جاباما
۹۹۲۴۲۹
۵۳۶۹
۵۳۶۹
پ

فروشگاه حیوانات خانگی؛ خرید غذا و لوازم سگ و گربه

نگهداری از حیوانات خانگی بخش بزرگی از لذت‌های شیرین زندگی کسانی را تشکیل می‌دهد که علاقه بسیاری به حیوانات دارند. اینکه بتوانید یک دوستی زیبا و از جنسی متفاوت را تجربه کنید، عضو جدیدی را به خانه خود بیاورید و لحظات شیرینی را در کنار یکدیگر سپری کنید، حسی است که تا آن را در طول زندگی خود تجربه نکرده باشید نمی‌توانید درک صحیحی از آن نیز به دست آورید.

برترین‌ها: نگهداری از حیوانات خانگی بخش بزرگی از لذت‌های شیرین زندگی کسانی را تشکیل می‌دهد که علاقه بسیاری به حیوانات دارند. اینکه بتوانید یک دوستی زیبا و از جنسی متفاوت را تجربه کنید، عضو جدیدی را به خانه خود بیاورید و لحظات شیرینی را در کنار یکدیگر سپری کنید، حسی است که تا آن را در طول زندگی خود تجربه نکرده باشید نمی‌توانید درک صحیحی از آن نیز به دست آورید.

فروشگاه حیوانات خانگی؛ خرید غذا و لوازم سگ و گربه

اما این موضوع در کنار تمامی زیبایی‌های خود، مسئولیت‌های سنگینی را نیز به دنبال دارد که اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید زیر بار آن‌ها بروید بهتر است به طور کلی بی‌خیال نگهداری از حیوانات خانگی شوید تا با این کار خود، آن مخلوقات زیبای خداوند را نیز آزار ندهید. در این مطلب همراه ما باشید تا در رابطه با نگهداری از حیوانات خانگی بیشتر بدانید و با نکات مهم در رابطه با آن آشنا شوید.

نگهداری از حیوانات خانگی

طبیعتاً بخش بزرگی از زندگی با حیوانات خانگی به نحوه نگهداری از آن‌ها باز می‌گردد. معمولاً مواردی کلی اعم از داشتن محیطی نامناسب، نگهداری از پرندگان در قفس‌های کوچک، نگهداری از ماهی در ظرف‌های کوچک و تَنگ، نگهداری از سگ‌هایی از نژاد‌های بزرگ در آپارتمان‌های کوچک، نگهداری از حیواناتی که برای بازه‌های زمانی طولانی زنجیر می‌شوند، رفتار نامناسب با حیوانات، جلوگیری از تحرک حیوان خانگی، عدم مراقبت دامپزشکی، عدم وجود غذای کافی و مناسب، عدم صرف وقت کافی با حیوان خانگی، اقدامات پزشکی غیرمعمول مثل کوتاه کردم دم، خشونت علیه حیوانات و... می‌توانند خط قرمز‌های نگهداری از حیوانات خانگی به شمار آیند. این یعنی اگر هر کدام از این موارد برای شما کاملاً عادی و معمولی هستند بهتر است که به طور کلی به سمت پذیرش مسئولیت نگهداری از حیوانات خانگی نروید! چراکه این کار شما تنها باعث آزار و اذیت آن زبان بستگان خواهد شد.

انتخاب جنسیت حیوانات خانگی

یکی از اولین مسائلی که ذهن افراد را درگیر خود می‌کند این است که چه جنسیتی از حیوانات خانگی می‌تواند انتخاب بهتری باشد تا هم صاحب حیوان و هم خود حیوان خانگی بتوانند راحت‌تر زندگی کنند. برای بررسی این موضوع باید هر دو جنسیت را دقیق بررسی کرد.

اگر بخواهیم سگ‌های ماده را بررسی کنیم باید بگویی که این سگ‌ها بهتر از سگ‌های نر تربیت می‌شوند، تمایل بیشتری به پذیرش دارند و منفعل‌تر هستند. معمولاً گفته می‌شود که سگ‌های ماده خونگرم‌تر هستند، ولی این قضاوت عادلانه‌ای به نظر نمی‌رسد، چون تمام سگ‌هایی که به خوبی و با ملایمت و مهربانی تربیت شده باشند با علاقه‌ای بدون شرط به شما پاسخ می‌دهند.

فروشگاه حیوانات خانگی؛ خرید غذا و لوازم سگ و گربه

در کنار این موضوعات باید بگوییم که این یک حقیقت است که سگ‌های ماده بهتر از سگ‌های نر ادرار خود را کنترل می‌کنند و برخی از آن‌ها حتی قادرند که در صورت لزوم ۱۰ تا ۱۲ ساعت ادرار خود را کنترل نمایند. در منزلی که در طول روز کسی در خانه نیست این موضوع می‌تواند فاکتور مهمی برای انتخاب جنسیت حیوان خانگی به شمار آید.
در نهایت نیز باید اضافه کرد که در پیاده‌روی روزانه سگ‌های ماده مثانه خود را سریع‌تر و به طور کامل تخلیه می‌کنند در حالی که تخلیه مثانه در سگ‌های نر بیشتر به طول می‌انجامد، چراکه برای تعیین محدوده قلمرو، ادرار خود را در مقادیر کم در مکان‌های مختلف پخش می‌کنند. نکته‌ای که در رابطه با سگ ماده وجود دارد هزینه نسبتاً بالای آن برای عقیم‌سازی است.

حال اگر بخواهیم سگ‌های نر را بررسی کنیم باید بگوییم که سگ‌های نر نگهبانان بهتری هستند، چراکه احساس غلبه و اعتماد به نفس بیشتری دارند. این تقسیم‌بندی بسیار کلی بوده و در اغلب موارد هر دو جنس سگ‌های نر و ماده می‌توانند حیوانات خانگی ایده‌آلی باشند.

محبت به حیوانات خانگی

برای آن‌که بتوانید به بهترین شکل و البته مسئولانه‌ترین حالت ممکن به نگهداری از حیوانات خانگی خود بپردازید باید موارد بسیاری را مورد توجه قرار دهید. طبیعتاً توجه به حیوان خانگی رکن مهمی در نگهداری از او به شمار می‌آید. اینکه بتوانید برای سگ و گربه خود زمان کافی بگذارید، با او بازی نموده و نوازشش کنید و هم‌چنین علاقه‌تان را به خوبی به او نشان دهید مهم‌ترین مسئله‌ای است که می‌تواند به او احساس خوشبختی و آرامش بسیاری را القا کند.

غذای حیوان خانگی

طبیعی است که شرایط عمومی‌تر از قبیل غذای حیوان خانگی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اولین اصلی که در این زمینه باید در نظر داشته باشید آن است که از غذای خودتان به حیوان خانگی ندهید. معمولاً در زمانی که شما مشغول خوردن غذا هستید، سگ و یا گربه‌تان سراغتان می‌آید و با مظلوم‌نمایی از شما می‌خواهد که به او هم غذا دهید، ولی مسئله مهم آن است که غذای مناسب برای حیوانات خانگی با محدودیتی اعم از عدم وجود نمک و ادویه و یا سایر موارد مواجه است؛ بنابراین شما باید غذا‌هایی جداگانه بدون وجود ادویه، پیاز، استخوان مرغ و... برای حیوان خانگی‌تان بپزید و یا از کنسرو‌ها و غذا‌های خشک آماده‌ای که مخصوص حیوانات خانگی هستند استفاده کنید؛ بنابراین یادتان باشد که تمامی این کارها، صرفاً برای حفظ سلامت حیوان خانگی‌تان است.

فروشگاه حیوانات خانگی؛ خرید غذا و لوازم سگ و گربه

به طور کلی غذای سگ به غذایی گفته می‌شود که به طور خاص برای مصرف همین حیوان است. همانند تمام گوشت‌خواران، سگ‌ها هم دندان‌های تیزی دارند و دستگاه گوارشی آن‌ها برای مصرف گوشت، مناسب است. مواد اولیه خاصی در غذای سگ وجود دارد که می‌تواند علت کلیدی آلرژی باشد. یک باور معمول در میان صاحبان سگ این است که گندم و سویا، علت اصلی آلرژی در این حیوان هستند. البته بسیاری از مطالعاتی که توسط خود دامپزشکان انجام شده این موضوع را رد کرده است و نشان می‌دهد که پروتئین موجود در گوشت می‌تواند عامل بسیاری از آلرژی‌ها به شمار آید.

باید به این نکته توجه کنید که نژاد سگ شما تأثیر بسیاری در نحوه نگهداری از او خواهد داشت. برای مثال اگر از سگی با نژاد ژرمن نگهداری می‌کنید باید این را بدانید که باید حداقل دو بار در روز و به مقدار مناسب به او غذا دهید. مطمئن شوید که غذای باکیفیت می‌دهید و برای پروتئین از ذرت در آن استفاده نشده است. یادتان باشد که سگ با نژاد ژرمن زیاد آب می‌نوشد.

فروشگاه حیوانات خانگی؛ خرید غذا و لوازم سگ و گربه

کسانی که غذای سگ ژرمن شپرد خانگی به سگ خود می‌دهند معمولاً از گوشت، مرغ یا ماهی به عنوان مواد اولیه اصلی استفاده می‌کنند. گوشت ماهیچه و استخوان‌های گوشتی، پروتئین‌هایی هستند که به یک وعده غذایی کامل و متعادل کمک می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج