جاباما
۳۰۱۸۷
۲ نظر
۵۰۸۸
۲ نظر
۵۰۸۸
پ

رازهای شگفت انگیز گوجه فرنگی

بعضی از افراد به دلیل قدرت محافظت از قلب، دوستدار گوجه‌فرنگی هستند. اما بررسی‌های جدید روی این هدیه سلامت كه كمتر شناخته شده، نشان می‌دهد باید بیشتر از آن در سفره‌‌هایمان استفاده كنیم.

رازهای شگفت انگیز گوجه فرنگی


برترین ها: بیشتر ما گوجه‌فرنگی را دوست داریم، زیرا سالادها و هم غذاهایمان را خوشمزه‌تر می‌كند. بعضی از افراد به دلیل قدرت محافظت از قلب، دوستدار گوجه‌فرنگی هستند. اما بررسی‌های جدید روی این هدیه سلامت كه كمتر شناخته شده، نشان می‌دهد باید بیشتر از آن در سفره‌‌هایمان استفاده كنیم. در واقع مطالعات جدید نشان داده، گوجه‌فرنگی خواص زیادی دارد. ما در مورد خواصی مانند محافظت در برابر شكنندگی استخوان‌ها، محافظت از سرطان‌ها و حتی داشتن سپر تدافعی در مقابل اشعه ماورای بنفش صحبت می‌كنیم، پس مهم نیست چطور آنها را ورقه‌ورقه می‌كنید بلكه به یاد داشته باشید كه مقدار بیشتری از آن را در ساندویچ‌ها، سالادها و نیز پیتزای خود استفاده كنید.

رازهای شگفت انگیز گوجه فرنگی

این گوجه لذیذ

گوجه فرنگی برای بسیاری از بیمار‌ی‌ها مفید است و باید از خاصیت تغذیه‌ای آن نهایت استفاده را ببریم. گوجه‌فرنگی منبع غنی‌ای از لیكوپن، بتاكاروتن، لوتئین، پتاسیم و ویتامین های A وC است. متخصصان تغذیه آن را ماده‌ای برای مبارزه با التهاب در كل بدن می‌دانند. آنها فواید درخشان گوجه‌فرنگی را در این مطلب به شما یادآوری می‌كنند:

با پوكی مبارزه كنید

تقویت بیشتر استخوان‌ها

در بررسی‌های انجام شده در دانشگاه ‌«ام اس‌ای» مشخص شده بهتر شدن توده استخوانی با میزان لیكوپن دریافتی مرتبط است. كمبود این ماده شاید به معنای ضعف استخوانی هم باشد؛ زیرا خانم‌هایی كه دچار پوكی استخوان هستند، اغلب میزان لیكوپن در خون آنها پایین است. همچنین برای سلامت بیشتر استخوان‌هایتان نشاسته را نیز به وعده‌های غذایی خود اضافه كنید.

بیمه عمر

قدرت محافظت در برابر سرطان خاصیت ضد‌سرطانی گوجه‌فرنگی هنوز در دست بررسی است اما پژوهش‌ها حاكی از این است كه لیكوپن موجود در گوجه فرنگی ممكن است رشد تومورهای پروستات را كاهش دهد. براساس طب سنتی چینی و ژاپنی خوردن گوجه در داشتن عمر طولانی مفید است.

یك سؤال مهم

آیا رب گوجه‌فرنگی هم مفید است؟

گوجه‌فرنگی‌های تازه در طول سال قابل دسترس نیستند. اما حالا در بازار می‌توان گوجه‌های باغچه‌ای پیدا كرد كه در گلخانه‌ها می‌رویند. در ضمن رب گوجه‌فرنگی هم برای شما مفید و گاهی حتی بهتر از تازه آن است. روند پخت و كنسرو كردن می‌تواند لیكوپن موجود در آن را افزایش دهد، بنابراین بدن شما مقادیر بیشتری از آنها را دریافت خواهد كرد.‌ همچنین می‌توانید مقداری روغن زیتون نیز به آن بیفزایید تا میزان بیشتری از آن جذب بدنتان شود. حتی پیشنهاد می‌كنیم سس و رب گوجه‌فرنگی را خودتان درست كنید.

یك ضد‌آفتاب طبیعی

SPF بالا برای پوست شما

بررسی‌ها نشان داده وقتی لیكوپن دریافتی از طریق مصرف گوجه‌فرنگی تازه و رب گوجه فرنگی افزایش یابد، پوست شما در برابر آسیب‌های اشعه UV حساسیت كمتری نشان می​دهد. البته این یادتان باشد كه می‌توانید مواد غذایی دیگری را نیز بیابید كه شما را در برابر نور خورشید محافظت می‌كنند.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hamit kazemi

      گوجه از فردا گران میشه خب با این تعریفهایی که تو کردی !

    • امیر

      سلام!
      در گذشته در قاره آمریکا میوه ای بود که به آن میوه لعنتی میگفتند، زیرا بچه هایشان با رفتن به جنگل و خوردن این میوه بیمار میشدند و میمردند، غربیها با ضعیف کردن سم این میوه، یعنی گوجه فرنگی آن را وارد بازارهای کشورهای جهان سوم و معارضشان کردند، تا مارا به مرگ تدریجی دچار کنند.
      لازم به ذکر که این میوه از استان کردستان و شهرهای مرزی غرب وارد ایران شد،که همین حالا هم این میوه را با نام لاتین آن (تماتیز)در زبان کردی نام می برند
      حالا هی از این گوجه فرنگی تعریف کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج