۹۵۲۲۲
۷۳ نظر
۵۰۳۵
۷۳ نظر
۵۰۳۵
پ

دخترها به خواستگاری کدام پسران بروند؟

از قدیم مرسوم بوده که آقا پسرها به خواستگاری دختر خانم‌ها بروند و این رسم نسل به نسل ادامه داشته و به ما رسیده است، پسر‌ها عادت کرده‌اند که گل و شیرینی بخرند و با خانواده و اقوام نزدیک به منزل دختر مورد نظر خود بروند.

دخترها به خواستگاری کدام پسران بروند؟
مجله زندگی ایده آل: از قدیم مرسوم بوده که آقا پسرها به خواستگاری دختر خانم‌ها بروند و این رسم نسل به نسل ادامه داشته و به ما رسیده است، پسر‌ها عادت کرده‌اند که گل و شیرینی بخرند و با خانواده و اقوام نزدیک به منزل دختر مورد نظر خود بروند و در این راه ممکن است به هدف خود برسند و با شخص مورد علاقه خود ازدواج کنند یا حتی ممکن است درخواست‌شان مورد قبول نباشد و دختر خانم‌ها هم طبق این رسم در خانه می‌نشینند و منتظر می‌مانند تا انتخاب شوند و کسی از آنها خواستگاری کنند و از بین خواستگارانی که دارند فرد مورد نظر و ایده آل خود رابرای ازدواج انتخاب کنند که معمولا این ازدواج‌ها با انواع شروط و مهریه همراه خواهد بود، حالا اگر این روند برعکس شود چه اتفاقی خواهد افتاد ؟ اگر دختر خانم‌ها به خواستگاری پسرها بروند آیا این شروط همچنان باقی خواهد ماند ؟ برای دختری که از پسری جواب نه بشنود چه اتفاقی خواهد افتاد ؟ بد نیست بدانیم چند تن از کارشناسان در مورد خواستگاری دختر خانم‌ها موافقت خود را اعلام کرده‌اند و برای جا افتادن و فرهنگ شدن این رسم تلاش می‌کنند. یکی از این افراد دکتر ابهری (متخصص در روانشناسی و رفتارشناسی) است. ایشان یکی از سر سخت‌ترین موافقان این طرح است. او چندوقت پیش در گفت و گو با یکی از خبرگزاری‌ها گفته بود: «در حال حاضر فاصله سن بلوغ تا ازدواج ۱۵ الی ۱۷ سال شده است و با توجه به تغییرات جامعه و حرکت به سوی مدرنیته برای کم کردن این فاصله سنی، دختران نیز در صورت لزوم باید بتوانند از پسران خواستگاری کنند و این مسئله باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود.»به بهانه همین موضوع با دکتر ابهری گفت وگوی مفصلی داشتیم که به جزئیات این طرح و نتایج کاربردی برای خواستگاری دختران از پسران برسیم.

دخترها به خواستگاری کدام پسران بروند؟

چرا باید ازدواج کنیم؟

ازدواج پیوند دو انسان با یکدیگر است و با ازدواج است که از نظر روحی و عاطفی یک فرد کامل می‌شود و نیمه دیگر خودش را پیدا می‌کند. وقتی کسی ازدواج نمی‌کند در روند تکاملی زندگی اجتماعی قرار نمی‌گیردو همواره خلأیی در زندگی خود احساس می‌کند و همین خلأ شخص را به انواع آسیب‌های اجتماعی و رفتاری سوق می‌دهد. ازدواج در طول تاریخ مراحل و بحران‌های زیادی را پشت سر گذاشته است؛ در قدیم ممکن بود یک مرد در آن واحد با چند زن ازدواج کند یا مثلا در هندوستان ازدواج یک زن با چند مرد- که هنوز هم این رسم در آنجا وجود دارد- مرسوم بود اما با گذشت زمان انسان به این نتیجه رسید که بهترین و منطقی‌ترین نوع ازدواج، همان ازدواج یک مرد با یک زن است که تمام ادیان آسمانی آن را تايید می‌کند.

ماجرای دو عدد قوی وحشی

در این سال‌ها شاید بيشترين فعاليت من در زمينه امضاي طلاق بوده که بیشتر آنها مهریه‌های سنگین و عجیبی داشتند؛ مهریه هایی که بیشتر به لطیفه شبیه هستند تا دلیلی برای شروع یک زندگی مثل : یک کیلو بال مگس، یک تن پوست پیاز، یک خرمن گل سرخ، به ارتفاع کوه دماوند سکه بهار آزادی، دو عدد قوی وحشی يا دو تا آهو. همین شروط کافی است تا آقایان در همان شروع راه وحشتی از ازدواج کردن داشته باشند. با تمام این داستان‌ها بعد از گذراندن مرحله مهریه و توافق دو طرف می‌رسیم به مراسم ازدواج که بزرگترین مانع ازدواج در بین جوان‌هاست که لازمه آن هزینه‌های بسیاری در این رقابت‌های ناسالم اجتماعی است؛ شروطی برای مراسم مثل کالسکه سفید با شش اسب سفید، مشعل دارهای پیاده تا سالن و هتل‌های مجلل . در حال حاضر کمترین و معمولی‌ترین مراسم ازدواج در تهران ۳۵ میلیون تومان هزینه دارد.

رسوم دست و پا گیر

برای تحقق یک ازدواج مقدماتی لازم است و متاسفانه در دو دهه اخیر در کشور ما این مقدمات متن اصلی ازدواج را تحت تاثیر قرار داده‌اند. به عنوان مثال مراسم خواستگاری تبدیل شده به مجلس زورآزمایی و قدرت و ثروت نمایی و اصل قضیه که همان دیدن دختر و پسر و به تفاهم رسیدن است، در این بین گم شده است. بعد از مراسم خواستگاری صحبت‌هایی پیش می‌آید که همین مسائل باعث کم شدن آمار ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج شده است، مسائلی مانند شیربها، جهیزیه‌های آنچنانی و مهریه‌های غیر منطقی. اگر ما در شهر زندگی می‌کنیم باید بدانیم این رسوم فقط در اقوام دورافتاده از زندگي مدرن هنوز پابرجاست و اگر می‌خواهیم با این رسوم زندگی کنیم باید شهر را رها کنیم و در روستاها ساکن شویم زیرا این رسوم در هیچ کجای دنیا در زندگی‌های شهری اتفاق نمی‌افتد. من فکر می‌کنم خواستگاری دختران از پسران، بتواند تا حدود زیادی این رسم و رسوم مشکل‌ساز را از بین ببرد و در آسان سازی ازدواج موثر باشد.

چرا می‌گویم دختران به خواستگاری پسران بروند؟

شاید از این حرف هم شگفت زده شوید اما خواستگاری دختر از پسر اتفاق جدیدی در ایران نیست و به نوعی از گذشته‌ها مرسوم بوده! در قدیم پدر و مادرها با هم می‌نشستند و برای پسر و دختر‌های خود مورد ازدواج انتخاب می‌کردند. آشنایان دختر و پسرهایی را که می‌شناختند به هم معرفی می‌کردند و معمولا ازدواج‌های با دوام تری نسبت به حالا داشتند که دوام ازدواج‌ها خیلی کمتر از قبل است، به همین دلیل من طرح خواستگاری دختران از پسران را مطرح کردم زیرا این موضوع قبلا هم در فرهنگ ما ایرانی‌ها بوده است و من حرف تازه‌ای نزده‌ام. اغلب علمای بزرگ خودشان دخترشان را به عقد بهترین شاگردشان در آورده‌اند و پیشنهاد دهنده خودشان بوده‌اند. مثل میرداماد، شیخ بهایی. همين‌طور تجار بزرگ که وقتی می‌دیدند شاگردشان دست پاک و چشم پاک است به پیشنهاد خودشان شاگرد را به دامادی می‌گرفتند.

چه کنیم که از پسر موردنظر پاسخ منفی نشنویم؟

اگر دختر‌ها از این مسئله ناراحتند که ممکن است از طرف آن پسر جواب منفی بشنوند، باید کمی صبور باشند تا این فرهنگ جا بیفتد. همان‌طور که این مسئله الان برای پسرها جا افتاده است و شنیدن جواب منفی شاید خیلی هم برای‌شان سخت نباشد، این فرهنگ هم می‌تواند برای دختر خانم‌ها جا بیفتد. باید از خودمان شروع کنیم نباید منتظر باشیم تا دیگری این کار را انجام دهد و اگر خوب بود ما انجام دهیم، باید هر کدام برای ساخته شدن این فرهنگ تلاش کنیم. این مسئله کاملا جدی است؛ منظور ما این نیست که برای دوستی‌های کوتاه مدت و مسائل غیر جدی دختر پیشنهاد دهنده باشد، منظور ما بر سر اصل زندگی است. شاید در دید اول این ماجرا خیلی قشنگ نباشد و این توهم به وجود بیاید که حتما این دختر روی دست پدر و مادرش مانده است اما اگر این فرهنگ به طور درست و دقیق جا بیفتد، به مرور پسرها هم متوجه می‌شوند آن دختر خانم واقعا قصد زندگی دارد و طبق معیارها و ایده‌آل‌هایش آن شخص را انتخاب کرده است.

چگونه مرد مناسب را تشخیص بدهیم؟

دختر خانم‌ها نباید این مسئله و بحث را به شوخی بگیرند و اگر از ظاهر هر پسری خوش‌شان آمد به او پیشنهاد ازدواج بدهند، زیرا آمار نشان داده است ۷۹ درصد ازدواج‌هایی که بر اساس معیار‌های ظاهری بوده در کمتر از ۳ سال به طلاق انجامیده است . اما اگر بر اساس معیار‌های درست و منطقی انتخاب صورت گیرد بهتر است مدتی او را زیر نظر گرفت تا بیشتر با او آشنا شد. خانم‌ها استاد تشخیص مرد خوب و بد هستند. اینطور هم نیست که هر کسی را در خیابان دیدند بدون شناخت از او خواستگاری کنند، باید یک شناخت اولیه وجود داشته باشد مثل شخصی که در محل کار می‌شناسیم يا در مهمانی‌های خانوادگی يا در دانشگاه. به هر حال باید ۲ نفر یک جایی همدیگر را ببینند. پس در ابتدا دیدن، بعد ارزیابی و مشورت با بزرگ‌ترها و بعد اقدام کردن.

دخترها به خواستگاری کدام پسران بروند؟

اگر پسری مناسب است، از او خواستگاری کنید

این روزها سبک زندگی به کلی تغییر کرده است اما می‌توان به راحتی این رسم را جا انداخت. وقتی خانواده دختری پسری را می‌بیند که متدین و سلامت است و معتاد نیست و خودشان دختری دارند که وقت ازدواجش است چرا نباید پیشنهاد دهنده باشند؟ چه اشکالی دارد اگر پسر خوبی را می‌شناسیم و می‌دانیم که استانداردهای یک همسر خوب را می‌تواند برای خود ما یا فرزندمان داشته باشد، خودمان به او پیشنهاد ازدواج بدهیم. بحث خواستگاری دخترها از پسرها بحثی است که باید برای فرهنگ سازی آن تلاش کرد.

چه کسانی باید این فرهنگ را جابیندازند؟

باید در این مسئله مسئولان، فرهیختگان، اساتید دانشگاه، تجار و افراد فرهنگی جامعه پیشتاز باشند تا مردم عادی بتوانند راحت‌تر این مسئله را بپذیرند و باید بدانیم آمار نشان می‌دهد در تهران بیش از ۱۴ هزار ازدواج داریم که در آنها دختر خانم‌ها پیشنهاد دهنده بودند. اگر پیشنهاددهنده دختر باشد به مرور زمان این مراسم‌های مجلل و اضافی و مهریه‌های عجیب از بین می‌روند و این سنت‌های اشرافي و مصرف‌گرایانه که اصلا برای فرهنگ ما ایرانیان نیست از بین می‌رود.

روز اول پدرت را دوست نداشتم

شاید بگویید پدران و مادران ما به همین روش ازدواج می‌کردند و خیلی هم خوب تا آخر عمر عاشق هم بودند و هستند یا این جمله برای شما آشنا نیست روز اول پدرت را دوست نداشتم، ازدواج که کردیم مهرش به دلم افتاد و در آن سو شاید اين جمله برای شما آشنا باشد «من به خاطر شما بچه‌ها با باباتون زندگی کردم وگرنه یک لحظه هم تحملش نمی‌کردم.» شاید به جرات بتوان گفت که حتی ازدواج‌های سنتی دیروز هم امروزه رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته چراکه خانواده‌ها فهمیده‌اند دوران والدین‌سالاری به سر آمده و بیشتر از سابق به انتخاب فرزندان احترام می‌گذارند، دختران فهمیده‌اند که می‌توانند ادامه تحصیل بدهند و شغل مناسب انتخاب کنند و در این بین اگر مرد ایده‌آل خود را یافتند با او ارتباط‌شان را بیشتر و در صورت امکان ازدواج کنند و دیگر لازم نیست نگران بالا رفتن سن‌شان باشند، در خانه محصور باشند و منتظر بمانند که هر چه سریع‌تر ازدواج کنند مبادا برچسب پیردختر به آنها بخورد.

زنان با سبک ازدواج مدرن در ایفای نقش در زندگی دارای توانایی بیشتری هستند

در تعریف ازدواج‌های امروزی که به ازدواج مدرن باب شده انتخاب همسر بر مبنای عشق، دوست داشتن و با اختیار و انتخاب خود فرد است. نتایج پژوهش‌ها در ایران نشان داده زنان با ازدواج مدرن توانایی بیشتری در زمینه ارتباطی دارند در نتیجه آشنایی زوجین قبل از ازدواج می‌تواند در چگونگی ارتباط زوجین در ادامه زندگی تاثیر عمیقی گذاشته و موجب بهتر شدن این بعد‌ا ز کارکرد خانواده شود. همچنین نتایج به‌دست آمده نشان می‌دهد از لحاظ ایفای نقش بین زنان دارای ازدواج مدرن و زنان دارای ازدواج سنتی، زنان با سبک ازدواج مدرن در ایفای نقش در زندگی زناشویی دارای توانایی بیشتری هستند. از دیگر مواردی که زنان با سبک ازدواج مدرن را نسبت به زنان با سبک ازدواج سنتی متفاوت كرده ابراز مهر و محبت به یکدیگر و در نظر داشتن هیجانات عاطفی و احساسی به طرف مقابل است که باز هم تحقیقات نشان داده زنان با سبک ازدواج مدرن بهتر و بیشتر ابراز هیجان می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      آقا یکم ضایع هست به نظرم.دخترا بگن خودشون اینکارو دوس دارن؟

    • بدون نام

      آيا خاستگاري كردن دختر از پسر كار خوبيست؟
      خيلي از دخترا از جمله خود من راضي نميشن غرورشون رو بشكنن برن خاستگاري!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس پترش

      • لیلا

        این نگاه تو به دختری که ازدواج نکرده است؟ازت خواستگاری کنه تا توی بی جنبه شورشو در بیاری .بترشه؟پس کی تو رو جمع جور کنه.

      • رز

        آفرین لیلا! کاملاً موافقم.

      • yaser

        چراغرورلیلاخانم!تاالان 3تاختربهم پیشنهادازدواج دادن

      • صبا

        نظر شما بسیاااااااار متین،فقط اینکه خواستگاری درسته نه خاستگاری

    • المیرا

      در اولین فرصت از عشقم خواستگاری میکنم

    • بدون نام

      من خیلی سعی کردم این کارو بکنم ولی روم نشد . ولی الان پشیمونم :(

    • حسین

      باعرض سلام وتبریک سال نو خدمت همه هموطنان گرامی خدمتتان عرض کنم به نظر من خانواده ها باید دراین امر قدم بگذارند الان باب شده همه میگن دختر خوب کمه،پسرخوب کمه الان همه فقط به ظاهر طرف مقابل نگاه میکنن
      با باطن کاری ندارن این اشتباهه اگه دختری از پسری خوشش اومد واز لحاظ معیارها okبود پیش قدم شه.خدا ایشاله همه جوان هارا خوشبخت کنه.

    • بابک

      من که فعلاً میخوام ادامه تحصیل بدم و حالا حالا هم قصد ازدواج ندارم، خواهشن دختر خانم های محترم پاشنه در خونمون رو از جا نکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        :) :):)

    • آرش

      ای بابا مگه دنیا وارونه شده که دخترا برن خواستگاری پسرا

    • mohsen

      من روم نمیشه چایی ببرم!!!!
      خخخخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ههههه.. خييييلي خنديدم دمت گرم :-))) فكر كن :-) تازه بايد چايي رو هم روي پاي دختر بريزي تا طبيعي تر شه

    • پسر

      چه معنی میده دختر از پسر خواستگار یکنه!!!

    • nasim

      به حرف همه چيز اسانه،ولي كدوم دختري جرات ميكنه از همكارش خواستگاري كنه ،اگر ميتونستم خيلي خوب بود ولي انگار با اين كار شرم وحيا دختر زير سوال ميره

      پاسخ ها

      • زهرا

        نسیم خانم من جرات کردم این کارو کردم ولی بعدش مثل ... پشیمون شدم . همون بهتر که نمی تونی . اصلا بهش فکر هم نکن

      • نسترن

        زهرا موافقتم.

    • پسر

      چه معنی میده دختر از پسر خواستگاری کنه!!

    • حدیث

      اولا ک مهریه حق خانومه بخوای نخوای باید مشخص باشه حد و اندازه اش.. مگه اینکه دختر نخواد کلا...
      بعد هم درسته توی یه سری مواقع میشه ک دختر خواستگاری کنه ولی دیگه ن علنی مث آقایون.. حضرت خدیجه هم با بزرگتراشون در میون گذاشتنو با حضرت رسول ازدواج کردن.. توی دین هم هست ک جوری ک ب غرور و شرافت ی دختر برنخوره اشکال نداره می تونه اینکارو کنه...
      اما جوری ک مجله شما میگی ن....

      پاسخ ها

      • علی

        مهریه هدیه ای هست در حد توان.از من به همه پسر های خوب(نه بد) نصیحت.دختری که بخواد با مهریه بالا با شما زندگی کنه اهل زندگی نیست

    • گل پسر

      تا حدودي موافقم. هرچند در ابتداي مطلب خيلي بد شروع شد اما در ادامه مطلب بهتر شد
      براي شروع، و اينكه از حالت شعاري خارج شيم، دكتر ابهري ميشه يكي از دخترات رو بمن معرفي كني؟؟ يا بستر رو براي آشنايي ايشون با من مهيا كني؟؟!!!

    • بدون نام

      ياد فيلم سام و نرگس افتادم

    • شادی

      بابا من یه بار رفتم یه بنده خدایی رو واسه کنسرت کودکانه شاگردام دعوت کنم اصلا حرفمو نزدم هیچچچچچچچچ طرف به خودش گرفت که عاشقشم.جنبه داشته باشید پسرا همه که مامان جونتون نیستن که قربون صدقتون برن.مگه میشه از پسر خواستگاری کرد؟همینجوری هم تو توهم خودبرتر تبینی هستن.نکنید این کارا دخترااااا

      پاسخ ها

      • علی

        هه حالا همه شما دخترا همه چی تمومید و خود خوشگل بینی ندارید؟

      • پریسا

        نه شما پسرا خوبید؟حرفای ماماناتون رو جدی نگیرید.

      • علی

        خانم پریسا مادرها که از جمله خود شما خانومهان همیشه راست میگن!ولی چرا هیچکی نمیگه شما دخترا خوبید؟

      • ناشناس

        این خود برتر بینی رو خوب اومدی.

    • صامی

      با سلام ....
      به نظر من ایرادی نداره که دختر از پسر خواستگاری کنه ... اما اول باید فرهنگش جا بیافته بعد اجرا بشه ...
      اینطور نباشه که دختر بره از پسر خواستگاری کنه و سر شیر بها و جهیزیه و ... به توافق نرسند ...

    • بدون نام

      من که دخترم هیچ خجالتیم نمی کشم صد در صدم موافقم چون اینجوری به خواسته های خودم احترام می ذارم . این آقایونیم که با این قضیه مشکل دارن مرد سالارن و فک می کنن فقط خودشون حق انتخاب دارن!!!

      پاسخ ها

      • علی

        این توهم مرد سالاری چیه زدید؟کلاس داره؟اینجا که ظاهرا خانومها بیشتر مخالفن.

      • سعید

        ای وای خاک به سرم خدا مرگم بده دختر مگه خودت پدر برادر نداری

    • امیر

      ایول یعنی دیگه من کار نمیکنم عروس خانم میره سر کار؟؟؟من قبول میکنم 1365 تا سکه هم میخواما . . .

    • بدون نام

      اول در موردش تحقیق کنند اگه فکر می کنند طرف با ظرفیت هست این کار رو بکنند برای من پیش اومده محترمانه جواب دادم فعلا قصد ازدواج ندارم

    • 123

      برای چی این پست های بی محتوا رو میذارید ؟؟؟ هدفتون چیه واقعا ؟!
      خجالت بکشید
      حالا دیگه کار به جایی رسیده که به خاظر راحت طلبی بعضی از آقایون، خانم ها باید برای خواستگاری پیش قدم بشن ؟؟؟
      جای اینکه اینکه خزعبلات رو توی سایتتون منتشر کنید و ذهن عده ی کثیری از بازدیدکنندگان که قشری از جامعه ی فعلی این مملکت هستند رو با این نوشته ها منحرف و مسموم کنید، فکر راهکاری مفید و عقلانی برای جوون ها باشید !

    • امیر حسین

      با سلام
      به نظرم اصلا اشکالی نداره دختر از پسر خواستگاری کنه . اگه دوره دانشجویی به یکی از اون پیشنهادهایی که بهم شد درست فکر میکردم الان در سن 38 سالگی تنها نبودم .

      پاسخ ها

      • پری

        آره متاسفانه شما مرد های گرامی خیلی دیر جدی میشین و بقیه رو جدی می گیرین ان شاا... از تنهایی دربیای.

    • دختر شهریوری

      من از ی پسری خوشم اومد و از لحاظ اخلاق و فرهنگ و خانواده خیلی خیلی به هم نزدیک بودیم حتی از نظر قیافه و هیکل شبیه بودیم!خودمم نمیدونم چطور شد که بهش ابراز علاقه کردم و الان بعد از چند سال هنوز به حماقت خودم میخندم!چون خیلی راحت من رو پس زد!
      توی این چند سال خیلی درد کشیدم و نتونستم به ی نفر دیگه فکر کنم،نمیدونم هدف افرادی که میخوان این فرهنگ رو جا بندازن چیه؟ولی دخترا خیلی احساسی تر از این حرفا هستن و بنظرم یه واسطه مطمئن پیدا کنن تا ایشون رو به پسر معرفی کنه...
      به هر حال قبل از اینکه ابراز علاقه کنید به احتمال ”نه” گفتن هم خوب فکر کنید،چیزی رو نمیشه زورکی از خدا گرفت...

      پاسخ ها

      • رز

        آفرین. نظر منم همینه. محاله ممکنه به یه پسر پیشنهاد ازدواج بدی، بدون دردسر بهت جواب مثبت بده. چون فک میکنه چققققققققققدر خوش تیپ و قیافه بوده که یه دختر بهش پیشنهاد ازدواج داده! به نظر من الآن که این قضیه فرهنگ نشده به هیچ عنوان نباید این کارو کرد. مگه اینکه یه واسطه ی خیلی مطمئن باشه که شما رو به طرف پیشنهاد بده. در غیر این صورت نمیشه!

    • هستی

      پسرا جنبه داشته باشن چراکه نه.

      پاسخ ها

      • علی

        شاید بخوان درس بخونن ههههه

    • به علـــــــــــــــــــــی

      علی از اون پسراس که خیلی دوست داره دخترا برن خواستگاریش بعد ناز کنه بگه نمی خواااااااااام.چه بد خودتو مشتاق نشون دادی.بابات بهت سرکوفت میزنه نون خوری؟
      دوستان یکی از این بچه خواستگاری کنه دلش شاد شه.راستی جهیزیه ات کامله؟

      پاسخ ها

      • علی

        خدایا یه عقلی به این بانوان بده!ما که گفتیم مخالف این نوع خواستگاری هستیم.در ضمن ما کلا از این نوع ادبیات شما ناراحت نمیشیم ولی همیشه اینطور نباشید ممکن است باعث رنجش خاطر شوید

    • سرير

      دخترک ها ي امروزي اتفاقا اين کارو خيلي خوب بلدن . نياز نيست بهشون راه کار ارائه بديد . مطمئنا پسر اگر 2تا فاکتور اصلي دخترها رو داشته باشه يعني پول و چهره براحتي دست از سرش برنميدارن و يه کارهايي ميکنن که به عقل جن هم نميرسه .

    • یه دختر منطقی

      سلام
      به نظر من این اقای دکتر سطح پائین نظر ندن بهتره؛ مثل ادمای بیسواد (متدین و سلامت است و معتاد نیست و خودشان دختری دارند که وقت ازدواجش است) مثل این پیرزنها که وظیفه خودشون میدونن پادر میونی کنن و میگن پسر خوبیه دودی نیست،همین بسه دودی نیست!؟ این حرفها نیست اقا خوب و بد رو نمیشه به این راحتی فهمید.
      این برخلاف قانون طبیعت که زن بره خواستگاری زن ناز مرد نیاز، مرد باید خودش بره با میل عمیق درونی وگرنه وجود دارن دخترهایی که این کا رو کردن و پشیمونن شوهرشون میل قلبی نداشته و الان دل نمیده به زندگی(اینو اقایون با وجدان تو دلشون تایید میکنن مطمئنم)
      اون کسائی که دختراشونو خودشون پیشنهاد دادن دست بزرگترها در میون بوده و شان دختر حفظ شده
      اقای محترم اینکه در گذشته ازدواجشون پایدار بوده از سر اجبار بوده شاید اگر زنها استقلال الان رو داشتن مجبور نبودن بسوزن و بسازن از مادر بزرگها بپرسین چی کشیدن

      یک کم علمی تر حرف بزنید با جماعت بیسواد طرف نیستید مشکلات ازدواج دلایل زیادی داره که به روش معمول اغاز زندگی ربطی نداره

      به اون کسی که در جواب من و سایر دوستان میگه بترش باید بگم ترشیدن برای دختر و البته پسر خیلی بهتر از ازدواج بی سرانجام و اشتباهه که ادمو از همه راهها و اهداف باز بداره

    • ساناز

      کاملا موافقم. حق انتخاب داریم. فوقش دوسه بار نه میشنویم. مگه پسرا که این همه میرن خواستگاری و دست از پا درازتر برمیگردن فلج شدن؟ آقا پسرا هول برتون نداره ما دخترا زن میمونیم فقط پیشنهاد ازدواج از ماست، نترسین بارداری و زایمان هم همچنان به عهده ی خودمونه!!!

      پاسخ ها

      • علی

        البته اگه جواب رد از کسی شنید نگید همه مردا مثل همن.خخخخخ

    • علی

      دخترها فکر میکنن زرنگن وقتی ملاکشون شده پول و ظاهر گیر کسایی میفتن که مثل .... پشیمونشون میکنه.اونوقت میگن همه مردا مثل همن.البته این از عقل .... شونه

      پاسخ ها

      • رز

        خجالت بکش! به شعور خانم ها توهین نکن. مگه همین پسرای امروزی به جز زیبایی به چیز دیگه ای هم فکر می کنن؟

      • ss

        بله خانوم , به چیز دیگه هم غیر از زیبایی فکر میکنن , همه که مثل شما فکرشون خراب نیست

    • علی

      دخترها همین الان هم به خواستگاری پسرها میروند.وقتی در خیابان 700 قلم آرایش می کنند یعنی بیا با من ازدواج کن.خخخخخخخخخخخخ

    • زهرا

      فردموردنظرمحبت داردولي مي گويدقصدازدواج باكسي ديگري رادارد بازدرغيراينصورت بايدبه آن مردپيشنهادازدواج كردياخيرلطفاراهنمائي كنيد.

    • بدون نام

      به نظر من کار درستیه ولی اگه تمام جوانب کار سنجیده بشه ظاهرا اکثر پسر ها جنبه و ظرفیتش رو ندارن اینو از نظرات میشه فهمید
      شاید هم کم سن و سالن و به پختگی لازم نرسیدن
      من خودم این کار رو کردم نه که خواستگاری کنم ولی بهش گفتم که دوسش دارم البته قبل از این که بهش بگم از علاقه اون به خودم مطمئن شدم بعد ، برام خیلی سخت بود ولی این کارو کردم اصلا هم از کارم پشیمون نیستم چون واقعا فکر میکنم ارزشش رو داشت به خاطرش غرورم رو زیر پا بذارم
      ولی متاسفانه به خاطر مشکلات خانوادگیش حتی نتونست بیاد خواستگاریم (رسم و رسومات عهد دقیانوس که اسمت رو یه نفر دیگه ست وباید فقط با اون ازدواج کنی)
      با این که یه سال بیشتره از گفتن احساسم بهش گذشته و نتونسته خانواده ش رو راضی کنه حاضرم تا آخر عمرمم شده منتظرش بمونم حتی اگه هیچوقت نتونه بیاد.......
      وقتی دل به کسی میدی خیانته که پسش بگیری ، بچه 17 - 18 ساله هم نیستم کسی بگه داره احساسی حرف میزنه 26 سالمه عقلم زورش به احساسم میرسه ولی خودم نمیخوام که فراموشش کنم
      براش دعا کنید که مشکلش با خانواده ش زودتر حل بشه انقدر که دلم برای اون میسوزه برای خودم نمیسوزه

      پاسخ ها

      • علی

        البته خانم عزیز شما جنبه طنز فضای اینجا رو با جنبه و ظرفیت اشتباه نگیرید.اینجا فضای مجازیست و با چند جمله نمیتوان کسی رو قضاوت کرد.شما خانمها متاسفانه زود قضاوت میکنید.!
        در مورد داستان خودتون اسمش خواستگاری نیست به نظرم ابراز علاقه هست که معتقدم پیش قدم شدن در اون دختر و پسر نمیشناسد.
        اینجانب در ایام دانشگاه به دختری علاقه داشتم به او ابراز کردم و نپذیرفت و از کارم هم پشیمان نیستم چون پیش خودم راحتم که حداقل تلاشمو کردم.اما چیزی که مهمه همه باید یاد بگیریم که تحمل هر جوابی رو داشته باشیم هر چند سخته اما باید کنار بیایم.و اگه جواب منفی بود کل جامعه پسرها و دخترها رو قضاوت نکنیم که بی احساسن.مخصوصا خانمها که خیلی پیش داوری می کنن.
        برای شما هم آرزوی خیر و صلاح دارم.

      • ss

        اینا طنز نیست , حقیقته

      • ss

        یعنی چی خانوم , شما چرا راجب همه پسرا اینجور حرف میزنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ماه بانو

      همینطوریش پسرها توهم دارند که چقدر دخترها دوستشون دارن دیگه اگه ازشون خواستگاری کردی وامصیبتاه! تو دانشگاه با تعداد خواستگاراشون کلاس میذارن. اونها که خود پسرها به خواستگاریشون رفتند و التماس کردند دختر بهشون بدهند بعد از چند ماه زندگی بهشون گفتند اگه من نبودم هیچکس با تو ازدواج نمیکرد وای به حال شما که میخوای بری خواستگاری یه پسر و بهش التماس کنی تو را بگیره و اون مخالفت کنه.

      پاسخ ها

      • ss

        یک سوالی داشتم , مگه الان دخترا تو دانشگاه , کلاس نمیذارن که بهم میگن , واسه من 10 تا خواستگار اومده و یکی دیگه میگه واسه من 15 تا و اله ماشالله ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • مينا

      خياي زشته اينا چيه تو سايت ميزارين غروردخترا زير سوال ميره دختر از پسر خواستگاري كنه خيلي خيلي ضايس

      پاسخ ها

      • ss

        خجالت چی , یک سوالی داشتم , اگه یک پیر زن یا زن تو این سریال از یک پیر مرد یا مردی خوشش بیاد حق داره , ولی یک دختر حق نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • حسن

      گول نخورید خواهران گلم
      -اگر چه همه مردها الزاما مشکل اخلاقی ندارند ولی شما این فرض را برای هر مردی که باهاش برخورد دارید داشته باشید
      - مرد باید ناز زن را بکشد و الا غیر این باشد زن مانند دستمال کاغذی خواهد بود که بعد از استفاده باید...
      - حتی از مردهای متدین و مذهبی خواستگاری نکنید دیگران که جای خود دارند (یک روزی کار هر زن ومردی به یک تفاوت سلیقه و اختلاف می رسد و آنروز بر زن خواستگار گران خواهد بود )

      پاسخ ها

      • رز

        کاملاً درسته. مردای ایرانی وقتی ببینن زنی بهشون پیشنهاد ازدواج می ده باهاش عین دستمال کاغذی رفتار می کنن.

      • ss

        میشه شما نظر ندی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • من

      من :(

    • یک متخصص

      با سلام. پیشنهادی که جناب دکتر ابهری دادند با توجه با وضعیتی که در رابطه با ازدواج در جامعه ما اتفاق افتاده مطرح شده.دوستانی که گفتند این حرفا علمی نیست باید بگم اتفاقا بر مبنای بررسی علمی که ایشون انجام دادند این پیشنهاد رو مطرح کردند اما دوستان توجه کنند که اشاره شده ابتدا اون شخص زیر نظر گرفته شود تا اگر مورد مناسبی بود به شکل مستقیم یا عیرمستقیم خواستگاری صورت گیرد.نکته دیگه اینکه خانمها باید آستانه تحمل و مدارای خود را بالا ببرند و اگه جواب نه هم شنیدند دچار مشکل نشوند یعنی خودشون رو باور داشته باشند.هر پسری هم که جنبه نداشت و از این پیشنهاد سوء استفاده کرد شما با این کارش اونو بهتر می شناسید و بی خیالش می شوید

      پاسخ ها

      • رز

        اولاً شخصیت زن مسخره نیست که به این راحتی خودشو در معرض سوء استفاده ی مرد قرار بده. ثانیاً شما به یه چیز دیگه اصلا فکر نمی کنید و اون چیز سابقه ی افراده! اگر بعد از دادن پیشنهاد ازدواج از طرف دختر و شنیدن جواب رد از طرف پسر و اتمام قضیه، شرایط ازدواج با پسر دیگه ای برای دختر فراهم بشه و این وسط یک درصد گندش در بیاد که اون دختر قبلاً به یه پسر دیگه پیشنهاد ازدواج داده آیا نامزد یا همسر فعلیش حاضر به ازدواج یا ادامه ی زندگی با اون دختر میشه؟ قطعاً خیر! پس باید آینده رو هم در نظر گرفت. چنین پیشنهاد خطرناکی قطعاً چنین عواقب خطرناکی رو هم در بر داره. به نظر من که در جامعه ی فعلی ما به هیچ عنواان نباید این کارو کرد.

      • یه دختر منطقی

        سلام معلوم شد خود اقای دکتر هم اومدن خوندن خیلی تخصصی بود

      • ss

        .این حرفا رو نزن دختر , یه کم اون بالا خونه تو به کار بنداز

    • سی سی

      اگه کسی واقعا دوست دارید و یا شتاخت کاملی از اون شخص دارید این کارو بکنید لااقل تا اخر عمر شرمنده وجدانتون نیستید چرا برای به دست اوردنش تلاشی نکردین اگه این فرهنگ جا بیفته خیلیم خوبه مگه شخصیت یه دختر وابسته به ی نه پسراست؟ اگه جوابتون مثبت شخصیت داغونی دارین یکم رو خودتون کار کنید ارزش شما خیلی خیلی بیشتر از این حرفاس که با یه نه بخواد بشکنه

    • محمد حسین

      اگه همچین چیزی اتفاق می افتاد خیلی برای پسر ها ازدواج رو راحت تر میکرد چون متعاقبا توقعات هم کمتر میشد ولی هر چی فکر میکنم میبینم خوب نیس.
      مثلا فکر میکنم 5 سال بعد از ازدواج نشستم رو صندلی دارم به زنم نگاه میکنم و اون لحظه ای رو به یاد میارم که ازم خواستگاری کرد! حس خوبی نیس :)
      به جای این کارا بهتر نیس خانواده ها یه ذره واقعیت ها رو ببینن و توقعات کمتر بشه؟

    • محمد

      اقا؟اقا؟حساس نشو حساس نشو. چه اشکالی داره.خواسگاری حق دختره.مال دختره.عععععععععع.

    • ss

      بله , به نطر من کاملا درسته , منظورش اینه که , دخترا الکی منتظر نباشن , چون خدا گفته از شما حرکت , از من برکت . تازه چه اشکالی داره , مگه قراره پسرا رو بکشن؟ تازه شرعا هیچ اشکالی نداره . به قول بعضیا که میگن مگه زن مسخره هست که خواستگاری کنه !!
      آیا پس شما میگین پسرا مسخره هستن , که میان خواستگاری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      و به قول ایشون که سابقه محسوب میشه , ههه , آدم تو کار این دخترای جنگ طلب میمونه .
      آیا به نظر شما اگه واسه یک پسر چند دختر خواستگار بیاد , یعنی پسر بدیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      و بعد هم راجب درصد شانس ازدواج میگن , حالا به نظر شما اگه پسری چند جا خواستگاری جواب رد بشنوه , آیا شانس ازدواج داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج