adexo3
۱۰۶۸۱۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

یک بازیگر: هنر سیگار به دست گرفتن نیست!

توکلی گفت: هنری که مشکلات مردم را مطرح نکند، فایده اش چیست؟ الان وقت این است که رسالتی را که بر دوش همه هنرمندان است انجام دهیم. باید به معرفتی انسانی و هنری برسیم و اثری نیک از خود به جا بگذاریم. هنر به میزان معرفتی است که ما داریم نه اینکه سیگار به دست بگیریم و در میان مردم با آن راه برویم.

رضا توکلی که پیش از نوروز دچار مشکلات قلبی شده بود حال خود را رو به بهبود توصیف کرد و به خبرنگار مهر گفت: خدا را شکر با دعای خیر دوستان بهتر شده‌ام و این روزها هم دوستان به عیادتم می‌آیند.

وی با بیان اینکه بازیگران شخصیت حساسی دارند به درد و دل‌های خود با جامعه هنری پرداخت و اظهار کرد: شاخک‌های احساسی ما هنرمندان بسیار حساس است و شاید به همین دلیل است که ما زودتر بیمار می‌شویم. ما عواطف شدیدتری داریم که اگر اینگونه نباشد نمی‌توانیم کار کنیم. ما زود رنجیده‌خاطر، غمگین و شاد می‌شویم. ما هنوز هم کودکیم یا بهتر است بگویم خود من کودکی هستم که اگر به او بی‌احترامی شود ناراحت می‌شود و این رنجش‌ها ممکن است مستقیما به قلب ما بخورد.
یک بازیگر: هنر سیگار به دست گرفتن نیست!
پشت صحنه‌ها دیگر مثل قدیم نیست

این بازیگر با بیان اینکه شاید درگیری‌هایی که برای بسیاری از هنرمندان بوجود می‌آید از محل کار ما ناشی می‌شود، گفت: پشت‌صحنه کارهای ما امروز دیگر مثل قدیم نیست. آن مهر و آن خلوصی که میان بازیگران بود کمتر وجود دارد. چرا باید بعضی بازیگرانی که تنها اسم خود را بازیگر گذاشته‌اند در جامعه‌ای که مستقیما مورد احترام و نگاه مردم و زیر ذره‌بین آنها قرار دارند، حرکات و یا ژست‌هایی داشته باشند که ذهنیت مردم را نسبت به این قشر عوض می‌کند.

سریال‌ها دیده نمی شوند چون هنرمندانشان تکنیک‌های اولیه را هم ندارند

بازیگر سریال های «او یک فرشته بود» و «زیرزمین» با بیان اینکه تماشاگرها بسیاری از فیلم و سریال های تلویزیونی را نمی بینند، عنوان کرد: بسیاری از این سریال‌ها دیده نمی‌شود چون هنرپیشه‌هایی در آنها حضور پیدا می کنند که نه سمپاتی و نه تکنیک های بازیگری و نه فرم بدنی مناسبی دارند و به لحاظ فنی و شرایط اجتماعی هم قابل قبول نیستند و من نمی‌دانم چطور چنین کسانی را به‌عنوان نقش اول فیلم و سریال برمی‌گزینند.

بازیگر سینمایی «خیلی دور، خیلی نزدیک» اضافه کرد: ارزش هنرمند به زمانی است که دست افتاده‌ای را بگیرد و رفاقت ها را از یاد نبرد اما هم اکنون چیزهایی هست که در حال تغییر است، عشق ورزی و صداقت در میان هنرمندان در حال از بین رفتن است و همین ها باعث می شود که شاخک های احساسی ما ضربه بخورد و به بیمارستان برویم.

وی با اشاره به گرفتگی قلب خود در پیش از نوروز و اینکه مجبور شده در نوروز به بیمارستان برود، گفت: من به 3 بیمارستان رفتم تا توانستم در جایی بستری شوم. نوروز یکی از ویژگی هایش عشق ورزی، تقویت عواطف و انسانیت است ولی گاهی در مسایل درمانی این نکات از یاد می‌رود. این‌ها مسایل مهمی است نه فقط برای من بلکه برای بیماران خاص و من امیدوارم مشکلات زودتر برطرف شود. هنرمندان سینما تامین نیستند و کار دیگری هم نمی‌توانند انجام دهند. من فکر می کنم جامعه هنری باید به جای شمشیرکشیدن برای حل مسایل اینچنینی کاری بکند.

هنر این نیست که سیگار به دست بگیریم و در میان مردم با آن راه برویم

بازیگر سریال «زیرزمین» بیان کرد: هنری که مشکلات مردم را مطرح نکند، فایده اش چیست؟ الان وقت این است که رسالتی را که بر دوش همه هنرمندان است انجام دهیم. باید به معرفتی انسانی و هنری برسیم و اثری نیک از خود به جا بگذاریم. هنر به میزان معرفتی است که ما داریم نه اینکه سیگار به دست بگیریم و در میان مردم با آن راه برویم.

وی با اشاره به بازی خود در سریال «آسمان من» به کارگردانی محمدرضا آهنج گفت: من پیش از عید به‌عنوان بازیگر مهمان در یکی از اپیزودهای این سریال حضور داشتم چون به دلیل بازی در سریال «کیمیا» نمی توانستم در آن بازی کامل داشته باشم. همچنین بازی دیگری هم در این سریال داشتم و آن نقش وزیری بود که فکر می کنم به لحاظ اتفاقاتی که در این سریال می افتد یکی از بهترین اپیزودهای «آسمان من» است. دقت زیادی روی صحنه پردازی و صحنه آرایی سریال شده است و کار را در شرایط سختی درست کرده اند.

توکلی همچنین درباره نقش خود در سریال «کیمیا» عنوان کرد: من نقش یک شخصیت منفی را در این سریال دارم با نام تورج چهار انگشتی و این سریال را هم به دلیل تیم قوی آن مثل نویسنده و کارگردانی کار دوست دارم.

برای اینکه نقشم تکراری نباشد حدود 3 سال است که بازی نکرده‌ام

بازیگر سریال «زیرزمین» ادامه داد: سکانس پایانی بازی من در «کیمیا» پیش از نوروز روی لنج گذشت و من با اینکه روی لنج قلبم دچار مشکل بود و درد می‌کرد با همان حال بازی کردم و باید به درون آب می‌پریدم. جواد افشار کارگردان کار مدیریت خوبی داشت و من با کمک او توانستم این صحنه را بازی کرده و به درون آب بپرم و البته فکر می‌کنم این مسئولیتی بود که من چون آن را پذیرفته بودم باید به درستی انجام می‌دادم.

وی ادامه داد: نقش من در این سریال کاملا با دیگر نقش‌هایم متفاوت است. من حدود 3 سال است که بازی نکرده‌ام چون نمی‌خواستم نقش‌های تکراری بازی کنم. در سینما بعد از کار «او یک فرشته بود» نقش‌های بسیاری به من پیشنهاد شد که قرار بود در نقش یک روحانی حاضر شوم و من نمی خواستم این نقش را تکرار کنم.

این بازیگر که فیلمی را با نام «سگ‌های پوشالی» کارگردانی کرده است درباره آن و انتقاداتی که در آن زمان برای ساخت فیلمش به او شد، گفت: عشق من کار من است و من دوست دارم در این زمینه‌ها فعالیت کنم با این حال زمانیکه فیلم «سگ‌های پوشالی» را ساختم بسیاری به من گفتند که ریسک بزرگی کردی که فیلم پلیسی ساختی. سوال من این است که مگر همیشه باید به دنبال کمدی بود. من فکر می کنم بالاخره باید از نقطه‌ای شروع کرد و به سراغ دیگر ژانرها هم رفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج