۹۶۳۴۹
۲ نظر
۵۰۴۶
۲ نظر
۵۰۴۶
پ

دور دنیا با برترین‌ها: دبی (۳)

در این مطلب سریالی قرار است به ترتیب در مورد جاذبه های گردشگری دبی، اعیاد ملی و مذهبی در دبی، تعطیلات رسمی، لباس های محلی و رسمی مردم دبی، آداب ورسوم و فرهنگ مردم دبی، هنر و انواع غذاها و نوشیدنی های این شهر برایتان صحبت کنیم.

برترین ها: در این مطلب سریالی قرار است به ترتیب در مورد جاذبه های گردشگری دبی، اعیاد ملی و مذهبی در دبی، تعطیلات رسمی، لباس های محلی و رسمی مردم دبی، آداب ورسوم و فرهنگ مردم دبی، هنر و انواع غذاها و نوشیدنی های این شهر برایتان صحبت کنیم.

۱. گردشگری

جاذبه های گردشگری

سیتی سنتر

سیتی سنتر با زیر بنایی حدود ۳۷۰ هزار متر مربع و با بیش از ۳۰۰ فروشگاه و ۱۳ رستوران و کافی شاپ از بزرگترین و اصلی ترین مراکزخرید در دبی و خاورمیانه به شمار می رود. بخش فروشگاهی آن در سه طبقه ساخته شده است. بخش اعظمی از طبقه همکف اختصاص به پارکینگ اتومبیل ها دارد. قسمت دیگری از همین طبقه نیز، به فروشگاه های عرصه کننده لوازم الکترونیکی اختصاص یافته است. سایر فروشگاه های این مرکز در طبقات اول و دوم قرار دارند.

مطلب مرتبط:

دور دنیا با برترین‌ها: دبی (3)

سرزمین جادویی، که بخش دیگر سیتی سنتر است نیز انواع وسایل بازی از جمله جدیدترین بازی های ویدئویی و کامپیوتری برای کودکان و نوجوانان و البته بزرگسالان است. رستوران ها نیز در قسمت دیگری از این مرکز قرار گرفته اند. درکنار ساختمان بخش فروشگاهی این مرکز، ساختمان هتل معروف سافیتل (متعلق به همین مرکز) و ساختمان ۱۱ طبقه اداری مرکز قراردارند. نمایشگاه اتومبیل های تویوتا و لکسوس نیز از جمله سایر بخش های سیتی سنتر هستند.

مرکاتو

دیدار از این مرکز را به همه و حتی کسانی که قصد خرید هم ندارند، توصیه می کنیم. گردش در این مرکز خرید مانند گردش در یک موزه زیبا متعلق به دوران رنسانس است.

دور دنیا با برترین‌ها: دبی (3)

این مرکز بسیار دیدنی توسط هنرمند معروف ایتالیایی «دانیل مورللی» و بر اساس معماری دوره رنسانس طراحی شده است. تماشای معماری خیره کننده این مرکز، لذت خرید را دو چندان می کند. این مرکز بیش از ۹۰ فروشگاه و چندین غذاخوری و کافی شاپ دارد. شعبه ای از سوپرمارکت بزرگ «اسپینیز» نیز در این مرکز قرار دارد. ۷ سالن سینما «سنچری سینما» نیز از بخش های دیگر این مرکز می باشند.

سیاره سحر آمیز

یکی از محبوب ترین محل ها برای کودکان در دبی، سیاره سحرآمیز در مرکز خرید سیتی سنتر است. البته وجود بازی های ویدئویی متعدد در اینجا، سایر سنین را نیز به خود جلب می کند.

دور دنیا با برترین‌ها: دبی (3)

چرخ و فلک، تاب گردان، قطار برقی، اتومبیل سواری و بازی های ویدئویی و الکترونیکی گوناگون از جمله امکانات این شهر بازی هستند. هزینه بلیط هر بازی ۲ درهم می باشد ولی کودکان با خرید یک بلیط ۵۰ درهمی می توانند تا هر اندازه که مایل باشند از امکانات این شهربازی استفاده کنند.

باغ وحش دبی

باغ وحش دبی برای اولین بار در سال ۱۹۶۷ در زمینی ۲ هکتاری ساخته شد و هم اکنون نیز به عنوان قدیمی ترین باغ وحش کشورهای عربی شناخته می شود.

تعداد بسیار زیادی از انواع حیوانات مختلف در این محل نگهداری می شوند. همچنین آکواریوم بزرگی برای نگهداری گونه های مختلف دریایی تعبیه گردیده است که بواسطه آن گونه های گوناگونی از آبزیان در آن نگهداری می شوند.

دور دنیا با برترین‌ها: دبی (3)

در این باغ وحش هم اکنون ۲۳۰ گونه جانوری و ۲۴۸ نمونه پستاندار مانند روباه، شیر، پلنگ، شانپانزه، میمون، گوزن خرس های متعدد زرافه و بعضی از گونه های در معرض خطر در حال نگهداری می باشد.

دبی مال

یکی از بخش هایی که سرمایه گذاری های هنگفتی بر روی آن انجام شده، مراکز خرید این شهر است. اما این مرکز خرید را باید دید تا باور کرد. یکی از بزرگترین مراکز خرید دنیا که هر نیازی را برآورده می کند. خرید و صرف غذا تبدیل به یکی از جاذبه های جانبی دبی مال شده اند. ۲۲ پرده سینما، پارک Sega World، دنیای بازی کودکان و یک آکواریوم بزرگ از دیگر امکانات این مرکز خرید هستند. فواره های دبی که جای خود را در بین جاذبه های دبی پیدا کرده اند دقیقا در مقابل درب ورودی این مرکز خرید قرار دارند. رقص آب این فواره ها همه روزه از ساعت ۶ بعدازظهر شروع می شود.

دور دنیا با برترین‌ها: دبی (3)

زوما

اگر به دنبال جایی هستید که غذا خوردن در آن یکی از بهترین خاطرات سفرتان به دبی باشد گزینه های متعددی در مقابلتان قرار خواهد گرفت، رستوران هایی در سبک های متنوع و در هر محدوده قیمتی در گوشه و کنار شهر مشغول به کارند. اما پیشنهاد ما زوماست، رستوران لوکس ژاپنی با آشپزخانه باز و سرویس عالی. اگر با غذاهای ژاپنی مشکلی ندارید، این تجربه را از دست ندهید.

دور دنیا با برترین‌ها: دبی (3)

شهر گمشده

هتل آتلانتیس دبی یکی از لوکس ترین اقامتگاه های این شهر است که در بالاترین نقطه پالم جمیرا واقع شده است. رستوران ها و باشگاه های متعدد این هتل آماده خدمت رسانی به میهمانان خود می باشند. پارک آبی، پارک بازی کودکان و استخر دلفین های آتلانتیس فوق العاده اند.

دور دنیا با برترین‌ها: دبی (3)

تورهای یک روزه

آژانس های متنوعی هستند با برگزاری تورهای یک روزه، شما را از درب هتل برمیدارند، به بیابان گردی و شترسواری می برند، یک وعده غذای عربی مهمانتان می کنند و سپس شما را به هتل باز می گردانند. اگر به دنبال ماجراجویی عمیق تری هستید گواهینامه بین المللی خود را به همراه داشته باشید، یک جیپ ۴×۴ کرایه کنید و برای چند ساعت خود را در قلب بیابان های عربی گم کنید.

دور دنیا با برترین‌ها: دبی (3)

۲. فرهنگ و آداب و رسوم دبی

فرهنگ دبی ریشه مستحکمی در سنت اسلامی اعراب دارد. اسلام چیزی بیش از یک سنت است. این شیوه زندگی است که کلیه امور روزمره دنیوی از پوشیدن تا خوردن و آشامیدن را هدایت می کند. بنابراین، فرهنگ و میراث امارات متحده رابط های نزدیکی با مذهب آن دارد.

با این حال، در امارات خارجی ها در انجام مراسم مذهبی خود آزاد هستند، الکل در هتل ها سرو می شود و پوشیدن لباس آزادانه است.

دولت امارات عمدتا از طریق بنیاد فرهنگی ابوظبی، در صدد حفظ شکل‌های سنتی هنر و فرهنگ است. هر چند، تغییرات چشمگیری در زندگی اجتماعی صورت گرفته‌است، نگرش به زنان تغییر کرده‌است و ورزش‌های جدیدی در کنار شترسواری سنتی کم کم رایج می‌شوند، همچون ورزش گلف، بیابان کهن دبی و مسابقات گلف ابوظبی و گران‌ترین مسابقه اسب‌دوانی جهان، جام جهانی دبی، که هر سال در ماه مارس (اسفند-فروردین) برگزار می‌شود. در امارات، بر خلاف کشور همسایه اش عربستان که سعی بر جلوگیری از رواج دین‌های دیگر دارد. کلیساهای بسیاری وجود دارد. به دلیل اینکه بسیاری از آسیایی‌ها، امارات را به عنوان وطن دوم خود پذیرفته‌اند، رستوران‌ها و مراکز فرهنگی آسیایی بسیاری در این کشور وجود دارد. همچنین تعداد کمی مرکز و مدرسه اروپایی نیز وجود دارد.

دبی مصداق واقعی همزیستی مسالمت‌آمیز تمام فرهنگ‌ها و ملیت‌ها در کنار یکدیگر و از این لحاظ در کل منطقه بی‌نظیر است. بیش از ۱۸۰ ملیت در این شهر در کنار یکدیگر در صلح و صفا زندگی می‌کنند و به عنوان مثال، در منطقه بَردُبی، در فاصله ای نزدیک، هم مسجد اهل تسنن، هم مسجل اهل تشیع، هم کلیسا و هم معبد هندوها دیده می‌شود.

در مراکز خرید هم شما ممکن است خانمی را با نقاب و روبند ببینید که با یک زن اروپایی بدون حجاب دوشادوش یکدیگر راه می‌روند و جالب آن که هیچیک از این دو، طرف توجه و تعجب دیگران نیستند

۳. لباس رسمی

جمعیت محلی لباس محلی خود را در جاهای عمومی می‌پوشند. برای مردان دشاشه یا خاندورا است که یک پیراهن بلند سفید که با یک سرپوش سفید یا قرمز بنام کرا پوشیده می‌شود. این سرپوش بوسیله یک طناب مشکی (آکال) نگاه داشته می‌شود.

شیوخ و تجار معلم نیز ردای نازک مشکی یا قهوه‌ای (بنام بیشت یا میشله) روی دشداشد در رویدادهای مهّم می‌پوشند که معادل ژاکت شام در فرهنگ غرب است.

دور دنیا با برترین‌ها: دبی (3)

در مکان‌های عمومی زنان عبای مشکی می‌پوشند که چادری مشکی و بلند است که لباس‌های آن‌ها را می‌پوشاند بعلاوه یک روسری که شیله نامیده می‌شود. اغلب پارچه‌ عبا از حریر بسیار ظریف و ممکن است از جلو باز شود. بعضی زنان همچنین یک نقاب نازک مشکلی برای پوشاندن صورت با دستکش استفاده می‌کنند.

و زنان مسن‌تر هنوز از ماسک چرمی بنام بورف استفاده می‌کنند که بینی، ابرو و چانه را می‌گیرد. هر چند این البسه بیشتر توسط نسل مسن استفاده می‌شود و زنان مدرن اغلب آخرین مد مارک‌های بین‌الملل را می‌پوشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عرب ها از خیلی جهات به ما شبیه اند ،آدم باهاشون احساس راحتی می کنه ،حیف که مسلمانان اتحاد ندارند .

      البته اینا هم بچه هاشون میرن اروپا و وقتی برگردند دیگه اون عربهای خونگرم مهمانواز نخواهند بود

    • زهرا بغدادی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج