adexo3
۱۰۵۸۹۸۴
۸ نظر
۵۰۴۹
۸ نظر
۵۰۴۹
پ

لنگه کفش ماری آنتوانت فروخته شد

یک لنگه کفش متعلق به ماری آنتوانت، ملکه پیشین فرانسه در ۲۵۰ سال پیش، روز یکشنبه ۲۵ نوامبر (۲۵ آبان) در یک حراجی به قیمت ۴۳ هزار و ۷۵۰ یورو فروخته شد.

برترین‌ها: به نقل از رسانه فارسی زبان؛ یک لنگه کفش متعلق به ماری آنتوانت، ملکه پیشین فرانسه در ۲۵۰ سال پیش، روز یکشنبه ۲۵ نوامبر (۲۵ آبان) در یک حراجی به قیمت ۴۳ هزار و ۷۵۰ یورو فروخته شد.

این لنگه کفش ظریف سفید رنگ که از جنس پارچه ابریشم و چرم بز است و در زمان خود یکی از شیک‌ترین کفش‌ها به شمار می‌رفته، در حراجی «اوزنا» در شهر ورسای واقع در نزدیکی پاریس با قیمت پایه ۸ تا ۱۰ هزار یورو پیشنهاد شده بود. نام خریدار این کفش اعلام نشده ولی مرکز حراجی ورسای فرانسه گفته که خریدار آن «خارجی» بوده است.

طول این کفش ۲۲.۵ و ارتفاع پاشنه‌اش ۴.۷ سانتی‌متر است و شماره آن با مقیاس امروزی ۳۶ است. ماری آنتوانت این کفش را با لنگه دیگرش به زنی از دوستان ندیمه‌اش هدیه داده بود. دوست ندیمه ملکه در سال ۱۸۱۳ مرد و لنگه راست آن کفش نزد خانواده‌اش باقی ماند.

لنگه کفش ماری آنتوانت فروخته شد

ملکه ماری‌آنتوانت، همسر اتریشی لویی شانزدهم بود که بعد از انقلاب کبیر فرانسه در سال ۱۷۹۳ میلادی به دست انقلابیون در میدان کنکورد پاریس با گیوتین اعدام شد. همسر او نیز ۹ ماه پیش از آن با گیوتین اعدام شده بود. شخصیت ماری آنتوانت به عنوان زنی با نفوذ که تلاش کرد اصلاحاتی را در نظام سلطنتی فرانسه ایجاد کند و در نهایت قربانی شد، در بردارنده پرسش‌ها و کنجکاوی‌های تاریخی بسیاری است.

در ماه مه سال جاری یک چمدان از برخی اشیاء به جا مانده از مراسم تاجگذاری لویی شانزدهم در سال ۱۷۷۵ در حراجی به فروش رفته بود. در ماه ژوئن نیز یک نامه محرمانه دستنویس که ماری آنتوانت به فردی به «کنت فرسن» فرستاده شده بود در اتریش کشف شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعاحیف اینهمه پول چه پاشنه زشتی داره!انتخاب ارتفاع پاشنه کفش کاملا مناسب بوده واینهمه پول برای یه لنگه ناقص بدون استفاده؟قیمتش باباپول ماحدودایک1میلیاردمیشه که سربه فلک می کشه!

    • بدون نام

      اگه اندازه اش37بودویک جفت دیگه روهم پیداش میکردند،بدون چک چونه البته توخواب میخریدمش باپول خودمون1یک میلیاردتومن!

    • بدون نام

      اگه توخیابون میدیدم شوتش میکردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من بودم برش میداشتم بعدتوحراجی میفروختم میلیاردرمی شدم باپولش بهترین کفشهارومیخریدم مثل استیلتو

    • بدون نام

      ازبس تنگ بوده جلوش بافشارناخن انگشت پاره شده پشت کفش هم زده بیرون!ارتفاع پاشنه چهار پنج سانت برای مهمونی کاملامناسبه امامدلش خیلی زشته یک میلیارد تومن لنگه کفش پاره، کی اینومیخره؟

    • بدون نام

      کی بشه لنگه کفش آقا زاده ها رو حراج کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شمااول بایدبری آمریکابه دنبال حراجی بگردی پنج هزارآقازاده آمریکاتشریف دارن!

    • بدون نام

      دقیقاتومطلب بالانوشته که ماری آنتوانت هم یه اشراف گرای اصلاح طلب بوده!واقعاکه توهرکشور یاجامعه ای بودندجزضرر منفعی نداشتند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج