adexo3
۱۱۲۴۳۴۸
۲۱ نظر
۵۰۱۱
۲۱ نظر
۵۰۱۱
پ

انتقاد روزنامه جوان از سریال «بوتیمار»

روزنامه جوان در یادداشتی از سریال بوتیمار به شدت انتقاد کرد.

روزنامه جوان در یادداشتی از سریال بوتیمار به شدت انتقاد کرد.

انتقاد روزنامه جوان از سریال «بوتیمار»

* اساساً شبکه ۳ سیما پس از مجموعه لیسانسه‌ها دیگر نتوانست در کمدی موفق باشد، این را می‌توان از سریال‌های این چند ساله فهمید. سریال بوتیمار هم جزو همین دسته است؛ سریالی که بر پایه موقعیت‌ها و دیالوگ‌های لحظه‌ای ساخته شده و خبری از فیلمنامه حساب شده نیست و این را می‌شود از عدم‌ انسجام در موقعیت‌های پیش آمده فهمید، به طوری که در قسمت اول یا دوم می‌شد این گونه فکر کرد که بوتیمار می‌تواند کمدی جذابی باشد، اما علیرضا نجف‌زاده که پیش از این «زوج و فرد» را ساخته بود، با همان الگو بوتیمار را ساخته است.

* کلیشه‌سازی نکته اساسی این سریال است؛ مواد لازم برای اینگونه از سریال‌ها استفاده از مرجانه گلچین و حمید لولایی است. این دو بازیگر به هیچ وجه تغییر در بازی خود نمی‌دهند و این خواسته کارگردان است و اضافه کنید هدایت هاشمی را با لهجه مشهدی که در بیشتر سریال‌ها همین یک تیپ را بازی می‌کند. نکته قابل تأسف بازیگر شدن یک بلاگر است که به دلیل اجرای استندآپ کمدی در خندوانه پایش به عرصه بازیگری تلویزیون باز شده است.

* علی صبوری پیش‌تر با ویدئوسازی غیراخلاقی در اینستاگرام حضور داشته است و اینکه چرا و چگونه توانسته در سریال‌ها و بوتیمار بازی کند جای تعجب دارد، احساس می‌شود او حین بازی استندآپ کمدی اجرا می‌کند و کارگردان این اجرا را برای بیشتر دیده شدن سریالش می‌پسندد. اساساً سریال بوتیمار نمی‌داند چه می‌خواهد، آدم‌ها بی‌هویت هستند، مردهای سریال توسری‌خور و عقب‌افتاده‌اند، نمونه‌اش پدر خانواده پرویز گلابی که هویت مرد بودن یا پدر بودن را زیر سؤال برده است؛ یک پسر جوان به راحتی سر او را کلاه می‌گذارد و این کلاه گذاشتن هم به شدت باسمه‌ای است، علاقه او به خانواده و سه فرزندش هیچ نکته جدیدی ندارد؛ پدری بااخلاق و منش سنتی باغیرتی که مدت‌هاست تکراری شده است.

* بوتیمار بر اساس یک دورهمی ساخته شده و اگر هم از مسائل روز جامعه مثل ویروس کرونا استفاده شده همانند یک شوخی بی‌مزه است. عمقی در بافت موضوعات مختلف یا ارجاعات سیاسی احساس نمی‌شود.

* سرگرمی مخاطب برای کارگردان و مدیران شبکه مسئله مهمی بوده است، اما بوتیمار به دلیل استفاده از کلیشه‌های مرسوم از حضور بازیگران تکراری بوده و از این بابت آسیب جدی دیده و نتوانسته است سمت و سوی جذابی برای جذب مخاطب داشته باشد، بنابراین بوتیمار به جای سرگرم کردن، یک اثر کلافه‌کننده است که نمی‌تواند چارچوب استانداردی از اعضای خانواده، محیط و رفتارهای اجتماعی نشان بدهد، به طوری که کارگردان فکر کرده می‌تواند این سریال را در شمال بسازد و این همان بومی‌سازی است، اما کارکرد جغرافیایی چه تأثیری در روند قصه داشته؟ با این اوضاع تأسف‌برانگیز بعید است که مخاطب بتواند چنین سریالی را دنبال کند، تأسف بعدی برای مدیران رسانه ملی است که تا این حد باعث و بانی تنزل سلیقه مخاطب شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا سریال چرتی بود!

      پاسخ ها

      • .....shanjani....

        ...سریال بوتیمار هم .. در مرحله توقیفِ ..!

      • فرهاد

        سریال تمام شد رفت ، مرحله توقيف چی؟؟؟؟!

      • الناز ح

        واقعا عالی بود این سریال زیبا؟خسته نباشید به عوامل این سریال در روزهای سخت کرونا

      • بدون نام

        شمال بر اثر وحود مهاجر ومسافر نابود شده برید تو جنوب سریال و فیلم بسازید برید کویر لوت

      • بدون نام

        ضعیفترین سریال کمدیه و علی صبوری و اشکان دوتا اضافه هستن تو سریال

    • بدون نام

      وجدانا تا حدودی با این تیتر موافق بودم بابا چرا حمید لولایی همه اش باید باشه هی دستاش هم بلرزه آخر فیلمهای ایرانی هم هندی میشه من عمرا اگه دختر به نیما میدادم پسره پرو رفته تعقیبشان کرده کلی هم بهشون ضرر زده

    • بدون نام

      علی صبوری واقعا رو مخ و تکراری سن اش هم دیگه زیاده به جوون نمی خوره

    • ناشناس

      این که سریال نبود یک دورهمی دوستانه در شمال بود یک دوربین هم ضبط می کرد همه بازیگران هم مثل همیشه تکراری و بی مزه متاسفانه ؟؟؟؟

    • بدون نام

      اگه میتونید تواین دوران کرونا برین جلو دوربین فقط یه صحنه بازی کن همین دل خوشی روازملت بگیرین جاش مناظره های انتخاباتی براشون پخش کنین سریال ایده آلی نیست ولی کاچی به ازهیچی

    • گیلان

      دقیقا...

    • پیرمرد پرسپولیسی

      اما کلاهبرداری هارا درثبت نام خودرو ،خیلی خوب به تصویر کشید ! ای کاش ساده دلی وزود باوری های مردم را دراعتماد به بازار بورس ،سکه ،دلار راهم در سریالی به تصویر می کشیدند .

      پاسخ ها

      • الناز ح

        دقیقا

    • آقای مستعار

      توهین به فهم مخاطب

    • بارسلونا

      اصلا جذاب و کمدی نبود.بی محتوا و قابل پیش بینی بود.
      بعد میگن ماهواره نگاه نکنید.آخه وجدان این چی بود ساختید.فقط مونده بود مریم امیرجلالی هم میومد توی سریال یه دوتا جیغ میزد که دیگه حسابی آبکی آبکی بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا سریال بوتیمار جز سریا لهای خیلی خوب و موفق و پر بیننده است سریالی جذاب و بازیگرانی موفق که همیشه خنده به لبان مردم می آورند روزنامه جوان مگر قرار است هر سریالی خواست ساخته شود باب میل شما باشد و از شما اجازه بگیرند چه دیالو گی استفاده کنند ویا نکنند

      • الناز ح

        برو بابا ؟ بلدی خودت بساز؟اینم در روزهای سخت کرونا

    • حامد

      وقتی کسایی امثال رضا عطاران و از صدا سیما فراری میدادن باید فکر همچین روزگاری میکردن..زنده باد رضا عطاران

    • بدون نام

      نویسنده پاورچین-نقطه چین یاپایتخت بیاورنند!

    • حسود

      حسود هرگز نیاساید
      چرا با آوردن لبخند بر لب مردم بدبخت ایران مخالفید؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      وای چقدر مزخرف بود این پوتی فار اخه صبوری هم شد بازیگر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج