۹۷۵۴۶۹
۱۸ نظر
۵۰۱۰
۱۸ نظر
۵۰۱۰
پ

احتمال اختصاص یک میلیارد دلار برای مبارزه با کرونا

رئیس‌جمهور اعلام کرد: امروز نامه‌ای به مقام معظم رهبری ارسال کرده‌ایم که امیدواریم با آن موافقت کنند تا مبلغ یک میلیارد دلار را از این صندوق برداشت کنیم.

خبرگزاری مهر: رئیس‌جمهور اعلام کرد: امروز نامه‌ای به مقام معظم رهبری ارسال کرده‌ایم که امیدواریم با آن موافقت کنند تا مبلغ یک میلیارد دلار را از این صندوق برداشت کنیم.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (پنجشنبه) در جلسه کمیته اقتصادی دولت، با اشاره به اینکه ده‌ها هزار تخت بیمارستانی برای دوره نقاهت آماده شده است، گفت: تقریباً از این تخت‌ها استفاده نشده است و این تخت‌ها برای شرایط بسیار بدبینانه پیش بینی شده بود.

وی با بیان اینکه ما چهار هزار تخت بیمارستانی نیروهای مسلح آماده کرده ایم که از این چهار هزار تخت هم تاکنون استفاده نشده است، افزود: تمام تخت‌های بیمارستانی کشور را آماده کرده ایم که از این تخت‌ها هم حدود ۱۳ هزار تخت تاکنون استفاده نشده است.

رئیس جمهور افزود: بنابراین ما یک رقم و عدد بسیار بالایی از تخت‌های بیمارستانی و تخت‌های نقاهتگاهی امروز در اختیار داریم که استفاده نکردیم، من تشکر می‌کنم از یک برنامه ریزی بسیار خوبی که در این کشور انجام گرفته است.

روحانی تاکید کرد: فکر نمی‌کنم هیچ کشوری شرایط کشور ایران را برای مقابله با بیماری کرونا داشته باشد که درحال حاضر در سخت‌ترین شرایطی که همه کشورهای دنیا با آن مواجه هستند ما حدود ۲۰ هزار تخت بیمارستانی خالی را در اختیار داریم.

وی افزود: پزشکان و پرستاران ما هم که روزهای اولیه روند کار برای آن‌ها بسیار خسته کننده بود، با آماده کردن ۱۰ هزار پرستار جدید این مسئله را هم حل کردیم، امروز شرایط به گونه‌ای است که می‌توانند پرستاران ما طبق معمول در بیمارستان‌ها فعالیت خودشان را ادامه بدهند.

رئیس جمهور تاکید کرد: کار پزشکان و پرستاران بسیار ارزشمند، فوق العاده و مجاهدانه و فداکارانه است و از همه آن‌ها تشکر می‌کنیم.

روحانی درباره جلسه امروز ستاد اقتصادی دولت نیز توضیح داد: اولین تصمیم امروز ما این بود که کسب و کارهای صدمه دیده، مشروط به اخراج نکردن کارگران، تسهیلات ارزان قیمت دریافت کنند که وزارت صمت و وزارت رفاه جدول آن را مشخص می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۷۵ هزار میلیارد تومان برای این کار مد نظر قرار دادیم که بانک مرکزی با همکاری بانک‌ها آن را انجام خواهند داد، افزود: نرخ ترجیحی تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای بنگاه‌های صدمه دیده از کرونا را ۱۲ درصد با مدت زمان پرداخت ۲ ساله اعلام کرد.

رئیس جمهور همچنین از تشدید مقرارت برای فاصله گذاری اجتماعی در ۲ هفته آینده خبر داد و تاکید کرد: امیدواریم تا ۲۰ فروردین از قطع زنجیره شیوع کرونا اطمینان بیشتری حاصل شود.

روحانی با بیان اینکه حدود ۵ هزار میلیارد تومان برای تأمین بیمه بیکاری در سه ماه پیش رو در نظر گرفته‌ایم، اظهار داشت: بخش بهداشت و درمان کشور هم به بودجه بیشتری نیاز دارد که مجموع آن به همراه رقمی که برای بیمه بیکاری نیاز داریم، مبلغی حدود یک میلیارد دلار است.

وی اعلام کرد: برای برداشت این مبلغ از صندوق توسعه ملی، امروز نامه‌ای به مقام معظم رهبری ارسال کرده‌ایم که امیدواریم با آن موافقت کنند تا مبلغ یک میلیارد دلار را از این صندوق برداشت کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای تجهیز بیمارستان‌ها و تأمین هزینه بهداشت و درمان به این بودجه نیاز داریم، اظهار داشت: مردم بدانند که دولت هم به سلامت آنها و هم به چرخش تولید و اقتصاد کشور توجه می‌کند.

روحانی با بیان اینکه ذخایر کشور به اندازه‌ای است که نیازهای اساسی مردم تأمین شود، گفت: در این زمینه شرایط ما از بسیاری از کشورهای جهان بهتر است، با وجود اینکه ما در فشار تحریم بودیم. کشورهای دیگر نه تنها در تحریم نیستند بلکه اتحادیه‌هایی دارند و منابع فراوانی در اختیار دارند. خوشبختانه کشور ما با آبرو در این مسیر پیش رفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مصطفی

      دروغ سیزده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولت مشغول ذمه است اگر این یک میلیارد دلار را که باید صرف شیعه کردن چینی ها و آفریقایی ها شود، برای مبارزه با این ویروس کذایی هزینه کند

      • مهدی ۵۵

        نفرین بر تو خیلی بی کفایت ملت به به باد فنا دادی

    • بدون نام

      66میلیون نفر زیر زرزززززززززیییرخط فقر چه
      بخورند ازکجا بیاردزنوبچه بخورند زنده بماند روحانی حساب بانکی جنابعالی پراست به فهمه این توبمیر ازاون توبمیرییانیست مردم گرسنه است شما پدران ایرانی شرمنده اهل عیال کردی بابا چرا نمی فهمی ننگ بر تو باد ما داریم می میریم چه بهتر باکرونا بمیریم حداقل حفظ آبرو میشود

    • بیکار

      چرت و پرت های همیشگی
      دست برادر از این همه دروغ و....... فقط برو به......

    • ایرانی

      لطفا مقایسه نکنید چون وظیفه شما مقایسه نیست خدمت رسانیست پس لطفاً اگر میتوانید به وظیفه اصلیتان با چشمی بازتر بنگرید.

    • سید

      کسی به حرفت اعتماد نداره همانطوریکه رفیق شفیقت حاج اقا زیبا کلام گفته- دروغ میگی

    • بدون نام

      شیطانی

    • بدون نام

      بزرگوار ای کاش کمی مدیریت می کردید و این ملت رو به خاطر روابط سیاسی خودتون به فنا نمی دادید و الان این پولها رو خرج خوشی و سلامت و رفاه مردم می کردین!!!!افسوس که این ملت گرفتار سیاست بازی و ندانم کاری و مصلحت اندیشی شده که آقایون در کمال سلامت و رفاه روحی و جسمی هستن ومردم گرفتار و دربند!!!!!!

    • بدون نام

      همه اش وعده سرخرمن

    • بدون نام

      مملکتی که ریس جمهورش که منتخب مردمه باید از یه آدم سالخورده ۸۳ اجازه بگیره عینه دیکتاتوریه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا پدرمردم را درآوردی من 6نفر هم از کجا بیارم بخورم با خانه نشنی خودتان را مصخره کردید

    • بدون نام

      اصلا این پولها چرا باید غیر از خزانه ملی باشه و چرا با اینهمه فقرو تنگدستی مردم وگرانی .وتورم بالا حقوقها اینقدر کم افزایش پیدا کنن وقتی اینهمه میلیاردلار در اون صندوق توصعه ملیست که همه میدانیم کجا هزینه میشه؟

    • بدون نام

      بااین همه ادعا فقط یک میلیارد دلار سرزمین کفار چندتریلیون دلار اختصاص دادن تازه این یک میلیارد دلارهم باید موافقتشو بگیری تو پس چیکاره ای تواین مملکت مگرریس جمهورنیستی

    • کامران

      چه بخور بخوری ولفت ولیسی بشه برای دولتمردان تا ته اجرای پروژه!

    • سارا

      ملت بیهوش که فکر می کنند رئیس جمهور دارند رای بی ارزش ونمایشی

    • بدون نام

      چطور رییس‌جمهور که با رای میلیونی انتخاب شده و باید به آنها جواب پس بدهد اختیار استفاده از پول مردم برای خود آنها را ندارد. بعد به این سیستم حکمتی فشل میگویند مردمسالاری. حالا معلوم شد که دولت‌ها فقط تدارکات چی هستند و فقط برای گول زدن مردم وجود دارند.

    • بی نام

      سلام آقای روحانی ما مستاجر هستیم با ماهی حدود سیصد اجاره که قبلا هم بهمون کمک میشد شوهرم یعنی لیسانس مکانیک داره و مدرک کنترل کیفیت اما تو اسنپ کار میکنه حالام که با بودن این ویروس بیکاره یه سوال دارم از شما پول اجاره و قسط وام و پول شهریه پسرمو کی میده امروز حتی پول پیازم نداشت بخره اونوقت چطور تو خونه بمونیم وقتی تو سیر کردن شکممونم موندیم واقعا به فکر خانواده هایی مثل ما هستین!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج