۹۹۸۳۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بلوچ ها غیورترین مرزداران ایران

استاندار سیستان وبلوچستان با تصریح براینکه قوم بلوچ غیورترین مرزداران کشورمان هستند، گفت: حساب عده ای که با سوء استفاده ازنام این قوم درصدد مطرح کردن خود هستند ازمردم استان جداست وآنها هیچگاه خیرخواه میهن خود نبوده و نیستند.

خبرگزاری ایرنا: ˈعلی اوسط هاشمیˈ روز یکشنبه در ادامه سفر به جنوب سیستان وبلوچستان درجمع مسوولان، معتمدان، سران طوایف وعشایر شیعه وسنی شهرستان نیکشهر ابرازداشت: نباید طوری عمل کنیم که دیگران فضای استان را ناامن جلوه دهند.

وی اظهارداشت: دراقتصاد مقاومتی قدرت از آن مردم است بر این اساس امنیت و اقتصاد پایدار با محوریت نیروی انسانی امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه انجام کارهای اقتصادی درسیستان و بلوچستان اولویت دولت تدبیر وامید است، گفت: هم اکنون مطالعه احداث ۱۴ سد در این استان دردست انجام وسه سد نیز در حال اجراست تا بتوانیم با مهار وذخیره سازی آبها بویژه درنقاط مرزی کمک بزرگی به افزایش تولید و رونق کشاورزی کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین درپاسخ به درخواست های مردم ومسوولان منطقه با اعلام ابقای ˈصاحب گل صالحیˈ فرماندار نیکشهر، افزود: ایشان به عنوان یک نیروی بومی بلوچ و اهل سنت ازنیروهای خوب وزارت کشور است وامیدواریم بتوانند گامهای موثرتری در توسعه و پیشرفت منطقه همراه با برنامه های دولت تدبیر و امید داشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به سرکشی خود از طرحهای عمرانی منطقه همچون بیمارستان ۶۴ تختخوابی، ورزشگاه دو هزار نفری و سد خیرآباد نیکشهر، اظهار داشت: در اجرای طرحها اولویت با اتمام طرحهای نیمه تمام بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

همچنین نماینده مردم شهرستانهای ایرانشهر، نیکشهر و سرباز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیازهای مردم منطقه گفت: توسعه معادن و راههای ترانزیتی، مهار آبهای سطحی، استخراج و اکتشاف معادن از این جمله است از دیگر سو جاده نامناسب چابهار - نیکشهر پاسخگوی حجم بالای ترانزیت کالا و تردد مسافر نیست.

ˈمحمد سعید اربابیˈ به هدر رفت بیش از یک میلیارد مترمکعب آب حاصل از بارندگیهای سالانه در نیکشهر اشاره و ابراز داشت: فقدان سدهای کافی بر روی رودخانه های فصلی هر از چندگاه باعث تخریب مزارع کشاورزی و بروز خسارت در سایر بخشها می شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: بزرگترین معدن تیتانیوم استان سیستان و بلوچستان در فنوج قرار دارد که می توان با استخراج آن برای تعداد زیادی از جوانان منطقه شغل پایدار ایجاد کرد.

ˈخیرالنساء امیریˈ رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیکشهر نیز به نمایندگی از بانوان شهرستان خواستار احداث فضای تفریحی - ورزشی ویژه زنان شد و تصریح کرد: توسعه مدارس و خوابگاههای شبانه روزی از ترک تحصیل دختران روستایی جلوگیری می کند.

به گزارش ایرنا استاندار سیستان و بلوچستان در سفر به نیکشهر با حضور در گلزار شهدای گمنام این شهرستان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

هاشمی به همراه مسوولان محلی و ائمه جمعه نیکشهر با خانواده شهید ˈسبیل اخلاقیˈ به عنوان جوان ترین شهید کشور دیدار کرد.

شهید اخلاقی از بسیجیان بلوچ و اهل سنت نیکشهر با ۱۱ سال و ۹ ماه سن در مواجهه با دشمن بعثی به فیض شهادت نائل آمد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج