adexo3
۱۰۰۷۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

سقف ۵۰۰ ليتري بنزين آزاد برداشته شد

هر خودرو پس از اتمام سهميه بنزين نيمه يارانه‌اي (۴۰۰ توماني) خود مي‌تواند، بدون محدوديت نسبت به سوخت‌گيري بنزين آزاد (۷۰۰ توماني) اقدام كند. اين در حالي است كه همواره با اعلام سهميه‌هاي جديد بنزين، براي بنزين آزاد نيز سقف مصرف در نظر گرفته مي‌شود.

هر خودرو پس از اتمام سهميه بنزين نيمه يارانه‌اي (۴۰۰ توماني) خود مي‌تواند، بدون محدوديت نسبت به سوخت‌گيري بنزين آزاد (۷۰۰ توماني) اقدام كند. اين در حالي است كه همواره با اعلام سهميه‌هاي جديد بنزين، براي بنزين آزاد نيز سقف مصرف در نظر گرفته مي‌شود.

از تير ماه سال ۱۳۸۶، هر ليتر بنزين معمولي با نرخ يارانه‌اي ۱۰۰ تومان و هر ليتر بنزين سوپر يارانه‌اي با نرخ ۱۵۰ تومان در قالب سهميه بندي عرضه شد؛ با وجود اين محدوديتي در عرضه بنزين معمولي نيمه‌يارانه‌اي با قيمت ۴۰۰ تومان و بنزين سوپر نيمه‌يارانه‌اي ۵۰۰ توماني وجود نداشت.

اين در حاليست كه بعد از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها در دي ماه سال گذشته، علاوه بر ادامه سهميه‌بندي بنزين يارانه‌اي كه در حال حاضر براي خودروهاي سواري شخصي ماهانه ۶۰ ليتر است و براي ساير خودروها حجم متفاوتي دارد، بنزين آزاد هم به ظاهر سهميه‌بندي شده است.

اما با وجود اين كه ستاد مديريت حمل ونقل و سوخت كشور براي هر خودرو سهميه ۵۰۰ ليتري بنزين آزاد را در نظر گرفته است، هر خودرو در صورت نياز به بنزين بيشتر از سهميه اعلام شده، مي‌تواند آن را به راحتي دريافت كند.

بر اين اساس در صورت اتمام سهميه بنزين آزاد، صاحب خودرو مي‌تواند با مراجعه به كارگران جايگاه عرضه سوخت و از طريق كارت سوخت جايگاه‌داران نسبت به سوخت‌گيري بنزين معمولي با قيمت آزاد ۷۰۰ تومان و بنزين سوپر با قيمت ۸۰۰ توماني اقدام كند.

در چنين شراطي كه هر فرد مي‌تواند با مراجعه به جايگاه‌هاي عرضه سوخت به هر مقدار كه مي‌خواهد از بنزين آزاد استفاده كند، مشخص نيست كه چرا ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور براي بنزين آزاد نيز بعد از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها سقف ۵۰۰ ليتر را تعيين كرده است.


منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

سقف 500 ليتري بنزين آزاد برداشته شد


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج