۹۴۸۵۴
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

معرفی برندهای مطرح جهان؛ مرسدس بنز

مرسدس بنز ۳۰۰ SL گالوینگ که به عنوان یک نمونه اولیه خودرو مسابقه ای در سال ۱۹۵۲ معرفی شد، در نهایت به خودرو رویایی تمامی نسل ها مبدل شده و به طور قابل توجهی بر شهرت و اعتبار دایملر-بنز افزود.

عصر ایران: مرسدس بنز تولیدکننده آلمانی خودروهای لوکس و بخش چند ملیتی شرکت آلمانی دایملر محسوب می شود. برند مرسدس بنز برای خودروهای لوکس، اتوبوس، کامیون و برخی محصولات دیگر استفاده می شود. دفتر مرکزی این شرکت در اشتوتگارت، بادن وورتمبرگ، آلمان قرار دارد.

معرفی برندهای مطرح جهان؛ مرسدس بنز
داستان شکل گیری مرسدس بنز به تولید نخستین خودرو بنزین سوز توسط "کارل بنز" در ژانویه 1886 که دارای سه چرخ بود، و تولید نخستین خودرو بنزین سوز چهار چرخ توسط "گوتلیب دایملر" و مهندس "ویلهلم میباخ" باز می گردد. برند مرسدس در بیست و سوم سپتامبر 1902 توسط شرکت دایملر ثبت شد. نخستین خودرو با برند مرسدس بنز نیز در سال 1926، پس از ادغام شرکت های کارل بنز و گوتلیب دایملر و تاسیس شرکت دایملر-بنز تولید شد.

معرفی برندهای مطرح جهان؛ مرسدس بنز

طی دهه ۱۹۳۰، مرسدس بنز مدل ۷۷۰ را روانه بازار کرد که خودرویی محبوب در دوران آلمان نازی محسوب می شد. مرسدس بنز نوآوری های فنی و ایمنی بسیاری را ارائه کرده که بعدا در خودروهای شرکت های دیگر نیز به کار گرفته شدند. مرسدس بنز یکی از قدیمی ترین برندهای خودروسازی جهان محسوب شده که همچنان با قدرت به فعالیت های خود ادامه می دهد.

به رغم انتقادهای گسترده درباره فشار بر نیروی کار و نقض حقوق انسانی طی جنگ جهانی دوم، مرسدس بنز در ساخت یک امپراتوری خودرو موفق عمل کرد و البته از پشتیبانی قوی افرادی مانند رهبران دولتی، غول های رسانه ای و خانواده های بسیار ثروتمند برخوردار بود.

معرفی برندهای مطرح جهان؛ مرسدس بنز

از سال ۱۹۳۷، دایملر-بنز به طور فزاینده تولید جنگ افزار را در دستور کار خود قرار داد که از آن جمله می توان به کامیون LG ۳۰۰۰ و پیشرانه های هواپیما مانند DB ۶۰۰ و DB ۶۰۱ اشاره کرد. برای تامین ظرفیت اضافی در زمینه تولید پیشرانه های هواپیما، کارخانه گنشاگن در موقعیتی جنگلی و به خوبی پنهان شده در جنوب برلین به سال ۱۹۳۶ تاسیس شد. به واسطه آغاز جنگ، کسب و کار اصلی دایملر-بنز را تولید کامیون تشکیل می داد و تولید خودروهای مسافری به واسطه نیازهای نظامی محدود و در سال ۱۹۴۲ متوقف شد. در آن دوران، تمرکز شرکت به طور کامل بر تولید تجهیزات نظامی معطوف شده بود.

معرفی برندهای مطرح جهان؛ مرسدس بنز

پس از پایان جنگ، دایملر-بنز با خسارات سنگین ناشی از آن و از دست دادن دارایی ها و شرکت های تابعه خارجی خود مواجه شد. این شرکت پس از تلاش های فراوان موفق شد تا اجازه تولید جدید از مقام های آمریکایی را در سوم ژانویه ۱۹۴۶ دریافت کند. از سرگیری فعالیت های تولیدی در تمام کارخانه های دایملر-بنز در سال ۱۹۴۷ آغاز شد.

معرفی برندهای مطرح جهان؛ مرسدس بنز

طی بازه زمانی ۱۹۴۹ تا ۱۹۶۰، توسعه سریع صنعت خودروسازی آلمان موجب شد تا دایملر-بنز بار دیگر جایگاهی مشابه با دوران پیش از جنگ جهانی دوم را باز یابد. در اوایل سال ۱۹۵۴، این شرکت از نظر حجم معاملات و درآمد از مرز میلیارد دلار عبور کرده و رکورد فروش را شکست. آمار و ارقام فروش بالای خودروهای برند مرسدس بنز به نمادی از معجزه اقتصادی آلمان مبدل شد. توسعه بخش خودروهای تجاری نشان دهنده نرخ های رشد بالا در اقتصاد این کشور بود. در آن دوران تمامی کامیون های تولیدی دایملر-بنز به پیشرانه های دیزل مجهز شدند. طی دهه ۱۹۵۰، دایملر-بنز تقریبا انحصار تولید پیشرانه های دیزل را در اختیار خود داشت. برای صادرات نیز این شرکت به همکاری توزیع کنندگان مستقل متکی بود.

معرفی برندهای مطرح جهان؛ مرسدس بنز

مرسدس بنز ۳۰۰ SL گالوینگ که به عنوان یک نمونه اولیه خودرو مسابقه ای در سال ۱۹۵۲ معرفی شد، در نهایت به خودرو رویایی تمامی نسل ها مبدل شده و به طور قابل توجهی بر شهرت و اعتبار دایملر-بنز افزود. همچنین مدل هایی مانند مرسدس بنز ۳۰۰ نماد بازسازی موفقیت اقتصادی مالکان خود بودند.

طی دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰، دایملر-بنز در شرایطی بار دیگر جایگاه برجسته خود در بازارهای خودرو بین المللی را کسب کرد که صنعت خودروسازی با نوسان های شدیدی در زمینه فروش مواجه بود. در اروپا، دایملر بنز چه در زمینه تولید خوردوهای مسافری و چه خودروهای سنگین مانند کامیون و اتوبوس شرکت پیشرو محسوب می شد.

معرفی برندهای مطرح جهان؛ مرسدس بنز

دومین بحران نفتی در پایان دهه ۱۹۷۰، روند در حال رشد بحث های زیست محیطی و پیشرفت رقبای آسیایی، شرایط توسعه هرچه بیشتر دایملر-بنز را تغییر دادند. در دهه ۱۹۸۰، نگرانی های زیست محیطی و موضوع انتشار دی اکسید کربن و آلایندگی خودروها موجب شد تا مرسدس بنز جز نخستین شرکت هایی باشد که با ارائه مبدل کاتالیزوری سه راهی و چندین تغییر در فیلترهای روغن، افزون بر ارائه محصولاتی پیشرفته تر، کاهش آلایندگی خودروهای خود را دنبال کند. بر اساس چارچوب ساختار شرکتی جدید دایملر بنز ای جی، مرسدس بنز ای جی در بیست و نهم ژوئن ۱۹۸۹ تاسیس شد. پروفسور "ورنر نیفر" به عنوان رئیس هئیت مدیره آن برگزیده شد.

در دهه ۱۹۹۰، استفاده از کاربراتور در خودروهای مرسدس بنز متوقف شده و سیستم های تزریق سوخت جایگزین آن شد. همچنین، توسعه سوپرشارژرها در دستور کار این شرکت قرار گرفت که به معرفی مرسدس C۲۳۰ کمپرسور منجر شد. پس از سوپرشارژرها، سیستم "بلوتک" در سال ۲۰۰۵ معرفی شد که به منظور کاهش هرچه بیشتر انتشار دی اکسید کربن و از طریق استفاده از SCR شکل گرفته بود. مرسدس بنز نخستین شرکتی بود که سیستم های ABS و ESP را در خودروهای خود به کار گرفت.

از زمان ادغام دو شرکت دایملر و بنز، خودروهای مرسدس بنز در میان بهترین های این صنعت در جهان قرار داشته و به عنوان نمادی از کیفیت بالا و مهندسی پیشرفته شناخته می شوند. در حقیقت مردانی که در پس این نشان تجاری قرار داشتند مسئول توسعه پیشرفت های بیشماری بوده که در هر سانتیمتر از آناتومی خودروهای مرسدس بنز نمود پیدا کرده و می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الهه

      ممنون برا مطلب جالب. البته تکنولوژی بلو تک جایگزین سوپر شارژ نمیشه و سوپر شارژ به قوت خود در سیستم خودرو ها با آلایندگی یورو 4 به بالا موجوده. لطفا از واژگان عمومی به شکل صحیح در مطالب استفاده کنید. کلمه مردان، این صنعت رو محدود به آقایان میکنه در حالی که خانم ها ی بسایر موفقی در تکنولوژی های خودرو سازی و در این عرصه فعالیت میکنند. استفاده کلمه مردان در مطلب شما به نوعی بی احترامی به بانوان فعال در این زمینه هستش.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج