۹۸۱۹۴۱
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

مقایسه کُشندگی کووید ۱۹ با آنفلونزای اچ۱ ان۱

سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین) اعلام کرد که قدرت کشندگی بیماری کووید ۱۹، ده برابر آنفولانزای اچ۱‌ ان‌۱ است.

برترین‌ها: به نقل از رسانه فارسی زبان؛ سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین) اعلام کرد که قدرت کشندگی بیماری کووید ۱۹، ده برابر آنفولانزای اچ۱‌ ان‌۱ است.

تدروس ادهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت، در این باره گفت: «داده‌های جمع‌آوری شده از چندین کشور به ما تصویری واضح‌تر از این ویروس، رفتارش و نحوه متوقف ساختن اش می‌دهد. ما می‌دانیم که کووید ۱۹ به سرعت انتشار می‌یابد و می‌دانیم که کشنده نیز هست: ۱۰ برابر بیشتر از ویروسی که موجب همه‌گیری آنفولانزا در سال ۲۰۰۹ شد.»

مقایسه کُشندگی کووید ۱۹ با آنفلونزای اچ۱ ان۱

این مقام مسئول اضافه کرده است با توجه به سرعت انتشار ویروس کرونا، اقدامات کنترلی وضع‌شده برای مقابله با گسترش بیماری از جمله قرنطینه در شهرها باید به آهستگی برداشته شوند. در عین حال که نباید اقدامات بهداشتی عمومی و ردیابی ناقلان و مبتلایان کنار گذاشته شود.

این اظهارات در حالی بیان می شود که پیشتر گزارش شده بود کشورهایی نظیر آلمان با کاهش آمار مبتلایان درصدد بازنگری موقت در مقررات سخت گیرانه قرنطینه در شهرها هستند.

در بیانیه سازمان جهانی بهداشت همچنین آمده است که رسیدن به یک واکسن مطمئن و کارآمد و توزیع سراسری آن برای توقف کامل سرایت ویروس کرونا ضروری است و تا آن زمان خطر گردش این ویروس در جوامع ادامه خواهد یافت.

شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹در جهان به مرز ۲میلیون نفر رسیده است و این بیماری واگیردار تا بامداد دوشنبه ۱۳ آوریل بیش از ۱۱۴ هزار قربانی بر جای گذاشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا لعنتت کنه چین

    • دل

      پدرسوخته چین آمار غلط داده ،طوری بود که تلویزیون ایران هر روز برنامه داشت که کرونا از آنفلانزا خیلی پایین تره،حالا این هم نتیجه اعتماد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج