیگران و با تصور حضور بهتر در اجتماع و ... اقدام به این کار می کند. صرف نظر از دلایل گفته شده، چرا بعضی از زنان و دختران بیش از حد آرایش می کنند؟ همین سوال را از سه متخصص پرسیدیم. پاسخ های آنان را در ادامه بخوانید.

کمبودهای عاطفی شان را برطرف می کنند

خداوندخالق زیبایی هاست و زیبایی را دوست دارد. انسان هم به عنوان اشرف مخلوقات از این قاعده مستثنی نیست و دوست دارد همیشه زیبا باشد. بسیاری از خانم ها هم دوست دارند به خودشان برسند و از نظر زیبایی همیشه کمبودی نداشته باشند. به نظر من کسانی که آرایش های غلیظ می کنند یا جراحی های مختلف با هدف زیباتر شدن انجام می دهند، دوست دارند در کانون توجه باشند.

یکسری خلأهای عاطفی - احساسی، محبت، نداشتن توجه از سوی خانواده و همسر باعث می شود تا آن خانم موجودیت خودش را به نحوی نشان بدهد و به همه بگویدکه من هستم و به عنوان انسان، وجود خارجی دارم.

چرا بعضی خانم ها بیش از حد آرایش می کنند؟

کسی که خلأ عاطفی - احساسی دارد، فردی است که در دوران کودکی، نوجوانی و در جوانی که ازدواج کرده، از طرف خانواده خودی ا همسرش، از زیبایی اش تعریف و تمجید نشده و همیشه سرکوفت شنیده است و چون سر دلش مانده که همسرش یا خانواده اش به او بگویند چه زیبا هستی، چون توجهی نمی کند همه را کنار می گذارد. این می شود همان خلأ احساسی که از دوران کودکی تا زمان ازدواجش و پس از آن همراه او بوده است. چنین خانمی حاضر است مردم هر تصوری در مورد او داشته باشند ولی به جایش از او تعریف و تمجید کنند.

البته شاید جلب توجه کردن دیگران تا اندازه ای خوب است ولی اگر از اندازه اش خارج شود، اختلال روحی و روانی محسوب می شود.چنین فردی می خواهد به نحوی خودش را به مردم نشان بدهد تا به او بگویند که چقدر زیبا و قشنگ شده ای.
از نظر روانشناسی چنین خانم هایی از م
کانیسم دفاعی به نام جبران استفاده می کنند تا کمبودهایشان را از طریق آرایش کردن بیش از حد برطرف کنند. خانم هایی که آرایش غلیظ می کنند، به هیچ وجه به بُعد منفی موضوع نگاه نکرده و به این فکر نمی کنند که ممکن است دیگران تصور کنند او مشکل اخلاقی دارد.

من همیشه تاکیدم بر این است که خانم ها در چارچوب خانواده و برای شوهرشان هر مدلی که دوست دارند آرایش کنند. این به نظر من ایرادی ندارد اما آرایش بیش از حد، یعنی اینکه آن خانم متعلق به دیگران است و این قشنگ و جالب نیست. اینکه آقایی اجازه می دهد خانمی زیاد آرایش کند و در محفلی بیاید و میان چند زن و مرد دیگر هم دیده شود، چه تصوری در مورد آن خانم و آقا در ذهن دیگران به وجود می آورد؟ یا مرد بی غیرت است یا می خواهند نشان بدهند که فرهنگ مخا بالاست.

البته آرایش غلیظ مشکلات خاص خودش را در پی دارد. شاید برای یک مدت کوتاه برای خانمی که این کار را انجام می دهد، خوشایند باشد اما در درازمدت تبعاتت منفی دارد. تصوراتی که مردم درباره او خواهند داشت، مطلوب نخواهد بود. خانمی که همیشه در حال آرایش کردن است، وقتی آرایش ندارد درست مثل این است که چیزی گم کرده باتشدو این قشنگ نیست؛ این یعنی اینکه از خویشتن خودمان جدا شده ایم، ماسک زده ایم و اگر ماسک و نقاب را از صورتمان برداریم، قبولمان ندارند. آرایش کردن بیش از حد به نوعی خودفروشی روانی است. اینگونه خانم ها روح و جسم شان را به تفکرات دیگران می فروشند، عزت نفسی ندارند و خود را به راحتی بازیچه دست دیگران می کنند.

عامل اصلی، توهم خودزشت انگاری

از دیرباز تاکنون و در طول تاریخ، زنان و مردان همیشه مطابق با شرایط روز و امکانات موجود، اقدام به آرایش کردن و زیباتر شدن می کردند. اصولا آرایش کردن به قصد جلوه بهتر داشتن صورت انجام می شود و در این میان خانم ها استقبال چشمگیری از آن می کنند. از نگاه رفتارشناسی، علت آرایش کردن را می توان در محورهای زیر جستجو کرد:

- آرایش به قصد زیباتر شدن در مهمانی ها یا مجالس مشابه که یک امر عادی و طبیعی محسوب می شود.

- آرایش به حد افراط و زیاده روی حتی برای خرید جزیی ترین ملزومات زندگی همچون نان و سبزی.

- آرایش به قصد رقابت و چشم و هم چشمی یا بزرگتر جلوه کردن از سن خود.

البته رفتارشناسان دلایل مختلفی را برای آرایش کردن بانوان ذکر می کنند. عده ای می گویند علتش این است که خانم ها فقط صورتشان بیرون است، عده ای دیگر نیز اعتقاد دارند چون فرصت های دیگری در اختیار زنان و دختران نیست، آنها در خیابان ها و معابر آرایش خود را به نمایش می گذارند.

اما براساس مشاهدات و پژوهش هایی که بنده در این زمینه داشتم، مهمترین علت گرایش بعضی از خانم ها به آرایش بیش از حد، توهم خود زشت پنداری است. کسی که خود را زیبا بداند، نیازی به آرایش های مصنوعی ندارد؛ بنابراین بخشی از زنان و دختران تصور می کنند با آرایش زیاد معایب چهره شان پوشیده می شود؛ در حالی که ۸۵ درصد لوازم آرایش موجود در بازار ایران، تقلبی است و کشور ما در مصرف لوازم آرایش، مقام هفتم دنیا و در آسیا مقام دوم را به خود اختصاص داده است.

در بسیاری از کشورهای اروپایی، دختران و زنان جوان تا ۴۰ سالگی یا آرایش نمی کنند یا اگر به جهاتی قصد این کار را داشته باشند، بسیار ساده و کمرنگ این کار را انجام می دهند. به جای آن بانوان بالای ۵۰ سال آرایش می کنند. بانوان اروپایی و آمریکایی بر این اعتقاد هستند که دختران جوان زیبا هستند و نیازی به استفاده از لوازم آرایشی ندارند.

با آنکه از نظر علم روانشناسی، لوازم آرایشی وابزار آن همچون موی مصنوعی، مژه مصنوعی یا نگین ها و فلزات مورد استفاده در دندان ها و چهره یک عمل موقت است اما برای بدن زیان های مختلفی از جمله ریزش مو، پیری پوست، اختلالات کبدی و هورمونی و جذب فلزات خطرناک به بدن و ده ها عارضه خطرناک دیگر را بر اثر مصرف زیاده از حد لوازم آرایشی تقلبی به همراه دارد.

متاسفانه شوهران بسیاری از زنان ایرانی آنها را نمی بینند. برای اینکه وقتی شوهرشان به خانه می آید، زنان خسته از کار روزانه بدون توجه به سر و وضع خود در خانه حضور دارند اما همین ها وقتی می خواهند برای خرید یک زیپ به خیابان بروند، انواع و اقسام لوازم آرایشی را مصرف می کنند، در حالی که این رفتار از نگاه روانی، وارونه کاری است.

زنان باید جلوه های زیبایی خود را برای شوهرانشان به نمایش بگذارند نه مردان و پسران بیگانه در خیابان اما متاسفانه زنان و دختران الگوهای رفتاری نادرستی را از والدین خودشان گرفته تا هنجارسازانی همچون هنرپیشه ها و امثال آنها و روش های نادرست در جامعه را دنبال کنند.

با توجه به اینکه در کشور ما، بانوان و زنان به طور اکثریت از زیبایی نسبی برخوردار هستند اما قدر خود را نمی دانند و با جراحی های مختلف و لوازم آرایشی، چهره خود را تغییر می دهند؛ به طوری که بعضی اوقات شناخت شان برای نزدیکانشان دشوار می شود.

چرا بعضی خانم ها بیش از حد آرایش می کنند؟

عقده خود زشت انگاری، ترس از تمسخر دیگران و همچنین نگرانی از عقب ماندن از قافله آرایش کرده ها، بسترهای فکری بخشی از زنان و دختران جامعه ما است. آرایش بیش از حد تبعات و عوارض خاص خودش را هم به دنبال دارد. اولین عارضهآن خروج ارز در قبال ورود لوازم آرایش قلابی به کشور است. دومین زیان این حرکت، ایجاد تزلزل در ارکان خانواده است. وقتی یک مرد در خیابان این مانکن های رنگ روغن زده ار می بیند و در خانه همسر خود را ساده ملاحظه می کند، در مقام مقایسه برمی آید.

به هر حال انسان همیشه در معرض فریب شیطان است و همین مسئله ممکن است سبب ایجاد روابط فراخانواده ای شود. آرایش بیش از حد، تحریک مردان نامحرم را نیز در پی دارد، به طور که بعضی از آنها به خاطر غرایز نفسانی ممکن است حتی دست به جنایت هم بزنند.

مشکل در کمبود عزت نفس است

به اعتقاد من یک علت زیاده از حد آرایش کردن بعضی از خانم ها، یاد گرفتن این رفتار است. یعنی این رفتار و این روش را از ابتدای نوجوانی و به دلیل الگوبرداری از مادر و خواهر خود انتخاب کرده اند. آرایش کردن بخش تفکیک نپذیر آنان شده و ممکن است برای جلب توجه دیگران هم نباشد. دلیل دوم برمی گردد به اعتماد به نفس. یعنی خیلی وقت ها افراد با آرایش کردن یک هویت جدید پیدا می کنندو احساس رضایتمندی و خشنودی به آنها دست می دهد. فرد با این کار احساس رشد و تفاوت می کند. انگار به آن چیزی که می خواهد رسیده است. احساس می کندن با آرایشی که می کند، به آن زیبایی که به دنبالش است دست پیدا کرده است. احساس می کند متفاوت با دیگران است، ضمن اینکه نیازی هم به نگاه و توجه دیگران نخواهد داشت. او برای دل خودش آرایش می کند تا به آن زیبایی که دوست دئارد برسد. همین که احساس رضایتمندی به او دست می دهد کافی است و اصلا برایش مهم نیست که بقیه او را ببینند یا نبینند.

البته همیشه اینطور نیست که حتما کسی که بیش از حد آرایش می کند، الزاما کمبودی در زندگی اش دارد. سعی می کنم نگاهم به این موضوع متفاوت باشد زیرا هستند کسانی که این نگاه را دارند و برای دل خودشان آرایش می کنند. حالا شاید به نگاه دیگران هم اهمیتی ندهند.

انجام آرایش های غلیظ تبعات منفی هم دارد. اولین اتفاقی که می افتد این است که ارضای نیاز کاذبش باعث می شود تا نیاز او به سازندگی و موفقیت با مشکل مواجه شود؛ یعنی در دوران نوجوانی باید یک چیزی خلق کنند و سبب بروز تحولی در پدیده ها شود اما به جایش با آرایش کردن، خودش را از هدف اصلی که همان موفقیت است دور می کند. چنین خانم هایی به دلیل آرایش غلیظی که دارند، چون آسیب های رفتاری و کلامی متوجه آنها می شوند، حتما باید مراقب خودشان باشند.

پسران جوان هم از آسیب های آرایش های غلیظ برخی بانوان در امان نیستند. این مسئله به خصوص روی پسرهایی که هنوز به پختگی لازم نرسیده اند، تاثیر بیشتری دارد. آرایش غلیظ بعضی از خانم ها باعث می شود تا پسر به جای اینکه به خلاقیت فکر کند، به آرایش های خاص آنها نگاه کند. مواردی داشتم که از آرایش غلیظ خانم ها لذت می بردند. مادری آمد و گفت که بچه من دیر به خانه می آید. علتش را پرسیدم گفت که از دیدن آرایش غلیظ خانم ها کیف می کند و فقط برای دیدن زیبایی هایشان آرام حرکت می کندو به همین علت است که دیر به خانه می رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      توهم خود زشت انگاری چیه . خوب زشت هستند

      پاسخ ها

      • حدیث

        :)
        خیلیاشون زشت نیستن فقط از بس آرایش میکنن زشت میشن...
        مخصوصا اونائی ک زیر چشماشونو سفید میکنن...

    • علی

      خطاب به بیشتر دختران ایرانی :
      بابا از این ژل ها به خودتون تزریق نکنید با لب و لوچه کلفت فقط ترسناک میشید.بعدشم آرایش یه حدیش خوبه نه هفت قلم.
      مورد داشتیم دختره بی آرایش سر کلاس رفته غیبت خورده!

      پاسخ ها

      • نازنین

        لب ولوچتو کلفت نکن عمل نه ارایش

      • علی

        خب اون عمل هم یه نوع آرایشه دیگه و گرنه عمل واجب که نیست

      • نازنین

        نه خیر ارایش خیلی فرقداره

      • علی

        خانم نازنین مثلا مخالفت میکنی که لج بازی در آورده باشی؟اونم یه نوع آرایشه چون برا جلب توجهه

    • بدون نام

      عقده جلب توجه هم یکی از عوامل اصلی می باشد.

    • محمد

      اصلی ترین مشکل ما اینه که باید هرکی ازخانواده خودش شروع کنه وقتی شوهری یا پدری اجازه نده همسرش یا دخترش با این وضع نامطلوب بیرون بیاد خیلی ازمشکلات ما حل میشه واقعا ادم بعضی از این زنهارو که می بینه از انسان بودن خودش خجالت میکشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        محمدجان هرانسانی خودش بایدتصمیم بگیره که چه کنه چه نکنه .

    • من

      میان مورد توجه قرار بگیرن ولی نمیدونن که آقایون اونا رو به دید هرزه تماشا میکنن + فکرای بد
      اینو از ی مرد بپرسید
      مثکه خودتون حس نمیکنید که اینکارو میکنید

    • بدون نام

      مگه خدامخلوقشوزشت افریده شما باچشم ز.....میبینید.

    • زیبا

      بخدا دیگه دوست ندارم از خونه برم بیرون از بس زن و دختر جلف میبینم حالت تهوع گرفتم

    • سیاوش

      چون دارند کپک می زنند!

    • نازنین

      ارایش کردن برای دختره ولی بعضی دخترا هم زیادروی میکنن ولی ارایش برای پسرم نیست که میرن ابرو مداد می کشن و.................

      پاسخ ها

      • علی

        بله برا دختره ولی نه دختری که هنوز راهنمایی درس میخونه.یه زمانی فرق بین زن و دختر همین آرایش کردن بود که الان دخترا بیشتر از زنها آرایش میکنن

    • MAHBOOB

      همین پسرا که دم از زشتی دخترا با ارایش کردن میزنن
      موقع خواستگاری و زن گرفتن اولین فاکتورشون خوشگلیه
      من به چشم خودم دیدم که وقتی میرن خواستگاری تا به ببینن طرف ارایش نکرده و ساده اس یا اشاره به خانوادشون میگن بریم
      بعضی خانواده ها که دیگه هیچی هر دختری رو که خیلی ارایش کرده میگن وای چه خوشگله
      اینا همه مشکل روانشناسیه وقتی این اتفاقات میفته خیلی از دختر خانم ها هم مجبورن به میل اقا پسر ها رفتار کنند و فکر کنند هنوز جا برای ارایش دارن از سر این که مورد توجه قرار بگیرند
      بیماری کمبود توجه که حتی توی خونه پدر و مادر از زیبایی دخترشون بدون ارایش تعریف نمیکنند و همچنین حرف مردم که خوشگلی رو در ارایش میبینند نه در اخلاق طرف ..من سراغ دارم اقایی رو که با همین شرایط زن گرفته ووقتی زنش ارایش نمیکنه میگه وقتی ارایش نمیکین حالم ازت به هم میخوره یا اقایونی رو که خانوم هاشون ساده پوش هستند و زیاد اراریش نمیکند و وقتی بیرون هستن و میبنن یا به خانم هاشون پیشنهاد ارایش زیاد میدن یا از قیافه و عمل زیبایی دختر های بیرون تعریف میکنند
      به نظرتون ما چی رو گم کردیم ؟؟؟در صورتی که در کشور های اروپایی و امریکایی کسی رو که ارایش زیاد میکنه که متاسفانه هرزه باشه و با این دید بهش نگاه میکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        محبوبه راست میگه
        ملاک خیلی از پسرا خوشگلیه!

      • علی

        خانم محبوب آرایش یه حدیش خوبه درسته پسرا همچین چیزی میگن ولی این دخترایی که دم از استقلال و متکی بودن به خود میزنن چرا با این شدت آرایش میکنن؟

    • مارال

      پسرای آرایش کرده هم زیاد داریم.
      من موندم ملت پول مواد آرایشی رو از کجا میارن....

      پاسخ ها

      • علی

        من نمیدونم مثلا میگین پسرای آرایش کرده زیاد داریم که بار رو از رو دوش دخترا بردارین؟
        عزیز من شما اصل این موضوع رو بچسب اون خودش یه بحث دیگست

    • فاطی

      محبوب خانوم حرفاتون کاملا غلطه.مردی که میاد خواستگاری و ملاکش آرایش کردن و زیباییه مرد زندگی نیست.خدا به اون دختر خیلی رحم کرده که اون خواستگار پشیمون شده...مرد باید غیرت داشته باشه.همین بحث بی غیرتیه که باعث اینهمه طلاق و دوستیهای خیابونی شده...آرایش باید خیییلی کم باشه.من خودم اصلا بیرون آرایش نمیکنم.فقط توی خونه آرایش میکنم..یه جمله معروف میگه زن باید بی حیای خونه باشه و باحیای بیرون...متاسفانه زمونه برعکس شده.اینقدی که خانوما بیرون آرایش میکنن واسه شوهر خودشون نمیکنن....

      پاسخ ها

      • علی

        کاملا موافقم

    • نازنین

      ببین ملت ب کجاکشیده شده ک بچه هاهم ارایش میکنن.................بعد این غذیه به پسر جماعت ررررررررررببببططططططططططط نداره

      پاسخ ها

      • علی

        اتفاقا به پسرا ربط کامل داره.چون باید غیرت به خرج بدن.
        بعد شما هم تو چیزی که مربوط نیست دخالت نکن

      • نظر مهدی

        نازنین خانم:
        اولا غذیه نه و قضیه!!!
        ثانیا شما تو کامنت های قبلیتم گفتی پسرا آرایش می کنن. اینجام باز پای پسرا رو می کشی وسط...
        به نظر من کلا خیلی از خانم ها عادت دارن هر کاری که خودشون دوست داشته باشن بکن و بعد بندازن گردن مردا. این طبیعت زناست. توهین هم نکردم...

    • بدون نام

      من بازم موندم این علی آقا چه علاقه ایی ب این جور بحث ها دارن؟ علی آقا میشه لطفا جواب بدین شما چند ساله تونه و آیا ازدواج کردین یا نه؟!!!

      پاسخ ها

      • نازنین

        کااااااااااااااااااااااااااااااملن موافقم علی اقا لطفا جواب بدین

      • علی

        خیر بنده ازدواج نکردم و بیست و چند سالمه!!!!!

    • بدون نام

      همیشه یه عده هستن ک تو ی چیزی زیاده روی میکنن!ب اینجور آدما میگن وسواسی و یا اسراف کار!حالا اینا هم جزو این دسته اند دیگه مگه اشکال داره؟!!!بالاخره آدم باید جزو ی دسته ایی باشه دیگه!

      پاسخ ها

      • فاطی

        ینی از نظر شما آدم متعادل وجود نداره؟؟
        با حرفتون مخالفم
        اینکه یه دختر توی خونه آرایش بکنه و بیرون آرایش نکنه یه جور تعادله.همون چیزی که دین ازمون میخواد...دخترا حواسشون نیست که دارن به پسرا و مردا یه امتیازی میدن که واسه خود دخترا سودی نداره.اونا از زیباییش استفاده مکنن.ولی اون دختر چی؟نه سود مادی واسش داره و نه معنوی....حالا گناه این دختر و اون مرد که نگاه کثیف داشته سرجاش....

    • sana

      اتفاقا مردای امروزی این تیپ دخترارو میپسندن و نگاه میکنند هر چی بیشتر به خودش ور رفته باشن بیشتر قابل پسندن.

      پاسخ ها

      • علی

        متاسفانه گاهی حقیقته.

      • نازنین

        پس دیدین اگرشما نیفتیددنبال دخترا دخترا این جوری در نمیان بیرون متاسفانه پسرانمیفهمن گاهی هم نه همیشه

      • علی

        خانم نازنین گفتم گاهی کم هم نیستن دخترهایی که تعداد زیاد دوست پسر رو افتخار میدونن.دختر خالم میگفت تو دبیرستان بعضی دخترا با 10 تا پسر رابطه دارن

    • نازنین

      اره برای دخترای راهنمایی نیست ولی سیگارم برای پسرای 15 ساله نیست میدونی چراجوابتو بالاندادم چون یه و قتی شاید نخونی بعد ................................. غیرت و نباید برای بچه های مردم ریخت.

      پاسخ ها

      • علی

        همین طرز فکر شماهاست که باعث رواج این نوع آرایش کردن شده.اگه هر پسری مسئول خانوادش می بود و اجازه این نوع آرایش به خواهرش نمی داد الان وضع این نبود.در ضمن الان دخترا هم سیگار و قلیون میکشن از همون سن لازم نیست سریع یه عیبی برا پسرا پیدا کنید که ضعف دخترا پوشونده شه

      • نیلوفر

        نازنین راست میگه

      • بدون نام

        علی راست میگه

    • فاطی

      بچه ها چرا دعوا میکنین باهم؟لج نکنین.واسه حرفتون دلیل بیارین...نازنین خانوم و علی آقا با شماهام...علی آقا تا یه حدی درست میگه.نازنینم تا یه حدی درست میگه.متاسفانه ما ایرانیا تقریبا هیچ چیو به اندازه مصرف نمیکنیم....برق و گاز و نوشابه....و لوازم آرایش.اگه به اندازه مصرف میکردیم الآن رتبه هفتم دنیا نبودیم.بخدا زشته.ایران شیعه خانه ی حضرت علی هستش....چرا به اینجا رسیدیم؟....یکی از دلایلش تربیت غلطه.پسر بی غیرت نشونش آرایش خواهرش نیست فقط.چشم چرونی خودشه...دختر بی حیا صرفا اونی نیس که آرایش کنه.بدون آرایشم خیلیا ناپاکی میکنن...ولی نباید ازین حرفا سوءاستفاده کرد.

      پاسخ ها

      • علی

        با شما موافقم ولی این مواردی که گفتین بیشتر استثنا هست.

    • بدون نام

      سلام
      به خاطر اینکه میگن آبرومند، مند.

    • ناشناس

      مقاله تون خیلی عالی و ارزشمند بود. بسیار درست گفته اید. تصادفا امشب سرچ می کردم و آن را خواندم. موفق باشید.

    • صدف

      اخه عمو جان آرایش هم حد وحدودی داره ولی خوب خدایی دختر زشت هم زیاد هست

    • مهسا گلی

      خووووووووووبه!!!!!!!!!بیکارا

    • پگاه

      نازنین جان تو و امثالت اینقدر آرایش و عمل کنین تا ترسناک بشین من که از قیافه های عملی متنفرم حتی بینی.
      واقعا برای طرز فکرت متاسفم.
      علی آقا راست میگه . آقا علی بهتره اصلا با این جور آدما بحث نکنین.

    • بدون نام

      فقط دارن جلوه گری میکنن میخان بگن چقدر نقاش زبر دستی هستن

    • سارا

      عقل مردها به چشمشونه.
      اگه یه دختر آرایش کرده را با کاشت ناخن و موی سشوار کشیده و بلوند ببینه قطعا فکر میکنن زیباتر از همسرش هست که فقط کرم زده.
      نمیگه اینها هم یه چهره معمولی یا داغون دارن.4 ساعت قبل بیرون اومدن،آرایش کردن
      خانومش هم چون بگه زیباییش کم از بقیه نیس آرایش میکنه و این تسلسل ادامه داره.

    • ساناز

      اه خوب زیاد میمالن به خودشون خانمها دیگه قبول کنید .‌من خودم یه خانم سی سالم ولی توفصل گرما خصوصامیبینم این خانم ها چقدر کرم وآرایش روصورتشونه خودم تعجب میکنم اخه خودم فقط یه ضدآفتاب بی رنگ وفاقدچربی میزنم ورژ

    • مینا

      به قولی بعضیا که میگفتن دخترو باید وقتی از خواب بیدار میشه ببینی بعد بری خواستگاری راست هم میگن همه چند من به خودشون گچ میمالن وچهرشونو پشت اون قایم می کنن .

    • سالی

      حالم ازشون بهم میخوره البته خوب تغصیری هم ندارن قیافشون بی ریخته خودشونو زیر ارایش پنهان میکنن که مثلا زیبا بشن

    • رضا

      همین امشب نامزده خودم رو از دست دادم داشت میرفت با خواهرش بینی خودشو سوراخ کنه و نگین بزاره گفتم بین من و اینکار یکیو انتخاب کن که کرد واقعا عقده جلب توجه تا کجا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج