اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۰۵۵۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

از دریافت قسط ششم پول ایران چه خبر؟

طبق توافقنامه ژنو قسط ششم پول نفت ایران باید ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت ماه) به حساب ایران واریز می شد اما با وجود گذشت یک هفته از تاریخ رسمی و قید شده در این توافقنامه خبری از واریز قسط نیست.

خبرگزاری تسنیم: طبق توافقنامه ژنو قسط ششم پول نفت ایران باید ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت ماه) به حساب ایران واریز می شد اما با وجود گذشت یک هفته از تاریخ رسمی و قید شده در این توافقنامه خبری از واریز قسط نیست.

در پی اجرای توافقنامه ژنو، غرب به ایران تعهد داده است که در ازای تعلیق ۲۰ درصد فعالیت‌های هسته‌ای خود ۴.۲ میلیارد دلار از دارایی‌های نفتی ایران را که به دلیل تحریم‌ها در کشورهای غربی بلوکه شده بود طی ۸ قسط آزاد کند.

از ۲۰ ژانویه (۳۰ دی ماه سال ۹۲) اجرای توافقنامه ژنو کلید خورد؛ قرار بود دلارهای نفتی ایران در تاریخ‌های اول فوریه (مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار)، اول مارس (۴۵۰ میلیون دلار)، هفتم مارس (۵۵۰ میلیون دلار)، دهم آوریل (۵۵۰ میلیون دلار )، پانزدهم آوریل (۴۵۰ میلیون دلار)، چهاردهم می (۵۵۰ میلیون دلار)، هفدهم ژوئن ( ۵۵۰ میلیون دلار) و بیستم جولای (۵۵۰میلیون دلار) آزاد شود و در اختیار کشورمان قرار گیرد.

تاکنون ۵ قسط از ۸ قسط توافق ژنو اصطلاحاً آزاد شده و در اختیار بانک مرکزی ایران قرار گرفته است که ۳ قسط از این اقساط به مبلغ یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلار به حساب های بانک مرکزی ایران واریز شد که یک قسط به بانک سوئیسی و دو قسط به بانک مسقط منتقل شده است.

گفتنی است، با مشخص شدن بانک و حساب مورد نظر ایران، مبلغ یک میلیارد دلار مربوط به اقساط چهارم و پنجم از پول های کشورمان به حساب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نزد بانک مرکزی امارات متحده عربی واریز شده است.

براساس زمان بندی قید شده در توافق نامه ژنو برای واریز اقساط پول نفت ایران، قسط ششم از این ۸ قسط به مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار باید ۱۴ MAY مصادف با ۲۴ اردیبهشت ماه به حساب بانک مرکزی ایران واریز شده باشد اما تا کنون هیچ یک از مقامات رسمی ایران دریافت این قسط را تأیید نکرده‌اند و بانک مرکزی هم فعلا واکنشی نشان نداده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج