۹۹۳۱۷۹
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

هشدار درباره سفر‌های تفریحی مردم

فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: هنوز موقع سفر نیست و باید همه دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرد.

خبرگزاری صداوسیما نوشت: فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: هنوز موقع سفر نیست و باید همه دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرد.

دکتر مسعود مردانی با بیان این که ساخت واکسن بیماری کرونا حداقل ۸، ۹ ماه دیگر زمان می‌برد گفت:پیک دوم و سوم بیماری واقعیتی است که وجود دارد و جمعیتی که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند و دست هایشان را مرتب نشویند و آنتی بادی نداشته باشند هر لحظه و هر جا در معرض ابتلا به بیماری کرونا هستند.

این متخصص با بیان این که گرمای هوا تاثیری روی ویروس کرونا ندارد گفت:مشاهده می‌شود که به رغم گرم شدن هوا در خوزستان، اهواز و آبادان ... سیر بیماری کرونا صعودی است و تنها راه جلوگیری از ابتلا رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه شستشوی مرتب دست هاست برای این که کرونا بچه و پیر و پولدار و فقیر و زن و مرد نمی شناسد.
مردانی گفت: مهمانی‌های بیش از ۱۰ نفر زیر یک سقف تجمع محسوب می‌شود و خطر ابتلا را بالا می‌برد و در این مهمانی‌های کوچک هم باید فاصله یک و نیم متر و موارد بهداشتی را کاملا رعایت کرد.

او گفت: قرقره آب نمک و سرکه ممکن است آلام را کمی برطرف کند، اما هیچ تاثیری روی ویروس ندارد همچنین خوردن زنجبیل و لیمو ترش و سیر و این‌ها هم تاثیری روی ویروس کرونا ندارند.

دکتر مردانی افزود: اگر یکی از اعضای خانواده‌ای علائم بیماری دارد یا مبتلا تشخیص داده شده حتما باید جدا از بقیه در قرنطینه خانگی قرار بگیرد و یکی از افراد خانواده با زدن ماسک و محافظ صورت از او مراقبت کند.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به این که تعداد بسیاری از پزشکان و پرستاران به بیماری مبتلا شده اند و آنتی بادی در بدنشان تولید شده گفت: این‌ها یا دیگر مبتلا نمی‌شوند و یا اگر هم مبتلا شوند فرم خفیف آن را می‌گیرند.

او در خصوص پادگان‌ها هم گفت: در پادگان‌ها هم باید فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی و شستشوی دست‌ها کاملا و دقیق‌تر و بهتر رعایت شود.

دکتر مردانی گفت: بیماری کرونا بین انسان و حیوان مشترک است، اما تاکنون ابتلای گربه‌ها از طریق انسان گزارش شده، اما ابتلای انسان از طریق سگ و گربه گزارش نشده است.

او با بیان این که مواد خوراکی و آشامیدنی راه شایع ابتلا به کرونا نیست افزود:کرونا از طریق دست‌های آلوده که به جاهای آلوده خورده و با تماس به چشم و دهان و بینی منتقل می‌شود و همچنین از طریق عطسه‌ها و سرفه‌های افراد ناقل یا مبتلا.

این متخصص عفونی در خصوص فرق آنفلوآنزا و کرونا گفت: آنفلوانزا یکدفعه و به صورت ناگهانی بروز می‌کند و یکدفعه تب بالای ۳۹ و ۴۰ درجه در فرد ظاهر می‌شود همراه با بدن درد، اما کرونا شروع ناگهانی ندارد و تب آن هم حداکثر ۳۸ درجه و به ندرت ۳۹ درجه است و اغلب مبتلایان کرونا با افراد کرونایی به نوعی تماس داشته اند و علامت کرونا تب ۳۸ درجه، سرفه‌های خشک و تنگی نفس و کاهش حس چشایی و بویایی و عدم توانایی در راه رفتن است.

دکتر مردانی گفت: قدم زدن در پارک ها و پیاده روی به شرط این که محل پیاده روی شلوغ نباشد و رعایت موارد بهداشتی به ویژه شستن و ضد عفونی بلافاصله دستها در صورت تماس با محیط و صندلی و ... مانعی ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بازاین دکتراومدحرف زد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج