adexo3
۱۰۱۸۵۴۸
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

زنگ خطر افزایش ۵۰درصدی سرقت اولی‌ها

روزنامه همدلی در یادداشتی کوتاه در ستون حرف اول امروز خود با عنوان زنگ تازه ای برای شنیدن نوشت: رئیس پلیس تهران گفته است که ۵۰درصد سارقانی که در سه ماه گذشته دستگیر شدند، هیچ سابقه‌ای نداشتند و بار اولی است که به این اتهام دستگیر شده‌اند.

‏روزنامه همدلی در یادداشتی کوتاه در ستون حرف اول امروز خود با عنوان زنگ تازه ای برای شنیدن نوشت: رئیس پلیس تهران گفته است که ۵۰درصد سارقانی که در سه ماه گذشته دستگیر شدند، هیچ سابقه‌ای نداشتند و بار اولی است که به این اتهام دستگیر شده‌اند.

آمار دردناکی است و این یعنی که نصف متهمان این سه‌ماه به تازگی به این بزهکاران اضافه شده‌اند و در یک کلام ساده‌تر یعنی دوبرابر ‌‌‌‌‌شدن آمار این گروه.

بدون تردید بخشی از علل این اتفاق تلخ به وضعیت حاصل از کرونا، برمی‌گردد و بخش دیگر آن وضعیت دشوار معیشت است که پیش از کرونا نیز آغاز شده بود. زنگ هشداردهنده در این باره این است که این موضوع با رفتن کرونا و بازگشت ثبات اقتصادی به کشور، به جای اول خود بر نمی‌گردد. برخی از این افراد در زندان‌‌ها و مراوده با خلافکاران و مهم‌تر از آن برچسبی که به عنوان سارق خورده‌اند، در این موقعیت خواهند ماند و البته تبعات تلخ‌تری نیز به دنبال خواهد داشت.

اول آن‌که تعداد قابل توجهی بر آمار بزهکاران کشور افزوده شده و از این منظر فضای اجتماعی کشور ناامن‌تر از پیش شده و هزینه پاکسازی جامعه افزایش پیدا خواهد کرد. دوم این‌که بر دامنه افراد آسیب‌پذیر که قربانیان این گروه هستند، نیز افزوده خواهد شد.

سوم، موضوع دیگری که از پیامدهای تلخ این آمار خواهد بود، افزایش خانواده‌های درگیر با بزهکاری است. خانواده‌‌هایی که بر اثر پیامدهایی چون زندان و برچسب بزهکاری، وضعیت نامطلوب‌تری پیدا خواهند کرد و مستعد پرورش بزهکارانی دیگر خواهند بود. با این تفاسیر، آمار اعلام شده از سوی رئیس پلیس تهران توجه نهادهای اجتماعی دیگر در کشور را می‌طلبد که آن را به مثابه زنگ خطری بزرگ بشنوند و در برنامه‌ریزی‌‌های خود لحاظ کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم از رو ناچاری و نداری سمت خلاف میرن از رو بیکاری و فقر

    • بدون نام

      فقط از فقر و بیکاریه کیه صدای ملت ایرانو بشنوه

    • بدون نام

      علی برکت الله

    • حمید

      جالبه میندازن گردن کرونا!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج