adexo3
۱۰۱۴۷۳۹
۲۴ نظر
۵۰۱۳
۲۴ نظر
۵۰۱۳
پ

تندگویان: کرونا، ازدواج جوانان را به تاخیر انداخت

معاون امور جوانان وزارت ورزش ‌و جوانان تاخیر در ازدواج جوانان را یکی از پیامدهای شیوع کرونا دانست و گفت: عدم تشکیل زندگی مشترک و افزایش مدت زمان آشنایی دختر و پسر سبب تبعات مخرب روانی و خانوادگی شده و عدم تشکیل خانواده و فرزندآوری شتاب جمعیتی را تهدید می‌کند.

ایسنا: محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش ‌و جوانان در هفتاد و پنجمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین اقدامات تشکل‌های جوانان در مقابله با کرونا تولید اقلام بهداشتی ضروری در هر ۳۱ استان کشور بود.

وی افزود: این اقلام بهداشتی که همراه با آموزش پروتکل‌های بهداشتی در مناطق محروم و حاشیه‌نشین کشور (به صورت روزانه و هفتگی) توزیع می‌شد، در حال حاضر در اختیار شبکه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز قرار می‌گیرد.

تندگویان ادامه داد: تبدیل شماری از ورزشگاه‌ها به کارگاه‌های تولیدی برای تولید اقلام بهداشتی و درمانی و همچنین تبدیل برخی ورزشگاه‌ها به مراکز بهداشت و درمان (جهت گذران دوران قرنطینه) از دیگر اقدامات موثر این تشکل‌ها بود.

وی تاکید کرد: تولیدات محتوایی فرهنگی، علمی - فناوری، طراحی اپلیکیشن، برگزاری مسابقات کتابخوانی، عکس، اهداء جوایز برای نقاشی کودکان و تدوین و طراحی برخی از برنامه‌ها (همچون برنامه آشپزی برای بانوان) به منظور گذران اوقات فراغت در دوران قرنطینه خانگی نیز در دستور کار تشکل‌های جوانان قرار گرفت. هر یک از این اقدامات از طریق اعتبارات خیرین و منابع تشکل‌های جوانان تامین شده است.

تندگویان: کرونا، ازدواج جوانان را به تاخیر انداخت

تندگویان در ادامه به همکاری ۴۰۰ مرکز مشاوره و ازدواج جامعه ورزش و جوانان با برخی سامانه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز برای پیشگیری از آسیب‌های روحی و روانی کرونا اشاره کرد و کفت: همچنین در استان ایلام یک نرم افزار برای ثبت درخواست خرید اقلام بهداشتی طراحی شد که در حال حاضر پیشنهاد کشوری شدن این طرح نیز به ستاد ملی مقابله با کرونا داده شده است.

به گفته تندگویان، این طرح از احتکار اجناس ضروری و قیمت‌های غیرمتعارف جلوگیری و سبب تعدیل وضعیت بازر می‌شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه به رزمایش همت جوانانه - کمک مومنانه در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: این طرح با استفاده از ظرفیت خیرین و تشکل‌های جوانان ۴۰۰ هزار خانوار را تحت پوشش قرار داد.

به گفته تندگویان، در این رزمایش بیش از ۸۰ میلیارد تومان هزینه شد.

وی همچنین با اشاره به توافق جامعه ورزش و جوانان با وزارت کشور گفت: براساس این توافق برای نخستین بار در کشور مجامع خیرین ازدواج و در زمان حاضر نیز مجمع ملی خیرین راه‌اندازی شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به تبعات مخرب شیوع ویروس کرونا در کشور عنوان کرد: در سال ۹۹ تعطیلات نوروز مصادف با بروز این ویروس بود و بنابراین باعث تعلیق ازدواج جوانان شد. عدم تشکیل زندگی مشترک و افزایش مدت زمان آشنایی دختر و پسر سبب تبعات مخرب روانی و خانوادگی می‌شود. همچنین عدم تشکیل خانواده و فرزندآوری به طور حتم شتاب جمعیتی را تهدید می‌کند.

وی همچنین با بیان این که ترس از مراجعه به بیمارستان و ابتلاء به کرونا نیز سبب کاهش فرزندآوری شده است، گفت: این شکاف نسلی در کشور به همراه کاهش نرخ رشد جمعیت جامعه را در سال‌های آتی با دشواری روبه‌رو می‌کند.

تندگویان افزود: بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت و درمان باید وحشت روانی ناشی از این مساله را کاهش دهند و از منظر فرهنگی نیز برای تشکیل زندگی مشترک و ازدواج بدون تشریفات فرهنگ‌سازی شود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان همچنین با اشاره به وام‌های ازدواج یادآور شد: یکی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم به روزرسانی وام‌ ازدواج در سال ۹۶ بود. دولت تدبیر و امید در خصوص وام ازدواج همت بزرگی کرد و از سال ۹۶ این وام به روز شد. در دولت های قبلی شاهد بودیم که عده زیادی از جوانان سال‌های زیادی در صف دریافت وام ازدواج آن هم با مبالغ پایین بودند اما امروز زوجینی که مدارکشان تکمیل باشد ظرف مدت یک ماه وام خود را دریافت می کنند.

او گفت: مبلغ وام ازدواج در سال ۹۶ به ۱۰ میلیون تومان، در سال ۹۸ به ۳۰ میلیون تومان و در سال ۹۹ به هر نفر ۵۰ میلیون تومان (هر زوج ۱۰۰ میلیون تومان) با بهره ۴ درصد و بازپرداخت هفت ساله افزایش یافت.

وی افزود: در سال‌های اخیر با رشد مبلغ وام ازدواج اما شمار درخواست کنندگان زیر ۱۸ سال نیز برای این وام (به ویژه در دختران) افزایش یافت. دو سوم دریافت کنندگان این وام در سال‌های اخیر دختران زیر ۱۸ سال بوده‌اند و این مساله گاه ازدواج اجباری را تداعی می‌کند.

تندگویان در ادامه با بیان اینکه شمار قابل توجهی از درخواست کنندگان این وام زنان ۵۰ - ۴۵ ساله بوده‌اند اظهار کرد: این گروه در سن فرزندآوری نیستند و بنابراین در نرخ رشد جمعیت اثرگذار نخواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش مبلغ وام همچنین خرید و فروش وام‌های ازدواج، طلاق‌ها و ازدواج‌های صوری نیز افزایش یافت و این امر ۳۰ هزار میلیارد تومان از اعتبارات ۹۸ و ۵۰ هزار میلیارد تومان از اعتبارات سال ۹۹ را می‌تواند تضییع کند. به همین دلیل یک دستورالعمل مشخص به منظور بازپرداخت وام ازدواج همچون وام مسکن و... ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی مجمع ملی جوانان گفت: این مجمع برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی شده است. بر اساس این مجمع تشکل‌های جوانان می‌توانند (به عنوان یک نهاد رسمی غیرانتفاعی) برای انجام هر یک از برنامه‌ها با سازمان‌های طرف قرارداد نظیر کارگاه‌های تولید پوشاک و... همکاری کنند.

تندگویان با اشاره به هفته ازدواج گفت: شعار امسال استفاده از ظرفیت خیرین است. نهادها با یکدیگر در زمینه خدمات رسانی هماهنگ نیستند. این مقوله نیازمند ایجاد یک سامانه کشوری است.

به گفته او مشاورنماها در فضای مجازی فعالیت می کنند که از دستگاه قضا انتظار همکاری داریم تا از فعالیت این گروه جلوگیری شود.

تندگویان همچنین رتبه‌بندی ۳ هزار و ۱۰۰ تشکل‌ جوانان را به عنوان یکی از اقدامات اثربخش حوزه جوانان وزارت ورزش و جوانان قلمداد کرد.

معاون امور جوانان در بخش دیگری از سخنانش به سند جامع اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: این سند سال ها بلاتکلیف مانده بود که ما آن را بر اساس نظر خواهی از همه دستگاه ها تنظیم کردیم و دو سال روی آن کار کارشناسی انجام شده است و انتظار ما از دستگاها این است که ظرف یک ماه برنامه عملیاتی پیشنهادی خود را به ما اعلام کنند.

وی در پایان با بیان این که رویکرد ما به حوزه اوقات فراغت توجه به اشتغال و توانمند سازی اقتصادی است افزود: این برای اولین بار است که در کشور بحث اوقات فراغت به یک کار جامع منتهی می شود که می توانیم بر اساس آن گزارش کاملا عملیاتی داشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • باورصاد

      آقای تندگویان کرونا جلوگیری ازازدواج جوانان نکرده وضع بدی که شما وژیم بوجودآورده چرا دهه شصتیها هنوزبیکارومجردند

      پاسخ ها

      • رویا

        کرونا شاخ دراورد از تعجب

        وضع اقتصادی مردم داغونه چه ربطی ب کرونا داره ؟

        ثبات اقتصادی نیست گرونی بیداد میکنه
        منم دلم میخاد برای پسر مهندس 29سالم زن بگیرم ولی نمیشه ،نمیتوونم ،،، اگه شرایط جور بود بخدا بدون هیچمراسم و مجلسی براش زن میگرفتم بعدا سر فرصت یه جشن سالگرد ازدواج هم برگزار میکردم براشون
        شرایطی که شماها درست کردید عزهزاران کرپنا بدتره

    • مهدی منتقد

      خوبه! مقصر جدید برای سوء مدیریت و سوء عملکردتون پیدا کردید.

    • بدون نام

      پس تورم بالا برگ چغندر!

    • بدون نام

      دیواری کوتاتراز کرونا پیدا نکردین جوانان فقط بخاطر ترس از گرانی ازدواج نمیکنن ترس ازبیکاری ترس از گرانی

    • بدون نام

      آخی نه اینکه ارزانی و مسکن و طلا و سایر ما یحتاج ازدواج بیداد میکنه و جوانان هم چه پسر و چه دختر تو صف ایستادن برای ازدواج این آقا مثل اینکه از کره ماه اومده انگار نه انگار که اینجا ایران است و بیکاری و گرانی مسکن و غیره باعث شده جوانان قید ازدواج بزنند چشمانت را باز آقای تند گویان فساد مملکتو برداشته بیخودی گردن کرونا ننداز

    • م ..ا

      بی کاری و هزینه زندگی بیش از 6ملیون برای هر جوان .چگونه حل میشود.
      شما بودجه دارید و به شکلی باید صرف شود.و آماری بدهید.
      کاری که دولت با شدت بیشتر انجام میدهد و خودش صرفا منتفع می‌شود.
      لذا فریب کاری را پایان دهید.

    • ■●■●

      طلای گرمی یکمیلیون و دویست هزارتومانی ازدواج را به عقب انداخته و عدم اشتغال جوانان نه کرونا

    • بدون نام

      همینجوریشم ازدواج جوانان باخیر بود دیگه کرونا که اومد بدتر

    • بدون نام

      گردن کرونا بدبخت نندازید کشوری که شماها درست کردید با این گرانی نمیشه توش نفس کشید چه برسه ازدواج

    • بدون نام

      تو ناراحت نباش عروس داماد خودشان یه رای پیدا میکنند تا سرگرم بشن وووو

    • بدون نام

      ازدواج جوانان سالهاست به سبب بیکاری وگرانی وغیره فراموش شده نه به خاطر چهار پنج ما کرونا ،

    • بدون نام

      جوک های قشنگ میگید چرا نمیگید گرانی و تورم باعث جلوگیری ازدواج جوانان شده

    • بدون نام

      نخیر آقا، قیمتهای فوق بسیار نجومی مسکن، ازدواجها را عقب انداخته بود و به عقب تر هم دارد میندازد

    • بدون نام

      حرف مفت نزن بیکاری بی پولی فقر انداخته عقب کرونا را بهانه نکنید

    • خاطره

      خسته نباشید جناب چرا میخاهید بیکاری جوانان کشورمونو بندازید گردن کرونا کرونا شیش ماه اومده ولی بیکاری تو کشور رکورد زده داشجو مهندس ووووووو خیلی از اینها دارن تو مترو دست فروشی میکنن تقصیر ندارن چون بی پولی تو این وضیعتی که ما داریم پیش میریم سرسام آورشده خدا به فریاد ما برسد

    • بدون نام

      بله خیلی با هوش هستید که مقصر اصلی به تعویق افتادن ازدواج دهها میلیون جوان را که کرونا میباشد تشخیص دادید و کرنا ۷ سال تمام است که حتی یک مسکن هم برای ازدواج جوانان نساخته و قیمت مسکن را هم به بیش از ۷ برابر رسانده و کرونا باعث شده فقط سوداگران و محتکران مسکن خانه بخرند و احتکار کنند، و کرونا باید اعدام گردد که باعث نابودی مملکت شده و .....‌‌

    • بدون نام

      تا دیروز می گفتند تحریم، حالا میگویند کرونا، عجب !

    • بدون نام

      وقتی دولت ۷ ساله یک خانه هم برای ازدواج جوانان نساخته، چه ربطی به کرونا و تحریم و ....‌‌‌...‌

    • بدون نام

      نه اینکه قبل از کرونا ازدواج خیلی آسان بود آمار ازدواج هم بالا بود خجالت هم نمیکشند

    • بدون نام

      تا ۲ ساعت پیش فکر میکردیم عامل به تعویق افتادن ازدواج میلیونها جوان مملکت، گرانی فوق نجومی قیمت مسکن میباشد، نگو متهم اصلی کرونا بوده که هیچکس نمیدونسته !

    • بدون نام

      اتفاقاکروناکمک کردکه کمبودهای مافعلابعلت کرونا،پوشش داده شود!!!کلی گفتم!

    • بی نشان

      فقط کرونا یا تورم و فساد و اختلاس و فقر چه کاره اند

    • بدون نام

      راست میگه بی پولی نداخت کرونا نداخت !!! خخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج