adexo3
۱۰۶۸۹۹۰
۲۱ نظر
۵۰۰۵
۲۱ نظر
۵۰۰۵
پ

آزادسازی قیمت خودرو تا ۲ هفته دیگر

رئیس شورای رقابت از خروج احتمالی حداقل ۱۰خودرو شامل دناپلاس توربو شارژ، هایما، رانا، کوئیک، شاهین، ساینا، پژو ۲۰۷پانوراما، چانگان، آریا، کی ۱۳۲و برخی دیگر از خودرو‌ها از شمول قیمت‌گذاری شورای رقابت خبر داد.

تجارت‌نیوز: رئیس شورای رقابت از خروج احتمالی حداقل ۱۰خودرو شامل دناپلاس توربو شارژ، هایما، رانا، کوئیک، شاهین، ساینا، پژو ۲۰۷پانوراما، چانگان، آریا، کی ۱۳۲و برخی دیگر از خودروها از شمول قیمت‌گذاری شورای رقابت خبر داد.

به نظر می‌رسد گشایش‌هایی در حوزه خودرو در حال رخ دادن است. پس از اعلام خبر آزادسازی و ترخیص دو هزار و ۸۰۰ خودرو معطل مانده در گمرک، این بار از آزادسازی قیمت خودرو خبر جدیدی منتشر شده است. این درحالیست که درباره واردات خودرو هم اخبار متعددی در چند وقت منتشر شده و حتی دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ درآمدی را از محل ترخیص خودرو از گمرکات در نظر گرفته است.

پیش از این نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت از کیفیت پایین در تولید خودرو طی سال‌های اخیر از مردم عذرخواهی کرده و نسبت به انحصار در تولید خودرو گلایه‌هایی را مطرح کرده بود. با این سخنان بود که از نظر برخی فعالان بخش خصوصی بحث آزادسازی واردات خودرو کمی جدی‌تر شده بود.

حال در این شرایط اعلام شده که احتمالا تا دو هفته دیگر آزادسازی قیمت خودرو اعلام شود.

رئیس شورای رقابت از خروج احتمالی حداقل ۱۰خودرو شامل دناپلاس توربو شارژ، هایما، رانا، کوئیک، شاهین، ساینا، پژو ۲۰۷پانوراما، چانگان، آریا، کی ۱۳۲و برخی دیگر از خودروها از شمول قیمت‌گذاری شورای رقابت خبر داد.

رضا شیوا در گفتگویی با روزنامه همشهری توضیح داده است: با انتصاب وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت مسئولیت مسائل حوزه خودرو در این وزارتخانه از سازمان حمایت و کمیته خودرو به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منتقل شده است. با این روند در جلساتی که با مسئولان این سازمان داشتیم، رئیس جدید این سازمان با تأکید بر رقابتی بودن تولید و بازار برخی خودروهای هم‌کلاس، درخواست آزادسازی قیمت این خودروها را مطرح کرد. باید توجه کنیم که در گذشته و هنگامی که واردات خودرو آزاد بود نیز شورای رقابت برخی خودروهای تولید یا مونتاژ داخل را با استناد به عرضه محصولات مشابه و رقابتی بودن بازار از فهرست ضوابط قیمت‌گذاری خارج کرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر وظیفه این شورا تعیین ضوابط و دستورالعمل قیمت برای خودرو و سایر کالاهایی است که بازاری انحصاری داشته باشند. اما درصورتی که رقیبی برای این محصولات در بازار وجود داشته باشد، مشمول این ضوابط نخواهد بود. در این جلسه رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز با استناد به اینکه اکنون کرمان موتور، گروه بهمن ، مدیران‌خودرو و چانگان خودروهایی هم‌کلاس برخی محصولات ایران خودرو و سایپا تولید می‌کنند، درخواست کرد تا اینگونه محصولات ایران خودرو و سایپا از شمول ضوابط قیمت‌گذاری شورای رقابت خارج شوند.

شیوا همچنین بیان کرد: شورا این درخواست را برای بررسی بیشتر به مرکز ملی رقابت ارائه کرده و این مرکز در حال بررسی تیراژ تولید و وضعیت بازار این خودروهاست. نتایج بررسی این مرکز در مورد خودروهای مذکور درصورتی که آماده باشد در جلسه ۲هفته آینده ارائه و بعد از تبادل نظر، رأی نهایی شورا در این زمینه اعلام خواهد شد. اگر این خودروها رقابتی باشند، شورای رقابت طبق روال گذشته این محصولات را از شمول قیمت‌گذاری خارج می‌کند و گرنه همچنان مشمول ضوابط قیمت تعیین شده توسط شورای رقابت خواهند بود.
پیشنهاد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای خروج حداقل 10خودرو شامل دناپلاس توربو شارژ، هایما، رانا، کوئیک، شاهین، ساینا، پژو 207پانوراما، چانگان، آریا، کی 132و برخی دیگر از خودروها از شمول قیمت‌گذاری شورای رقابت است.

وی تصریح کرد: این سازمان با استناد به تولید و عرضه خودروهای همرده مانند انواع جک در کرمان خودرو، انواع ‌ام‌وی‌ام و ایکس 33 در مدیران خودرو و بسترن و برخی محصولات جدید در گروه خودروسازی بهمن، شرایط تولید و بازار این خودروها را رقابتی قلمداد کرده و درخواست خروج این خودروها از شمول دستورالعمل قیمت‌گذاری شورای رقابت را ارائه کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی این خودروها با آزاد سازی ارزون میشن!!!!!

    • بدون نام

      حالا گرون میشه یا ارزون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرکاری انجام میده بضرر ملته

      • بدون نام

        گرون میشه جانم، به قیمت بازار نزدیک میشه قیمت کارخانه.
        یعنی قیمت کارخانه میره بالا، قیمت بازار هم یا ثابت میمونه یا کمی میاد پایین

      • بدون نام

        شک نکن فقط فقط کاری را که به نفع خودشونه انجام میدن

      • بدون نام

        هرچی باشه مطمئن باشید به نفع مصرف کننده است چون کسی دیگه خاضرنمیشه ماشین های بنجل ایران‌خودرو و سایپا رو بخره البته بشرط اینکه مافیای خودرو اجازه بدن کلیه خودرو آزادسازی بشه کمر مردم رو این انحصار شکونده

    • بدون نام

      حالا شد اکه بعضی ها بزارن قیمت خودرو هر روز کاهش پیدا میکنه
      واقعیتش اینه که الان قیمتها باید خیلی بیاد پایین تا مردم خریدار باشن
      دنا پلاس اتومات قیمتش دویست تومان به بالا باشه کسی خریدار نیست

    • بدون نام

      فعلاانگیزه ای برای تولیدخودروهای برقی توسط خودروسازان نیست.اگرقراراست واردات انجام شودبهتراست خودروهای برقی قیمت مناسب که برای عموم مردم قابل خریدشود،باشد.والسلام

    • بدون نام

      الان این خبر خوبیه یا بد
      خدایی یکی واقعا میدونه جواب بدهههه

      پاسخ ها

      • مهدی

        خبر بدیه یعنی جک 90 میلیونی شده 900 میلیون حالا دنا رو آزاد میکنن بشه 800 میلیون بعدش بگن خودرو ایرانی ارزانتره اون رو بخرید قابل نوجه وه دنا الان 200میلیونه که قبلا 60 میلیون بود

    • بدون نام

      شیش صفحه چیز نوشتی آخرش نفهمیدیم ارزون میشه یا گرون !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا این مسعولین بیکفایت داریم .مگه خواب ببینیم تو این مملکت جنس ارزان بشه

    • بدون نام

      فقط حرف

    • بدون نام

      یا خدا! یعنی تا الان قیمتا آزاد نشده بوده؟

    • بدون نام

      بله که بدتر میشه .تقریبا قیمت کارخانه بابازار یکی میشه

    • بدون نام

      مگر میشه چیزی در این مملکت ارزان بشه فقط چیزی ارزان میشه جون آدمی زاد هست البته فقط بمیره ولی خرج و مخارج دفن و کفن جز آن نمیشه فقط یه چیز امکان داره که به برجام برگردیم که این هم صدقه سری مجلسی ها بر باد رفت

    • علی

      این رو بدونید جز ذلت بدبختی برا مردم کار درست انجام نمیدن

    • بدون نام

      قیمت ازاد بشه خودشون بازارو داغ میکنن تا قیمتشون بره بالا. این خودروها بخاطر انحصارچند برابر خارجیش قیمت میخوره مگه اینکه واردات از حالا شروع شه

      پاسخ ها

      • داش علی از خوبای روزگار

        دوستان با کدوم ارز واردات خودرو قراره آزاد بشه دلار نداره دولت تازه اگرم داشت FITFرا امضا نکردن بنابراین هیچ بانکی در جهان با تجار ایرانی معامله نمیکنه

    • کاربرچت

      گرونم بشه کی قدرت خرید داره

    • بدون نام

      شورای رقابت خودش کلا برداره؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج