adexo3
۱۰۱۴۷
۵۰۴۱
۵۰۴۱
پ

شورش عليه وال‌استريت

بازداشت صدها آمریکایی در نیویورک

بیش از ۷۰۰ نفر از معترضان به سیاست‌های اقتصادی وال‌استریت، مرکز بورس نیویورک، که در این شهر تظاهرات کرده بودند، بازداشت شدند.

بیش از ۷۰۰ نفر از معترضان به سیاست‌های اقتصادی وال‌استریت، مرکز بورس نیویورک، که در این شهر تظاهرات کرده بودند، بازداشت شدند.

به گزارش بی‌بی‌سی، بعد از آنکه تظاهرات معترضان از وال‌استریت در منطقه منهتن به منطقه بروکلین در شهر نیویورک کشیده شد، پلیس بازداشت‌ها را شروع کرد. پلیس می‌گوید که دلیل بازداشت‌ها آن بوده است که تظاهرات‌کنندگان ترافیک را در این شهر پر‌تردد مختل کرده بودند.

خبرنگاران تعداد تظاهرات‌کنندگان را حدود دوهزار نفر تخمین زده بودند.تظاهر‌ات‌کنندگان به دعوت جنبشی به خیابان آمده بودند که نام خود را «اشغال وال استریت» گذاشته‌اند. آنها گروهی از کسانی هستند که با کاپیتالیسم مخالفند.این گروه از دو هفته پیش با جمع شدن در نزدیکی وال استریت و دعوت از مردم برای پیوستن به آنها، قصد داشتند مطالبات خود را به گوش دولتمردان برسانند.

بازداشت صدها آمریکایی در نیویورک

خواسته‌هایی که گستردگی آنها از بیمه تامین اجتماعی هست تا پایان بخشیدن به جنگ‌های آمریکا در جهان و ایجاد شغل برای جوانان. آنچه که این خواسته‌های گوناگون را به هم وصل کرده، این است که این گروه‌ها اعتقاد دارند مدیران مالی در وال‌استریت هستند که مسبب همه این مشکلات هستند. از جمله شعارهاي آنان مي‌توان به «واراستريت» و «آوراستريت» آشار كرد.

رویترز به نقل از یک افسر پلیس گزارش داده بعد از آنکه پلیس «چندبار» از تظاهر‌ات‌کنندگان خواسته که پیاده‌رو را ترک نکنند، شروع به دستگیر کردن آنها کرده است. کاری که به گفته پلیس موجب بند آمدن مسیر تردد اتومبیل‌ها روی پل بروکلین شده بود.از سوی دیگر عده‌ای از تظاهرات‌کنندگان هم گفته‌اند که پلیس به آنها اجازه داده بود تا به سواره‌رو بیایند و پلیس دور آنها را گرفته بود. اما ناگهان شروع به بازداشت آنها کردند.

بازداشت صدها آمریکایی در نیویورک

یکی از تظاهرات‌کنندگان گفته است « این عادلانه نیست که پلیس به جای مردم از شرکت‌های بزرگ حمایت می‌کند. »

کسانی که این تظاهرات را برنامه‌ریزی کرده‌اند، از مردم خواسته‌اند تا مانند مردم مصر در همان نزدیکی وال استریت خیمه بزنند تا به نتایج خود برسند. کاری که نمونه دیگرش در پایتخت اسپانیا روی داده بود. چند صد نفر از آنها هم بیش از دو هفته است که در جایی نزدیک به وال استریت چادر زده‌اند.

آنها معتقدند که پول ۹۹ درصد از مردم را یک درصد از جامعه در اختیار دارند و زندگی بقیه را در دست گرفته‌اند.جیسون یکی از شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی به خبرنگار رویترز گفت: «مردم دارند متوجه می‌شوند که ما همه یکی هستیم و این دولت است که علیه ماست. آنها این طور عمل می‌کنند که ما را از هم جدا می‌کنند ما در این جنبش می‌خواهیم بگوییم که ما همه یکی هستیم.»هفته گذشته پلیس هشتاد نفر از معترضان را بازداشت کرده بود. بعد از آن یک فیلم ویدیویی در اینترنت منتشر شد که یک مامور پلیس نیویورک را نشان می‌داد که به سوی یکی از معترضان گاز فلفل اسپری می‌کرد.

یکی دیگر از کسانی که در تظاهرات شرکت کرده بود گفت: « ما اینجا هستیم تا به آن مامور پلیسی که به صورت وحشیانه با گاز خردل به سوی چندتایی از ما حمله کرد اعتراض کنیم .»

این گروه از مردم شهرهای دیگر آمریکا هم دعوت کرده‌اند تا برای عوض کردن برخی از مناسبات اقتصادی و سیاسی به خیابان‌ها بروند. از آن جمله دعوت‌هایی است که از مردم بوستون و واشنگتن شده است. در واشنگتن، سازمان‌دهندگان از مردم خواسته‌اند بر ضد لابی‌گرهای سیاسی به خیابان‌ها بروند. دعوتی که در هفته اول با استقبال چندانی از سوی پایتخت‌نشینان آمریکایی روبه‌رو نشد.

منبع: دنیای اقتصاد

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

بازداشت صدها آمریکایی در نیویورک



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج