۹۵۰۸۰
۵۷ نظر
۵۰۲۲
۵۷ نظر
۵۰۲۲
پ

دلسوزی برای متجاوز اعدامی در کرج

پس از اعدام سه متجاوز به عنف در کرج، فیلمی دست به دست در فضای مجازی چرخید و فضا را به نفع کسانی تغییر داد که با چندین فقره سرقت و تجاوز به عنف، محکوم شده بودند. درخواست مجرم برای دیدار مادرش، اقدام به فرار او و ممانعت ماموران، باعث شد همه یادشان برود متهم به چه جرمی به دار آویخته شد.

مجله مهر: پس از اعدام سه متجاوز به عنف در کرج، فیلمی دست به دست در فضای مجازی چرخید و فضا را به نفع کسانی تغییر داد که با چندین فقره سرقت و تجاوز به عنف، محکوم شده بودند. درخواست مجرم برای دیدار مادرش، اقدام به فرار او و ممانعت ماموران، باعث شد همه یادشان برود متهم به چه جرمی به دار آویخته شد.

بامداد روز چهارشنبه ۷ اسفند، سه مجرم اعدام شدند. ارسلان - الف ، حبیب ا...- ج و حبیب - ی که هر سه ۲۶ سال داشتند و مرتکب ۸۰ فقره سرقت خودرو ، کیف قاپی و تجاوز به عنف شده بودند.

فردای روز اعدام فیلمی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می داد یکی از متهمان پیش از اعدام تقاضای دیدار مادرش را کرده و خواسته راه از میان ماموران نیروی انتظامی باز کند و به مادرش برسد. با متشنج شدن جو، ماموران مانع این دیدار شدند و متهم اعدام شد. پس از انتشار این فیلم، اظهار تاسف کاربران شبکه های اجتماعی از این اتفاق بالا گرفت. تا جایی که حتی در این شبکه ها ادعای بی گناه بودن اعدامی ها و قربانی شدنشان به دلایلی نامعلوم مطرح هم شد!

واقعیت این است که این سه متهم با تشکیل باندی اقدام به سرقت خودرو و موتورسیکلت و کیف قاپی می کردند. اما آنچه که پرونده این سه نفر را جنجالی کرد، تجاوز به عنف بود. ارسلان -الف، با همدستی دو دوستش ، اسفند سال ۸۷ زن بارداری را که به همراه همسرش در حال گذر از خیابانی در کرج بود، ربوده و به بیابانهای اطراف کرج منتقل کردند و با زور و تهدید مورد تجاوز قرار دادند.

به گفته علی فرهادی دادستان کرج، پس از دستگیری این سه نفر، پرونده قضایی آنان در تهران مورد بررسی اولیه قرار گرفت و پس از تشکیل استان البرز و ارتقای تشکیلات قضایی استان، این پرونده برای رسیدگی نهایی به کرج منتقل شد و سرانجام با موافقت مراجع عالی قضایی کشور حکم اعدام در ملاء این سه متجاوز به عنف صادر شد.

و در نهایت حکم روز چهارشنبه اجرا شد و ارسلان - الف درمنطقه مهرشهر ، حبیب ا...- ج در میدان شهرداری شهکری در نظرآباد و حبیب - ی در میدان دخانیات شهرهشتگرد به دار آویخته شدند.

اما و اگرهای اعدام در ملا عام

فیلم اعدام و تلاش یکی از متهمان برای دیدار مادرش، با گوشی تلفن همراه گرفته شد و بلافاصله در اینترنت و به خصوص شبکه های مجازی منتشر شد. به این ترتیب کسانی هم که روز اعدام به تماشای مراسم نرفته بودند، توانستند فیلم آن را ببینند و در جریان اعدام قرار بگیرند.

موضوعی که مدت هاست مورد بحث قرار گرفته است؛ تماشای اعدام و حتی فیلمبرداری از آن. معمولا هر بار جمعیت زیادی برای تماشای اعدام چنین متهمانی تجمع می کنند و مسئولان قضایی هم می گویند که اعدام در ملاء عام با هدف آگاه سازی جوانان و پیشگیری از تکرار اعمال مجرمانه انجام می شود اما بسیاری از مددکاران و کارشناسان اجتماعی، معتقدند تماشای اعدام گاهی اثرات منفی هم دارد.

دلسوزی برای متجاوز اعدامی در کرج

به لطف دوربین‌های تلفن همراه حالا حتی کسانی که در محل حاضر نیستند هم می توانند صحنه های اعدام را ببینند و دست به دست کنند

مصطفی اقلیما رئیس انجمن مددکاری اجتماعی و آسیب‌شناس می گوید:«برای افرادی که به تماشای این اعدام‌ها می‌روند، دیدن صحنه‌های کشتن و مردن طبیعی می‌شود. دیگر دیدن اعدام و کشته شدن برای مردم تبدیل به عادت شده. عادت کردن به خشونت مسئله بسیار خطرناکی برای یک جامعه محسوب می‌شود. »

البته حوادثی چون مرگ یک کودک ۷ ساله پس از بازسازی صحنه اعدام هم باعث بحث های بیشتری درباره اعدام در ملا عام شده است. آبان ماه امسال کودکی که پس از اعدام دو محکوم در شیراز، می خواست با بازسازی این صحنه بازی کند که دچار خفگی شده و جانش را از دست داد. در کرمانشاه هم اتفاق مشابهی افتاده بود.

مدتی پیش هم آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید قم در پاسخ به پرسشی در باره اعدام در ملاء عام گفت: «دربرخی از حدود سفارش شده که در حضور عده ای اجرا شود،اما اگر اجرای حد در ملا عام پیامدهای منفی داشته باشداز آن پرهیز شود. سزاوار است در این گونه موارد از حضور آنها جلوگیری شود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهرام

      با سلام و خسته نباشید خدمت تمامی دوستان عزیز...

      به نظر شما این دختر بچه این جلو چیکار میکنه...

      واقعا جای تاسف هم برای پدر و مادرش داره و هم برای ما که بجای نشان دادن این همه جاهای قشنگ به فرزندانمون از همین ابتدای زندگیشون اونارو با این صحنه ها آشنا میکنیم...

      جای تاسف و صد تاسف برای ما...
      فقط همین...

      پاسخ ها

      • naser

        من هم این صفحه رو که باز کردم دقیقا همین جملاتی که شما گفتید تو ذهنم اومد. وای بر پدر و مادر این بچه. قدیمی بودن این عکس را کاری باهاش نداریم.

    • رجب

      واقعا برای این دلسوزان متاسف شدم. انگار یادشان رفته که این جانی چه کاری کرد؟ تجاوز به یک زن حامله و سقط جنین. به خدا باید او را در همان میدان زجر کش می کردند. آن وقتی که داشتی آن عمل کثیف را می کردی چرا احساس نکردی که آن جنین هم مادری دارد. دلم می خواهد فریاد بزنم خاک بر سر همه آن دلسوزان.

    • یلدا

      انصافا جای اون دختر کوچولو تو صف اول تماشای اعدامه یا توی پارک؟ در عجبم از این والدین بی مسئولیت...

    • بدون نام

      واقعا کرج جاي وحشتناكي است.

    • میم

      بهتره همه این دلسوزین خودشونو جای قربانی های این مجرمین بزارن ، فقط چند ثانیه "چند ثانیه " فکر کنن خودشون اون خانم باردار قربانی شده جلوی چشم همسرش بودن ....
      باز هم دلسوزی میکردن ؟؟؟
      من هم از خشونت بدم میاد ولی وقتی خودمو جای قربانی گذاشتم حتی جرات انداختن طناب به گردن مجرم و حتی بدتر از اون هم در خودم دیدم.

    • ساناز

      بله مجرم باید مجازات شود اما نه در مقابل دیدگان مردم. جای اعدام در زندان است نه در خیابان. روزی نیست که بیدار شویم و خبر اعدام در ملا عام نشنویم.
      جرم این مرد هرچه که بود به نظر من حق داشت مادرش را برای آخرین بار ببیند. گناه آن مادر چیست؟

      پاسخ ها

      • مهدی

        جرم داریم تا جرم و اعدام داریم تا اعدام کسی که چنین فجایعی رو به بار اورده باید اینچنین در ملاء عام اعدام بشه تا عبرتی بشه برای سایرین

      • بدون نام

        چرا حرف الکی میزنی خود مادر این متجاوز حاضر به دیدن این گرگ رانبودچرا ندانسته نظر میدی کاش تو به جای شوهر ان زن بارداربودی

      • بدون نام

        آقای مهدی فکر می کنی چند نفر از این آدمایی که ایستاده اند در آینده قراره به یه زن حامله در جلو چشم شوهر ش تجاوز کننده که این کار باعث عبرتشون بشه و دیگه این کار و نکنند ؟ کدوم سایرین آخه ؟ هر کی اونجا نیست دیگه نیست . اعدام هم فقط روی اون آدما که اونجا هستند تاثیر می زاره . و البته تاثیر منفی .

    • MAHBOOB

      چرا بچه ها رو میارن

    • محمد رضا

      واقعا باید بحال اون پدر و مادر تاسف خورد که دختر گلشونو اوردن تا جون دادن یه انسانو ببینه ....کاری به اصل نیست فقط باید تاسف خورد که ایا مکان تفرحو تفرجگاهها رو از مردم گرفتن اینجوری جمع میشن ....

    • naser

      کارش 100 درصد زشت بوده ولی خداییش با این اعدام ها «آیا خلافکارن کم شدن؟ آیا نباید مشکل را ریشه ای حل کرد؟ آیا نباید بجای........ به فکر سالم سازی جامعه و برطرف کردن مشکلات اقتصادی و مشکل بالا رفتن سن ازدواج بود؟».

      پاسخ ها

      • سارا

        این نظر شرع مقدسه و لازمه کراهت و انزجار و وحشت از عمل قبیح وجود داشته باشه

    • بدون نام

      به دلسوزان عزیز توصیه میکنم جهت جلوگیری اعدام متجاوزین محترم خواهر ، مادر ، همسر یا دختران خود را در اختیار ایشان قرار دهند . با تشکر

      پاسخ ها

      • naser

        متاسفم برای طرز فکری که داری. فقط یه جمله یاد گرفتین شماها. هیچ از خودت پرسیدی چرا مدام باید از این قبیل خبرها تو جامعه بشنویم؟!

      • محمدرضا

        هروقت تو اوردی بقیه ام میزارن . تو اول بزار بعد بقیش باما .....

      • بدون نام

        شما ها که مخالفید بیارید ما که موافق اعدام متجاوزان به نوامیس همه مردم هستیم

      • پاینده آزاد

        احسنت بر کاربر عزیز. در جواب محمدرضا باید بگم که ایشون دلسوزی نکردن که خواهر و مادرشونو بیارن. شمایی که دلسوزی کردی بیار باقیش با ما...

    • سید فرزان

      اگر دیدن این صحنه باعث عبرت و درستی جامعه بشود پس دست به دست چرخیدن فیلم های آن هم باعث گسترش این اصلاح و عبرت گرفتن خواهد بود ولی حالا که میبینید چیزی به غیر از اشاعه ی خشونت و از بین بردن عواطف مردمی نداره و باعث از بین رفتن کودکان بی گناه و ایجاد عواقب سوء روانی در آنها و سایر بینندگان میشه چرا مانع از انجام این کار در ملا عام نمیشید ؟ انجام اعدام در ملع عام چیزی به جز قصی القلب شدن مردم و نشان دادن چهره ی کشور به عنوان یک کشور عقب افتاده و غرق در جاهلیت ندارد.

    • Malek

      اين مجرم ميخواسته مادرشو ببينه؟ نه اوون ميخواسته از احساسات مردم استفاده كنه چه بسا ميخواسته فرار كنه خدا ميدونه مادرش چگونه زنى بوده كه پسرش اينجورى در اوومده نمى دونم خدا عالم است
      اما اينهايي كه تجاوز به عنف ميكنند اوون هم به زن حامله انسانند؟؟ اينشالله روحشون با شياطين و روحهاى خبيث محشور باشه
      يعنى ادمهايي هستند كه دلشون براى اين انگلها بسوزه ؟ من كه فكر نمى كنم خدارو شكر كه قضات لوث وجود اينهارو از زمين پاك كردند

      پاسخ ها

      • غزاله

        شما اگر خدا رو میشناختی انقدر راحت بهمادر اون آدم تهمت نمیزدی.اول بهتره خودت رو قضاوت کنی.در وحشی بودن اون آدم شکی نیست ولی شما خدایی که علت رو به مادرش نسبت میدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      من به شدت موافق انجام مجازات گناهکاران در ملا عام هستم ولی این خانواده ها هستن که نباید بچه های کوچیک رو با خودشون همچین جایی ببرن

      پاسخ ها

      • مهدی

        آدمی که از دست و پا زدن و مردن یک آدم لذت می بره باید حتما خودشو به یک روانپزشک نشون بده

      • پاینده آزاد

        مهدی خاااان دست و پا زدن ادم بی گناه دیدن نداره اما دست و پا زدن حیوون گناهگار دارددددد بفهم بابا

      • مهدی

        خانم یا آقای آزاد!
        کلمه بفهم رو برای افرادی که نه ادب دارن و از طرفی از صحنه مرگ دیگران لذت میبرن بکار میبرن

    • بدون نام

      چه زجری کشیده مردی که زن حامله و جلو چشمش میدزدن و اون نمی تونه کاری بکنه و چه زجری میکشه وقتی می فهمه زنش چه بلایی سرش میاد
      با اعدام متجاوز موافقم ولی در ملا عام فقط قبح قضیه رو کم رنگ میکنه و مردم رو جسورتر

    • بدون نام

      مادرش روش شده خودش رو معرفی کنه بگه من مادر اینم؟ این روش شده بره تو صورت مادرش نگاه کنه؟ واقعا که!!

      پاسخ ها

      • sanaz

        وقتی به زن بادار تجاوز میکنن پس خیلییییییییییییییی پررو تر از این حرفان

    • بدون نام

      تجربه ثابت کرده آدمهایی که خیلی ادعای اخلاق دارندودرمورداینجورمسائل اینجوری صحبت می کنندازمتهم خیلی آلوده تروخراب ترهستند.جامعه ما بیماروروبه قبله هست .تجاوزبه محارم طبق آماری که می دهنددراین سالهابیدادمی کندآنوقت درچنین جامعه ای چطورمی شودحرف اخلاق روزد توکشوری که مسئله کهریزک وتجاوزبه جوانان درزندان ها بحث روزهست آقایون وخانم های قدیس بهترهست اصلاح راازخودتون شروع کنین .اونطرزرفتاربامتهم واجازه ندادن به اینکه بامادرش صحبت بکنه توهیچ اخلاق وعرفی قابل قبول نیست درهمه جارسم به برآوردن آخرین درخواست متهم هست بااینهمه اعدام درهرکوی وگذرنه تنهادردی دوانمی شه بلکه این جامعه بیمارراخشن ترمی کنه.ماتوعصرحجرزندگی نمی کنیم .کوچکترین رفتارهاضبط ودرتمام دنیاپخش می شه.

    • sanaz

      اون بچه به کنار که اصصصلا نباید اورده میشد ... اما اون بی صفتای حیوونی که دار زده شدن اصصصلا هم جای دلسوزی ندارن و حقشون بوده ک بمیرن تازه دار زدن کمترین مجازات بوده واسشون ..
      لعنت خدا به اونا

    • ع منصوري

      دلسوزان اينگونه اشخاص خود ازآن اعداميها بدتر است ويا يكي اعضائ خانواده ويادست صميميش در اانتظار اعدام بسر ميبر د

    • مهدی

      اتفاقا یه اگر میخواین بفهمین امار جرم و جنایاتی اینچنینی با این نوع اعدام در ملاء عام کمتر شده آمار کشورهایی که میگین در ملاء عام اعدام نمیکنن و نگاه بکنین سوئد امار تجاوز به کودکان در سال 2012 >>69 درصد انگستان امار تجاوز به تبعه های دیگر کشورها از جمله سیاه پوستان مراکشی تبعه انگستان که بیشترین رو داشته 59.5 دصد ایالات متحده آمار تجاوز 57.66 درصد و.... ایران امار این نوع تجاوزتات 17 درصد میگین 17 درصد درست نیست و چند درصد بیشتر درستره 10 تا بیست تا سی تا بازم به اون حد و نصاب اون کشور ها رسیده که میگین هیچ فرقی نکرده با نشون دادن اعدام مجرمین در ملاء عام ؟؟؟

      پاسخ ها

      • حسین

        آخر آقا مهدی این آمارهای صد من یک غاز را از کجا آورده ایی تو را به خدا بس کنید همه را با این آمارهای دروغتان بیچاره کردید خدا ازتان نگذرد

      • سیروس

        این یعنی چی (ایالات متحده آمار تجاوز 57.66 درصد) ؟ خر خودتی .تو قبلاً به اسم رضا نمی اومدی حالا اسمتو گذاشتی مهدی ؟

    • ایپک

      من کاملا اعدامو حق همچین افرادی متجاوز وزورگیر و دزدمیدونم اونی که برای 1لحظه خوشیش 1عمر زندگی ادمهارو تحت شعاع قرار میده ...این که اون شخص گناهش چی بود .بکنار بهرحال اون شخص محاکمه شده و حکمش در حال اجرا بوده ...دوستی که میگید موقع انجام اون کارا به فکر مادرش بوده نه شاید نبوده ...من نمیگم خودتونو جای کسی بذاری من میگم فک کن که فقط چند لحظه از زندگیت باقی مونده ... و دیگه برگشتی نیس ...اینکه اینفرد کارش غیرانسانی بوده اینکه باید شرمش میشد درش شکی نیس ولی کاش بقیه ادمیتشونو جلو این اعدامی نشون میدادن واجازه میدادن بامادرش برای اخرین بار ملاقات کنه ...شاید اون لحظه واقعن محتاج دیدن چهره مادرش بوده ...

    • بچه پر رو

      اعدام در ملاء عام كار بدي نيست. هر كسي نميتونه ببينه خب نره تماشا. اون بچه هاي معصوم هم كهاين صحنه ها را ميبينند تقصير پدر و مادر احمقشونه كه درك اين مسأله را ندارند كه بچه بايد چنين صحنه هايي را ببينه.

    • علی

      ای وا .پناه بر حسین

    • دنيا

      اين قضيه كه اصلا و ابدا دلسوزي نداره حالا اگه به هر دليلي مامورا نذاشتن طرف مادرشو ببينه و يا بالعكس ... اين دليل نشد كه همه زوم كنن كه آقا چرا همچين شد و حيف شد و نبايد اعدامي باشه و ...
      آقا حتمي قبل از اعدام اجازه دادن طرف مادرشو ببينه حالا شايد اين مادر خو مادره ديگه هي بخواد درخواست بده كه بچشو ببينه ايا امكانش هست خدايي نميشه ديگه

    • ترسو

      مردمی که به دیدن این چنین صحنه هائی میرن قطعا نا هنجاریهای اخلاقی و رفتاری دارن ! به نظر من اینگونه مجرمان حتی محاکمه هم نباید بشن و قطعا باید کشته بشن ولی در ملا عام موضوع رو بدتر میکنه ولو اینکه میبینیم امار جرم و جنایت و خصوصا تجاوز بیشتر شده که البته دلایل گوناگونی داره که جامعه شناشان و روانشناسان باید بررسی کنن و .... اقایون ؟؟؟!! هم باید نظرات کارشناسی اونا رو اجرائی کنن !

    • بدون نام

      من کاری ندارم با اون پدر و ماددی که این بچه رو اوردن صف اول من حرفم با اون جماعتیه که هیچی نگفتن به این بچه یا مثل این فیلم ها جلو چشش رو نگرفتن اااا راستی اینا فیام اینجور انسانیتا دیگه فقط تو فیلم ها دیده میشه

    • بدون نام

      خیلی جسارت میخواد که اینطور زل بزنی به صحنه ی اعدام

      پاسخ ها

      • ترسو

        اسمش جسارت نیست . اسمش حماقته !

    • حق گو

      اگه برای جوانانمان فرصت شغلی وازدواج باشد آیا باز هم شاهد این اتفاقات هستیم

    • MAHBOOB

      دلسوزی وجود نداره کسی که به ناموس مردم چشم داره باید تکه تکه بشه نه اعدام

      پاسخ ها

      • مهدی

        پس شما هم اگر موردش پیش بیاد حاضری دیگران را تکه تکه کنی
        گفتم که چه اون متجاوزه و چه اون تماشاچیه همشون مورد حاد روانپزشکی دارن

    • بدون نام

      اخه اینا آدم نیستند باید گفت رحمت به خوک که اگه کثیف هست حیوونه و حالیش نیست ولی آخه آدمی که کار خوک انجام میده حتی نمیشه بهش گفت حیوون.حد اقلش اعدام + سنگ سار بود چرا فقط اعدام میکنند.مگه دزد تو دینمون نباید دستش قطع بشه چرا میزارند بعد از 80 فقره دزدی و تجاوز اعدام میکنند.بار اول اگه انگشتش بکنند آدم میشه اگه دین کامل اجرا میشد حد اقلش مثل عربستان ما هم دزد و این جور جک و جونورای بی ناموس رو تو کشورمون نداشتیم

      پاسخ ها

      • بچه پررو

        اولاً خوك را بد نام نكن. ثانياً ايران عزيز را با عربستان مقايسه نكن. ثالثاً اگر خداي ناكرده ما هم در درجه عربستان بوديم در عوض اينا مفتي و وهابيت و تروريست و القاعده و هزار جور كثافت ديگه داشتيم.

    • بدون نام

      پیشنهاد من این است که دو تا مامور بزارند تا از ورود کودکان به محل اعدام جلوگیری کنند.
      یا بلیت فروشی کنند و به کودکان بلیت نفروشند.

    • mohammd BMW

      عجب ادمای پست نفرتی هستن واقعا نباید دلسوخت برای ی مشت اشغال ...سرتونو درد نیارم برام اخبار یا عکس داغ یا عکس اعدامی یا هرچیز بفرستید خوش حال میشم

    • بدون نام

      قبول طرف کار زشتی کرده حقش اعدام ولی مگه تو ملا عام تجاوز کرده خاک بر سر اونایی که میرن نگا میکنن ,,همون زندان کاراتون انجام بدین دستو پا زدن اینا فیلم سینمایی و سرگرمی نیس هر چقدم خلافکار ولی گناه مادرا چیه خب

    • مهدی علیزاده

      بایدمادرشومیدید بداعدام میکردنند

    • پژمان

      به هر حال خدا از گناهاش بگذره .ناراحت كننده بود

    • sadegh

      به نظر من قانون در مورد چنین افرادی باید با قاطعیت تمام اجرا بشه ولی اعدام در ملا عام کاری خجالت اور و غیر انسانیه که باعث خدشه دار شدن عواطف عمومییه و جز نکات منفی سودی برای جامعه نداره و باید جلوش گرفته بشه و به جاش مشکل به طور ریشه ای حل بشه و شرایط ازدواج واشتغال جوونارو هموار کنن

    • Mohammad

      آقایون به ظاهر محترم...
      حقش بود اعدام بشه!درست...
      حقش بود بدتر از این به سرش بیارن!درست...
      این جور موجودایی رو اسمشونو نمیشه انسان گذاشت،کاملا منطقی و درست.
      اره حقش هرچی که بود درست.
      ولی ناله های اون مادر حق نبود....اشک های اون مادر حق نبود....اون مادر گناهی نداشت،باید پسرشو میدید....شمایی که بویی از حرمت و حق "مادر" نبردی!!شمایی که با استدلال های مسخرت اومدی نظر میدی...کاری به درستو غلط بودن اعدام در ملا عام ندارم!کاری به افکار های روشن فکرانه و پیش پا افتادتون ندارم.
      تموم حرف من ناله های نا حق اون مادره.همین

    • شهرام

      پناه بر خدا . پناه بر خدا . آقاجان از دست این نفس اماره هر چی بگی بعید نیست بر میاد. ما باید عبرت بگیرم . مبادا یه روزی ما هم به دام شیطان بیافتیم. هیچ کس از حیله ها و وسوسه های شیطان در امان نیست. مبادا نمازمان ترک شود و مبادا قران مهجور بماند . حداقل حداقل روزی یک صفحه قران بخوانیم . خواهش میکنم فکر کنیم.

    • بدون نام

      فیش حساب میلیاردی در فضای مجازی چاپ شود جایز است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج