۹۶۲۵۶۳
۶ نظر
۵۰۱۲
۶ نظر
۵۰۱۲
پ

اجاره مسکن در تهران چقدر است؟

برای اجاره یک خانه ۸۰ متری با عمری بیش از ۱۰ سال باید به طور متوسط سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه اجاره پرداخت.

ایسنا: برای اجاره یک خانه ۸۰ متری با عمری بیش از ۱۰ سال باید به طور متوسط سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه اجاره پرداخت.

اخیرا مرکز آمار گزارشی از وضعیت ملک و خانه در تهران منتشر کرد که بررسی وضعیت اجاره در آن قابل تامل است.

طبق معاملاتی که در بنگاه‌های شهر تهران انجام شده، متوسط مبلغ اجازه ماهانه به همراه سه درصد ودیعه پرداختی برای هر متر مربع خانه حدود ۴۴ هزار و ۱۴۷ تومان اعلام شده است. همچنین حداقل قیمت ۳۵۰۰ تومان و حداکثر ۲۲۷ هزار و ۷۱۹ تومان است که برای متوسط میانگین ۸۰ مترمربع و با عمر ۱۴ سال پیش‌بینی شده است.

متوسط مبلغ اجاره در تهران در پاییز امسال نسبت به تابستان ۱.۴ درصد و در مقایسه با پاییز سال گذشته ۳۱.۱ درصد افزایش دارد. از سمت دیگر معاملات مربوط به تعداد معاملات نیز ۲۸.۸ درصد در پاییز نسبت به تابستان و ۷.۳ درصد نسبت به پاییز سال قبل کاهش دارد.

بر این اساس محاسبات برای یک خانه ۸۰ متری با متوسط عمر ۱۴ سال نشان می‌دهد که متقاضی دریافت خانه در تهران باید حداقل ماهی ۲۸۰ هزار تومان، به طور متوسط سه میلیون و ۵۳۱ هزار تومان و حداکثر ۱۸ میلیون و ۲۱۷ هزار تومان بپردازد.

شاید این آمار تا حدودی در قیاس با آنچه که در شهر تهران اتفاق می‌افتد برای مخاطبان قابل پذیرش نباشد، اما مرکز آمار این اطلاعات را براساس اطلاعاتی که بنگاه‌های معاملات ملکی از خرید و فروش و اجاره در سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات ثبت کرده‌اند منتشر کرده است.

طبق توضیح مرکز آمار با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم معاملات در مناطق شهر تهران باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط قیمت در سطح کل می‌شود، از متوسط تعدیل شده که در آن وزن با استفاده از سهم واحدهای مسکونی دارای سکنه محاسبه می‌شود، استفاده شده تا با حذف اثر حجم معاملات تغییرات قیمت به طور واقعی مشخص شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مملکتو دو دستی تقدیمتون کردیم چنان گندی زدید به خودشو مردمش که تا ۱۰ نسل دیگه هم درست نمیشه ساده بگم ایران و به باد دادید.همین دنیا تاوان پس میدید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین دمت گرم.

    • لاکپشت سبز

      باید ماهی ده پانزده داشته باشی تا بشه زندگی متوسط کنی وگرنه خداحافظ زندگی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به وله با ماهی ۱۰ تا هم نمیشه دیگه تو این مملکت زندگی کرد یادمه یه زمانی میگفتند روزی خواهد شد که به ریال دربیاری وبه دلار خرج کنی دیزی نپایید که این موضوع مصداق پیدا کرد خدا مسولین رو به راه راست هدایت کنه تا اینقدر از کیسه مردم ریاست نکنند

    • بدون نام

      خدا باعث و بانیش لعنت کنه مردم به این روز انداخت

    • بدون نام

      من یک کامیون داشتم فروختم دادم خونە سال 90حالا سە تا از اون خونە بفروشم نمیتونم کامیون بخرم کامیون ماشین خیلی قیمتهاش رفتە بالا خونە اینطوری نیست اونی کە قیمتش نرفتە بالا خاک خونە بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج