اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۹۵۶۱۹
۱۱ نظر
۵۰۱۴
۱۱ نظر
۵۰۱۴
پ

واکنش یک اصولگرا به پیشنهاد سیدمحمد خاتمی

ناصر ایمانی گفت: گفت‌وگوی ملی لوازمی دارد که همه طرف‌ها باید به آن پایبند باشند تا امکان بررسی و شرایط صحبت کردن درباره مسائل فراهم شود.

اعتمادآنلاین: ناصر ایمانی گفت: گفت‌وگوی ملی لوازمی دارد که همه طرف‌ها باید به آن پایبند باشند تا امکان بررسی و شرایط صحبت کردن درباره مسائل فراهم شود.

آشتی ملی و ضرورت انجام آن موضوعی است که دوباره و با طرح شدن توسط سیدمحمد خاتمی به عرصه نقد در بستر سیاسی ایران بازگشته است. ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا، در این باره اظهار داشت: اینکه آقای خاتمی برای بار چندم از ضرورت آشتی ملی‌ حرف می‌زند فی‌نفسه اشکال ندارد، اما نکته قابل توجه این است که ایشان چه پیشنهادهایِ اجرایی برای این امر دارد. در واقع هیچ کسی از آشتی ملی بدش نمی‌آید، اما اینکه به طور کلی‌گویی موضوع ضرورت آشتی ملی طرح شود و وارد مصادیق نشویم، نمی‌تواند کارایی لازم را داشته باشد.

او در ادامه سخنانش گفت: باید دید ملزومات آشتی ملی چیست و آیا گروه‌ها به ملزومات این امر اعتقاد دارند یا نه؟‌ همچنین باید پرسید جریان اصلاحات چقدر آمادگی آشتی ملی دارد و حاضر به پرداختن هزینه‌هایش است. اصلاح‌طلبان در مسائل مختلف موجی از تخریب‌ها و به هم ریختن صحنه را اجرایی می‌کنند؛ مثلاً از همین حالا نسبت به مجلس جدید سیاه‌نمایی می‌کنند و بعد از ۳ ماه همچنان درباره سلامت انتخابات ابهام‌زایی می‌کنند.

ایمانی تصریح کرد: در چنین حالتی آدم این حس را پیدا می‌کند که اصلاح‌طلبان توقع دارند با آشتی ملی خطاها و اشتباه‌هایشان نادیده گرفته شود و هیچ کسی از آنها درباره کارنامه مملو از اشتباهِ‌ دولت و مجلس دهم سوالی نپرسد. البته در گروه دیگر هم حتماً چهره‌هایی هستند که بر نظرات و عملکردشان نقدهایی مطرح می‌شود و باید پاسخگو باشند. پس می‌توان این‌طور نتیجه‌گیری کرد که بهتر است به جای آشتی ملی، گفت‌وگوی ملی جدی گرفته شود و طرفین به بحث و گفت‌وگو بپردازند تا از این طریق در کشور کارهای بازدارنده و مُخرب انجام نگیرد.

این چهره تاکید کرد:‌ گفت‌وگوی ملی ملزوماتی دارد که همه طرف‌ها باید به آنها پایبند باشند تا امکان بررسی و شرایط صحبت کردن درباره مسائل فراهم شود. البته به این شرط که اگر رأی و نظر گروهی پذیرفته نشود، دیگری را به بی‌توجهی به مردم‌سالاری یا معتقد نبودن به آزادی بیان متهم نکنند. در واقع، همه باید نظرات مخالف را برتابند تا بتوان با گفت‌وگوهای چندجانبه برای حل مشکلات به راه‌حل‌هایی مطلوب رسید.

ناصر ایمانی در پایان صحبت‌هایش گفت: شرایط کشور در این روزها با آنچه مطلوب است،‌ فاصله دارد. به همین دلیل به جای پرداختن به موضوع‌های کلی،‌ بنشینیم و با هم گفت‌وگو کنیم تا بتوانیم از بحران‌های موجود عبور کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رزمنده کردستان

      گفتگو بشرطی که سهم خواهی درآن نباشد کهردوطرف به اشتباهات خود معترف باشند خیلی خوب وبه نفع جامعه وانقلاب است به امید آنروز

    • زنده باد ایران

      گفتگوی ملی یعنی آشتی دادن مردم با مسولین .نه آشتی گروهای سیاسی

    • بدون نام

      انتخابات؟
      جدی با چه رویی این کلمه را بکار می بری ؟ یعنی خدایی نمی دونی چند درصد مردم در انتخابات مجلس بویژه در تهران شرکت کردند.
      انتخابات زمانی معنا میده که از همه تفکرات و جریان ها در آن حضور داشته باشند.برای همینه که آقای خاتمی میگه این تفکرات برای مدیریت کشور به نزدیک بشن و طوری نباشه که قدرت در ید اختیار یک جریان تمامیت خواه باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش همه مسئولین از کلی گوئی دست بر میداشتند ، مثلا عدالت کلی گوئی است باید عدالت به اختصار مشخص شود چه کاری انجام شود میشود عدالت و یا نشود میشود ظلم آنوقت میدیدیم که کارهای ظالمانه چقدر بیشتر از عادلانه است .

      • شهید آبراهام لینکلن!

        از نظر بعضیا انتخابات فقط وقتی درست و عالی و نماد مردم‌سالاری و دمکراسی است که خودشون و جناحشون و تفکرشون پیروز شده باشند وگرنه یا تقلب شده و باید بریزند توی خیابون سطل آشغال آتیش بزنن و یا اینکه منتخبان و برندگان باید بروند خجالت بکشند که چرا پیروز شده اند. همینقدر منطقی و همینقدر عاقلانه.

      • بی نام

        مرد عمل و میدان سید محمد خاتمی

      • شهید آبراهام لینکلن!

        انتخابات برای شما فقط موقعی معنا پیدا میکنه که برنده شده باشید، انوقت همه چیز گل و بلبله و همه مردم هم فهیم و آزادی خواه، ولی وقتی که شکست می‌خورید، یا تقلب شده و یا اینکه اصلاً انتخاباتی نبوده، همه چیز زوری و مهندسی شده و بدون آزادی بیان و در نهايت خفقان بوده.

    • بدون نام

      شما که حتی پیشنهادش رو هم ندادی به پیشنهاد دادنش ایراد میگیری

    • بدون نام

      دو طرف همانند دو تیغه ، قیچی عمل می کنند ....تمام شده ماجرا ، باید نقشی دیگر دراندازیم .

      پاسخ ها

      • محمد

        درودبرسیدبزرگوارومردعمل ودوست داشتنی سید محمد خاتمی

    • بدون نام

      بی توجهی به نظرات رقیب و خوار و کوچک شمردن او مسیری است که انتهایش خسارت و پشیمانی است .قبل از اینکه دیر شود باهم مدارا کنید .ما همه در یک کشتی با دریایی طوفانی نشسته ایم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج